Дейности:
|
1. Подбор на представители на целевата група. Подготовка:
„СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД подава „Заявка” за извършване на подбор в ДБТ и определя член на екипа по проекта, който ще участва в Комисията по подбор на подходящи за включване представители на целевата група.
ДБТ изнася „Съобщение до потенциалните кандидати” на информационното табло в ДБТ и трудовите посредници уведомят представителите на целевата група за дадената възможност за включване по проекта.
Приоритетно ще бъдат включвани в проекта: младежи до 29г.; жени, отсъствали дълго време от работа, поради майчинство; лица с увреждания; неактивни лица.
Изпълнение:
ДБТ приема „Заявление” от желаещите да бъдат включени в дейностите по проекта и изготвя „Дълъг списък” от подходящи кандидати.
„СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД преглежда списъка и създава „Кратък списък” на одобрените и допуснати до индивидуално интервю кандидати.
ДБТ утвърждава „Комисия”, която разглежда документите и провежда интервюта с представителите на целевата група. „Комисията” изготвя окончателно класиране в „Протокол” състоящ се от списък с номинирани кандидати и списък с резерви. „Окончателният списък” се изнася на информационното табло в ДБТ.
„СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД подписва индивидуални договори с избраните представители на целевата група за включване в проекта, в който са ясно регламентирани правата и задълженията на страните.
В дейността са взети под внимание опитът и добрите практики на Агенция по заетостта от последните години при реализирането на мерки за насърчаване на заетостта, както и натрупания опит при изпълнение на Програма ФАР. 2. Провеждане на професионално обучение Подготовка:
Провеждане на процедура за избор на лицензирана обучаваща организация по реда на ПМС55/2007г. за провеждане на професионалното обучение - ИЗБОР МЕЖДУ ТРИ ОФЕРТИ.
„СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД кани минимум трима кандидати, които да подадат оферти, като към поканата прилага техническо описание на услугата, напълно съответстващо със Договора за безвъзмездна помощ. Създава комисия за оценка на получените оферти, която се състои от минимум трима членове (винаги нечетен брой). Комисията извършва оценка на постъпилите оферти и съставя оценителен доклад. Следва подписване на договор с избраният кандидат по образец.
В процедурата за избор на изпълнител ще бъдат заложени хоризонталните принципи за превенция на дискриминация, равенство между половете и равен старт. По никакъв начин няма да се поставят ограничения за подаване на оферти от кандидати, техни представители или служители, които са основани на техните пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация.
Изпълнение:
Провеждане на професионално обучение за придобиване на професионална квалификация - „Монтьор комуникационни системи”– код по списъка на професиите за ПОО: 523020, специалност „Телекомуникационни системи” – код по списъка на професиите за ПОО: 5230202 (696 часа) и полагане на изпит с цел придобиване на Свидетелство за професионална квалификация. Включени в обучението 42 бр. одобрени представители на целевата група. Продължителността на обучението е на база 6 часа дневно в продължение на 116 дни (696 часа). През периода на обучение на включените представителите на целевата група ще се осигурят стипендии в размер от 8 лв. за всеки учебен ден на всяко едно лице. В рамките на една календарна седмица ще бъде организиран и проведен изпит на обучените по проекта лица, с цел придобиване на Свидетелство за професионална квалификация.
За целта на дейността, осигуряване на аналитичност и прозрачност, ще бъдат създадени лични банкови сметки и дебитни карти на обучаемите по проекта, в който ежемесечно да се превеждат натрупаните суми от стипендии. 3. Осигуряване на стаж по специалността Подготовка:
Назначаване на трудови договори на всички лица успешно преминали обучени и получили Свидетелство за професионална квалификация - „Монтьор комуникационни системи” – код по списъка на професиите за ПОО: 523020, специалност „Телекомуникационни системи” – код по списъка на професиите за ПОО: 5230202. Всички стажанти ще бъдат назначени на длъжност „Монтьор електронно телекомуникационно оборудване” – код по НКПД 2011 - 7422-2001.
Изпълнение:
Стажантите ще бъдат разпределени към вече съществуващите мобилни екипи, с цел усвояване на практически умения по професията и придобиване на допълнителни компетенции. Ще им бъдат осигурени необходимото работно облекло, индивидуални комплекти с инструменти и достъп до целия материален и технически ресурс, с който дружеството разполага. Възнаграждението, което ще получават стажантите ще бъде на база 290 лв. на месец (равно на минималната работна заплата от 01.05.2012 г.). Осигурителните вноски ще са на база минимален осигурителен праг за заеманата длъжност. Заплащането на възнаграждението ще се извършва ежемесечно по банков път в личните банкови сметки създадени по проекта, с цел осигуряване на аналитичност и прозрачност на дейността.
Спецификата на услугите извършвани от „СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД налага и провеждането на инструктажи и допълнителни вътрешно фирмени обучения, през които ще преминат всички стажанти през първият месец стаж. По усмотрение на ръководството на дружеството на стажантите, които успешно усвоят нужните практически умения, допълнителни компетенции, инструктажи и се справят с ежедневно поставените има задачи, ще им бъде предложена постоянна заетост и повишаване на възнаграждението. Останалите лица от целевата група ще бъдат освободени след изтичане на тримесечният им стаж. 4. Визуализация Подготовка:
Изготвяне на документи за процедури по подбор на изпълнител по реда на ПМС55/2007 г. - СЪБИРАНЕ НА 1 ОФЕРТА
„СИСТЕМНИ КОМУНИКАЦИИ” ООД кани един кандидат, които да подаде оферта, като към поканата прилага техническо описание на доставката/ услугата, напълно съответстващо със Договора за безвъзмездна помощ. Ако офертата отговаря на заложените критерии следва подписване на договор с избраният кандидат по образец.
В процедурите за избор на изпълнител ще бъдат заложени хоризонталните принципи за превенция на дискриминация, равенство между половете и равен старт. По никакъв начин няма да се поставят ограничения за подаване на оферти от кандидати, техни представители или служители, които са основани на техните пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация.
Изпълнение:
В началото на проекта ще се проведе информационно събитие (пресконференция), на което ще бъдат поканени местни и национални медии и ще бъдат запознати с началото на проекта и с финансовият принос на Общността. По време на изпълнение на дейностите, ще бъде поместена информация на интернет страницата на дружеството за напредъка по проекта, с цел осигуряване на прозрачност при взимането на решения и тяхното прилагане. Върху автомобилите използвани от стажантите ще бъдат поставени обозначителни стикери - „Мобилна визуализация”. На входовете на офисите на фирмата ще бъдат залепени плакати. В заседателната зала, ще се постави информационна табела. При приключване на проекта ще бъде изготвена и разпространена брошура на проект и второ информационно събитие (пресконференция), на което ще бъде представено постигнатото по проекта. Ще бъде осъществена публикация в един национален ежедневник. Всички информационни и дейности и материали ще бъдат съобразени с изискванията на Оперативната програма. 5. Вътрешен контрол, управление и отчетност Подготовка:
Сформиране на екип на проекта, състоящ се от: Ръководител, Счетоводител и Координатор. Назначаване на екипа на Граждански договори. Провеждане на въвеждаща среща на екипа по проекта, разпределение на задълженията и детайлен план-график на дейностите. На срещата ще бъдат обсъдени организационни въпроси във връзка със стартирането на проекта.
Изпълнение:
Вътрешният контрол и управление ще се осъществяват ежедневно от ръководителя на проекта, според описаните му задължения.
Координаторът ще изготви и поддържа „дневник по вътрешен контрол и отчет”. В него ще се протоколират: всички срещи на екипа за управление; взетите решения; евентуалните пречки и проблеми, които възникват в процеса на обучение; всички мониторингови посещения и срещи от страна на ДО, УО и МЗ и ДБТ, както и всички препоръки и насоки дадени от тях.. Ще се поддържа собствен архив на документите по проекта.
Счетоводителят ще води финансов отчет на изразходваните по проекта средства, за да се следи аналитично движението им. За всяка извършена услуга ще се изисква разходно-оправдателен документ, приемно-предавателен протокол и договор. Цялата документация ще бъде събирана и класифицирана и ще бъде на разположение в офиса при поискване за проверка. Направените разходи по проекта ще се отчитат съгласно изискванията на българското законодателство и правилата на Структурните фондове.
Ръководителят, Счетоводителят и Координаторът ще изпълняват стриктно описаните си задължения в раздел II. ЕКИП ЗА УПРАЛЕНИЕ И ОРГАНИЗАЦИЯ НА ПРОЕКТА.
|