Дейности:
|
Дейност 1. Организация и управление на проекта Административният екип по проекта ще се състои от Ръководител, координатор, счетоводител и юрист. Разпределението на отговорностите между тях гарантира доброто ръководство на проекта и постигане на заложените резултати.
1. Ръководителят на проекта ще отговаря за организацията, ръководството и контрола върху цялостното изпълнение на проекта;
2. Координаторът на проекта ще отговаря за осъществяването на координацията на проектните дейности и постигането целите на проекта. Подпомага работата и се отчита на ръководителя на проекта във всичките му действия.
3. Счетоводителят ще бъде отговорен за финансовата отчетност на проекта според националното законодателство и изискванията на финансиращата организация, спазването на финансовия график, контрол на събирането на потребителската такса, изготвяне на финансови доклади и друга отчетна документация.
4. Юристът ще отговаря за подготовката на трудовите договори и изготвянето на документацията за избора на външни изпълнители по дейности, в които това е предвидено.
Дейност 2. Подбор на персонал в звеното за услуги в домашна среда Ще бъдат наети двама сътрудници които ще управляват и организират дейностите в Звеното. Екипът от 21 човека, който ще предоставя услугите ще се назначи на трудови договори с тримесечен изпитателен срок. Подборът на персонала ще се извърши чрез обяваване на конкурс. Лицата, които желаят да бъдат назначени, трябва да бъдат регистрирани в Бюрото по труда. Срокът за подаване на документи и изискванията към кандидатите посочени в обосновката на длъжностите (т.4.4), ще бъдат обявени в конкурсната документация. Желаещите да предоставят социалната услуга, ще подават заявление /придружено със съответната документация/ в районната администрация. Допуска се на едно работно място /дома на потребителя/ да се назначат почасово две или три лица, за да се отговори на нуждите на деца с увреждания /аутизъм, ДЦП и др./ и лица с ментални увреждания, които не приемат непознати лица. Дейностите за социално включване или комунално-битови дейности в тези случаи ще се допълват от други услуги в общността. Дейност 3. Обучение на персонала в звеното за услуги в домашна среда Обученията ще бъдат 2 вида: въвеждащо и надграждащо и ще бъдат тридневни. Темите ще бъдат разработени от наетите външни експерти, като програмите ще бъдат съобразени с темите, посочени в методиките за предоставяне на услугите социален и личен асистент и домашен помощник и ще бъдат предварително съгласувани с ръководителя на проекта. Дейност 4. Прием на документи, консултиране и подбор на кандидат – потребители. Приемът на документи ще се извършва в рамките на 3 седмици през втория месец от проекта. Всеки кандидат-потребител, ще може сам или чрез упълномощено лице да подава заявленние за кандидатстване, придружено от експертно решение и необходимите документи за включване на услугите. Комисията ще утвърди класираните лица чрез изготвяне на протокол, въз основа на който ръководителя на проекта ще изготви заповед за ползване на услугите и последващи действия. Одобрените лица /потребители/ ще се уведомят писмено за резултатите от класирането. Дейност 5. Закупуване на оборудване, канцеларски материали и лични предпазни средства за Звеното за предоставяне на услуги в домашна среда За добрата организация на работата и правилното водене на отчетността, се изисква екипа да разполага с подходящо работно място и офис техника: бюра; шкафове за съхранение на документи; офис столове; посетителски столове; заседателна маса, за провеждане на срещи и за улеснение при попълване на документация. Необходимо условие е и закупуването на компютърна техника – компютър и мултифункционално устройство. С цел ефективност на ежедневната работа и водене на документация ще бъдат закупени канцеларски материали. За наетите сътрудници към Звеното за услуги в домашна среда ще бъдат закупени лични предпазни средства – ръкавици, маски, престилки и др. Дейност 6. Предоставяне на почасови услуги за лична помощ Предоставянето на услуги за лична помощ ще се извършва от социалните асистенти, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по седмичен график. Социалният асистент ще вписва всяко свое посещение в дневника на потребителя. Дейността ще окаже помощ и положителен ефект в ежедневните нужди на потребителя и ще се предоставя в удобно за него време. Дейност 7. Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности Предоставянето на услуги за лична помощ ще се извършва от социалните асистенти, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по седмичен график. Социалният асистент ще вписва всяко свое посещение в дневника на потребителя. Дейността ще окаже помощ и положителен ефект в ежедневните нужди на потребителя и ще се предоставя в удобно за него време. Дейност 8. Предоставяне на почасови услуги за социално включване Предоставянето на услуги за лична помощ ще се извършва от социалните асистенти, съгласно възложени в длъжностната им характеристика задължения. Посещенията в домовете на потребителите ще се извършват по седмичен график. Социалният асистент ще вписва всяко свое посещение в дневника на потребителя. Дейността ще окаже помощ и положителен ефект в ежедневните нужди на потребителя и ще се предоставя в удобно за него време. За ползване на услугите потребителите заплащат такса, определена в общинска наредба. Дейност 9. Дейности по информиране и публичност. През целия период на изпълнение на проекта, обществеността ще бъде информирана за развитието му, чрез местни и регионални медии. Екипът за изпълнение на проекта ще разработи информационни материали и табели, съобразно изискванията на Регламент на Комисията (ЕО) №1828/2006, по отношение на публичност на изпълнявания проект.
С предвидените дейности за публичност относно изпълнението на проекта по Оперативна програма ”Развитие на човешките ресурси”, ще се информират, както потребителите на услугата, така и широката общественост.
|