Дейности:
|
Дейност 1.
Управление на проекта
Дейността обхваща периода от подписването на договора до окончателното изпълнение на всички дейности по проекта.
В началото на проекта ще бъде създадена организация, която да гарантира неговата успешна реализация, управление и контрол при изпълнение на проектните дейности.
Ръководителят на проекта ще запознае членовете на екипа с правилата за работа, механизмите за оценка и отчетност, конкретните задачи, задълженията и отговорностите на всеки член от екипа. Ще бъде изготвен план за изпълнението на всяка дейност, ще бъде бъдат установени механизми за взаимодействие между членовете на екипа, мониторинг на проекта, междинна и окончателна оценка на резултатите.
Дейност 2.
Провеждане на тръжни процедури При спазване на правилата, установени от ЗОП и подзаконовите нормативни актове по прилагането му и Вътрешните правила на ПРБ ще бъдат изготвени заповеди, документации за възлагане на обществени поръчки, покани, протоколи, решения, договори с избраните изпълнители, обявления и информации и до АОП. Дейност 3.
Проучване на актуалното състояние и добрите европейски практики на взаимодействието с обществеността.
Поддейност 3.1.
По тази поддейност, която ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗОП, ще се извърши социологическо изследване на взаимодействието между прокуратурата и гражданското общество. То ще обхване прокурори, служители, неправителствени организации и граждани подбрани на случаен принцип, в съответствие с научните критерии за формиране на представителна извадка. Изследването ще има за основна цел да установи слабите и силните страни на ПРБ при взаимодействието й с гражданското общество в борбата с престъпността, защитата на обществения интерес и правата на гражданите.
Идентифицираните проблеми и причините за тяхното възникване ще бъдат анализирани и ще послужат като база за избор на мерки за преодоляването им и за осъществяване на всяка от следващите проектни дейности.
Поддейност 3.2.
По тази поддейност, която ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗОП, на базата на проведеното изследване и анализа по предходната поддейност, ще се извърши проучване за установяване на две държави-членки на ЕС, в които прокуратурата има ефективни решения на идентифицираните по 3.1. проблеми.
Проучването ще се концентрира, както върху вътрешното взаимодействие между отделните звена в съответната прокуратура по повод публичната комуникация, така и върху външните форми на взаимодействие между прокуратурата и обществеността.
Въз основа на проучването и направен сравнителен анализ, ще бъде изготвен доклад, в който ще бъдат установени две държави-членки на ЕС с приложими за България добри практики. В тези държави ще бъде извършено посещението по Дейност 4.
Дейност 4
Посещение в две държави членки на ЕС с цел проучване на място опита на прокуратурата и за въвеждане на добри европейски практики в дейността на ПРБ Ще бъде подготвено и реализирано 7-дневно посещение в две страни от ЕС, установени по Дейност 3.2.
Във всяко от двете посещения ще вземат участие по 5 представители на целевите групи, както и представител/и на екипа. Всяко от посещенията ще включва не по-малко от 5 работни дни.
Съгласно предварително установена програма, по време на работното посещение българската делегация ще се запознае на място с управлението, координирането и професионалната практика на съответната прокуратура при взаимодействието й с гражданското общество. Специално внимание ще бъде отделено на начина, по който съответната прокуратура е изключила или преодоляла проблемите, идентифицирани по Поддейност 3.1.
Логистиката на проучвателните посещения ще се осъществи от външен изпълнител, определен по реда на ЗОП.
При организиране на посещението, съответния координатор в проектния екип ще осъществи контакт с отговорните лица в държавата-домакин и ще съгласува работната програма на посещението.
Дейност 5
Установяване на индекса на публичния авторитет на прокуратурата
Поддейност 5.1. Изпълнителят на Дейност 3 ще проведе изследване сред пълнолетното население на страната, с осигурена представителност по региони и специфични групи.
Първото проучване ще се проведе в началото на проекта, за да се установи обществената нагласа за работата на прокуратурата, очакванията и общественото доверие.
Второто проучване ще се проведе в края на проекта, когато ще може да се направи оценка на промените/тенденциите в обществените очаквания и за постигнатото.
След всяко проучване ще се изготви обобщен аналитичен доклад за резултатите, а във втория доклад – и за установените тенденции.
Поддейност 5.2. Изпълнителят по Поддейност 5.1 ще организира и проведе периодично мониторингово изследване, чиято цел ще бъде да се осигури необходимата информация за анализ на динамиката на обществените нагласи, равнището на информираност, степента на одобрение, доверие и подкрепа за дейността на прокуратурата.
То ще допълни общата картина, създадена от първото социологическо проучване по дейност 5.1. и ще бъде ориентир при провеждане на второто проучване по дейност 5.1.
В рамките на поддейността се предвиждат три социологически сондажа, организиране и провеждане на най-малко пет фокус-групи.
По Поддейност 5.3. Ще бъде организирана и проведена кръгла маса за най-малко 50 участника. Логистиката на мероприятието ще се осъществи от външен изпълнител. Непосредствената организация, свързана с изготвяне списък на поканените, изпращане на покани и осигуряване на работни материали ще се осъществи от съответния координатор в екипа по проекта.
На кръглата маса ще бъдат поканени представители на неправителствени организации, медии, прокурори и представители на заинтересовани институции – Висш съдебен съвет, Министерство на правосъдието, Национален институт на правосъдието (НИП), Асоциация на прокурорите в България, Съюз на съдиите в България, Български лекарски съюз и др.
Ще бъдат представени резултатите от Дейност 3, Дейност 4 и поддейности 5.1. и 5.2. Резултатите ще бъдат подложени на обществено обсъждане с оглед определяне на основните насоки при разработване на пакета от документи за публична комуникация по дейност 6, в частност за определяне на най-подходящи мерки за отстраняване на идентифицираните слабости.
Дейност 6
Поддейност 6.1. Провеждане на работна среща между екипа, ангажиран в разработване на сборника, екипа за експертно съдействие на изпълнителя по Дейност 3 и Поддейности 5.1. и 5.2. и чуждестранни експерти
Поддейност 6.2. Разработване на пол Поддейност 6.1. В изпълнение на тази Поддейност ще бъде проведена тридневна работна среща. В срещата ще вземат участие:
- членовете на сформиран по проекта екип;
- експерти - представители на изпълнителите на Дейност 3 и Поддейности 5.1. и 5.2.;
- по един експерт от посетените в изпълнение на Дейност 4 държави-членки на ЕС;
По време на тази среща ще бъде осъществена видео-конферентна връзка с експерти и от други държави-членки на ЕС.
На работната среща ще бъдат обсъдени установената ситуация, резултатите от проведената кръгла маса, визията и конкретните препоръки на отделните групи експерти за разработването на политика, стратегически планове и процедури.
Тази поддейност ще подготви осъществяването на Поддейност 6.2.
Логистиката във връзка с участието на чуждестранните експерти ще се осъществи от външен изпълнител по реда на ЗОП. За необходимия консекутивен и симултанен превод ще бъдат наети преводачи.
По Поддейност 6.2. сформирания работен екип на прокуратурата с консултантското съдействие на експертите на изпълнителя по Дейност 3 и Поддейности 5.1. и 5.2. ще разработи:
- Единна политика за публична комуникация на прокуратурата;
- Стратегически планове за публична комуникация на прокуратурата;
- Процедури за публична комуникация на прокуратурата;
При изработването на сборника ще бъдат съобразени, както специфичните, така и общите констатации от направените вече анализи и проучвания, установените добри европейски практики, резултатите от кръглата маса и експертната помощ на местни и чуждестранните експерти.
По Поддейност 6.3. по реда на ЗОП ще бъде отпечатан в тираж от 2 500 броя сборник с документите, разработените по предходната поддейност.
Дейност 7
Обучение на прокурори, говорители и съдебни служители
Ще се проведат три обучителни семинара, всеки от които по три дни. Семинарите ще включват:
- По отношение на прокурорите и говорителите на прокуратурите: теоретична подготовка и подобряване на практическите умения при комуникацията с представители на медии, неправителствени и съсловни организации, институции и граждани.
- По отношение на съдебните служители: теоретична подготовка и подобряване на практическите умения в непосредствената им комуникация с граждани по повод подадени сигнали и жалби.
Обучението ще бъде извършено от висококвалифицирани лектори.
Два от семинарите ще бъдат за прокурорите и говорителите на прокуратурата. Тяхната логистика ще се осъществи от външен изпълнител. Координацията на дейностите по определяне и информиране на участниците за всеки от семинарите ще се осъществи от екипа по проекта.
Един от семинарите ще бъде за съдебни служители. Той ще се проведе в една от учебните бази на прокуратурата, а логистиката му (без транспорта) ще бъде осъществена от координаторите в екипа по проекта.
Дейност 8
Одит на проекта
Одитът ще изрази независимо одиторско мнение относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта в съответствие с националните и международните одитни стандарти:
- Проследяване ефективното прилагане на националното законодателство и правото на ЕС при изпълнение и отчитане на проекта от страна на бенефициента.
- Проследяване ефективното прилагане от страна на бенефициента на правилата, разписани от органите, отговорни за управление, наблюдение и контрол на ОПАК.
- Осигуряване на допълнителен контролен механизъм за проследяване изпълнението на всички правила за изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проекта на ОПАК.
В изпълнение на услугата ще бъде изготвен одитен доклад.
Изборът на одитор ще бъде извършен при спазване правилата на ЗОП.
Дейност 9.
Дейности за информация и публичност Дейността не е основополагаща, но е от съществено значение за популяризиране на проекта и неговото изпълнение на всеки етап. По тази дейност се предвижда провеждането на:
1. Встъпителна пресконференция за поне 50 участника с цел първоначално огласяване на проекта, заложените в него дейности, цели и очаквани резултати;
2. Публикации в пресата за отразяване на започването на проекта, резултатите от социологическите проучвания и резултатите от осъществяването му – най-малко 9 на брой;
3. Заключителна пресконференция за поне 50 участника с цел отчитане изпълнението на проекта и постигнатите резултати;
4. Изготвяне и разпространяване на рекламни материали, чрез които да се популяризира приноса на ОПАК и ЕСФ към реализацията на проекта:
- 600 комплекта, съдържащи папка с пад, химикалка, тефтер, бадж;
- покани за пресконференциите – 100 броя;
- 60 броя покани кръглата маса, 50 броя табелки за кръгла маса;
- 120 бланки-удостоверения за завършен курс на обучение по Дейност 7;
- 6 броя винилови постери (банери) за означаване на местата на събитията, провеждани по проекта
При изпълнението ще се спазват всички задължения за осигуряване на информация и публичност (по Приложение 13).
|