Дейности:
|
1. Информационна кампания по проекта За постигане на поставените цели ще бъдат изработени информационни материали - 200 бр. дипляни; 2 бр. табели за визуализаци, поставени в кметствата, където се изпълнява проекта и в офиса на проекта в град Мизия; ще бъдат наравени 3 публикации, 2 излъчвания по местната кабелна телевизия; ще се създаде и поддържа портал към Интернет страницата на общината, съдържащ необходимата информация за ОП РЧР, за приоритетно направление 5, област на интервенция 5.1, информация за целите и основните дейности на проекта, потребителите на услугата СА/ДП, източниците на финансиране, приноса на водещата организация и на договарящия орган; използвана методология; анализи, изготвени от общината, касаещи дейностите СА и ДП. 2. Оборудване и обзавеждане на помещението, предвидено за офис на Звеното за услуги в домашна среда Тази дейност предвижда закупуване на бюро, 2 бр. офис стелажи, 3 бр. стола, климатик за отопление през зимните месеци и за охлаждане през летните, компютър и мултифункционално устройство за реализиране на предвидените дейности. 3. Подбор и наемане на персонал за управление на Звеното за услуги в домашна среда. За съответната дейност подборът ще се извършва между безработни лица, в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране
Подборът ще се извърши на два етапа, чрез подбор по документи и чрез интервю. Със заповед на кмета на община Мизия ще се сформира комисия за подбор, като в нея ще бъдат включении и представители на Дирекция «Бюро по труда» – Оряхово. 4. Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги в домашна среда За съответните дейности подборът ще се извършва между лица, работили по фаза 1 и фаза-3 на схема „Грижа в семейна среда за независимост и достоен живот за хора с различни видове увреждания и самотно живеещи хора – дейности „Социален асистент” и „Домашен помощник”, проект „Подкрепа за достоен живот”- дейност «Личен асистент», безработни лица, в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст или на професионална пенсия за ранно пенсиониране; както и между лица, членове на семействата на обслужваните. Подборът ще се извърши на два етапа: чрез подбор по документи и интервю. Със заповед на кмета на община Мизия ще бъде сформирана комиссия за подбор, в която ще бъдат вклчени и представители на Дирекция Бюро по труда – Оряхово. 5. Обучение на социалните асистенти и домашните помощници Обучението ще се извърши по специално изготвена за целта програма, съдържаща всички задължителни за получаване на качествено обучение теми. Предвижда се обучението да се проведе от експерт- обучител.
Ще бъде проведено:
Въвеждащо обучение за 10 бр. СА /ако не са преминали през идентично обучение по други програми/ - в рамките на 5 дневен курс, социалните асистенти ще получат необходимите знания и умения да оказват физическа, психологическа и емоционална подкрепа на хората с увреждания; да оказват подкрепа за социалното им включване, реинтеграция и преодоляване на социалната изолация. В рамките на 5 дневния курс 20 ДП също ще бъдат обучени за организиране на бита и хигиената в дома на потребителите по предварително изготвена за тях програма.
Надграждащо- предвижда се провеждане на 2-дневно надграждащо обучение разделено на социалните асистенти и на домашните помощници за повишаване на тяхната квалификация, професионални умения и мотивация. 6. Информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребители Чрез печатните и електронни медии функциониращи на територията на община Мизия ще бъдат уведомени всички жители на общината, че стартира приема на заявления на кандидати да ползват и предоставят услуги по проекта. От експерт/ и на дирекция „Социално подпомагане” – Оряхово ще бъде извършена оценка на потребностите за всички кандидат-потребители подали заявления за участие в проекта.
Със заповед на Кмета на община Мизия, ще бъде сформирана комисия за подбор а потребителите. При определяне на най-нуждаещите се лица/ деца които ще ползват почасови услуги по проекта ще се вземе предвид желанието на всеки кандидат-потребител и изготвената оценка от експерта на ДСП. Като резултат от работата на Комисията ще бъде изготвен списък на лицата подали заявления да ползват услуги по проекта, като предвид получената оценка на потребността от ползване на услуги, същите ще бъдат подредени по низходящ ред. В комисията ще бъдат включени представители на ДСП – различни от тези извършили оценката на потребностите.
Принципите за прозрачност на процедурите, равнопоставеност между кандидатите и недопускане на дискриминация ще залегнат като основни изисквания към членовете на Комисията при извършване на подбора.
С всички одобрени потребители, ще бъдат сключени договори за ползване на услуги и съобразно индивидуалните им потребности ще бъдат изготвени индивидуални планове за предоставяне на услугите. 7. Изработване на индивидуални работни планове за предоставяне на услугите “Социален асистент” /СА/ и “Домашна помощница” /ДП/ Индивидуалните планове ще се изготвят с участието на потребителите и ще бъдат съобразени с начина им на живот и предпочитания, изготвената оценка на индивидуалните потребности от социални услуги и оценка на риска. Ще съдържат описание на дейностите, които ще бъдат извършвани по часове и ще включват оценка на рисковете за здравето и безопасността на потребителя и на прекия доставчик на услугите. 8. Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугите “Социален асистент” /СА/ и “Домашна помощница” /ДП/ Изготвяне и подписване на индивидуален договор за всеки потребител, в зависимост от неговите потребности от социални услуги. 9. Предоставяне на трите основни типа почасови дейности-за оказване на подкрепа и съдействие за социално включване, за извършване на дейности за лична помощ и за извършване на комунално-битови дейности. Социалните асистенти ще предоставят почасови услуги в подкрепа на социалното включване на потребителите като помощ при общуване и поддържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него-организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература , придружаване при разходка и посещение на църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на клиента; административни услуги - съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.; медицински услуги - съдействие при настаняване в болница, при необходимост грижи в болницата, рехабилитация, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства.
Домашните помощници ще предоставят почасови услуги за лична помощ- поддържане на лична хигиена - помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване или придружаване до мястото на услугата; хранене - приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране; придружаване до болнично заведение и комунално-битови дейности- текущо почистване – подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение; основно почистване - измиване на прозорци и врати, баня, кухненски уреди, др.;битови услуги - закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел.енергия, телефон, вода, данъци със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене, внасяне и палене на печка през зимния сезон; телефонна подкрепа; дребни технически ремонти; др. 10. Актуализация на индивидуалните планове На 9-ия месец от стартиране на проекта ще се извърши актуализация на индивидуалните планове за предоставяне на социалните услуги, поради възможността от настъпили промени в нуждите на потребителите. 11. Мониториране на предоставяните услуги и на изпълнението на проекта Разработване на анкети, анализи и оценки за дейността на социалните асистенти и домашни помощници – 9–ия и 14-ия месец; Месечни посещение за проверка качеството на предоставяните услуги и превенция на риска; Изготвяне на ежемесечни отчети от екипа на проекта за отчитане на извършените дейности.
|