Дейности:
|
Дейност 1: Легенда за различието (съхраняване на културната идентичност) Практиката доказва, че колкото по-активно са въвлечени учениците от ромски етнически произход в извънкласни занятия, толкова по-успешна е тяхната образователна интеграция и толкова по-дълго те се задържат в образователната система. Ето защо „Феята на знанието” започва с изграждане на среда, стимулираща устойчивата образователна интеграция.
Тази дейност включва четири групи инициативи: 1) изграждане на клубове по интереси; 2) изграждане на специализирани кътове и организиране на изложби, 3) провеждане на спортни шампионати и 4) реализиране на демонстрационен тур с изложби и демонстрации по бойни изкуства.
Ще бъде изграден клуб за традиционни занаяти „Сръчко и Моливко” (една група ученици - подготвителна група и I – IV клас), които ще имат занятия един път седмично за по 2 уч. ч. в рамките на 8 месеца. Вторият клуб се нарича „Млад еколог” и той е за ученици от V до VIII клас. Клуб „Традиционни бойни изкуства и култура” ще провежда занятия с две групи ученици (от I – IV и V – VIII клас) - 2 пъти седмично по 2 астрономични часа за всяка група. Туристически клуб „Млад пътешественик” (за IX – XII клас) ще има ежеседмични занятия /по 4 часа седмично/, ще изгради свой кът – вътре в училището и на страницата на проекта в интернет.
Предвижда се провеждането на изложби в РИО и Кметството на район „Илинден”.
Ще бъде проведени и по 2 бр. Шампионати по футбол и баскетбол, плюс демонстрации по бойни изкуства, където ще бъдат поканени да участват активно и родители.
Дейността завършва с демонстрационен тур с изложби и бойни изкуства, където 8 деца и 3-ма придружители ще промотират философията и резултатите от проекта в 6 училища в градовете: Перник, Дупница, Благоевград, Враца, Монтана, Лом (Градова в Западна България, които са достижими в рамките на един ден и имат проблеми с интеграцията на ромско население в училищата).
Дейност 2: Вълшебни приказки (адаптиране към учебния процес) В рамките на тази дейност чрез допълнителни занятия по български език, организиране на съвместни мероприятия с българчета и включване на родителите ще се подпомогне процесът на адаптация на деца от ромски произход към образователната система и ще се стимулира придобиването на социални умения, стимулиращи образователната интеграция.
Ето защо ще се провеждат допълнителни занятия по български език за деца от предучилищната група и I – IV клас (два пъти в седмицата за по два часа от по 40 мин.) и друга група за ученици V – VIII кл. (два пъти в седмицата по 1 уч. ч.). Освен това ще се проведат 4 бр. съвместни екскурзии на Витоша за ученици от I – IV (от български и ромски етнически произход). Предвижда се и организиране на посещения на театър, куклен театър и зоопарк – 4 бр. (за ученици V – VIII клас от различен етнически произход). За учениците от IX – XII клас ще се организират съвместни посещения на музеи и туристически забележителности - общо 4 бр.
Дейността предвижда и включване на 20 родители в Спортните шампионати и дейността на Клуба за традиционни занаяти „Сръчко и моливко” и Клуб „Млад еколог”.
Дейност 3: Светът на феите (подобряване на средата) За да се осигури нормалното провеждане на първите две дейности е важно да се осигури следното материално обезпечаване: интерактивна дъска за допълнителни занятия и обученията на педагогическия персонал – 1 бр.; врати за минифутбол – 2 бр.; кошове за баскетбол – 2 бр.; преносим компютър – 1 бр.; видеокамера – 1бр.; консумативи и материали за клубовете; екипи за клуба по бойни изкуства. Дейност 4: Магьосническа академия (подготовка на педагогически специалисти) За да се постигне максимална ефективност на усилията за образователна интеграция на ученици от ромски етнически произход ще бъдат организирани и проведени 4 бр. двудневни изнесени семинари за 10-те учители в проекта на теми, свързани с: интерактивни методи на обучение; работа в мултикултурна среда; развитие на творческите заложби на учениците; преодоляване на агресията у учениците. Дейност 5: Вълшебна пръчица (управление на проекта) Дейностите по управление включват въвеждане на система за ежедневна координация между участниците в проекта посредством базирани в интернет комуникационни решения; въвеждане на система за вътрешен мониторинг и оценка; изготвяне на междинни и финални отчети по проекта. Дейност 6: Огледалце, я кажи... (информация и публичност) В обхвата на тази дейност влизат следните инициативи: Организиране, провеждане и медийно отразяване на две изложби в РИО и Районното кметство на „Илинден”; Провеждане на пресконференции – 2 бр. (с по около 10 участници от екипа на проекта и 10 представители на медиите); Изготвяне, отпечатване и разпространение на информационни брошури и диплянки, които ще се разпространяват сред журналистите, родителите, целевата група и в рамките на демонстрационния тур в 6 града на страната (по 2000 бр.); Разпращане на редовни съобщения да медиите – 12 бр. за всяко от 12-те ключови събития по проекта; Изготвяне и монтиране на видно място на информационни табели на проекта – 2 бр. ( на входа на двора на училището, на входа на сградата и пред градинката на клуб „Млад еколог”).
|