Дейности:
|
Дейност 1: Подготовка на документация и технически задания за обществени поръчки за избор на изпълнители на техническа помощ по проекта Ще бъдат подготвени тръжни документации за обществени поръчки за избор на изпълнители по:
• дейности 2, 3, 5, 6 и 7 (една процедура по ЗОП)
o Дейност 2: Оценка на механизмите и практиките за координация и консултация на политиката за намаляване на административната тежест;
o Дейност 3: Разработване на предложения за повишаване ефективността на механизми за междуинституционална координация и консултации между административните структури;
o Дейност 5: Измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС и изготвяне на предложения за нейното намаляване;
o Дейност 6: Повишаване на капацитета на участниците в координационния процес относно основните инструменти за измерване, осъществяване и наблюдение на дейностите за намаляване на административната тежест;
o Дейност 7. Информация и публичност
• Дейност 8 - Одит на проекта (една процедура по НВМОП)
Дейност 2: Оценка на механизмите и практиките за координация и консултация на политиката за намаляване на административната тежест Целта на Дейност 2 е осигуряване на изчерпателна информация за прилаганите механизми и практики за координация и консултация за изпълнението на политиката за намаляване на административната тежест, вкл. нуждите за по-ефективно функциониране или развитие на съществуващите координационни механизми.
В рамките на дейността ще бъдат проучени и добри практики за координация и консултация на инициативите за намаляване на административната тежест в други държави-членки на ЕС.
Дейност 3: Разработване на предложения за повишаване ефективността на механизми за междуинституционална координация и консултации между административните структури Целта на Дейност 3 е да бъде разработена съвременна методическа рамка за ефективна междуинституционална координация при планиране, изпълнение и мониторинг на дейности за изпълнение на политиката за намаляване на административната тежест, включваща:
- механизми и процедури за координация при планиране, изпълнение и мониторинг на дейности за намаляване на административната тежест;
- в случай на необходимост предложения за промени в нормативни актове, свързани с подобряване на механизма за междуинституционална координация при планиране, изпълнение и мониторинг на дейности за намаляване на административната тежест.
Разработената методическа рамка ще определи и базата за информационно осигуряване на механизма за ефективна междуинституционална координация при планиране, изпълнение и мониторинг на дейности за намаляване на административната тежест.
В рамките на тази дейност ще бъдат отчетени и анализирани и нуждите и възможностите за прилагане на разработената методическа рамка за координация и консултиране чрез:
- Идентификация на нуждите и възможностите за измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС.
Тази задача ще допринесе за изпълнение на Дейност 4 и Дейност 5 и съответно за постигане на специфичната цел на проектното предложение, свързана с усъвършенстването на законодателството в областта на вътрешния пазар, посредством измерване на административната тежест в 20 закона от тази област и изготвяне на предложения за нейното намаляване.
Дейност 4: Идентифициране на нуждите и възможностите за измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС В рамките на тази дейност ще бъдат отчетени и анализирани и нуждите и възможностите за прилагане на разработената методическа рамка за координация и консултиране чрез:
- Идентификация на нуждите и възможностите за измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС.
Дейност 5: Измерване на съществуващата административна тежест на националното законодателство, свързано с вътрешния пазар на ЕС и изготвяне на предложения за нейното намаляване Дейността включва осъществяване на измерване на съществуващата административна тежест на до 20 закона в областта на вътрешния пазар и изготвяне на предложения за нейното намаляване. Дейност 6: Повишаване на капацитета на участниците в координационния процес относно основните инструменти за измерване, осъществяване и наблюдение на дейностите за намаляване на административната тежест - едно 3-дневно обучение за членовете на междуведомствената работна група;
Ще бъде организирано и проведено 1 тридневно обучение за общо 40 членове на междуведомствената работна група. Обучението ще бъде фокусирано върху следните теми:
- ще бъде представена Програмата за действие на ЕК за намаляване на ненужния административен товар от съществуващото законово устройство в ЕС, както и осъществените инициативи и постигнати резултати на европейско и национално ниво; темите ще включват представяне на добри практики и опит на държави-членки;
- прилагането на методологията за измерване на административната тежест възникваща вследствие на задълженията за информиране, които бизнеса трябва да изпълнява - Моделът на стандартните разходи (Standard Cost Model, SCM); възможности за адаптиране на модела към националните специфики, предизвикателства, срещнати при прилагането на модела при осъществените два етапа на измерване на административната тежест в България.
Ще бъдат разработени съответните програми за обучение.
Ще бъдат изработени обучителни материали за провеждане на обучението.
Обучението ще бъде организирано извън работните територии на служителите с цел осигуряване на ефективен учебен процес.
За нуждите на оценката на ефективността на проведеното обучение ще бъдат разработени въпросници за оценка на придобитите знания.
- една 2-дневна работна среща на междуведомствената работна група
В рамките на дейността ще бъде проведена една 2-дневна работна среща за 40 членове на междуведомствената работна група за представяне на разработените в предходните дейности предложения за повишаване ефективността на механизми за междуинституционална координация и консултации между административните структури и заинтересованите страни.
Ще бъдат изработени информационни материали за провеждане на срещата.
Работната среща ще бъде организирано извън работните територии на служителите с цел осигуряване на ефективен дискусионен процес.
Дейност 7. Информация и публичност Разработване и разпространение на информационни материали;
Ще бъдат изготвени информационни материали за проекта и неговите цели, като бъдат спазени изискванията към техническите характеристики на мерките за информация и публичност.
Ще бъдат изработени:
- брошура, представяща целите на проекта и планираните резултати от неговото изпълнение;
- брошура, представяща модела за измерване на административната тежест и намаляването й, предназначена за заинтересованите страни;
- Планиране и провеждане на информационна кампания
Ще бъде планирана и проведена информационна кампания, включваща провеждане на начална пресконференция в София, публикуване на прессъобщение за целите на проекта и очакваните резултати в регионални печатни издания в 2 национални всекидневника и заключителна пресконференция в София за представяне на резултатите от проекта.
За представяне на резултатите от проекта ще бъде проведена еднодневна Конференция в София с участието на до 100 представители на министерствата и други институции, имащи отношение към намаляване на административната тежест, както и на организациите на бизнеса.
Като комуникационен канал за разпространение на информация за дейностите и резултатите от проекта ще бъдат използвани и интернет страницата на МИЕТ и специализираната интернет страница, представяща дейностите по намаление на административната тежест - http://abrio.mee.government.bg, на която ще бъдат публикуван банер, отвеждащ към информация за проекта и неговите цели, за получената от ОП „Административен капацитет” подкрепа.
Дейност 8. Одит на проекта В рамките на дейността избраната след процедура по ЗОП представител одиторската фирма или дипломиран експерт-счетоводител ще работи съвместно с екипа за управление на проекта и изпълнителите по проекта. Дейност 9. Управление на проекта Дейността предвижда сформиране и поддържане на екип за изпълнение и управление на проекта.
Екипът ще бъде сформиран през първия месец от изпълнение на проекта и ще осъществява дейност през целия проектен период. Той ще планира, организира, координира, контролира и отчита изпълнението на отделните дейности.
В екипа ще бъдат включени следните позиции: ръководител, координатор, финансов експерт и технически сътрудник. Екипът по проекта ще провежда ежемесечни работни срещи, на които ще бъдат отчитани извършените дейности и ще бъдат планирани предстоящите задачи. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за ясното разпределение на отговорностите и задачите на отделните членове на екипа и приемането на ефективна система за комуникация между тях. Координаторът ще осъществява процеса на съгласуване и взаимодействие при изпълнение на планираните дейности между всички ангажирани с проектната реализация страни. Финансовият експерт на проекта ще изпълнява финансов контрол; ще организира и изпълнява цялостната финансова отчетност на дейностите. Техническият сътрудник ще отговаря за събирането, обработването и съхраняването на проектната документация.
Екипът ще изготвя и предоставя на Управляващия орган по програмата междинни и финални доклади за техническо и финансово изпълнение.
За целите на изпълнението на проекта, в частност провеждането на срещите на екипа, ще бъдат използвани офиси в сградата на МИЕТ, ул. "Славянска" 8, София.
|