Дейности:
|
Дейност1 :Информационно-публични кампании Разработване на информационни материали и бюлетини; публични кампании и срещи съвместно с неправителствени организации; целогодишни консултации със специалисти от общинска администрация; поставяне на два броя табели за визуализация и осигуряване на публичност; Дейност2 : Изготвяне на оценки на потребностите на желаещите да ползват услугите; Оценката на потребностите ще се извършва от Дирекция „Социално подпомагане” на територията на Общината по утвърдена методика за целите на проекта и ще включва : оценка на общото и физическото състояние на лицата, социалните им интереси, способността им за справяне с ежедневните дейности ; оценка на социалната им активност и интеграция; оценка на условията им за живот ;Актуализиране на оценките ще се извърщва на шестмесечие, освен ако някоя от страните не е пожелала по – ранно актуализиране на оценката или при други обстоятелства налагащи актуализация; Дейност 3:Изработване на индивидуални планове и оценки на риска; Изготвяне на индивидуален план с участието на потребителя на услугата и/или негов роднина, съобразен със специфичните и индивидуални потребности на лицата и техния личен избор; Индивидуалните плановете и оценките на риска ще се актуализират съгласно методиките за предоставяне на социални услуги. Дейност 4 :Подбор на персонала за управление на звеното Провеждане на процедура по подбор по документи и интервю от Комисия за оценка и подбор на персонала на звеното, включваща Екипа по управление на проекта и Консултант, социални дейности. Комисията ще е сформирана със Заповед на Кмета на Общината. Процедурата ще бъде предварително обявена и проведена съгласно КТ. Дейност 5 :Подбор на персонала за предоставяне на услугите в звеното– лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти; Подборът и наемането на персонала на звеното ще се извършва след предварително обявена дата за подбор по документи и интерю с екипа по проекта и служители от общинска администрация, като основните критерии , на които трябва да отговарят са: мотивацията и нагласа за този вид работа, опит в предоставянето на социални услуги; готовност за ежедневно пътуване до други населени места на община Белово, с цел обслужване на потребители / пътните разходи се поемат от работодателя, срещу представени разходно – оправдателни документи/;среща с лицата, на които ще предоставят услугите и взаимно одобрение и избор между тях, отразено в протокол; Дейност 6 :Обучение на персонала за предоставяне на услугите в звеното – лични асистенти, домашни помощници и социални асистенти; Осигуряване на възможности за развитие чрез обучения и обмяна на опит, включващи: обучителни програми ; въвеждащо обучение на новопостъпили лица/ минимум три дни/, включващо: общи познания,основни задължения, специфика на грижите за стари хори и лица/деца с увреждания ,етични стандарти в работата; съвместна работа с по-опитни и компетентни социални асистенти, домашни помощници и лични асистенти; всеки назначен след стартирането на проекта преминава задължително обучение; провеждане на надграждащо обучение на шест месеца на всички назначени лица в звеното; Дейност 7 – Предоставяне на социалните услуги; Социалните услуги ще се предоставят на около 75 потребители, живеещи в девет населени места на територията на община Белово, в продължение на 12 месеца. Предоставянето им ще стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Ръководителя на проекта, потребителя и/или негов законен представител и наетото лице. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Планът включва дейностите, които са договорени с наетия персонал за подобряване качеството на живот на съответния потребител.
Разписаните дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя. Всеки индивидуален план ще се актуализира ежемесечно.
Ще се изготвят оценки на риска на потребителите преди да започне предоставянето на социалната услуга. Екипът за управление на проекта и Консултанта, социални дейности ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и наетото лице при предоставянето на услугата. В оценката се акцентира на основни рискове, като: помощ при вземане на лекарства; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителя; от злополуки; оценка на риска извън дома на . На база направената оценка в индивидуалния план ще се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете.
Екипът на общинско ниво ще разработи процедура за действие при възникване на кризисни ситуации; инструкция, относно осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителя; правила за достъп на наетото лице до дома на потребителя..
Наетият персонал ще бъде обучен и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя и ще бъде проведен инструктаж за безопасна работа при предоставяне на услугата. По Проекта се предвиждат разходи за заплащане на пътни на наетите лица от и до дома на потребителя, само в случаите, когато те живеят извън населеното място на потребителя.Спазването на всички ангажименти и дейности, договорени и възложени на наетото лице, подлежат ежедневно на вътрешен контрол от страна на екипа по поректа и персонала по управление на звеното.
При отсъствие на наето лице за повече от една седмица, ще се сключва договор с друго лице, което да замества титуляра за срока на отсъствието му и така ще се осигури непрекъснато предоставяне на услугите. Предвидени са средства за осигуряване на лични предпазни средства за наетите лица и работно облекло. С наетите лица ще се сключват трудови договори, съгласно КТ, след проведена процедура по подбор. Ще им бъдат разработени длъжностни характеристики и график – разпределения. Едно наето лице на 8 часов работен ден ще обслужва двама потребители, а наетите на 4 часов работен ден ще обслужват по един потребител. Изключение ще се прави само за децата с увреждания до 18 годишна възраст и те ще бъдат обслужване целодневно. Предвидени са непрекъснати контакти на потребителите и наетите лица с назначения Консултант, социални дейности и наблюдение на здравословното им състояние.Потребителите на услугите ще заплащат потребителска такса, съгласно утвърдена от Кмета на община Белово Инструкция за изчисление на потребителските такси. Контролът върху дейността на звеното и наетия персонал ще бъде ежедневна.
Дейност 8 : Мониторинг и оценка на предоставянето на социалните услуги; Посещения веднъж месечно на място част от потребителите за да се мониторира предоставянета на услугите; Ежедневно наблюдение работата на персонала на звеното; системна работа за осигуряване качество на социалните услуги;
|