Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-2.3.02-0027-C0001
Номер на проект: ESF-2302-01-11010
Наименование: Добрата безопасност и здравето са добри за нашия бизнес
Бенефициент: "ЛЕТИЩЕ СОФИЯ" ЕАД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 30.05.2012
Начална дата: 26.09.2012
Дата на приключване: 26.09.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     ЮГОЗАПАДНА И ЮЖНА ЦЕНТРАЛНА БЪЛГАРИЯ
          Югозападен
               София град
                    Столична
Описание
Описание на проекта: Привеждане на условията на труд в „Летище София“ ЕАД в съответствие с нормите и изискванията на европейския пазар.
Дейности: Дейност 1 – Създаване на организация за протичане на дейностите по проекта. Ще бъде сформиран екип по проекта чрез подбор на необходимите кадри според длъжностите, необходими за успешното управление на проекта. Подборът e осъществен без да се налага ограничение по отношение на пол, етническа принадлежност, социално положение, образователен ценз, икономическо състояние, принос в обществото или какъвто и да е друг признак, видно от предложените в т. ІІ. Екип за организация и управление на проекта служители. След одобрение на проекта и подписване на договор с ДО на ОП РЧР екипът официално ще бъде сформиран със Заповед на ИД на „Летище София” ЕАД. Ще се организира среща на екипа по проекта за установяване на комуникация и работен режим между членовете. На тази среща ще се разработи подробен план за работа. Екипът по проекта включва: ръководител, ключов експерт ЗБУТ, ключов експерт СРД, ключов експерт Транспорт, ключов експерт обществени поръчки, юрист, счетоводител, координатор и ключов експерт „Комуникация и публичност”. По време на реализирането на проекта ще се провеждат редовни месечни заседания, на които ще бъдат предавани месечните доклади на членовете на екипа по проекта и разпределяни задачите за следващия месец. При необходимост ще се провеждат и извънредни заседания. Дейността е ключова за успешното реализиране на проекта.
Дейност 2: Информиране и публичност Проектът ще стартира с информационно събитие. Ще бъдат поканени представители на националните медии, служители на дружеството, синдикати, както и представители на финансиращия орган, с цел официално оповестяване на старта на проекта – дейности, цели, очаквани резултати. За популяризиране на предоставената европейска помощ „Летище София” ЕАД ще има грижата да осигури и постави на входовете на заминаване и пристигане на терминал 1 и терминал 2, както и на входовете на сервизната стая и сервизното хале информационни табели, съдържащи информация за предоставената финансова помощ от страна на Европейската общност. Ще бъдат поставени стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОП „Развитие на човешките ресурси”. Във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и окончателен), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта ще се упомене финансовия принос на Европейския социален фонд чрез ОП „Развитие на човешките ресурси”. Съгласно чл. 8 от Регламент на Комисията № 1828/2006, когато това се изисква бенефициента следва да използва логото на ЕС и логото на ОП “Развитие на човешките ресурси”, както и слогана, избран от Управляващия орган на ОП – “Инвестира във вашето бъдеще”. Всяка публикация, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, в това число и интернет, ще съдържа следното заявление: «Настоящия документ е изготвен с финансовата помощ на Европейския социален фонд.<Името на бенефициента> носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз ил <Името на Договарящия орган>». Ще се осъществи публикуване и постоянно актуализиране на информацията по проекта на интернет страницата на „Летище София” ЕАД. В секция „Новини” ще бъдат отразени дейностите по проекта и постигнатите цели и резултати заложени в него. Ще се постави банер с линк пренасочваш към страницата на Управляващия орган. Закупените предпазни средства и специално работно облекло ще носят отличителните белези на ЕС и ОПРЧР (лого на ЕС и на ОП). В края на проекта ще бъде организирано информационно събитие с участието на всички заинтересовани страни - Летище София, представители на министерства, синдикати, национални медии и др., за да бъдат официално оповестени резултатите от реализацията на проекта и да бъде споделен опита на бенефициента, придобит в резултат на успешната му реализация. Чрез дейностите за информация и публичност на проекта се цели да бъдат оповестени пред широката общественост намеренията, постигнатите цели на проекта, както и полученото европейско финансиране. Всички дейности ще бъдат изпълнявани според ръководството на ОП РЧР.
Дейност 3: Тръжни процедури Осигуряване на законосъобразност, ефективност, ефикасност, икономичност и прозрачност при усвояване на средства по безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на ЕС. Осигуряване на най-подходящите в качествено и икономическо отношение изпълнители за: - предоставяне на професионални съвети и консултации свързани с организацията на безопасността на трудовата дейност; - доставка на машина, стопански инвентар; - доставка на строителни материали; - доставка на предпазни средства и специално работно облекло; - доставка на информационни материали; - счетоводен одит.
Дейност 4: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност на „Летище София” ЕАД Консултантите от избраната фирма ще изготвят предварителен анализ, оценка на организацията на трудовата дейност и в каква степен отговаря тя на високите стандарти за здравословни и безопасни условия на труд, съгласно структурата, посочена в Насоките за кандидатстване по настоящата схема. Ще бъдат анализирани съществуващите мерки за превенция на рисковете, силните и слаби страни в организацията, свързани със здравословните условия на труд. Анализа ще бъде съобразен с целите на проекта и ще обхване определени аспекти от дейността на компанията. На база на анализа ще бъдат констатирани възможностите и предизвикателствата пред организационната дейност на трудовия процес в дружеството. Ще бъдат предложени за внедряване усъвършенствани мерки за превенция на рисковете за здравето и безопасността на работното място в дружеството. Ще бъде изготвено заключение, в което ще бъде обобщено постигнатото в реализацията на останалите дейности по проекта, както и на допълнителните мерки, предприети от кандидата в тази посока. На база на отчетените индикатори за резултат ще бъдат предложени последващи необходими действия за подобряване здравето и безопасността на работното място, ведно с мерките за тяхното прилагане, които да гарантират устойчивостта на постигнатите в рамките на проекта, резултати. Изпълнението на тази дейност ще доведе до вземане на правилни решения и оптимално включване на нови идеи за усъвршенстване на организацията на трудовата дейност.
Дейност 5: Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло. Летище София като едно устойчиво предприятие и загрижено за своите работници/служители осигурява задължителните здравословни и безопасни условия на труд, което е и видно от документите /Оценка на риска; Утвърдена програма за минимизиране на риска; Валиден договор с регистрирана служба по трудова медицина; Документи, удостоверяващи създаването на орган по безопасност и здраве при работа; Утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват лични предпазни средства за безопасност и здраве при работа/, приложени към проектното предложение. При осигуряването на ЗБУТ в „Летище София” ЕАД е създадена добра организация на работа, като се има предвид голямата численост на персонала (около 2200 души) и разнородната дейност, която се извършва от тях. Но изхождайки от непрекъснатия стремеж и ангажираност за подобряване на резултатите по отношение на осигуряване на здравето и безопасността при работа, се предвижда въвеждане на по-добри и иновативни предпазни средства и специално работно облекло с изпълнението на тази дейност. Предвидено е да се закупят специално работно облекло и предпазни средства общо за 860 работници на „Летище София” ЕАД, които подробно са описани в приложение №А 3.1 към приложение Б1 Бюджет. Чрез реализацията на проекта „Летище София” ЕАД ще въведе нови за дружеството и ще подмени наличните предпазни средства и специално работно облекло (с изтекъл срок на износване) с по-съвременни, като промяната е продиктувана от навлезлите на пазара все по-иновативни и с по-добри защитни качества артикули, отговорящи на съвременните стандарти, от една страна, и от друга от проведено проучване сред работниците. Необходимостта от подобна промяна е подробно описана в точка ІV 4.4. „Описание на целевата група” от настоящия формуляр, като час от необходимите за закупуване специално работно облекло са: - студозащитно яке, гащеризон, престилка с дълъг ръкав и др., а предвидените за закупуване предпазни средства са: - антифони, щит лицев, очила антиобледеняващи, ръкавици диелектрични, престилка огне- и искрозащитна и др. Всички те ще бъдат с по-добри защитни качества като материали и технология, в сравнение с до момента използваните в дружеството, като при изготвянето на техническите задания за всеки артикул ще се вземат предвид и препоръките на самите работници, ползващи съответните продукти. Закупените предпазни средства и специално работно облекло ще носят отличителните белези на ЕС и ОП РЧР (лого на ЕС и на ОП). Дейността ще се извърши от изпълнител, избран по реда на ЗОП. При възлагане на изпълнението на дейността, Летище София ще спазва разпоредбите на Общи насоки за избягване на конфликта на интереси по смисъла на чл. 52 от Регламент (ЕО)1605/2002 и за спазване принципа на безпристрастност и независимост при управление на оперативните програми, съфинансирани от Структурните и Кохезионния фондове на ЕС. При разработване на техническите спецификации за съответния артикул ще бъде заложено като изрично условия спазването на стандарти за качество на тези стоки, съгласно съответната нормативна база. Приемането на доставката от изпълнителя ще бъде с приемо-предавателен протокол. Ще бъде изготвен поименен списък на работниците/служителите получили специално работно облекло и лични предпазни средства, с подписи на лицата и визуализиран по изискванията на ОП РЧР. Специалното работното облекло и личните предпазни средства са необходими за да осигуряват: безопасна работа, да предпазват от въздействието на различни вредни фактори, да съхраняват нормалното функционално състояние на работника - неговата работоспособност през целия работен ден. С други думи от това, колко успешно е решен въпроса със снабдяването на персонала с необходимото работно облекло, както и другите средства за индивидуална защита, зависи много, в това число и най-ценното - живота и здравето на хората.
Дейност 6: Текущ ремонт на сервизно хале. Предвид специфичната цел на проекта за подобряване на здравословните и безопасни условия на труд, които ще доведат до съществено намаляване на рисковете от трудови злополуки и професионални заболявания при работа, както и създаване на предпоставки за пълно физическо, психическо и социално благополучие на работещите лица на „Летище София” ЕАД и в съответствие с нормите и изискванията на европейския пазар, в посочената дейност се предвижда извършване на текущ ремонт без засягане на конструктивните елементи на сервизното хале, което е с площ 980 кв.м. Към настоящия момент сервизното хале отговаря само на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд. Видно от приложените снимки е необходимо да се извърши текущ ремонт с цел подобряване на работната среда и трудовия процес. В рамките на тази дейност е необходимо да се почисти с химикал и обнови повърхността на стените и тавана в т.ч. и полагане на латексово покритие което да не задържа прах и бактерии. Също така ще се извърши подмяна на дограмата на прозорците и смяна на три броя входни врати с такива осигуряващи изолиране от външната среда по отношение на шум и енергийна ефективност и осигуряваща по – добра осветеност. Всички тези дейности са необходими за да може работното място да отговаря на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд и да се поддържа хигиена на добро ниво. Строително-ремонтните дейности ще се осъществяват по стопански начин т.е. текущият ремонт ще се извърши със собствен човешки ресурс, а строителните материали ще са обект на външна доставка от доставчик избран по реда на ЗОП. В Приложение Б3 подробно са описани строително-момонтажни работи, които ще се извършат от кандидата /Таблица 1/, както и необходимите строителни материали за текущия ремонт /Таблица 2/. С изпълнението на тази дейност се цели намаляване на запрашеността в работното помещение до ниво по-ниско от изискуемото съгласно нормативните изисквания, повишаване на осветеността и обезшумяване с 20 %, и подобряване на енергийната ефективност. С финализирането на тази дейност ще се подобри микроклимата и условията на труд в работното помещение над минималните изисквания, което от своя страна ще доведе до намаляване на риска от професионални заболявания и повишаване мотивацията и качеството на труд на работниците в отдел „Автосервиз”.
Дейност 7: Възстановяване на ограничителните прагове на каналите за ремонт на моторни превозни средства. Към настоящия момент ограничителните прагове на каналите за ремонт на моторни превозни средства в отдел „Автосервиз” са с повредени участъци, видно от приложените снимки към проектното предложение, което от своя страна създава пряка опасност от настъпването на трудови злополуки и повреди по техниката, в резултат на пропадане в каналите. Налице е вероятност от травми при работа на 30 работника в отдел „Автосервиз”. В рамките на тази дейност ще се възстановят повредени участъци с дължина на железобетонните ограничителни прагове 30 метра и дължина на праговете с тръбно – винкелна конструкция 52 метра. След възстановяването на целостта на праговете, същите ще бъдат боядисани с устойчива боя в подходящи цветове, с цел даващи възможност за наблюдение и добра видимост при предвижване на превозните средства по продължението на каналите. Ще бъдат залепени стикери върху ограничителните прагове, указващи възстановяването им със средства по ОП РЧР. Строително-ремонтните дейности ще се осъществяват по стопански начин т.е. текущият ремонт ще се извърши със собствен човешки ресурс, а строителните материали ще са обект на външна доставка от доставчик избран по реда на ЗОП. В Приложение Б3 подробно са описани строително-момонтажни работи, които ще се извършат от кандидата /Таблица 1/, както и необходимите строителни материали за текущия ремонт /Таблица 2/. След качественото възстановяване на ограничителните прагове ще бъдат постигнати по-добри здравословни и безопасни условия на труд за 30 работници, които в ежедневната си работа по поддръжка на техниката използват посочените канали. Това е важен елемент в превенция на трудовите злополуки и недопускането на аварийни ситуации.
Дейност 8: Модернизация свързана с подобряване условията на труд – доставка и монтиране на PVC лентови завеси. В отдел „Карго и спедиция” работят 47 служители на различни длъжности, като основната дейност на отдела е приемане и обработка на карго и пощенски пратки с редовни оформени митнически документи и отговарящи на изискванията за безопасен превоз по въздуха. Закритите площи на карго магазията, включваща склад внос и склад износ са 1044 кв. м. Поради естеството на работа /товарене и разтоварване на товари и пощи, подреждането им върху палета, колички, контейнери в съответствие с изизскванията и указанията за съответните пратки/ халето е напълно неотопляемо и неклиматизирано, като от двете страни на сградата има врати с размери 3м/3м, през които постъпват и излизат пратките. Поради непрекъснатия процес на получаване и предаване на пратките, вратите от двете страни на карго магазията са отворени постоянно от 08 до 19 часа всеки ден. В резултат на което служителите са подложени на непрекъснато въздушно течение. В карго магазията работят посменно на 12 часа 34 служители, които извършват физическа обработка на товарните пратки. Всички те поради естеството на работа са в помещение, което е неотопляемо, неклиматизирано и с постоянно въздушно течение. С цел подобряване на условията на труд на 34 души персонал от отдел „Карго и спедиция” е заложена тази дейност. PVC лентовите завеси с размери 3 м/ 3 м ще бъдат поставени на вратите – вход и изход на склада, с цел ограничаване и/или предотвратяване на въздушното течение, подобряване на микроклимата и намаляване на простудните фактори. Те са ефективна бариера от външно влияние при товаро-разтоварни операции, извършвани в карго магазията. Лентовите PVC завеси са евтин и ефективен метод да се намали загубата на топлина. Същевременно те осигуряват и надеждна изолация от влага, прах, насекоми и пр. Прозрачните листове и ленти, от които са произведени, ще осигуряват достъп на светлина и визуален контакт в помещенията. В рамките на тази дейност се предвижда доставка и монтиране на два броя PVC лентовите завеси, с размер на лентите на лентовите завеси 4мм и размер на PVC-лентови завеси 3м/3м. В приложение Б4 подробно е описана техническата спецификация на стопанския инвентар. Дейността ще се извърши от изпълнител, избран по реда на ЗОП. При възлагане на изпълнението на дейността, Летище София ще спазва разпоредбите на Общи насоки за избягване на конфликта на интереси по смисъла на чл. 52 от Регламент (ЕО)1605/2002 и за спазване принципа на безпристрастност и независимост при управление на оперативните програми, съфинансирани от Структурните и Кохезионния фондове на ЕС. Приемането на доставката от изпълнителя ще бъде с приемно-предавателен протокол. Ще бъде залепен стикер върху актива, указващ закупуването му със средства по ОП РЧР.
Дейност 9: Счетоводно отчитане на дейностите по проекта. Ще бъде открита и поддържана специална банкова сметка само и единствено за нуждите на проекта. Ще се извършва месечно отчитане на изразходваните средства, счетоводно отразяване в регистри чрез подходяща и адекватна електронна система. Ще бъде осигурена отделна счетоводна аналитичност само за дейностите и целите по проекта. Кандидатът ще изисква във всички фактури, които получава за доставки на услуги, материали и др. да бъде упоменат номера на проекта и наименованието на проекта по ОП РЧР, а на гърба на фактурата ще се опише по коя точка (перо) от бюджета на проекта се отнася разхода, по коя дейност №, по договор №……../проект…………., по коя счетоводна сметка се отнася разхода.
Дейност 10: Одит Възлагане извършването на одит на проекта от квалифицирано лице – регистриран одитор веднага след изпълнението на дейностите на проекта и прилагането му към окончателния/финалния отчет на проекта. Финансовият одит цели да потвърди правомерността, целесъобразността и ефективността на разходваните средства.
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 284 045 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 91 633 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой работодатели (предприятия), получили подкрепа за подобряване условията на труд и за привеждането им в съответствие с изискванията на стандартите
Индикатор 2 Намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз