Дейности:
|
Дейност 1 - Изготвяне на функционален анализ на общинската администрация В съответствие с Единната методология за изготвяне на функционален анализ, външен консултант в координация с общината ще изготви функционален анализ на общинската администрация (вкл. второстепенни звена), в т.ч.:
• Под-дейност 1.1 - Планиране и подготовка на функционалния анализ (етап 1 от Единната методология) – ще се уточни акцента на анализа, ще се изготви времеви график и осигури комуникация със заинтересованите страни.
• Под-дейност 1.2 - Провеждане на функционалния анализ (етап 2 от Единната методология) – ще бъде извършен анализ на текущото състояние и ще бъдат идентифицирани областите за подобрение.
• Под-дейност 1.3 - Приключване (етап 3 от Единната методология) – ще бъдат приоритизирани областите и ще бъдат изготвени предложения за подобрение, както и план за действие. Ще бъде изготвен доклад, който ще бъде обсъден с общинската администрация преди неговото окончателно представяне.
Дейност 2 - Създаване на механизъм за наблюдение и публичност на изпълнението След представяне на функционалния анализ от страна на консултанта, екип от 3 експерти от общинската администрация ще разпишат и предложат на ръководството на общината механизъм, по който да бъде извършено наблюдение и анализ на изпълнението на препоръките, както осигуряване на публичност на постигнатите резултати. Механизмът ще бъде обсъден в рамките на общинската администрация и накрая утвърден от кмета на общината. Дейност 3 – Публично представяне на резултатите от функционалния анализ След изготвяне на окончателния доклад от извършения функционален анализ, ще бъде проведена еднодневна кръгла маса с участието на служители на администрацията, гражданите и бизнеса (общо 25 участници), пред които да бъдат представени резултатите от анализа и обсъдени последващите дейности, които ще доведат до по-добро местно управление.
Програмата на събитието ще включва като минимум представяне на:
• Методите, използвани при извършване на функционалния анализ;
• Резултатите от анализа;
• Плана за действие;
• Мерките за последваща комуникация със заинтересованите страни;
• Дискусия.
Дейност 4 – Изпълнение на мерки за оптимизиране структурата на общинската администрация Въз основа на предложенията, изготвени в резултат от извършването на функционалния анализ, ще бъдат изпълнени следни под-дейности:
• Под-дейност 4.1. – Изготвяне на проект за промяна на Устройствения правилник на община Банско - 2 експерти от общинската администрация и 1 външен експерт ще изготвят проект за изменение и допълнение на Устройствения правилник на общината, който ще бъде обсъден с ръководството на общинската администрация и представители на Общинския съвет. След финализиране на проекта за изменение и допълнение на Устройствения правилник, той ще бъде внесен за разглеждане и приемане от страна на Общинския съвет.
• Под-дейност 4.2. – Изготвяне на предложение за реорганизиране на работните помещения в общинските сгради – 3 служители на общинската администрация, на базата на предложената нова административна структура, ще изготвят предложение за реорганизиране на работните помещения в общинските сгради.
Дейност 5 - Изготвяне на Наръчник за работа на общинска администрация Банско и провеждане на специализирани обучения Под-дейност 5.1. - Изготвяне на Наръчник за работа на общинска администрация Банско
На база на предложената нова административна структура, ще бъде възложено на външен консултант да разработи вътрешни процедури (наръчник) за работа на общинската администрация, които да включват:
• Общи правила за работа в администрацията
• Процедури за работа на отделните административни звена (напр. процедури за стратегическо планиране, мониторинг на изпълнението, одобряване и извършване на разходи и др.)
• Контролни листи за проследяване и проверка на изпълнението на съответните дейности, в т.ч. различни нива на контрол.
Наръчникът ще бъде обсъден със служителите на общината и след неговото финализиране ще бъде утвърден от кмета на общината.
Под-дейност 5.2. - Провеждане на специализирани обучения на служителите от общинската администрация
На база изготвения Наръчник за работа на общинска администрация Банско, ще бъде изготвена и съгласувана с общинската администрация програма за специализирани обучения на нейните служители.
Ще бъдат проведени минимум 5 еднодневни модулни обучения за ръководния и експертен състав на общинската администрация съобразно функциите на съответните административни звена за общо 25 общински служители.
Дейност 6 – Анализ на изпълнението на препоръките След изпълнението на дейности от 1 до 5 на проекта, ще бъде сформирана работна група от 3 общински служители, които на база утвърдения механизъм за наблюдение и публичност на изпълнението, ще извършат анализ на постигнатите резултати, ще дадат оценка на изпълнението на плана за действие и ще набележат последващи мерки, ако такива са необходими.
Резултатите от работата на екипа ще бъдат обсъдени с ръководството на общината и ще бъде изготвен доклад.
Дейност 7 - Мерки за информация и публичност Под-дейност 7.1. – Пресконференция за стартирането на проекта
Предвижда се организирането и провеждането на пресконференция за стартирането на проекта, на която ще бъдат поканени 25 представители на заинтересованите страни (общински служители, гражданите и бизнеса) и журналисти. На пресконференцията ще бъдат разяснени целите, дейностите и очакваните резултати от проекта.
Под-дейност 7.2. – Публикуване на информация за изпълнението на проекта на Интернет-сайта на общината
По време на изпълнението на проекта периодично ще бъде публикувана актуална информация за напредъка, постигнатите към момента резултати и предстоящите дейности.
Под-дейност 7.3. – Изготвяне и разпространение на брошури
Ще бъдат изготвени и разпространени 500 брошури, които ще съдържат основната информация за проекта – цели, изпълнени дейности, постигнати резултати, както и 100 флаш памети с логото но ОПАК и ЕС и наименованието на проекта.
Под-дейност 7.4. – Заключителен еднодневен семинар
При приключване изпълнението на проекта, ще бъде организиран еднодневен семинар, на който ще бъдат поканени 25 представители на заинтересованите страни (общински служители, гражданите и бизнеса) и журналисти. На семинара ще бъде направен преглед на изпълнението на проекта и постигнатото, ще бъдат оповестени резултатите от анализа на изпълнението на препоръките.
|