Дейности:
|
Дейност 1: Анализ на съществуващата нормативна уредба и на съществуващите практики за взаимодействие и координация за регионално, общинско и градско управление Аналитичните дейности по проекта включват:
• Анализ на нормативната база, вътрешните документи и организация и на дейността на органите за регионално, общинско и градско управление и техните механизми за взаимодействие;
• Проучване на практики в страни от Европейския регион;
• Изготвяне на изчерпателни доклади, систематизиращи информацията от проучванията и съдържащи анализи и изводи.
При анализа ще бъдат взети предвид и резултатите от предишни проекти на МРРБ в областта на регионално, общинско и градско управление.
Дейност 2: Разработване и приемане на Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление Въз основа на анализите, изработени по дейност 1 и на общата визия на МРРБ за Национална концепция за пространствено развитие ще се разработи и предложи за приемане от Министерски съвет Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление.
При нейното изготвяне трябва да бъдат включени всички направления, идентифицирани при анализа, подредени по приоритети и отразяващи спецификите на отделни заинтересовани страни.
Стратегията трябва да бъде изготвена в съответствие и с изискванията на Закона за електронното управление (ЗЕУ) и на подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане, както и със специфичните изисквания за прилагане на електронния документ и електронния подпис. Тя трябва да отразява и спецификата, заложена в Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО (INSPIRE).
В изготвената стратегия трябва да се отразят всички случаи на връзка между информационните системи на изпълнителната власт, както и анализ на използваните подходи.
В стратегията трябва да бъдат посочени възможни източници на финансиране на предвидените дейности за изпълнение на стратегията, включително алтернативни форми на финансиране, възможности за публично-частно партньорство с цел гарантиране изпълнимостта на стратегията в условията на рестриктивен бюджет.
Дейност 3: Изготвяне и приемане на Пътна карта за изпълнението на Секторната информационна стратегия Въз основа на дефинираните в Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление насоки и дейности и формулираните приоритети – изготвяне на Пътна карта за изпълнение на стратегията.
Включва определяне на конкретни мерки и стъпки за изпълнение на предвидените в стратегията дейности по приоритети.
За всяка конкретна мярка и дейност ще се посочи:
• Индикативен времеви график;
• Предпоставки;
• Индикатори за оценка на изпълнението;
• Рискове;
• Механизми за прилагане на коригиращи действия;
Дейност 4: Изработване и въвеждане на правила и методики за провеждане на мониторинг и контрол при прилагането на Секторната информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление Въз основа на анализите и проучените добри практики в страни от Европейския регион, възможностите на съществуващите информационни системи и перспективите за развитието им в рамките на изпълнението на Секторната информационна стратегия ще се разработят правила и методика за провеждане на мониторинг и контрол при прилагането на Секторната информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление. Основно ще се разработят механизми за отчетност, набор от показатели и индикатори и указания за тяхното прилагане.
Разработените правила и методика трябва да се базират в максимална степен на наличните данни, като по възможност се избягва допълнителния ръчен труд за подготовка на отчетите.
Дейност 5: Подготвяне на предложения за нормативна база за създаване и въвеждане на механизми за консултация и координация на МРРБ и останалите въвлечени в процеса страни за постигане на синергия на проектите на национално, регионално и местно ниво, В тази дейност ще бъдат включени следните под-дейности:
• Идентифициране на съществуващите консултативни съвети и на заинтересованите страни в процеса на регионално, общинско и градско управление, проучване на техните мнения и анализ на техните нужди;
• Анализ на необходимите промени в тяхната работа във връзка с евентуално изменение на нормативната уредба;
• Създаване и въвеждане на механизми за консултация и координация на МРРБ и останалите въвлечени в процеса страни за постигане на синергия на проектите на национално, регионално и местно ниво, в синхрон със Закона за електронното управление, Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО (INSPIRE): юридическа разработка и обосновка на правилници, наръчници и т.н.;
• Юридическа разработка и обосновка на вътрешни нормативни документи и при необходимост – проекти за изменение и допълнение на законовата нормативна уредба, с оглед изпълнимостта на изработената Секторна информационна стратегия и разработените механизми за консултация и координация.
Фиксираното взаимодействие между министърът на регионалното развитие и благоустройството, областният управител на област и кметът на община е фактор за качествен трансфер на информация между отделните структури в йерархията. Възможността и правото да се сформират експертни съвети по устройство на територията е гаранция за вземане на компетентни решения по въпросите за устройството на територията. Чл. 6 от Закона за устройство на територията определя правомощията на експертните съвети. „Националният експертен съвет по устройство на територията и регионална политика, областните и общинските (районните) експертни съвети по устройство на територията извършват консултативна и експертна дейност”. Националния експертен съвет по устройство на територията и регионална политика (НЕСУТРП) за разглеждане проекти на устройствени схеми, общи и подробни устройствени планове, както и специфични правила и нормативи към тях съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Закона за устройството на Черноморското крайбрежие.
Дейността съответства на втората специфична цел на настоящата процедура по ОПАК: усъвършенстване на законодателството на Република България чрез ефективна координация и партньорство с всички заинтересовани страни.
Дейността съответства на третата специфична цел на настоящият проект: „Подобряване на механизмите за консултация и координация на МРРБ и останалите въвлечени в процеса страни за постигане на синергия на проектите на национално, регионално и местно ниво, в синхрон със Закона за електронното управление, Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО (INSPIRE)”.
като изготвеният доклад с предложения за нормативна база за създаване и въвеждане на механизми за консултация и координация на МРРБ и останалите въвлечени в процеса страни за постигане на синергия на проектите на национално, регионално и местно ниво, в синхрон със Закона за електронното управление, Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО (INSPIRE) с цел работата да се фокусира върху практическата насоченост на правилата, влияе пряко за постигането на целта.
Дейност 6: Извършване на оценка на въздействието на създадената стратегия и на разработените механизми за консултация и координация Оценката на въздействието е информационно-базиран аналитичен подход за оценка на очакваните разходи, следствия и странични ефекти на планирани политически инструменти (закони, постановления и т.н.). То може да се използва за оценка на действителни разходи и последствия, след като политическите инструменти са били приложени. И в двата случая, резултатите се използват за да се по добри качеството на политическите решения и инструменти, като закони, постановления, инвестиционни програми и публични инвестиции. По принцип, то е средство да се осигури информация за възможностите за правителството при избор на политически инструменти и тяхното разработване или за нуждата да се промени или прекрати съществуваща мярка.
Начините да се направи непретенциозна, но в общи линии със значителни резултати, оценка на въздействието са:
• междуведомствени срещи, за да се дискутират политическите последствия;
• консултации с всички заинтересувани групи;
• оценка на съществуващи изследвания;
• проверка на правния инструмент, чрез прилагането му към няколко реални случаи;
• последователен преглед на потенциалните следствия, като очаквани разходи, от какво са по¬родени разходите и какви нежелани странични ефекти могат да се появят;
• ограничен анализ “разходи-ползи” и/или “разходи-ефективност”;
Тази оценка може да включи, в допълнение на обикновената оценка, и следното:
• анализ “разходи-ползи”;
• анализ “разходи-ефективност”;
• симулации;
• изпробване на инструмента чрез пилотното му прилагането към реални ситуации.
Дейност 7: Промотиране на разработките (стратегия и механизми) чрез кръгли маси, електронни бюлетини, съпътстващи обучения, електронни дискусионни форуми, механизми за обратна връзка Дейността включва:
- провеждане на поне две кръгли маси;
- изработване и поддържане на електронен бюлетин и електронни дискусионни форуми;
- провеждане на съпътстващи обучения за изработените документи: стратегия, пътна карта, методики и процедури, в които се обучават служители на администрациите, въвлечени в процесите за регионално, общинско и градско управление;
- изработване и прилагане на подходящи механизми за обратна връзка.
Дейност 8: Създаване на електронен регистър на всички заинтересовани групи – държавни институции на национално, регионално и местно ниво, които имат отношение към Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление Тази дейност се свързва с изграждане и пускане в действие на Електронен регистър на всички заинтересовани групи – държавни институции на национално, регионално и местно ниво, които имат отношение към Секторна информационна стратегия за регионално, общинско и градско управление. Дейност 9: Одит Организиране и провеждане на вътрешен одит от вътрешно одитно звено и преглед от сертифициран външен одитор Дейност 10. Дейности за информация и публичност Дейността ще се осъществява през целият период на изпълнение на проекта и ще включва следните поддейности:
Организиране на 3 пресконференции
Публикувани на платени 3 прессъобщения в национални медии;
Организирани 2 информационни дни за целевите групи;
Изготвени и разпространени плакати-20 броя,
табели-6 броя и брошури – 1000 броя, цветни;
Изработени и разпространяване на 200 броя рекламни комплекти включващи тефтер, химикалка, календар, флаш памет и значка с флага на ЕС, логото и слогана на ЕСФ и ОПАК
Посочените по-горе мерки за информация и публичност ще бъдат организирани и реализирани от избрания Изпълнител на договор за услуга.
Разпространението на флаери, брошури и плакати ще се съсредоточи във физическите точки, в които гражданите взаимодействат с администрацията на МРРБ: офисите на централното и Регионалните звена, информационни центрове и други.
Дейност 11: Управление на проекта В тази дейност са включени следните под-дейности:
• Провеждане на тръжни процедури, съобразно предвидените по проекта дейности
• Изготвяне на междинни доклади
• Изготвяне на окончателен доклад по изпълнение на проекта
• Подготовка и анализ на анкетни карти за ползата от проектните дейности за целевите групи
|