Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO002-1.5.03-0002-C0001
Номер на проект: C11-15-2
Наименование: Изграждане на капацитет на Прокуратурата на Република България за взаимодействие с гражданското общество
Бенефициент: Прокуратура на Република България
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Административен капацитет"
Дата на решение на договарящия орган: 18.07.2012
Начална дата: 17.09.2012
Дата на приключване: 17.09.2014
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: България
Описание
Описание на проекта: Повишаване на ефективността, прозрачността и общественото доверие в дейността на прокуратурата чрез установяване на устойчива политика за публична комуникация и прилагане на мерки за подобряване на общата координация и професионалната й практика при взаимодействие с гражданското общество
Дейности: Дейност 1. Управление на проекта Дейността обхваща периода от подписването на договора до окончателното изпълнение на всички дейности по проекта. В началото на проекта ще бъде създадена организация, която да гарантира неговата успешна реализация, управление и контрол при изпълнение на проектните дейности. Ръководителят на проекта ще запознае членовете на екипа с правилата за работа, механизмите за оценка и отчетност, конкретните задачи, задълженията и отговорностите на всеки член от екипа. Ще бъде изготвен план за изпълнението на всяка дейност, ще бъде бъдат установени механизми за взаимодействие между членовете на екипа, мониторинг на проекта, междинна и окончателна оценка на резултатите.
Дейност 2. Провеждане на тръжни процедури При спазване на правилата, установени от ЗОП и подзаконовите нормативни актове по прилагането му и Вътрешните правила на ПРБ ще бъдат изготвени заповеди, документации за възлагане на обществени поръчки, покани, протоколи, решения, договори с избраните изпълнители, обявления и информации и до АОП.
Дейност 3. Проучване на актуалното състояние и добрите европейски практики на взаимодействието с обществеността. Поддейност 3.1. По тази поддейност, която ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗОП, ще се извърши социологическо изследване на взаимодействието между прокуратурата и гражданското общество. То ще обхване прокурори, служители, неправителствени организации и граждани подбрани на случаен принцип, в съответствие с научните критерии за формиране на представителна извадка. Изследването ще има за основна цел да установи слабите и силните страни на ПРБ при взаимодействието й с гражданското общество в борбата с престъпността, защитата на обществения интерес и правата на гражданите. Идентифицираните проблеми и причините за тяхното възникване ще бъдат анализирани и ще послужат като база за избор на мерки за преодоляването им и за осъществяване на всяка от следващите проектни дейности. Поддейност 3.2. По тази поддейност, която ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗОП, на базата на проведеното изследване и анализа по предходната поддейност, ще се извърши проучване за установяване на две държави-членки на ЕС, в които прокуратурата има ефективни решения на идентифицираните по 3.1. проблеми. Проучването ще се концентрира, както върху вътрешното взаимодействие между отделните звена в съответната прокуратура по повод публичната комуникация, така и върху външните форми на взаимодействие между прокуратурата и обществеността. Въз основа на проучването и направен сравнителен анализ, ще бъде изготвен доклад, в който ще бъдат установени две държави-членки на ЕС с приложими за България добри практики. В тези държави ще бъде извършено посещението по Дейност 4.
Дейност 4 Посещение в две държави членки на ЕС с цел проучване на място опита на прокуратурата и за въвеждане на добри европейски практики в дейността на ПРБ Ще бъде подготвено и реализирано 7-дневно посещение в две страни от ЕС, установени по Дейност 3.2. Във всяко от двете посещения ще вземат участие по 5 представители на целевите групи, както и представител/и на екипа. Всяко от посещенията ще включва не по-малко от 5 работни дни. Съгласно предварително установена програма, по време на работното посещение българската делегация ще се запознае на място с управлението, координирането и професионалната практика на съответната прокуратура при взаимодействието й с гражданското общество. Специално внимание ще бъде отделено на начина, по който съответната прокуратура е изключила или преодоляла проблемите, идентифицирани по Поддейност 3.1. Логистиката на проучвателните посещения ще се осъществи от външен изпълнител, определен по реда на ЗОП. При организиране на посещението, съответния координатор в проектния екип ще осъществи контакт с отговорните лица в държавата-домакин и ще съгласува работната програма на посещението.
Дейност 5 Установяване на индекса на публичния авторитет на прокуратурата Поддейност 5.1. Изпълнителят на Дейност 3 ще проведе изследване сред пълнолетното население на страната, с осигурена представителност по региони и специфични групи. Първото проучване ще се проведе в началото на проекта, за да се установи обществената нагласа за работата на прокуратурата, очакванията и общественото доверие. Второто проучване ще се проведе в края на проекта, когато ще може да се направи оценка на промените/тенденциите в обществените очаквания и за постигнатото. След всяко проучване ще се изготви обобщен аналитичен доклад за резултатите, а във втория доклад – и за установените тенденции. Поддейност 5.2. Изпълнителят по Поддейност 5.1 ще организира и проведе периодично мониторингово изследване, чиято цел ще бъде да се осигури необходимата информация за анализ на динамиката на обществените нагласи, равнището на информираност, степента на одобрение, доверие и подкрепа за дейността на прокуратурата. То ще допълни общата картина, създадена от първото социологическо проучване по дейност 5.1. и ще бъде ориентир при провеждане на второто проучване по дейност 5.1. В рамките на поддейността се предвиждат три социологически сондажа, организиране и провеждане на най-малко пет фокус-групи. По Поддейност 5.3. Ще бъде организирана и проведена кръгла маса за най-малко 50 участника. Логистиката на мероприятието ще се осъществи от външен изпълнител. Непосредствената организация, свързана с изготвяне списък на поканените, изпращане на покани и осигуряване на работни материали ще се осъществи от съответния координатор в екипа по проекта. На кръглата маса ще бъдат поканени представители на неправителствени организации, медии, прокурори и представители на заинтересовани институции – Висш съдебен съвет, Министерство на правосъдието, Национален институт на правосъдието (НИП), Асоциация на прокурорите в България, Съюз на съдиите в България, Български лекарски съюз и др. Ще бъдат представени резултатите от Дейност 3, Дейност 4 и поддейности 5.1. и 5.2. Резултатите ще бъдат подложени на обществено обсъждане с оглед определяне на основните насоки при разработване на пакета от документи за публична комуникация по дейност 6, в частност за определяне на най-подходящи мерки за отстраняване на идентифицираните слабости.
Дейност 6 Поддейност 6.1. Провеждане на работна среща между екипа, ангажиран в разработване на сборника, екипа за експертно съдействие на изпълнителя по Дейност 3 и Поддейности 5.1. и 5.2. и чуждестранни експерти Поддейност 6.2. Разработване на пол Поддейност 6.1. В изпълнение на тази Поддейност ще бъде проведена тридневна работна среща. В срещата ще вземат участие: - членовете на сформиран по проекта екип; - експерти - представители на изпълнителите на Дейност 3 и Поддейности 5.1. и 5.2.; - по един експерт от посетените в изпълнение на Дейност 4 държави-членки на ЕС; По време на тази среща ще бъде осъществена видео-конферентна връзка с експерти и от други държави-членки на ЕС. На работната среща ще бъдат обсъдени установената ситуация, резултатите от проведената кръгла маса, визията и конкретните препоръки на отделните групи експерти за разработването на политика, стратегически планове и процедури. Тази поддейност ще подготви осъществяването на Поддейност 6.2. Логистиката във връзка с участието на чуждестранните експерти ще се осъществи от външен изпълнител по реда на ЗОП. За необходимия консекутивен и симултанен превод ще бъдат наети преводачи. По Поддейност 6.2. сформирания работен екип на прокуратурата с консултантското съдействие на експертите на изпълнителя по Дейност 3 и Поддейности 5.1. и 5.2. ще разработи: - Единна политика за публична комуникация на прокуратурата; - Стратегически планове за публична комуникация на прокуратурата; - Процедури за публична комуникация на прокуратурата; При изработването на сборника ще бъдат съобразени, както специфичните, така и общите констатации от направените вече анализи и проучвания, установените добри европейски практики, резултатите от кръглата маса и експертната помощ на местни и чуждестранните експерти. По Поддейност 6.3. по реда на ЗОП ще бъде отпечатан в тираж от 2 500 броя сборник с документите, разработените по предходната поддейност.
Дейност 7 Обучение на прокурори, говорители и съдебни служители Ще се проведат три обучителни семинара, всеки от които по три дни. Семинарите ще включват: - По отношение на прокурорите и говорителите на прокуратурите: теоретична подготовка и подобряване на практическите умения при комуникацията с представители на медии, неправителствени и съсловни организации, институции и граждани. - По отношение на съдебните служители: теоретична подготовка и подобряване на практическите умения в непосредствената им комуникация с граждани по повод подадени сигнали и жалби. Обучението ще бъде извършено от висококвалифицирани лектори. Два от семинарите ще бъдат за прокурорите и говорителите на прокуратурата. Тяхната логистика ще се осъществи от външен изпълнител. Координацията на дейностите по определяне и информиране на участниците за всеки от семинарите ще се осъществи от екипа по проекта. Един от семинарите ще бъде за съдебни служители. Той ще се проведе в една от учебните бази на прокуратурата, а логистиката му (без транспорта) ще бъде осъществена от координаторите в екипа по проекта.
Дейност 8 Одит на проекта Одитът ще изрази независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта в съответствие с националните и международните одитни стандарти: - Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на бенефициента. - Проследяване ефективното прилагане от страна на бенефициента на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на ОПАК. - Осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта на ОПАК. В изпълнение на услугата ще бъде изготвен одитен доклад. Изборът на одитор ще бъде извършен при спазване правилата на ЗОП.
Дейност 9. Дейности за информация и публичност Дейността не е основополагаща, но е от съществено значение за популяризиране на проекта и неговото изпълнение на всеки етап. По тази дейност се предвижда провеждането на: 1. Встъпителна пресконференция за поне 50 участника с цел първоначално огласяване на проекта, заложените в него дейности, цели и очаквани резултати; 2. Публикации в пресата за отразяване на започването на проекта, резултатите от социологическите проучвания и резултатите от осъществяването му – най-малко 9 на брой; 3. Заключителна пресконференция за поне 50 участника с цел отчитане изпълнението на проекта и постигнатите резултати; 4. Изготвяне и разпространяване на рекламни материали, чрез които да се популяризира приноса на ОПАК и ЕСФ към реализацията на проекта: - 600 комплекта, съдържащи папка с пад, химикалка, тефтер, бадж; - покани за пресконференциите – 100 броя; - 60 броя покани кръглата маса, 50 броя табелки за кръгла маса; - 120 бланки-удостоверения за завършен курс на обучение по Дейност 7; - 6 броя винилови постери (банери) за означаване на местата на събитията, провеждани по проекта При изпълнението ще се спазват всички задължения за осигуряване на информация и публичност (по Приложение 13).
Партньори
Партньори:  
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 599 335 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 119 800 BGN
2013 0 BGN
2014 - 119 800 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 101 830 BGN
2013 0 BGN
2014 - 101 830 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 17 970 BGN
2013 0 BGN
2014 - 17 970 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Функционални анализи, извършени от административни структури
Индикатор 2 Проведени информационни кампании
Индикатор 3 Администрации, предприели мерки за оптимизация на процедури в резултат на функционалния анализ
Индикатор 4 По Дейност 1 - Утвърден работен план по проекта
Индикатор 5 По Дейност 1 - Протоколирани работни срещи на екипа по изпълнение на проекта
Индикатор 6 По Дейност 2 - Изготвена и утвърдена тръжна документация за избор на изпълнители
Индикатор 7 По Дейност 2 - Сключени договори с избраните изпълнители
Индикатор 8 По Дейност 2 - Проведени процедури по ЗОП
Индикатор 9 По Дейност 4 - Изготвени два обобщени доклада от проучвателните посещения, по един за всяко от посещенията
Индикатор 10 По Дейност 4 - Изготвен обобщен доклад на база „Научени уроци“ от двете посещения
Индикатор 11 По Дейност 4 - Извършено проучване на добрите практики на място в две държави - членки на ЕС с оглед вндряването им в ПРБ
Индикатор 12 По Дейност 5 - Осъществен моиторинг, материализиран в Аналитичен доклад
Индикатор 13 По Дейност 5 - Проведено обсъждане на широк форум с възможност за коригиращи мерки
Индикатор 14 По Дейност 5 - Доклад от кръглата маса
Индикатор 15 По Дейност 6 - Доклад от проведена видео-конферентна връзка по 6.1.
Индикатор 16 По Дейност 6 - Предприети мерки за оптимизация на процедурата за комуникация на ПРБ с гражданското общество чрез изработени и внедрени: Политика; Стратегически планове; процедури за публична комуникация на ПРБ и други материали по проекта
Индикатор 17 По Дейност 6 - Сборник, съдържащ: - Политика; - Стратегически планове; - Процедури за публична комуникация на ПРБ и други материали по проекта
Индикатор 18 По Дейност 7 - Осъществено обучение, материзлизирано в Обобщен доклад за всеки проведен семинар
Индикатор 19 По Дейност 8 - Одитен доклад по проекта
Индикатор 20 По Дейност 9 - присъствен списък за встъпителна пресконференция
Индикатор 21 По Дейност 9 - Присъствен списък за заключителна пресконференция
Индикатор 22 По Дейност 9 - Снимков материал за всяка от пресконференциите
Индикатор 23 По Дейност 9 - Публикации в медиите
Индикатор 24 По Дейност 9 - Изготвени и разпостранени комплекта, съдържащи папка с пад, химикалка, тефтер, бадж
Индикатор 25 По Дейност 9 - Изработени винилови постери (банери) за означаване на местата на събитията, провеждани по проекта


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз