Дейности:
|
Организация и управление на проекта С оглед успешното изпълнение на дейностите се предвижда формирането на екип за управлението на проекта – ръководител на проекта и счетоводител на проекта. Членовете на екипа ще сключат граждански договори с кандидата, в които ще бъдат дефинирани всички техни задачи и отговорности. Екипът ще разработи подробен план-график за дейностите, ще формулира показатели за напредъка им и ще провежда текущ оперативен контрол. За по-доброто изпълнение на проектните цели екипът ще се събира редовно на оперативни работни срещи с участието на преподаватели, на които ще обсъжда текущите задачи. Членовете на екипа по управление на проекта ще изготвят текущи отчети за извършената от тях работа по проекта. Провеждане на процедури за избор на изпълнители съгласно ПМС № 55/2007 г. Кандидатът ще проведе тръжни процедури за определяне на изпълнители в съответствие с ПМС № 55 от 12 март 2007 г. и последващите изменения, при спазване на основните принципи за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност на всички участници в търговете и недопускане на дискриминация. Индикативен план на процедурите за възлагане на обществени поръчки е даден по-долу в настоящото проектно предложение. При стартиране на дейността ще бъде изготвен график за провеждане на тръжните процедури, който ще бъде представен на ДО за утвърждаване. При изготвяне на документацията за провеждане на процедурите ще бъдат използвани образци на документите, утвърдени от Министерство на финансите. Организиране и провеждане на квалификационно обучение по професия «Шивач», специалност «Шивачество» Професионално обучение за придобиване на първа степен на квалификация по професия «Шивач», специалност «Шивачество» ще преминат 132 заети във фирмата кандидат лица, разпределени в 8 учебни групи. Обучението ще бъде извършено от обучаваща организация, избрана за изпълнител по ПМС № 55/2007 г. Обучителният процес ще протече в рамките на 300 учебни часа и 11 уч. ч. държавни изпити за всяка група обучаеми. Обучението е насочено към предоставяне на базисни теоретични познания и придобиване на практически умения, отговарящи на специфичните потребности на фирмата – работодател. Професионалното обучение приключва с провеждане на държавни изпити по теория на професията под формата на изпитен тест с продължителност 5 уч. часа и по практика на професията под формата на индивидуално практическо задание, изработено в рамките на 6 уч. часа. На успешно завършилите пълния курс на обучение ще бъде издадено Свидетелство за придобита първа степен на професионална квалификация по образец 3-54 на МОМН. Текущ контрол и мониторинг За постигане на съответствие със заданието и условията на програмата в хода обучението ще бъде осъществяван текущ контрол върху присъствието и активността на обучаемите, спазване разписанието и програмата за обучение от преподавателите, осигуряване на необходимите средства за обучение от техническите изпълнители и др.
Предвиждат се тестове за определяне нивото на усвоените нови знания след приключване на основни модули от учебната програма, ушиване на определени детайли за проверка на придобитите практически умения и попълване на анкети за обратна връзка, по които ще се оценява работата на преподавателите. Ръководителят на проекта ще има право да подменя преподаватели в случай, че в анкетата обучаемите изтъкнат мотивирани причини. Ще се следи за спазване на седмичното разписание и учебната програма от преподавателите.
В края на обучението на всяка учебна група ще се извършва заключителна проверка на придобитите знания и умения с провеждането от изпитна комисия на държавен изпит по теория и практика на професията.
Изработване и разпространение на материали за информиране и публичност на проекта Кандидатът „Р. Б. О.” ЕООД планира провеждането на различни мерки за постигане на оптимална информационна прозрачност и публичност на всички дейности по проекта. Те ще бъдат отразени от регионалните печатни информационни издания, където ще бъдат направени 2 публикации и обществеността в региона ще бъде изцяло информирана за същността, целите и задачите както на самия проект, така и на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007 – 2013 г.”
Ще бъдат изготвени рекламни плакати и ще бъдат раздадени диплянки при започване на работата по проекта, в които ще бъдат изложени неговата същност и приоритети. Планира се поставянето на информационна табела, която ще обозначава мястото на провеждане на проекта и ще носи отличителните знаци на Европейския съюз, Европейския Социален фонд и Оперативна програма „РЧР”. Ще бъдат изработени и разпространени информационно-рекламни материали – бележници, химикалки, папки, календари, носещи логото на програмата. Към времето на приключване на работата по проекта се планира провеждане на пресконференция, на която ще присъстват представители на медиите от региона, представители на браншовите организации, бизнеса, нестопанския сектор и донора. Участващите ще бъдат запознати чрез изготвена мултимедийна презентация с дейностите и резултатите от изпълнението на проекта, реализиран с безвъзмездната финансова помощ на ЕС, както и с приоритети на ОП „РЧР”.
Отчитане напредъка на проекта Кандидатът ще изготвя и представя пред Договарящия орган междинни отчети за напредъка на проекта и междинни искания за плащане. След приключване на всички дейности по проекта ще бъде изготвен заключителен технически доклад за постигнатите резултати и окончателен финансов отчет за изразходваните средства. Кандидатът ще носи цялата отговорност за правилното разходване на финансовите средства, за верността на финансовата отчетност и ще съхранява документацията по проекта, съгласно изискванията на ПМС № 180/27.07.2007 г.
|