Дейности:
|
1.Организация и управление на Проекта. Провеждане на процедури по реда и условията на ЗОП и Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки. Кметът на общината издава заповед за сформиране на екип за управление на проекта. Екипът се състои от ръководител, координатор и счетоводител, служители на кандидата. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани в заповедите или допълнителните споразумения и длъжностните характеристики. Екипът за управление на проекта разработва:
Процедура за подбор на персонала; Процедура за прием на жалби и сигнали; Процедура за вътрешен мониторинг; Процедура за недопускане на двойно финансиране;Процедура за актуализиране на информацията;Методически указания и План за действие.
Екипът за управление разработва следните формуляри: заявления за кандидатстване; автобиография; декларация за липса на двойно финансиране; чек лист за проверка на двойно финансиране; карта за оценка кандидати за персонал на Центъра; входящ дневник на кандидат потребителите; входящ дневник на кандидатите за пeрсонал; регистър на потребителите;
Кметът на общината издава заповеди за процедури по ЗОП за подбор на изпълнител за:
- снабдяване с канцеларски материали;
- обзавеждане на центъра офис мебели;
- оборудване с компютри и принтери;
- оборудване с климатици;
- служба по трудова мецидина;
- отпечатване на рекламни и информационни материали.
Със заповедта съставя и комисия за избор на изпълнители. Екипът за управление съвместно с комисията по ЗОП изготвя всички необходими документи. Изборът се провежда съгласно предварително съставения график по ЗОП на обявените дати при спазването на изискванията за предотвраятяване на конфликт на интереси.
2.Подбор, обучение и наемане на персонал на трудов договор в Центъра за услуги в домашна среда Кметът на общината издава заповед за провеждане на конкурс за избор на управител на Центъра,социален работник и лица, които ще предоставят услугата.Издава и заповед за сформиране на комисия, която ще проведе конкурса.
Екипът за управление публикува обявата в местен ежедневик и на уебстраницата на общината.
Кандидатите за управител и социален работник подават:
• Заявление по образец;
• Бележка от ДБТ;
• Автобиография по образец;
• Лична карта – за справка;
• Диплом или свидетелство за завършено образование;
• Трудова книжка или документ за стаж в сферата на социалните услуги.
Лицата, които желаят да предоставят социалната услуга по домовете подават:
• заявление по образец – лично или чрез изрично упълномощено лице;
• документ за самоличност – за справка;
• декларация за преминат курс на обучение или документ удостоверяващ преминат курс на обучение;
• Бележка от Дирекция „Бюро по труда”;
• Автобиография по образец;
• Пълномощно – при кандидатстване чрез упълномощено лице;
Кандидатът осигурява служител, който консултира кандидатите и приема окомплектованите заявления; помещение, техника и достатъчно количество бланки. Заявленията се входират и се описват във входящ дневник.
За всеки кандидат се оформя досие. Екипът по управление на проекта предава с приемно –предавателен протокол досиетата на кандидатите на Комисията в срок до три дни след изтичане срока на кандидатстване.
Комисията на свое заседание разглежда досиетата и съставя списък на допуснатите до конкурса кандидати и списък на недопуснатите кандидати /ако е приложимо/. Екипът по управление на проекта излага списъка на информационно табло в общината и го публикува на сайта на общината. На обявената дата комисията провежда конкурс и класира кандидатите съгласно критериите посочени в Процедурата за оценка и подбор на персонала. В срок от два работни дни Екипът по управление на проекта излага заверен препис от протокола на Комисията и списъка с класираните кандидати на информационно табло в общината и публикува резултатие от конкурса на сайта на общината. В срок от 5 дни Екипът по управление на проекта информира писмено одобрените кандидати за управление на Центъра за срока и начина на сключване на трудови договори. Екипът информира с писмо одобрените кандидати за предоставяне на услуги за деня /дните, мястото, часа и начина на провеждане на въвеждащото обучение, както и за срока и реда за сключване на трудов договор с одобрените и обучени кандидати.
Кандидатът осигурява обучител, помещение; техника и пособия за провеждане на въвеждащо обучение. След приключване на обучението обучителят предава на ръководителя на Екипа следните материали:
• Учебна програма или план за разпределение на темите;
• Списъци на обучаемите по образец;
• Формуляр за обратна връзка с обучаемите по образец;
• Доклад за проведеното обучение;
• Снимков материал от проведеното обучение;
Досиетата се съхраняват в метална каса обозначена съгласно нормативните изисквания. Кметът на общината сключва трудови договори с персонала за управление на Центъра и персонала за предоставяне на услугите. Персонала за управление на Центъра запознава 20-те лица, предоставящи услуги в домашна среда с всички Правилници и Процедуури, като лицата удостоверявт с подпис под всеки документ,че са запознати със съдържанието на документа. Лицата попълват анкетната карта и декларация за поверителност на информацията, които се съхраняват в досието на всяко лице.
Управителят и социалният работник раздават личните предпазни средства на всяко от 20-те лица, предлагащи услугата по домовете.
В процеса на изпълнение на проекта е предвидено и едно надграждащо обучение.
3.Информиране и консултиране на кандидат-потребители и подбор на потребители на социални услуги в домашна среда В настоящия проект ще се включат лица с трайни увреждания /в т.ч деца/ и възрастни хора, които са в частична или пълна невъзможност за самообслужване и са в риск от социална изолация. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др.
Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга подават:
• заявление на бланка, разработена от Екипа по управление на проекта – лично, чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, по настоящ адрес в общината;
• документ за самоличност – за справка;
• декларация за липса на двойно финансиране;
• Копие на ЕР на ДЕЛК/ТЕЛК/НЕЛК, ЛКК, амбулаторен картон, епикриза или друг документ удостоверяващ здравословното му състояние;
• Пълномощно или удостоверение за законен представител – при кандидатстване чрез упълномощено лице или законен представител.
Кандидатът осигурява служител, помещение, техника и достатъчно количество бланки. Заявленията се входират и се описват във входящ дневник. За всеки кандидат се оформя досие с подадените документи. В срок не по-дълъг от два дни след крайния срок за кандидатстване Екипът по управление на проекта изготвя искане за извършване на оценка на потребностите и го адресира до Директора на ДСП. С искането се предоставят досиетата на всички кандидати, придружени с опис на документите и същото количество празни бланки Формуляр І и формуляр ІІ за оценка на потребностите, които са част от проектната документация.
Екипът по управление на проекта получава с приемно-предавателен протокол /Приложение № 5/ досиетата на потребителите, формуляри І и формуляри ІІ и списък на лицата в нисходящ ред, съгласно извършената оценка.
Екипът по управление на проекта съхранява досиетата на кандидатите в каса обозначена съгласно изискванията. В двудневен срок от получаване на документацията излага заверено ксерокопие от списъка с класираните кандидати на информационно табло в общината и във всяко от 22 – те кметства, както и на уебстраницата на общината. В тридневен срок информира писмено одобрените кандидати за начина и реда на сключване на договор за видовете почасови услуги, които ще бъдат предоставяни, техния обхват и времетраене.
Екипът по управление на проекта изготвя Процедура за актуализиране на информацията.
4.Предоставяне на услуги за лична помощ, за комунално битови дейности и за социално включване по домовете. Управление на риска. Контрол на качеството. Социалните услуги ще се предлагат на 28 потребителя , като за всеки потребител услугата стартира с подписването на договор за почасово предлагане на услугага в домашна среда, разработен от Екипа за управление. Предоставената услуга ще се реализира съгласно разработен индивидуалния план на всеки потребител, който се разработва от социалния работник с активното участие на потребителя или негов законов представител и се актуализира при необходимост. Планът се съобразява с желанията на потребителя за разпределение на часовете определени с Формуляр ІІ за оценка на потребностите. За всеки отделен потребител се извършва оценка на риска с цел управление на риска и предпазването на здравето на хората с уреждания.Услугата ще се предлага от 20 лица, като за всяко лице дейността стартира с подписването на трудов договор и характеристика на длъжността. Екипът по управление на проекта води регистри на потребителите на социалната услуга и на лицата предоставящи социална услуга в дома. Регистрите се актуализират при необходимост.
Управителят и социалният работник изготвят ежемесечен график за предоставяне на услугата и следят за качеството на предоставената услуга, като извършват ежемесечни проверки по предварително разработен график. Резултатите от извършената проверка се удостоверяват чрез протокол за извършена проверка по образец. При установяване на нарушения управителят на Центъра прави предписания за подобряване качеството на работа, а при необходимост прави предложения до кмета на общината за налагане на дисциплинални наказания.
Екипът за управление извършва вътрешен контрол по отношение на договорените дейности, начина и времето на изпълнението им от персонала на Центъра чрез ежемесечни проверки на място по предварително изготвен месечен график. Обхват на проверката са 40 % от потребителите. Проверките се извършват в дома на потребителя на социалната услуга, като резултатите се удостоверяват чрез протокол за проверка.Ръководителят на Екипа изготвя ежемесечен доклад до кмета на общината за резулаттите от извършените проверки.
Социалният работник изчислява и събира потребителските такси и ги отчита в отдел „Местни приходи”. Изготвя присъствената форма на персонала и подробен отчетен доклад за извършена работа/приложение № 14/ и ги представя на кмета на Общината за подпис. Персоналът за управление на Центъра контролира ефективното и целесъобразно използване на средствата за пътни разходи на лицата предоставящи услуги в домашна среда.
Лицата предоставящи услуги в домашна среда предоставят качествени услуги съобразно длъжностната си характеристика при спазването разпоредбите на КТ и ЗЗБУТ и в съответствие с месечния си график и разписания индивидуален план на всеки потребител. За гарантиране сигурността на имуществото на потребителя ще бъдат разработени Правила за достъп до дома на потребителя и Правила за работа с финасовите средства и имуществото на потребителя.
5.Информиране и публичност За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. В рамките на дейността ще бъдат проведени:
- Информационни дни по кметства;
- Презентация на Проекта;
- Тържествено откриване на Центъра;
- Заключителна пресконферанция.
В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени:
- 2 бр. информационни табели за Центъра, офиса на Екипа и информационното табло;
- 300 бр. информационни брошури за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на цялата община - в ДСП, ДБТ и кметствата. Брошурите ще съдържат основна информация за проекта, неговите цели, дейности и начин за участие.
- 50 бр. плакати за проекта, които ще бъдат разпространени на територията на община- във всички 22 кметства.
- 200 броя стикери за обозначаване на домовете на потребителите и реклама на дейностите по проекта.
В рамките на информационната кампания ще бъдат публикувани тематични статии и рекламен материал в местната преса. Подробна информация ще бъде публикувана на уеб страницата на общината, която периодично ще се обновява.
Избърът на изпълнител на предпечатната подготовка и отпечатване на информационните материали ще бъде осъществен чрез процедура по ЗОП като част от дейност № 1.
|