Дейности:
|
1: Подбор и наемане на персонал за Звено за социални услуги Сформиране на комисия за подбор с участието на екипа за организация и управление на проекта, 1 консултант-подбор на експертна позиция в Общината и 1 външен експерт за кандидатстващата организация консултант-подбор с цел осъществяване на качествен подбор и предотвратяване на потенциален конфликт. Подбор на персонала за Звеното по документи и събеседване от нарочно създадена комисия за подбор. Разписване на критерии за подбор на персонала. Разработване на критерии и оценка на труда. Съблюдава се принципът за равнопоставеност.
Подготовка на типови договори и назначаване на избраните доставчици на социални услуги на трудов договор.
2: Обучение на персонал на Звено за соц. Услуги Всички одобрени при подбора преки доставчици на социални услуги, както и екипът за управление на Звеното, ще преминат въвеждащо и/или надграждащо обучение. Провеждането на специализирано мероприятие с лектори, имащи съответния опит ще допринесе за повишаване капацитета на доставчиците и за разширяване на контактите им с колеги, работещи в същата сфера. По този начин в Звеното ще се внедрят по-лесно добри практики и опит.
За целите на предлаганата дейност, Община Ракитово ще потърси съдействието на Външен изпълнител.
Предвижда се всяко от обученията да бъде с продължителност от 3 обучителни дни 3: Информиране, консултиране и подбор на потребители Информиране и консултиране на потенциални потребители, нуждаещи се от ползване на социални услуги. Проучване на потенциални клиенти въз основа на оценката на потребностите, изготвена от ДСП. Подбор на потребители съгласно оценката на потребностите на ДСП. Сключване на договор за предоставяне на социални услуги. Съблюдава се принципът за равнопоставеност.
„Напасване на двойките”. Среща между потребителя и определения от екипа на проекта доставчик. При отказ на една от страните за съвместна работа или аргументирани съображение на наблюдаващия срещата, се прави нов подбор.
4: Предоставяне на социални услуги в Звеното Същинско предоставяне на социални услуги в домашна среда за оказване на подкрепа и съдействие за социално включване на потребителите за извършване на следните дейности: 1. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които включват помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършването на рехабилитационни или други специализирани услуги в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.; 2. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.; 3. Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуванетои осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на културни мероприятия и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност изразена в социалната работа с представителите на целевата група. За целта в Дейност 1 е предвиден подбор на Социални асистенти, Лични асистенти и Домашни помощници.
Създаване на подробни Индивидуални планове за работа с всеки потребител с предвидена актуализация поне веднъж на 6 месеца. Изчисляване и събиране на такси за услугите. Наблюдение и вътрешна оценка на качеството на предоставяните услуги, разработване на индивидуални форми за отчет на работата на всеки участник в проекта.
Създаване на вътрешно-административни механизми за функциониране на Звеното в рамките на Общинската администрация. 5: Информиране и публичност Създаване на цялостен ПР-план на проекта. Изготвяне на списък с ПР адресати. Популяризиране на проекта чрез печатни материали (публикации), лични срещи, интервюта, прес-съобщения и други ординарни и интерактивни ПР подходи, систематизирани в кампания. Интензивно уеб-отразяване в официалния сайт на община Ракитово. Изработка на постоянни и временни табели. Участия в семинари и конференции на други организации, изпълняващи подобни проекти (при покана). 6: Администриране на проекта Създаване на организация за управление на проекта и ангажиране на екипа за управление. Успешно реализиране на всички дейности по проекта във времевия график и отчетени съгласно изискванията на ДО. Разработване на вътрешни правила за работа на екипа. Създаване на система за наблюдение и анализ на качественото изпълнение на проекта и управление на процесите. Създаване на мерки за контрол и влияние при неизпълнение. Разработване на документация съгласно Закона за обществените поръчки (ЗОП) за предвидените в настоящото предложение процедури, както и за непредвидени към настоящия момент процедури, но възникнали допълнително във връзка с ангажименти на община Ракитово и по други проекти. Съгласуване на процедурите с ДО. Обявяване на процедури и провеждане при максимална коректност и публичност. Ангажиране на одит. Разработване на механизми за ясна демаркация на постиженията по проекта. 7: Изграждане на партньорска мрежа в подкрепа на Звеното Проектът предвижда да привлече всички ръководители на второстепенни разпоредители в Община Ракитово, ангажирани в хуманитарната сфера, представители на НПО, местни администрации, бизнес организации, с помощта на чийто опит и ресурс да бъде утвърдена активно действаща мрежа от партньорски взаимоотношения в подкрепа на хората в неравностойно положение и техните близки. Ще бъдат проведени индивидуални и групови срещи с и на потенциални партньори, за да бъде създаден механизъм за ефективно взаимодействие. Ще бъде създадена партньорска база данни, ще бъдат стимулирани съвместни инициативи в подкрепа на хората в неравностойно положение от Община Ракитово. Ще се търси разширяване на мрежата и на територията на региона.
Мрежата ще бъде структурирана с подкрепата на външен консултант в активно взаимодействие с екипа на проекта и екипа на Звеното.
|