Дейности:
|
1. Организация, подготовка и управление на проекта т.ч.:
Сформиране на екип за управление на проекта;
Подготовка на помещението, в което ще бъде разположено Звеното за услуги в домашна среда чрез закупуване на необходимото обзавеждане и оборудв Сформиране на екип за управление на проекта.
Сформираният екип ще гарантира успешното реализиране и изпълнение на проекта, чрез обединяването но мотивирани и отговорни специалисти в тясно сътрудничество помежду си и с представителите на целевата група.
Ще бъдат разпределени задачите и отговорностите между членовете на екипа – ръководител, счетоводител и координатор на проекта. Координаторът ще бъде назначен на етап изпълнение на проекта.
Екипът ще провежда периодични срещи за уточняване на извършените до момента дейности по проекта, систематизиране и подготовка на техническата и финансова документация.
Подготовка на помещението, в което ще бъде разположено Звеното за услуги в домашна среда, чрез закупуване на необходимото обзавеждане и оборудване.
Помещението предоставено от Община Русе ще бъде обзаведено и оборудвано с две бюра, два стола, един секционен модул за съхраняване и архивиране на документацията на Звеното. За техническото обезпечаване на дейността на Звеното ще бъде закупена компютърна конфигурация и мултифункционално устройство.
Подготовка и провеждане на процедури в съответствие със Закона за обществените поръчки и подзаконовата нормативна уредба, за избор на изпълнител за доставка.
Подготовка за закупуване на материали и консумативи, свързани с дейността на Звеното за услуги в домашна.
Подготовка и провеждане на процедури по Закона за обществените поръчки и подзаконовата нормативна уредба, за доставки и услуги, съгласно изискванията и представен график по ЗОП.
Избор и назначаване на специалисти, които да осъществят подбора на целевата група потребители и на лицата, които ще ги обслужват, както и цялостно администриране на социалната услуга и оказване на психологическа подкрепа.
За да бъдат подходящо подбрани ползвателите на услугата и персонала на Звеното за услуги в домашна среда ще бъдае назначен социален работник, който в рамките на първите три месеца от реализирането на проекта ще приема заявления на кандидатите за ползване на социалната услуга, ще осъществява взаимодействие с екипа от ДСП – Русе, изработващ оценките на потребностите на желаещите да ползват услугата, ще участва в комисия за подбор и класиране на потребителите и ще администрира социалната услуга в Звеното за услуги в домашна среда. Социалния работник ще бъде ангажиран за период от 15 месеца. 2. Информиране и публичност. Информиране и публичност - предвижда се информационни дни и конференции в началото и в края на изпълнението на проекта, изготвяне и разпространение на информационни материали под формата на дипляни и брошури, които ще бъдат разпространени сред целевите групи по проекта, както и до всички други заинтересовани лица. В рамките на информационната кампания ще бъде проведена пресконференция. Ще се изготви информационна табела, информационен транспарант, предвиждат се реклами в сайта на общината.
Чрез разпространението на информационни материали и провеждането на кампания, проектът ще бъде отразен в местни печатни и радио медии, интернет страницата на Община Русе – при стартиране и по време на проекта.
По този начин ще бъдат информирани всички заинтересовани и максимален брой хора, което осигурява неговата устойчивост.
Методите за визуализация ще включват изготвянето на информационна табела за Схема BG051PO001-5.1.04 „Помощ в дома” на ОП “Развитие на човешките ресурси”, при спазване на изискванията за визуална идентификация.
В края на проекта ще бъде проведена заключителна конференция, на която ще се представят постигнатите по проекта резултати, както и възможните варианти за осигуряване на устойчивост на Звеното за услуги в домашна среда. 3. Подбор на потребителите на социалната услуга и сключване на договор с тях. Избор и назначаване на специалисти, които да осъществят подбора на целевата група потребители и на лицата, които ще ги обслужват, както и цялостно администриране на социалната услуга.
Социалните работници ще разработят формуляри за подаване на заявления за кандидатстване на желаещите да ползват социалната услуга.
Желаещите потребители да ползват социалните услуги „Домашен помощник” и „Социален асистент” подават заявление, като прилагат необходимите документи, удостоверяващи правото им да кандидатстват по проекта. Копия от постъпилите заявления се предоставят на ДСП - Русе, с цел изготвяне на оценка на потребностите на желаещите да ползват услугата.
В резултат на изготвените оценки, сформирана Комисия със Заповед на Кмета на Община Русе, в която ще се включат и социалните работници за извършване на подбор и класиране на заявилите желания да ползват социалната услуга, осъществява техния подбор по предварително разработена и утвърдена от Кмета на Община Русе процедура.
Класираните кандидати ще бъдат уведомени в определените за това срокове, чрез публикуване на списъци на информационното табло в Община Русе и на видно място в Звеното за услуги в домашна среда.
С класираните кандидати ще се сключи договор за ползване на услугата, съгласно Правилника за прилагане на Закона за социалното подпомагане.
Съгласно разпоредбите на Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане, потребителите на социални услуги заплащат такси. В тази връзка потребителите на Звеното за услуги в домашна среда ще заплащат минимална такса за ползвана услуга „Социален асистент” или „Домашен помощник”, като реда за изчисляване на таксата и нейното събиране е регламентиран в документ, разработен специално за нуждите на проекта и приет от Общински съвет Русе. 4. Подбор на социални асистенти и домашни помощници и сключване на договори с тях. Подборът на социалните асистенти и домашните помошници ще се извърши от комисия, назначена от Кмета на Община Русе, в която ще участват и социалните работници. Подборът на кандидати ще се извърши на две нива – по документи и интервю. Одобрените кандидати ще бъдат допуснати до интервю с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа с хора с увреждания; Устойчивост на вниманието при работа; Точност на възприемане на инструкциите; Способност за вземане на решения в критични ситуации; Устойчивост на стрес и напрежение; Бърза адаптация; Устойчива работоспособност. С избраните кандидати ще бъде сключен трудов договор за изпълнение на възложените им дейности. 5. Обучение на социалните асистенти и домашните помощници – въвеждащо и надграждащо. В обучението ще бъдат включени само тези лица, които до този момент не са преминавали в подобни обучения по други програми.
Целта на въвеждащото обучение е да се поставят основните акценти и професионални изисквания за предоставяне на съответната социална услуга, като тематичните обучения ще бъдат съобразени с методиката на работа за „Социален асистент” и „Домашен помощник”.
В това първо обучение, персоналът на Звеното за услуги в домашна среда ще се запознае с видовете заболявания, характерни за целевата група и ще научи техники за полагане на адекватни грижи за хората с увреждания. Персоналът ще се запознае с възрастовите специфики на старите хора и методи за оказване на специализирана помощ. В хода на въвеждащото обучение, екипът на Звеното за услуги в домашна среда ще се запознае с нормативната уредба в областта на социалното законодателство и ще придобие знание за видовете социални услуги, съгласно Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане. Обучението ще помогне на персонала да осъзнае своите отговорности и задължения в работата с целевата група, както и документацията, която трябва да води с цел отчитане на своята дейност.
Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на три дни по 6 часа общо 18 часа.
Надграждащото обучение има за цел да допълни професионалните знания на персонала и да доусъвършенства неговите умения. По време на обучението ще бъдат представени добри практики и екипът ще има възможност да обмени полезна информация и опит, който ще надгради придобития до този момент. Ще се обсъждат конкретни казуси, поставени от самите участници, а обучителите ще намерят професионални решения.
Надграждащото обучение ще се проведе в един ден по 6 часа.
Методите, които ще се използват при двете обучения са: кратки лекции, индивидуални и групови задачи, казуси, ролеви игри.
На завършилите се издава Сертификат. 6. Предоставяне на почасови социални услуги в домашна среда. мониторинг и контрол. Социалните асистенти и домашни помощници ще предоставят почасови услуги на потребителите в домашна среда. Същите поддържат дневници, в които отразяват извършената почасова дейност. Дневниците се съхраняват в домовете на
Потребителите.Социалните работници ще оказват подкрепа на потребителите на услугата и ще посредничат между тях и персонала на Звеното за услуги в домашна среда. Психологът ще оказва психологическа подкрепа на потребителите, на персонала на Звеното на социалната услуга в домашна среда и ще работи в посока недопускане на конфликти.
Екипът за управление на проекта ще изготви процедура за мониторинг и контрол.
Мониторингът ще се извършва на три нива:
- социалните работници и психологът, ще извършват мониторинг на потребителите на услугата по предварително изготвен график, като отразяват посещението си в дневника на потребителя;
- екипът за управление на проекта ще осъществява мониторинг и ще следи изпълнението на заложените индикатори за изпълнение и качество на дейностите;
- мониторинг от външни представители – граждани – близки и роднини на потребителите, мониторинг от представители на МТСП, АСП и регионален координатор по ОПРЧР.
При предоставяне на услугите в домашна среда ще бъде оказван контрол върху качеството на изпълнение на работата от екипа за управление на проекта. 7. Одит на проекта. Одитът е задължителен, с оглед спазване изискванията от общите условия към договора.
Бенефициентът е задължен да предостави доклад за външен одит на проекта, изготвен от регистриран одитор. Докладът се прилага към искането за окончателно плащане в случай, че размерът на отпуснатата безвъзмездна помощ надхвърля 200 000 лв.
|