Дейности:
|
1. Изграждане на екип за експертно и административно управление на проекта. В началния етап от реализирането на проекта ще бъде сформиран екип от квалифицирани специалисти за администрирането и ефективното реализиране на проектните дейности. Кандидатстващата организация “Никанор” ООД ще разпредели задачите между екипа и ще изгради система за управление на проекта, която ще гарантира както доброто управление, така и ефективно и прозрачно отчитане на постигнатите резултати. В системата ще бъдат включени финансови процедури, оценка на риска и начини за преодоляване на проблемите, комуникация между екипа и др. Екипът на проекта ще провежда регулярни срещи за вътрешен контрол и мониторинг на реализацията на дейностите и постигане на планираните резултати. 2. Провеждане на процедури по възлагане на обществени поръчки Възлагане на обществени поръчки на външни изпълнител. Стриктно ще бъдат следвани разпоредбите. По време на изпълнението на дейността ще се следва планът, заложен в т. 5.1.2 на проектното предложние. 3. Подбор на безработните лица, които ще бъдат включени в проекта Съвместно с представители на ДБТ – Златоград ще бъдат селектирани 52 бенефициента от региона, като за критерии за включване ще се използват минимално изискуемото за професията образователно ниво, мотивацията на кандидатите за обучение и квалификация, желанието им за работа в текстилната промишленост и възможностите им за включване в обучението и последващия стаж.
Приоритетно ще бъдат включвани лица, представители на уязвимите групи – младежи до 29г., жени, отсъствали дълго време от работа поради майчинство/отглеждане на дете, лица с увреждания, неактивни лица след регистрация в ДБТ – Златоград.
4. Провеждане на обучения за придобиване на професионална квалификация „Шивач”, специалност „Шивачество”, 1-ва СПК Обученията за професия „Шивач”, 1-ва СПК ще се извършват съгласно одобрена от НАПОО програма, предварително адаптирана за спецификите на целевата група. Бенефициентите ще се разделят на две групи. Преподавателите и материалите ще бъдат осигурени от „Никанор” ООД, който има дългогодишен опит в сферата на професионалните обучения. В края на обучението за професионална квалификация „Шивач”, 1-ва степен, курсистите ще положат Държавни изпити по теория и практика. На успешно завършилите обучението и положили заключителните изпити и в зависимост от входящото им образователно ниво, ще бъдат издадени Документи за професионална квалификация –Удостоверение 3-37 МОМН или Свидетелство за придобиване на 1-ва СПК за професия „Шивач” в зависимост от ходящото образователно ниво. По време на всички обучения ще бъде водена пълна документация от страна на обучаващата организация – учебни графици, присъствени форми, протоколи за получени материали, протоколи за проведени изпити и др.
За всеки присъствен учебен ден участниците в обученията ще получават стипендия съгласно присъствени форми и ще бъде осигурен транспорт за лицата от съседни населени места, на които се налага да пътуват до мястото на провеждане на обученията. Ако в рамките на 20% от общия брой учебни часове по професионална квалификация някой от обучаемите по обективни причини няма възможност да продължи курса, ”Никанор” ООД ще се свърже с кандидат от резервния списък, който да бъде включен в обучението.
5. Провеждане на производствен стаж на успешно завършилите курса на обучение Практическият стаж по шивачество ще бъде проведен във фирмата-работодател, която е партньор по настоящия проект – «Ес Би Ен – Виолета Беширова» ЕООД, съгласно подписаните с нея споразумения и декларации за осигуряване на възможност за стаж. Успешно завършилите курса на обучение и придобили професия „Шивач”, 1-ва СПК ще бъдат включени в 3-месечен стаж във фирмата работодател – партньор по проекта и ще получават възнаграждения за всеки реално отработен трудов ден. Със стажантите ще бъдат подписани трудови договори съгласно Кодекса на труда. ”Никанор” ООД ще контролира процеса на стажуване. Включването на успешно завършилите курса на обучение безработни лица ще им даде възможност да придобият реални трудови навици и ще спомогне за интеграцията им на пазара на труда. 6. Информиране и публичност на проекта С цел осигуряване на максимална публичност на целите, дейностите, постигнатите резултати и финансовата подкрепа на ЕСФ и ОП „Развитие на човешките ресурси”, през целия период на изпълнението ще бъде разпространявана регулярна информация за напредъка. В началото на проекта ще бъдат подготвени и разпространени 4 прес-съобщения до местните медии. Ще бъде оформена и отпечатана информационна брошура, която ще се разпространи сред партньорски организации и сред представителите на целевата група по време на процеса на подбор на участниците в обученията, с цел по този начин информацията за проекта да достигне и до други представители на целевата група. Брошурата ще бъде формат А4, 2 страници, пълноцветен печат. Ще бъдат изработени телевизионни рекламни съобщения, които да популяризират проекта и постигнатите от него резултати. Ще бъдат отпечатани плакати – пълноцветен печат. Всички информационни, обучителни и промоционални материали ще отговарят на изискванията за публичност, съгласно Ръководството за изпълнение на дейности за информиране и публичност по ОП „Развитие на човешките ресурси”.
|