Дейности:
|
1. Подбор и наемане на персонал – на трудов договор в звеното за услуги в домашна среда. С цел максимална обективност и прозрачност при подбора на персонала в звеното за услуги в домашна среда, се предвижда да бъде сформирана на 1 комисия за провеждане на подбора посредством конкурс. Комисията ще има задача да подготви и публикува обявление за предстоящия подбор в ДБТ – Ст.Загора, като в условията за кандидатстване се посочи изискването кандидатите да са безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране. Конкурсът ще премине през следните етапи:
1. Проверка по документи за наличието на факти, съгласно посочените изисквания в обявлението за конкурс;
2. Интервю.
Само одобрените по документи кандидати ще бъдат поканени на интервю. С одобрените кандидати се сключва трудов договор. 2. Обучение на персонал. Предвижда се всички новоназначени лица – персонал за предоставяне на услуги в домашна среда да преминат 1 въвеждащо и 1 надграждащо обучение, всяко от които с минимална продължителност 3 дни / краткосрочно, при пълно откъсване от работата/по предварително одобрен учебен план в съответствие с Параметрите, заложени в Утвърдените от Изпълнителния директор на АСП Методики за предоставяне на социални услуги в общността „Личен асистент“, „Социален асистент“ и „Домашен помощник“, като стриктно се следи да не се допуска включване във въвеждащо обучение на лица, преминали през идентично обучение по други програми или проекти или по друг ред. 3. Информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребители на територията на 13 населени места от община Опан. С цел максимална обективност и прозрачност при подбора на кандидат-потребителите, както и при информирането и консултирането им, за изпълнението на дейността се предвижда сформиране на две комисии: 1. Комисия за подбор на кандидат-потребители, която ще има задача да информира и консултира кандидат-потребителите и вследствие на приетите заявления и извършена оценка на потребностите от дирекция „Социално подпомагане“, да извърши подбора на лицата. 2. Комисия за разглеждане на жалби и сигнали, която ще има задача да разглежда всички постъпили жалби и сигнали, като в хода на разглеждането ще информира и консултира потребителите относно правата и задълженията им, както и ще оказва експертна помощ, като информира и консултира потребителите по време на изпълнението на дейности 4, 5 и 6. 4. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на обслужваните лица, в т.ч. помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар. 5. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности на нуждаещи се лица. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности на обслужваните лица, в т.ч. пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя. 6. Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица. Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица, в т.ч. помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, както и всяка друга социална работа с обслужваните лица. 7. Закупуване на обзавеждане и оборудване на звеното за услуги в домашна среда. Дейността включва всички действия по закупуването, инсталирането и въвеждане в експлоатация на описаното в Таблица 1 на Приложение Б-4 към бюджета на проекта оборудване и обзавеждане. С цел обезпечаване на настоящия проект е необходимо закупуване на съвременно и адекватно обзавеждане и оборудване на звеното за услуги в домашна среда. По този начин ще бъде гарантиран ефекта на подобряване на качеството и ефективността на предлаганите услуги, както и повишаване удовлетвореността на наетите безработни лица и ползвателите на услугите. Осъществяването на дейност 1 е невъзможно без да бъде закупено необходимото обзавеждане и оборудване. Извършването на тези разходи е задължително необходимо за изпълнението на проекта и са пряко свързани с него. 8. Организация и управление на проекта. За доброто управление на проекта при неговото стартиране ще бъде проведена среща за сформиране на екипа за управление на проекта. Включва среща на всички членове на екипа, разглеждане на детайлите по проекта и неговото изпълнение, цели и очаквани резултати, дефиниране на отговорностите и задълженията на всеки от екипа, определяне на график за срещи и отчети по време на изпълнение на проекта, както и детайлно запознаване с методите на оценка и анализ на прогреса на проекта и начините за предотвратяване и разрешаване на проблеми свързани с неговото реализиране. Успешното реализиране на проекта ще бъде гарантирано с точно разпределение на ролите на членовете на екипа, ясно дефиниране на техните задължения и отговорности, както и стриктното спазване на правилата за мониторинг, контрол и отчетност. 9. Информиране и публичност. Съгласно Регламент на Съвета (ЕО) № 1083/2006 и Регламент на ЕК № 1828/2006, в рамките на тази дейност ще бъдат предприети действия за информация и публичност. Община Опан ще предостави информация и ще осигури публичност на изпълнявания проект в чрез използване на подходящи комуникационни средства описани по-долу: Ще бъдат осъществени 2 броя пресконференции; Ще бъдат изработени 2 бр. информационни табели и 2 броя транспаранти; Ще бъдат изготвени и разпространени 500 информационни брошури и 50 информационни плакати; Ще бъде излъчен по регионална телевизия медиен репортаж за изпълнението на проекта. Ще бъдат издадени 3 прессъобщения в регионален вестник за осъществяването на проекта; Ще бъдат изработени 50 папки, 50 химикалки, с цел популяризиране на ЕС, ЕСФ, ОПРЧР и проекта, съобразени с правилата за визуализация. Ще бъдат изготвени и разлепени стикери на придобитото обзавеждане и оборудване. По този начин ще бъде постигната една от основните цели на Структурната помощ – а именно публичност и информираност на широката общественост в процеса на усвояване на средства от бюджета на ЕС. 10. Одит. Дейността предвижда одит, от дипломиран експерт-счетоводител, на финансовата част от изпълнението на проекта. Ще бъде извършен одит с цел да се провери дали декларираните разходи при изпълнение на проекта са извършени по законосъобразен и целесъобразен начин, съгласно разпоредбите на договора, регламентите и всички актове, отнасящи се до разходването на средства. Изборът на одитор ще бъде извършен още през втория от времеви график месец, с цел да се правят междинни проверки, които да помогнат за своевременното отстраняване на евентуални пропуски в хода на изпълнението на проекта.
|