Дейности:
|
1. Мениджмънт на проекта. По време на тази дейност се предвиждат провеждане на срещи межу екипа за управление с цел събиране на информация за организационната среда и политиката й по отношение на хората. Ще се направи анализ на конкретните нужди и потребности от обучение и стажуване на участниците, като се отчете спецификата на дейността на фирмата и проблемни сфери. Конкретни изисквания - в какви насоки ще бъдат обучавани безработните лица регистрирани в ДБТ, теми, варианти и възможности ще бъдат съгласувани между желаните насоки за обучение и реалните им потребности. Ще се уточнят вариантите за място и време на провеждане на обучението, продължителност, както и разходи за провеждане на обучението. Разпределяне на дейностите, изработване на конкретен работен план и разпределяне на отговорностите на екипа по проекта. Сключване на договори с експертите определени да вземат участие в екипа по проекта. Сключване на договори с външни изпълнители за реализиране на някои от дейностите предвидени в проекта. 2. Организация и провеждане на търг за избор на обучаваща организация Организиране на тръжна процедура за избор на обучаваща организация за провеждане на предвидените в проекта обучения. Изборът ще бъде направен при спазване условията на ПМС 55/12.03.07 за определяне на изпълнител и свързаните нормативни актове, правилата на ЕСФ за възлагане и етичните норми. Задължително условие е обучаващата организация да притежава лиценз за Център за професионално обучение, издаден от НАПОО. Със спечелилия търга кандидат ще бъде сключен договор за възлагане на обучителни услуги. Отговорността за правилното провеждане на тръжните процедури в съответствие с правните норми и спазването на заложените срокове ще бъде на Ръководителя на проекта. 3. Подбор на бенефициенти Идентифициране на безработни лица, регистрирани в бюрата по труда – младежи до 29 години; жени, отсъствали дълго време от работа, поради майчинство/отглеждане на дете; неактивни лица (след регистрация в ДБТ).
При изпълнението на дейността ще се разработи/приложи адекватна методология за извършване на идентификацията, ще бъде приложен за
отчитане реален продукт, който я описва, както и документи (анкети, интервюта и др.) с представителите на целевата група, които удостоверяват реалното изпълнение на дейността.
След идентифициране на безработни лица, регистрирани в бюрата по труда – младежи до 29 години; жени, отсъствали дълго време от работа, поради майчинство/отглеждане на дете; неактивни лица (след регистрация в ДБТ) те ще бъдат мотивирани за получаване на професионална квалификация и стажуване, чрез провеждане на кампания с информационни материали. Ще се извърши работа в общността индивидуално, за да бъдат мотивирани с цел връщане на пазара на труда.
След процеса на идентифициране ще се проведе процедура за подбор на бенефициенти от целевата група 48 безработни лица, регистрирани в бюрата по труда – младежи до 29 години; жени, отсъствали дълго време от работа, поради майчинство/отглеждане на дете; неактивни лица (след регистрация в ДБТ).
Тъй като община Несебър е регион с ниска безработица, а с нужда от квалифицирани кадри в областта на туристическите услуги, подбора на безработни лица от целевата група ще се проведе в ДБТ на областите Бургас и Кърджали. 4. Провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация Участниците в обученията попълват заявления за участие в обучението. Ръководителят на проекта уведомява всички участници за целите на проекта, началната дата, съдържанието и плана за провеждане на съответното обучение.
Лекторите подготвят конкретното учебно съдържание, необходимите демонстрационни материали, казуси, тестове и др. за целите на занятията.
Изготвените подробни учебни програми, съобразени с всички изисквания за придобиване на заявените конкретни знания и умения се предоставят на всеки участник в обучението.
След проведени лични разговори и извършен анализ на отчетените нужди се установи потребност от обучение в областта на туристическото обслужване – сервитьор-барман. При формирането на учебните програми са заложени курсове на обучение, третиращи проблеми, с които фирма „Теди 2001” ООД се сблъсква почти всеки ден. В отговор на тези потребности, фирмата предвижда да обучи лицата от целевата група по професия: 811080 – Сервитьор-барман; специалност: 8110801 – Обслужване в заведения в общественото хранене.
Обучението ще е организирано в четири учебни групи по 12 човека, в които безработните лица ще усвоят основните теоретични и практически знания. Обучението на две учебни групи по 12 човека ще се проведе в гр. Бургас, а обучението на другите две учебни групи по 12 човека ще се проведе в гр. Кърджали. Това се налага тъй като подбора на бенефициентите ще се проведе в тези два региона.
Продължителността на всеки курс ще е 660 учебни часа, като се предвиждат допълнителни до 4 учебни часа за провеждане на заключителен изпит. Общата продължителност на обученията на четирите групи е 2640 учебни часа и 16 учебни часа за провеждане на заключителен изпит. На успешно издържалите заключителния изпит по специалността Центъра за професионално обучение ще издаде документ, удостоверяващ придобитите знания и умения (Свидетелство за професионална квалификация). 5. Стажуване на успешно завършилите и придобили професионална квалификация безработни лица. Завършилите успешно обучението по професионална квалификация с придобита професия сервитьор-барман ще им бъде предоставена възможност за стажуване. Стажът по придобитата професия сервитьор-барман ще се извърши в заведенията и ресторантите на фирма «Теди 2001» ООД, които се намират в хотелите на територията на община Несебър – гр. Несебър и к.к. Слънчев бряг. Продължителността на стажът ще бъде в рамките на 3 /три/ месеца. През този период на бенефициентите ще им бъде продоставена безплатна храна и стая в хотелите на фирма «Теди 2001» ООД в к.к. Слънчев бряг.
Поради необходимост от квалифициран персонал за ресторантите и хотелите на фирмата, на успешно завършилите обучение и стаж ще бъде предложено да останат на работа във фирма „Теди 2001” ООД. 6. Осигуряване на информиране и публичност по проекта Популяризирането на дейностите по проекта ще се осъществи като се подготвят информационни брошури, плакати и диплянки с подходящо съдържание, информиращи гражданите на град Несебър, община Несебър и област Бургас за програмата и за дейностите по проекта. Брошурите, плакатите и диплянките ще се разпространяват по обществени места, общината, областта и т.н. Брошурите ще бъдат 400 копия, формат А4, двойно сгъваеми, цветни – представят целите и дейностите по проекта, специално ориентирани към целевата група, адрес, телефон и e-mail за контакти. Плакатите ще бъдат 100 броя, а диплянките ще бъдат 1000 броя.
За популяризиране на проекта ще се осъществят две публикации в пресата.
За целите на проекта ще се изготвят две табели с номера и наименованието на проекта, които ще се поставят на местата на изпълнение на проекта.
За популяризиране на проекта ще бъдат разпространени 1000 броя листовки и изработени 300 броя значки.
Съгласно правилата на Регламент /ЕК/ №1828/ 2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент /ЕО/ № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европийския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие, всички информационни и рекламни материали, както и всеки продукт – резултат от проекта, ще носят символи на ЕС и ЕСФ в указания формат. 7. Мониторинг и отчетност Контрол, стриктно изпълнение на дейностите по проекта и ефективност на разходите. С оглед на това, дейностите по проекта да се изпълняват навреме и с нужното качество, по време на изпълнение на проектните дейности ще се осъществява непрекъснат вътрешен контрол от членовете на екипа по проекта, отговорни за съответната дейност, както и от Ръководителя и Координатора на проекта, отговорни за цялостното му изпълнение. Чрез осъществявания мониторинг на проекта членовете на екипа ще имат ясна представа относно спазването на времевия график. Резултатите от мониторинга по проекта ще дадат възможност да се реагира навреме, ако е необходимо и ако има разлика с разписаните проектни дейности. За целта ще се води протокол за извършения вътрешен мониторинг.
Отчитането включва подготовка и подаване на междинни отчети за протичането на проектните дейности, планиране на предстоящите, както и отчет на разходите, които вече са направени по проекта. Счетоводителят редовно ще подготвя точна финансова документация по проекта съгласно изискванията на договарящия орган. За всяка промяна на банкова сметка, адреси, телефони и др. подобни договарящият орган ще бъде уведомяван. В края на проектните дейности ще се изготви финален технически и финансов отчет.
|