Дейности:
|
1.Провеждане на кампания за информиране и публичност на проекта. Проектът ще стартира с информационна среща, на която ще бъде представен екипа за управление и запознаване на обществеността с целите и същността на проекта, както и обхвата на услугите предоставяни в домашна среда и реда за тяхното предоставяне. Срещата ще се проведе в заседателната зала на общинската администрация.
Ще бъдат изработени и разпространени информационни материали за: предоставената безвъзмездна помощ по Оперативната програма; организацията доставчик на социалните услуги; процеса на предоставяне на услугите за лична помощ, комунално битови дейности и дейности за подкрепа на социалното включване; описание на правата и задълженията на предоставящите социални услуги и съответно на потребителите. Ще бъде осъществена логистика за информационната среща. Ще бъдат разработени текстовете за материалите; ще бъде избран изпълнител, на който ще се възложи предпечат и печата им. В сайта на кандидата ще бъде публикувана информация. 2.Оборудване на офис за звеното за услуги в домашна среда. Предвижда се в помещение, собственост на Община Твърдица да бъде обособен офиса на звеното. За целта е необходимо закупуване на оборудване и обзавеждане за две работни места необходими за функциониране на звеното за предоставяне на услуги в домашна среда. 3.Подбор и наемане на персонал в звеното за услуги.
Обявява се период, в който всички желаещи да бъдат назначени в звеното подават заявления. Изборът се осъществява на база на разработена методика за подбор утвърдена от кмета на общината. Комисия за подбор разглежда подадените заявления. След извършване на документална проверка, кандидатите се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Извършва се класиране в низходящ ред, след което се сключват трудови договори с одобрените лица.
Лицата ще бъдат назначени на пълен работен ден или почасово. Ще бъде изготвена длъжностна характеристика и разработени и приложени към трудовия договор индивидуален план-график, включващ обслужваните от него потребители. Ще бъде закупено работно облекло.
4. Провеждане на въвеждащо и надграждащи обучения на персонала. Организиране и провеждане на въвеждащо обучение на кандидатите, преди да започнат работа в дома на потребителя за изграждане на умения и знания, необходими за удовлетворяване на неговите конкретни нужди и потребности. Обучението е предвидено за лица, които не са преминавали такова в предходни проекти финансирани от схеми на ОПРЧР. Въвеждащото обучение на лицата гарантира качеството на предоставяната социалната услуга. За целта ще бъде подбран и нает експерт - обучител. Обучението ще се извърши в рамките на 5 дни по теми, в съответствие с Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността. Квалификационния курс ще завърши с решаване на тест и връчване на сертификат за успешно завършен курс. За лицата, които са от малките населени места на общината са предвидени разходи за командировки.
В процеса на изпълнение на проекта ще бъдат проведени 3 еднодневни надграждащи обучения - на 25 работника за повишаване качеството на предоставяните социални услуги. Обучението ще бъде с практическа насоченост.
5. Консултиране и подбор на кандидат-потребители на социалните услуги. Обявяване на период за набиране на заявления на желаещи да ползват почасови социални услуги в домашна среда. Желаещите да ползват услуги попълват заявление, получено от ЗУДС, в което са описани всички изискуеми документи. Служителите на звеното консултират потребителя или близките му относно целите на програмата, начина на кандидатстване и условията. 6. Предоставяне на почасови услуги. В рамките на 12 месеца в различните населени места на територията на Община Твърдица в зависимост от подадените заявления ще бъдат предоставяни почасови услуги за лична помощ на 20 лица и почасови услуги за комунално – битови дейности на 30 лица. 7. Супервизия По време на предоставяне на услугите, на персонала на звеното, за повишаване качеството на предоставяните услуги ще бъдат проведени регулярни групови и индивидуални супервизии по един ден на месец /в месеца предхождащ надграждащото обучение/ след предварителни заявки от персонала на звеното. 8. Организация и управление на проекта. За целите на изпълнението на проекта ще бъде сформиран екип за управление и координация, който ще се състои от хора с различни профили, необходими за качественото реализиране на заложените дейности. Функциите и отговорностите на членовете на екипа са подробно описани в т.ІІ на настоящия проект. Екипът ще следи изпълнението да се извършва в съответствие с установените процедури, съгласно изискванията на Възложителя и специалните условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП „РЧР”. Ще бъде разработен график на дейностите с отговорни лица за изпълнението им; методология за извършване на мониторинг и контрол; план за реализиране на информационната кампания.
Членовете на екипа за управление и изпълнение на проекта са отговорни за подготовката и проверката за съответствие на цялата документация, свързана с разработването, изпълнението и контрола на проекта, изготвянето на междинни технически доклади и окончателен технически доклад, придружени от финансови отчети по образец.
Екипа ще се води от принципа за прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане и ефикасност при постигане на заложените цели. 9. Популяризиране на резултатите от проекта. За популяризиране и отчитане на заложените цели и задачи в проекта се предвижда изработване и разпространение на печатни материали, информационна среща с участието на институции, ползватели на социалните услуги и техни близки, участници в изпълнение на проекта, както и други заинтересовани страни.
|