Дейности:
|
Дейност 1 – Организация, управление и изпълнение на Проекта. Формиране на екипа за организация и управление:
1. Провеждане на работна среща за сформиране на Екипа за управление на Проекта: ръководител, счетоводител, технически сътрудник. Определят се задълженията и се дефинират отговорностите.
2. Осигуряване на офис помещение, материали и консумативи, необходими за дейностите, пряко свързани с работата на Екипа за управление на Проекта – офиса на Проекта ще се обособи в сградата на общинска администрация.
3. Провеждане на работни срещи за периодично планиране и отчитане на дейностите по Проекта.
Дейност 2 – Осигуряване на обзавеждане, оборудване, материали и консумативи за целевата група 1. Осигуряване помещение за екипа по управление на звеното - Общината ще предостави подходящ офис в сградата на общинска администрация.
2. Осигуряване на оборудване, обзавеждане, материали и консумативи, необходими за нормалното функциониране на Звеното за социални услуги в домашна среда.
2.1 Провеждане и подготовка на процедури за избор на изпълнители за доставка на обзавеждане, оборудване, материали и консумативи.
2.2 Доставка на обзавеждане и оборудване.
2.3 Доставка на материали и консумативи, необходими за дейността на Звеното за социални услуги в домашна среда.
Дейност 3 – Набиране, подбор и наемане на лица от целевите групи.
Много хора с увреждания и възрастни лица търсят съдействие при намиране на хора извършващи социални услуги или включването им в настоящи и бъдещи социални програми.
Личните контакти с нуждаещи се хора е предпоставка за правилния подбор на потребителите.
Процесът на подбор на кандидатите от целевите групи ще включва:
1. Публикуване на съобщения по местните медии за стартирането на проекта и набирането на кандидати за съответната услуга.
2. Разлепяне на плакати и раздаване на брошури по клубове за хората от третата възраст и хората в неравностойно положение и специални потребности, на възлови места в града и по малките населени места в Община Димитровград.
3. Приемане на заявление на кандидатите от целевите групи – потребители на социалните услуги и предоставящите услугите.
4. Изготвяне на оценъчни карти на подалите заявка потребители на услугата.
5. Сформиране на комисия за извършване на подбора.
6. Провеждане на интервю с отговарящите на изискванията за съответната длъжност кандидати.
7. Сключване на трудови договори с одобрените кандидати.
8. Подбор на потребители на предоставяните услуги от Звеното за социални услуги в домашна среда
9. Сключване на договори за предоставяне на социални услуги.
Дейност 4 – Провеждане на обучение на персонала.
1. Наемане на външни лектори за провеждане на обучението.
2. Запознаване с правилник за вътрешният ред.
3. Запознаване с длъжностните характеристики.
4. Запознаване и разясняване на дневниците, които ежедневно ще се попълват от работещите и ще се подписват от потребителите на услугата.
Дейност 5 – Предоставяне на социални услуги в домашна среда Услугите ще се предоставят след сключване на Договор между Ръководител проекта и потребителя и ще включват:
1. Помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него (организиране на срещи, честване на празници, четене на ежедневници и литература, придружаване при разходка и посещение на кино, театър, концерти, църква, осигуряване на компания чрез общуване, полагане на грижи за осигуряване на психическия комфорт на потребителя, др.).
2. Административни услуги (съдействие при изготвяне и подаване на документи в институции, при снабдяване с помощни средства, куриерска работа, др.).
3. Медицински услуги (съдействие при настаняване в болница, грижи в болницата при необходимост, измерване на кръвно налягане, проследяване на приема на лекарства, др.).
4. Предоставяне на комплексни социални услуги и подкрепа на семействата на деца с цел социално включване, превенция на институционализацията и развитие потенциала на детето. За допълнителните развиващи услуги в подкрепа на децата-потребители и техните семейства могат да бъдат привличани и външни специалисти (консултанти) – педагози, психолози, лекари, дефектолози, логопеди, др.
5. Текущо почистване (подреждане и хигиенизиране на обитаваното от потребителя помещение).
6. Основно почистване (измиване на прозорци и врати, сервизни помещения, кухненски уреди, др.).
7. Поддържане на лична хигиена (помощ при ежедневния тоалет и обличане, при къпане, сресване, подстригване, др.).
8. Хранене (приготвяне на храна, подготовка и подпомагане при хранене, сервиране и отсервиране).
9. Битови услуги (закупуване на хранителни продукти, хигиенни материали, лекарства и вещи от първа необходимост със средства на клиента; заплащане на ел. енергия, телефон, вода, данъци и пр. със средства на клиента; осигуряване на отоплителни материали със средства на клиента; цепене на дърва, палене на печка през зимния сезон; дребни технически ремонти; др.).
За всеки потребител ще се изготвя Индивидуален план за работа. Планът се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за разпределяне на определените часове в индивидуалния му месечен бюджет. Индивидуалният план се изготвя на база оценката на потребностите от социални услуги и оценка на риска.
При изготвянето на индивидуалния план ще се приложи подхода за индивидуален бюджет. Потребителят (или неговият представител), сам определя времето за ползването на всяка услуга – брой часове (вкл. от ... ч. до ... ч.), ежедневно, ежеседмично, веднъж на месец или друго.
Разписаните конкретни дейности, разпределени във времето, са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на заявените потребности на потребителя.
Индивидуалният план се изготвя в три еднообразни екземпляра, които се подписват от потребителя (или негов законен представител), обслужващия и ръководителя на екипа.
Преглед на плана, освен в регламентирания 6-месечен срок може да се направи по заявка на някои от страните, участващи в процеса на предоставянето на услугата и при констатирана промяна на обстоятелствата.
Ръководителя на екипа ще утвърди Правилник за вътрешния ред и процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалната услуга.
Оценката на риска за потребителите се извършва преди изготвянето на индивидуалния план и преди да започне предоставянето на социалната услуга. Екипът за управление на проекта ще изготви оценка на потенциалните рискове за потребителя и персонала по обслужване при предоставянето на услугата. Екипът ще извършва и текуща оценка на динамиката на развитие на рисковите фактори в процеса на предоставяне на услугата.
В оценката се акцентира на основни рискове, като: помощ при вземане на лекарства; физическа подкрепа; предпоставки от битовите условия на живот на потребителя; от злополуки; оценка на риска извън дома на потребителя - работно място, учебно заведение или други обществени места.
На база направената оценка в индивидуалния план се залагат дейности за намаляване и предотвратяване на рисковете.
Екипът ще разработи процедура за действие при възникване на кризисни ситуации.
Инцидентите, предприетите действия и последващото развитие на всеки случай ще се протоколират и документът ще се съхранява в личните досиета на потребителя и персонала по обслужване. Екипът ще разпише подробна инструкция, относно осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителя, която включва и изрични забрани за обслужващия персонал, които минимизират риска от злоупотреба и експлоатация на потребителя и/или неговата собственост.
С всеки потребител на услугата (или неговия представител), служител от екипа ще уговори в писмен вид правила за достъп на обслужващия персонал до дома на потребителя. Осигуряването на безопасността на дома му при предоставянето на услугата е ангажимент на обслужващия персонал.
В хода на предоставяне на социалната услугата на всеки от обслужващия персонал са осигурени възможности и са разписани начините за осъществяване на контакт в случай на нужда с организации, които реагират в спешни ситуации - спешна медицинска помощ, болница, полиция и др., както и с лица, които имат отговорност за здравето на потребителя (лекар, законен представител, роднини и др.).
Обслужващия персонал ще бъде обучен и в безопасни техники на работа при дейности, изискващи физически контакт с потребителя.
Ръководителят организира провеждането на инструктаж за безопасна работа на обслужващия персонал при предоставяне на услугата. Инструктажът се регистрира в Книга за инструктаж, съгласно Наредба за условията и реда за провеждането на периодично обучение и инструктаж на работниците и служителите по правилата за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугата за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът на потребителя се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, което е посочено от него или негов законен представител, близки или роднини, като в него обслужващия регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. В дневника се записват и: действия, свързани с финансови въпроси извършени от името на потребителя; промени във физическото състояние на потребителя, нови потребности и др.; за инцидент или злополука; друга важна за здравето и състоянието на потребителя информация. Записите в Дневника се датират (в т.ч. час от ... до ...), и всеки път се подписват от обслужващия и потребителя (или негов представител). След преустановяване ползването на услугата Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие в общината.
Всички дейности по предоставяне на социалните услуги от обслужващия персонал се извършват при спазване на задълженията и отговорностите, разписани в длъжностната му характеристика (или в договора за услуги), и в индивидуалния план на потребителя.
Дейност 6 – Информиране и публичност.
Ще се реализира информационна кампания за информиране и публичност, като се спазват правилата за осигуряване на широко достъпна, разбираема и изчерпателна информация за ролята на ЕСФ и ОПРЧР в две направления:
1. При стартиране на Проекта.
2. При приключване на Проекта.
Ще се използват целенасочени послания към представителите на целевите групи и обществеността чрез: разпространение на информационни материали – дипляни , листовки и плакати, информационна табела; рекламни материали – папки, рекламни тефтери, химикали; информационни събития – информационна среща за стартиране на Проекта, заключителна конференция – форум за отчитане на резултатите от Проекта; 4 публикации в пресата - при стартиране на Проекта, информация за подбор на кандидатите от целевите групи, по време на изпълнение на Проекта и в края на Проекта; кабелна телевизия - 3 репортажа.
|