Дейности:
|
1. Организация и управление на проекта Сформиране на екипа за управление на проекта, състоящ се от ръководител на проект, счетоводител, координатор и технически сътрудник; изготвяне на подробен план – график на дейностите; конкретните ангажименти и обхватът на управленческата отговорност ще бъдат детайлно разписани в граждански договори, които ще се подпишат при стартиране изпълнението на дейностите по Проекта; контактуване с целевите групи и поддържане на обратна връзка; извършване на вътрешен контрол по отношение на договорените дейности по проекта - ежемесечни проверки на място в дома на потребителя по предварително изготвен месечен график, които се отразяват в Дневника на потребителя; изготвяне, поддържане и използване на документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по проекта; изготвяне на междинни и заключителен доклад за изпълнение на проектните дейности и ежемесечни доклади за извършените дейности от членовете на екипа;разработване на информационни материали, във връзка с проектното предложение; създаване на организация за разрешаване и на други възникнали проблеми;
Сформиран екип по проекта; изготвени и подписании граждански договори с екипа на проекта; изготвен подробен план-график за създаване на организация за изпълнение на дейностите и целите по проекта;осъществена обратна връзка с целевите групи, по предварително изготвен план-график; изговени и поддържани документи, във връзка с изпълнението на проекта; изготвени междинни и заключителен доклад за изпълнение на проектните дейности; изготвени ежемесечни доклади за извършените дейности от членовете на екипа; разработени информационни материали; създадена добра организация при разрешаване на възникнали проблеми; 2. Подбор и наемане на персонал в Звено за услуги в домашна среда. Безработните лица, които желаят да участват в подбора по обявените длъжности по проекта за Домашен санитар, Личен асистент и Социален асистент и да бъдат наети по проекта в Звено за услуги в домашна среда, подават необходимите документи в Община Генерал Тошево. Същите трябва да притежават знания и практически умения за качествено предоставяне на социалните услуги. Създава се комисия за оценка и подбор, която провежда конкурс с кандидатите за срок от 3 дни, след изтичане на срока за подаване на заявления и съпътстващите ги документи. Съставя се списък с оценените кандидати/включващ брой точки по предварително зададени позиции и общ сбор точки/. Списъкът с резултатите от проведения конкурс се излага на специално определено място в сградата на общинска администрация. Комисията подбира, според населеното място, предпочитанията на кандидатите за потребители, според класацията по точки и според други конкретни обстоятелства необходимия персонал за Звено за услуги в домашна среда. От подбраните лица за предоставяне на социални услуги, тези които не са преминали въвеждащо обучение за Домашен санитар, Личен асистент и Социален асистент се включват е предвидено такова. За длъжностите „Медицинска сестра за социални дейности”, „Сътрудник, социална работа” се провежда конкурс по документи и събеседване. 3. Обучение на персонала, ангажиран за предоставянето на услуги в домашна среда Въвеждащото обучение ще се извърши в рамките на 5 дни за 40 часа, а поддържащото обучение ще се извърши в рамките на 3 дни за 20 часа за длъжностите Домашен санитар, Личен асистент и Социален асистент. Община Генерал Тошево ще сключи договор за осигуряване на обучител, който да проведе обучението. Обучителя ще изготви необходимата Програма за обучение, материали и пособия, свързани с обучението. Община Генерал Тошево ще осигури зала за провеждане на обучението, ще създаде организация по присъствието на лицата, участници в дейността. 4. Информиране, консултиране и подбор на кандидат-потребителите, живеещи на територията на община Генерал Тошево. Информирането, консултирането и подбора на кандидат-потребителите в Звено за услуги в домашна среда, ще е в съответствие с изискванията, заложени в „Методика за оценка на потребностите на кандидати за ползване на по часови услуги по схема за безвъзмездна финансова помощ BG051PO001-5.1.04 „Помощ в дома”. Ще се създаде необходимата организация за набиране на кандидати за ползване на трите типа по часови услуги - за лична помощ, за комунално-битови дейности и за дейности за социална подкрепа и социално включване. Ще се разработят необходимите документи за кандидатстване от Екипа за управление на проекта. Ще се приемат заявления за кандидатстване от кандидатите за потребители и съпътстващите ги документи по посочената Методика. Приетите зявления ще се предават поетапно на Дирекция „Социално подпомагане за изготвяне на оценки на потребностите от почасови грижи, предоставяни в домашна среда. След изготвяне на оценките за всеки кандидат - потребител по отделно, съгласно изискванията на горепосочената Методика, Дирекция „Социално подпомагане” предоставя с приемно-предавателен протокол всички извършени оценки на потребностите от социални услуги на Община Генерал Тошево. Ще се назначи комисия по избора от Община Генерал Тошево, която ще извърши прецизен подбор на потребителите на услугите, въз основа на професионална оценка на потребностите за всеки кандидат поотделно, доходите на кандидат-потребителите в списъка на оценените кандидат потребители. Комисията се съобразява с населеното място, оценките на потребностите от социални услуги ,предпочитанията на кандидат-потребителите към безработните лица, които ще предоставят услугите. При отпадане на някой от потребителите, комисията подбира друг потребител на място за освободената часова квота. 5. Актуализиране на оценките на потребителите за потребностите от социални услуги при необходимост. В хода на реализация на проекта Община Генерал Тошево ще прилага собствен механизъм за актуализиране на първоначалните оценки на потребности от почасови грижи, предоставяни в домашна среда, въз основа на индивидуалното планиране при необходимост от нов тип почасови услуги за потребителите. Целта е да се поддържа постоянен брой потребители, които ще бъдат обслужвани от постоянен брой персонал и устойчивост при крайния резултат за извеждане на конкретна форма на подкрепа на потребителите, изразена в почасови грижи в домашна среда. 6. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ. С подбраните потребители на почасови социални услуги се сключва договор за видовете почасови услуги, техният обхват и времетраене в съответствие с личните потребности и предпочитания на потребителите и въз основа на извършената индивидуална оценка на потребностите от почасови грижи, предоставяни в в Звено за услуги в домашна среда. Договорените дейности за лична помощ се извършват от подбрания персонал, като се съчетават според населеното място, предпочитанията на потребителите и времетраенето на почасовите услуги. Дейностите за лична помощ включват: помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при обличане, събличане, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при рехабилитационни или други специализирани услуги, придружаване до болнично заведение и др. Дейността ще се извършва от 4 социални асистента, 6 лични асистента и 1 медицинска сестра за социални дейности. Медицинската сестра за социални дейности ще пътува в различни населени места, в зависимост от ежемесечен часови график. Потребителите на социални услуги заплащат месечни такси по утвърдена от Общински съвет Методика. 7. Предоставяне на почасови услуги за комунално–битови дейности. С подбраните потребители на почасови социални услуги се сключва договор за видовете почасови услуги, техният обхват и времетраене в съответствие с личните потребности и предпочитания на потребителите и въз основа на извършената индивидуална оценка на потребностите от почасови грижи, предоставяни в домашна среда в Звено за услуги в домашна среда. Договорените дейности за комунално-битови дейности се извършват чрез подбрания персонал, като се съчетават според населеното място, предпочитанията на потребителите и времетраенето на почасовите услуги. Предоставянето на комунално-битови услуги включват: пазаруване, снабдяване с ежедневно необходимите продукти, лекарства, други; поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителя на услугата; извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти; помощ при ползване на административни услуги, плащания на данъци, такси и други; приготвяне на храна с продукти на потребителя и други; Дейността ще се извършва от 17 домашни санитари. Потребителите на социални услуги заплащат месечни такси по утвърдена от Общински съвет Методика. 8. Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица С подбраните потребители на почасови социални услуги се сключва договор за видовете почасови услуги, техният обхват и времетраене в съответствие с личните потребности и предпочитания на потребителите и въз основа на извършената индивидуална оценка на потребностите от почасови грижи, предоставяни в домашна среда в Звено за услуги в домашна среда. Договорените дейности в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица се извършват чрез подбрания персонал, като се съчетават според населеното място, предпочитанията на потребителите и времетраенето на почасовите услуги. Дейностите за комунално-битови дейности включват: Помощ в общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти и други; помощ при писане на писма, заявления и подаването им в съответната институция и други; Дейността ще се извършва от 1 сътрудник, социални дейности. Той ще пътува във всички населени места по утвърден месечен часови график, където ще се предоставят услугите. Потребителите на социални услуги заплащат месечни такси по утвърдена от Общински съвет Методика. 9. Информиране и публичност Всички информационни материали ще бъдат изготвени, съгласно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Информацианни пресконференции ще се проведат на два етапа - в началото и в края на реализиране на проекта. Екипа на проекта ще разработи информационните материали. Ще се договори изработката им, съгласно изисканията по ЗОП. Ще бъдат изработени и разпространени: Табели голяма и малка, 500 броя брошури. Ще се публикуват материали в местния печат, областни вестници и сайта на общината.
|