Дейности:
|
Обзавеждане и оборудване на офис на Звеното за услуги в домашна среда За осъществяване на цялостната дейност на Звеното за услуги в домашна среда като социално предприятие е необходимо офиса на персонала за управление на Звеното да бъде подходящо оборудван и обзаведен
За целта е необходимо да бъдат закупени климатик, компютри, мултифункционално устройство, бюра, информационни шкафове, столове и каса за документи. Подбор и назначаване на персонал на Звеното за услуги в домашна среда За стартиране дейността на Звеното за услуги в домашна среда е необходимо да бъде подбран персонал за управление на Звеното и персонал за предоставяне на услуги в домашна среда
Подборът на персонала включва - обявяване на конкурс за набиране на персонал; определяне на комисия; провеждане на събеседване с кандидатите
Предвижда се да бъде нает персонал от 17 души: социален работник, технически сътрудник, социален асистент, домашни санитари и домашни помощници.
Провеждане на информационна кампания в общността чрез издаване на информационни материали и консултиране на кандидат - потребители на услугите Отпечатване на информационни брошури, плакати, листовки, стикери, изработване на табели, публикации в периодична преса и интернет сайта на Община Летница за представяне на проекта и запознаване с предлаганите услуги.
Провеждане на заключителна конференция за отчитане на резултатите от реализацията на проекта и споделяне на добри практики
Новосъздаденото Звено за услуги в домашна среда ще предложи един нов подход при предоставянето на услугите и задоволяване конкретните нужди на потребителите. Това изисква подготовка и разпространение на информация за подробно запознаване на обществеността и кандидат - потребителите с дейността на Звеното и възможностите за ползване на услугите
Обучение на персонала Необходимост от формиране на познания и умения у новоназначения персонал за предоставяне на услуги в домашна среда
Провеждане на въвеждащо и надграждащо обучение на всички новоназначения лица - персонал за предоставяне на услугите в домашна среда по предварително разработена програма, в съответствие с Методиките за предоставяне на социални услуги в общността
Предвижда се въвеждащото обучение да проведе в 2 модула по 3 дни по 4 сесии на ден (всяка сесия по 2 учебни часа) за запознаване с философията, целите и обхвата на услугите, с организацията на работа, функциите, отговорностите и задълженията на всеки един от персонала
Надграждащото обучение ще се провежда периодично след стартирането на услугите до края на Проекта – общо 3 модула по 2 дни по 4 сесии (всяка сесия по 2 учебни часа) и има за цел надграждане на придобитите професионални умения и знания и развитие на екипни принципи на работа
Първият модул на надграждащото обучение ще се проведе извън община Летница с цел запознаване с добри практики по предоставяне на социалните услуги в общността
Оценка на потребностите от социални услуги на кандидатите за потребители Необходимост от оценяване на индивидуалните потребностите на кандидат-потребителите с оглед определяне вида на почасовата услуга
Извършване на социална анкета в дома на всеки кандидат-потребител и изготвяне на оценка на потребностите от почасови услуги
Организиране и предоставяне на почасови услуги на потребителите в домашна среда Необходимост от помощ и подкрепа за задоволяване на ежедневните потребности на лица с трайни увреждания и възрастни хора, затруднени в самообслужването си
Услугите се предоставят със стремеж към повишаване качеството на живот на потребителите
Изготвяне на индивидуални планове на потребителите и графици за ползване на услугите в домашна среда
Изготвяне на работни графици за предоставяне на на почасови услуги
Предоставяне на почасови услуги в домашна среда, съобразно индивидуалните потребности на потребителите
Периодично актуализиране на информацията за потребностите на всеки потребител и изготвяне на актуализирани оценки на потребностите. Планиране на необходимостта от почасови услуги.
Методическа подкрепа и супервизия на персонала Дейностите по осъществяване на лична помощ, оказване на подкрепа и съдействие за социално включване и извършване на комунално-битовите дейности на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне
Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество
Предвижда се провеждане на индивидуална супервизия 4 месеца по 15 часа на месец за даване на възможност на всеки от персонала да прегледа своята работа, да провери усещания и чувства, да изясни ролята и очакванията си във връзката с потребителите
Груповата супервизия ще се проведе в 4 месеца по 10 часа на месец с цел повишаване професионалната компетентност, снемане на напрежението в трудни работни моменти за гарантиране на по-голяма удовлетвореност от работата
Организация и управление на проекта, контрол и наблюдение на качеството на предоставените социални услуги Реализация на проекта изисква оптимална организация и управление на дейностите
Извършване на ежемесечни проверки и периодични оценки за качеството на предоставените услуги от Звеното за услуги в домашна среда
Поддържане на високо ниво на качеството на почасовите услуги в дома на потребителите
|