Дейности:
|
Дейност 1:Информиране и публичност
При стартирането и приключването на проекта ще се проведат пресконференции с местните медии, като ще им бъде дадена информация относно целите на програмата, финансиращите структури, целта на проекта, методиката на работа и резултатите. Ще бъдат отпечатани рекламни материали за същността на проекта и перспективите, които предлага. Те ще бъдат разпространявани сред представители на целевата група и работодатели. Ще бъдат изработени табели, които ще се поставят на местата на провеждане на дейностите /офиса на проекта, учебната зала и местата за стажуване/.Ще бъдат изработени стикери за закупените за обучението материали. В началото и края на проекта ще бъдат пуснати по две обяви в местните вестници. При приключването на проекта ще се изработи CD, съдържащо снимков материал и информация за реализацията на проекта и постигнатите резултати. Дейност 2: Подбор на участници от целевата група
Дейността обхваща представители на описанат вече целева група, регистрирани в бюро по труда гр. Разград, обл. Разград, отговарящи на изискуемото от ЗПОО минимално входящо образователно равнище за съответната професия и специалност и насочени за участие в проекта.
Подборът на обучаваните ще се осъществи по преценка на специалистите от Д”БТ”–Разград, кандидата и партньора, като бъдат спазени принципите на равнопоставеност и равни възможности и превенция на дискриминацията. Ще се осъществи по предвидената в Ръководството на бенефициента и Ръководството за процедура КУНЗ процедура и чрез събеседване, като се направи преценка на нагласата, мотивацията за участие в обучението, стажуването и бъдеща реализация в областта на изучаваната професия. Решаващо за подбора и окончателния избор на участници в обучението ще бъде тяхното желание за развитие, последващи обучения, трудова реализация по професията. Приоритетно ще бъдат включвани представителите на уязвимите групи.
Ще бъдат сформирани следните учебни групи:
• За обучение по професия „Фризьор”:
3 групи х 10 човека = 30 човека
Броят на групите и участниците в тях е съобразен с изискването за постигане на максимална ефективност от обученията, както и с възможностите на водещата и партньорската организации да осигурят условия за обучение и стажуване.
Дейност 3: Провеждане на квалификационно обучение по професия „Фризьор”- втора степен на професионална квалификация
Обучението на сформираните групи ще се проведе в базата на кандидата. За теоретичните занятия ще бъде използвано помещението за козметични услуги на кандидата, а за практическите фризьорските салони с намиращото се в тях оборудване. Дневно участниците ще бъдат ангажирани 7 учебни часа по теория и 8 при практическото обучение.
Обучението ще бъде проведено съгласно рамкова програма „Б” – за професионално обучение с придобиване на втора степен професионална квалификация по професия „Фризьор”,код:815010, специалност ”Фризьорство”, код:8150101.
Общият брой на часовете по програмата е 660 часа, от които 280 часа теория и 380 часа практика.
Общият обем на обучението е 88 дни / за всяка група/
Успоредно ще се провеждат обученията на 1-ва/ до обяд/ и 2-ра група /след обяд/. 3-та група ще започне обучението си пети месец от проектните дейности.
При стартирането на обучението на всяка една група курсистите ще бъдат застраховани.
В бюджета са предвидени средства за транспорт на пътуващите курсисти /предвиждаме 20 човека от съседните населени места/.
В бюджета са предвидени средства за ел. енергия, която ще бъде изразходвана по време на практическото обучение на групите:
Количеството ел. енергия е изчислено на база почасовия разход на предвиденото за обучението оборудване и климатизация, като е съобразено с натоварването на техниката при предишните обучения, провеждани във фирмите.
За провеждането на практическото обучение са предвидени материали и консумативи, които ще бъдат осигурени от нас и са подробно разписани в Бюджета.
След приключване на обучението ще бъдат проведени изпити, съгласно Националните изпитни програми по професията. Успешно издържалите изпитите ще получат Свидетелство за професионална квалификация.
Дейност 4: Стажуване на обучените лица
След приключване на обучението успешно положилите държавен изпит ще бъдат разпределени на стаж в ателиетата на кандидата и партньора за срок от три месеца. Курсистите от първа група ще стажуват във фирмата на кандидата, а от втора група – в тази на партньора.
Предвид натовареността на ателиетата стажуващите ще бъдат разпределени на две смени по осем часов работен ден.
Успешно завършилите обучението от трета група ще бъдат разпределени по равно в двете фирми.
В Бюджета са предвидени средства за работни заплати, осигуровки за сметка на работодателя и по чл.155 от КТ /платен годишен отпуст – 5 дни/.
Дейност 5: Вътрешен мониторинг
Организацията на проекта и вътрешния мониторинг ще се осъществява за всяка дейност от Екипа, в зависимост на кого е възложено изпълнението й. При приключването на всяка дейност ще се съставят констативни протоколи. В тях ще бъдат описвани резултатите, трудностите, с които се е сблъскал екипа, причините и начините за преодоляването им . Въз основа на тях ще се вземат решения за по-нататъшната реализация на проекта /план за действие/. Предвижда се постоянен вътрешен мониторинг по отношение на качеството, сроковете и финансовото изпълнение на дейността. Членовете ще упражняват ежеседмичен контрол за изпълнение на планираната програма, присъствието и оценка за степента на придобиване на умения от обучаемите.
По време на обучението ще се осъществява обратна връзка за мнението на обучаемите чрез провеждане на беседи. В началото и края на обученията ще се проведат анкети. Възникналите въпроси и мнения ще бъдат предоставяни на кандидата и партньора.
Ще се направи анализ и оценка, от кандидата и партньора, в края на всяко обучение: очаквани и постигнати резултати; планирани и изразходвани средства; преодолени трудности; възможни алтернативни решения.
Водещата организация ще осигури отчитане на финансовите резултати по пера. Финансовите отчети ще се изготвят ежемесечно, за да се следи изразходването на средствата по проекта и ще се прави съпоставка на това, което е залегнато в бюджета и това, което действително е изразходвано. Финансовите отчети ще бъдат представяни на Възложителя съобразно изискванията или при поискване от негова страна.
Дейност 6: Приключване и отчитане на проекта Приключването на проекта ще се осъществи от екипа и включва систематизиране на цялата проектна документация, оформяне на окончателния доклад и представянето му на Възложителя.
|