Дейности:
|
Дейност 1: Сформиране на екип за реализация на проекта В рамките на тази дейност се сформира екип за управление изпълнението на проектните дейности. За целите на проекта членовете на екипа ще сключат граждански договори.
Изпълнението на тази дейност е ключова за създаването на условия за качествено и навременно изпълнение на проекта съгласно изискванията и условията на Насоките за кандидатстване, Договора за безвъзмездна финансова помощ и Оперативното ръководство за изпълнение на договори за БФП по настоящата процедура. Дейност 2: Провеждане на процедури съгласно условията и реда на ПМС 55/ 12.03.2007 г. Въз основа на изискванията за изпълнение на проекти по настоящата схема, посочени в Насоките за кандидатстване, е планирано следните дейности, заложени в проекта:
• Обезпечаване на дейностите по визуализация и публичност на проекта: провеждане на 2 пресконференции, изработка на 260 информационни дипляни, 3 броя информационни табла и 2 публикации в печатни издания.
• Организиране и провеждане на заложените в проекта обучения.
• Доставка на материали и консумативи за администрирането на проектните дейности.
да бъдат извършени от външни изпълнители, изборът на които ще се извърши по условията и реда на ПМС №55 от 12.03.2007 г.
Изпълнителите са предмет на правилата на договоряне, посочени в ПМС №55 от 12 март 2007 г. за условита и реда за определяна на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена БФП от Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз, Съвместната Оперативна програма за трансгранично сътрудничество „Черно море 2007 – 2013 г.” и от финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство или ЗОП и свързаната подзаконова нормативна уредба, предвид това че Кандидатът не се явява възложител по чл. 7 и чл. 14, ал. 4 и 5 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и чл. 1, ал. 4 от Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки (НВМОП), приета с Постановление № 249 на Министерския съвет от 2004 г. Дейност 3 Подготовка, организиране и провеждане на следните обучения:
• „Ефективни продажби”
• „Обслужване на клиенти”
• „Управление на проекти”
• „Междуекипна ефективност”
• „Дигитална компетентност – Еxcel”
В рамките на тази дейност в планирано да се извърши сленото: прецизиране на времевия график, организация на обученията, адаптиране на учебните програми и провеждане на обучения за 252 заети лица на Кандидата и партньорите, както следва:
1. „Ефективни продажби”:
1.1. Обучаеми лица: планирано е обучението да преминат 88 лица, служители на ВО и партньорите, разпределени в 6 групи/ курса от по 14/15 човека всеки.
1.2. Хорариум и продължителност: планирано е всяка група да премине 1 курс с хорариум от 30 учебни часа, което общо за всички групи прави 180 учебни часа.
1.3. Знания и умения, които следва да бъдат придобити: определяне на търговски цели, етапи на търговския процес, методи и техники за управление на целия търговски процес. Обучението представлява мотивационно обучение за надграждане на знанията и уменията на служителите с търговски функции за управление и реализация на търговските процеси в дружеството, което го класифицира към КК 5 „Умение за учене”.
2. „Обслужване на клиенти”:
2.1. Обучаеми лица: планирано е обучението да преминат 24 обучаеми, служители на ВО и партньорите, разпределени в 2 групи/ курса от по 12 човека всеки.
2.2. Хорариум: планирано е всяка група да премине 1 курс с хорариум от 30 учебни часа, което общо за всички групи прави 60 учебни часа.
2.3. Знания и умения, които следва да бъдат придобити: управление и реализация на процесите, пряко свързани с удволетвореността на клиентите от предлаганите услуги, увладяване на методи и техники за управление на промяната и конфликтите. С оглед на това, обучението е класифицирано към КК 6 „Обществени и граждански компетентности”.
3. „Управление на проекти”:
3.1. Обучаеми лица: планирано е обучението да преминат 59 обучаеми, служители на ВО и партньорите, разпределени в 4 групи/ курса от по 14/15 човека всеки.
3.2. Хорариум: планирано е всяка група да премине 1 курс с хорариум от 30 учебни часа, което общо за всички групи прави 120 учебни часа.
3.3. Знания и умения, които следва да бъдат придобити: увладяване на инструментариум от методи и техники за планиране, контролиране и управление на проекти. С оглед на това, обучението е класифицирано към КК 7 „Инициативност и предприемачество”.
4. „Междуекипна ефективност”:
4.1. Обучаеми лица: планирано е обучението да преминат 45 обучаеми, служители на ВО и партньорите, разпределени в 3 групи/ курса от по 15 човека всеки.
4.2. Хорариум: планирано е всяка група да премине 1 курс с хорариум от 30 учебни часа, което общо за всички групи прави 90 учебни часа.
4.3. Знания и умения, които следва да бъдат придобити: увладяване на методи и техники за планиране и анализиране изпълнението на бизнес задачите при реализацията на вътрешните проекти в дружеството. С оглед на това, обучението е класифицирано към КК 7 „Инициативност и предприемачество”.
5. „Дигитална компетентност - Еxcel”:
5.1. Обучаеми лица: планирано е обучението да преминат 36 обучаеми, служители на Кандидата и партньорите, разпределени в 3 групи/ курса от по 12 човека всеки.
5.2. Хорариум: планирано е всяка група да премине 1 курс с хорариум от 45 учебни часа, което общо за всички групи прави 135 учебни часа.
5.3. Знания и умения, които следва да бъдат придобити: създаване и форматиране на таблици, функции и инструменти за обработка на данни, графично представяне на данни, пивот таблици, основно предназначение на макросите. С оглед на това, обучението е класифицирано към КК 4 „Дигитална компетентност”.
При избора на изпълнители за провеждане на описаните обучения, в етапа на провеждане на процедура съгласно ПМС 55/12.03.2007 г., ще бъде поставено изискването за предоставяне на необходимите учебни материали за провеждане на конкретно обучение в съответствие с неговата специфика и избраната методика като част от услугата по организиране и провеждане на обученията.
Описаната по-горе дейност е ключова за повишаване на производителността, гъвкавостта и адаптивността на заетите лица в дружествата. Провеждането на предложената програма за обучение на служители и мениджъри на Кандидата и Партньорите ще повиши квалификацията и компетентността на персонала на всички нива на организационната структура. Не на последно място, осигуряването на достъп до съвременни методи на обучение по актуални теми ще подобри адаптивността и пригодността на заетите към икономика основана на знанието и ще подобри качеството на техния трудов живот.
• Планираното обучение „Ефективни продажби” отговаря на идентифицираните нужди на целевата група от надграждане на знанията и уменията им за управление и реализация на търговските процеси, което ще повиши качествено търговската ефективност и ще разшири позицията на компанията на пазара.
• Планираното обучение „Обслужване на клиенти” отговаря на идентифицираните нужди на целевата група за надграждане на знанията и уменията им за управление и реализация на процесите, пряко свързани с удволетвореността на клиентите от предлаганите услуги.
• Планираното обучение „Управление на проекти” отговаря на идентифицираните нужди на целевата група за развитие и усъвършенстване на знанията и уменията им за планиране и управление, което ще повиши личната им ефективност и ще доведе до оптимизиране на бизнес процесите в компанията, особено предвид факта, че дейността и на трите компании се оновава на проектен принцип за работа.
• Планираното обучение „Междуекипна ефективност” отговаря на идентифицираните нужди на целевата група за развитие и усъвършенстване на знанията и уменията им за планиране и анализиране изпълнението на бизнес задачите при реализацията на вътрешните проекти на дружеството, което ще повиши производителността и качеството на работния климат в екипа и между отделните екипи.
• Планираното обучение „Дигитална компетентност - Еxcel” отговаря на идентифицираните нужди на целевата група за развитие и усъвършенстване на знанията и уменията им за работа с Excel. Заложените знания и умения, които конкретната целева група следва да придобие, ще повлияят пряко върху оптимизирането на работните процеси, респективно подобряване на работния климат и качеството на техния трудов живот.
Дейност 4: Обезпечаване на визуализация и публичност на проекта В настоящия проект е планирано приложението на следните мерки за осигуряване на публичност и визуализация:
провеждане на 2 /две/ пресконференции в началото и края на проекта с всички заинтересовани страни за оповестяване на планираните и съответно постигнатите резултати от неговата реализация;
изработката на 260 /двеста и шестдесет/ информационни дипляни, съдържащи най-малко следната информация на корицата: логото на ЕСФ и ОП РЧР, наименованието на проекта, пълно изписване на оперативната програма – Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007 – 2013, изречението „Проектът се финансира от Европейския социален фонд и Република България”, флагът на ЕС;
три /3/ броя информационни табла, съдържащи най-малко следната информация: името на проекта, логото на ЕС, позоваване на ЕСФ, посланието „Инвестира във вашето бъдеще”, позоваване на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. Планирано е да бъдат поставени на видно място в административните сгради на Кандидата и двата партньора.
Две /2/ публикации в печатни издания, в началото и в края на проекта с цел постигане на информираност относно заложените и постигнатите резултати и ползи, съдържащи най-малко следната информация на корицата: логото на ЕСФ и ОП РЧР, наименованието на проекта, пълно изписване на оперативната програма – Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007 – 2013, изречението „Проектът се финансира от Европейския социален фонд и Република България”, флагът на ЕС.
Обезпечаване на необходимите информационни табели за визуализация на учебните зали при провеждане на обученията.
Описаните по-горе мерки за осигуряване на публичност и визуализация отговарят на изискванията на Регламент №1828/ 2006. Те са от ключово значение за информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато от фондовете и популяризиране на обстоятелството, че ЕС съфинансира проекта и операцията, която се изпълнява е в рамките на ОП РЧР, съфинансирана от ЕСФ. Дейност 5: Управление, координация, мониторинг и отчитане на проектните дейности. Тази дейност предвижда спазване на план- графика за изпълнение на проекта, стриктно придържане към разписаните дейности в проекта и посочените индикатори; управление на бюджета и неговото целесъобразно и добросъвестно изпълнение; навременно установяване на нередности и предотвратяване на евентуални проблемни ситуации; текущ контрол по осъществяване на дейностите; анализиране и оценка на документи и др.
Описаната дейност е заложена да обезпечи успешната реализация на проекта посредством постоянен процес на управление, координация, наблюдение и отчитане.
|