Дейности:
|
Дейност 1 „Управление на проекта” В тази дейност ще бъде сформиран Екип за управление на проекта, който ще следи, ръководи и отчита проекта. Този екип ще се състои от 5 души, от които: 1 ръководител, 1 координатор, 1 счетоводител и 1 технически сътрудник.
Ръководител на проекта: организира и наблюдава цялостното изпълнение и развитие на проекта; ръководи изпълнението на отделните дейности и следи за постигане на целите на проекта; разпределя отговорностите между членовете на екипа и координира тяхната работа; организира периодични срещи, за да се следи работата по проекта и да се дискутират евентуални проблеми; отговаря за техническите доклади и финансовите отчети, координира действията по проекта.
Координатор на проекта: координира и консултира изпълнението на дейностите по проекта; подпомага ръководителя на проекта; консултира заинтересовани страни – граждани, организации (браншови, научни, на собственици и др,), местната власт и др.; координира работата на целия екип по проекта; помага изпълнението и логистиката на проекта; води кореспонденция и класификация на архива; асистира кореспонденцията по самия проект (писма, факсове, телефонни обаждания, е-mail-и); поддържа контактите между членовете на екипа, организира периодични срещи на екипа, отговаря за техническите доклади. Координаторът ще има две основни направления на работа – (1) включване на всички заинтересовани страни в процеса на разработка и одобрение на Стратегическия план за развитие на горския сектор 2013 – 2022 г. и (2) вътрешна организация на изпълнение, вкл. по Дейност 7.
Счетоводител на проекта: отговаря за финансовите и счетоводните документи, свързани с всички действия по проекта, разпределение на месечни заплащания (вкл. плащания на административния и техническия персонал, консултанти, доставчици и др.), отговаря за създаването на банкова сметка на проекта, кореспонденция с банки, подготвя финансовите отчети и т.н.
Технически сътрудник на проекта: отговаря за техническото обезпечение на работата по проекта – размножаване на материали и документация, класиране и подредба на архив, и т.н.
Дейност 2 „Изготвяне на тръжна документация” В изпълнение на дейността четири юрисконсулти от ИАГ ще разработят тръжни документации и проведат четири процедури по ЗОП за избор на изпълнители на Дейности 3, 4, 5 и 6 от проекта Дейност 3 „Изготвяне на анализ върху Стратегическия план за развитие на горския сектор 2007 – 2011 г. и проучване на европейския опит в горското стратегическо планиране“ Външен изпълнител ще изготви анализ върху Стратегическия план за развитие на горския сектор 2007 – 2011 г. и ще проучи европейския опит в горското стратегическо планиране. Дейността ще бъде изпълнена в следните стъпки:
- Определяне на основните заинтересовани страни в горския сектор;
- Разработване на анкета, касаеща изпълнението на Страгическия план за развитие на горския сектор 2007 – 2011 г., изпращането й до ИАГ и основните заинтересовани страни, получаване и обобщаване на резултатите;
- Анализ на изпълнението на дейностите на Стратегическия план за развитие на горския сектор 2007 – 2011 г.;
- Финансов анализ на изпълнението на дейностите на Плана;
- Определяне на силни и слаби страни, възможности и заплахи при изпълнението на Плана (SWOT анализ);
- Организация и провеждане на три тридневни посещения в страни членки на ЕС за запознаване с най-добрите практики и стратегически документи;
- Обобщаване на постигнатите до момента резултати в Окончателен доклад от дейността. Докладът ще бъде разгледан и приет от Експертен технико-икономически съвет и одобрен от Изпълнителния директор на ИАГ.
На първо място ще бъдат определени основните заинтересовани страни в горския сектор и ще бъде получена от тях информация по отношение на Стратегическия план за развитие на горския сектор 2007 – 2011 г. Включването на заинтересованите страни ще се извърши в съответствие със Стандартите на Министерски съвет за провеждане на обществени консултации.
В последствие ще бъде разработен анализ на количественото изражение на изпълнението на дейностите и на изпълнението на финансовата рамка на Плана. Ще бъде изготвен и т. нар. SWOT анализ, с който ще се определят силни страни/ дейности при изпълнение на Стратегическия план, дейностите, при които изпълнието не е задоволително в една или друга степен, ще бъдат определени основните възможности, които са били реализирани под формата на изпълнение на дадени дейности и проблемите, поради които други дейности не са изпълнени (частично или напълно).
За проучване на европейския опит ще бъдат организирани и проведени три тридневни посещения, по време на които ще бъдат обменени информация и най-добри практики при изготвянето, изпълнението и мониторинга на стратегически документи в горския сектор.
Като краен резултат от дейността ще бъде представен, разгледан и одобрен Окончателен доклад, съдържащ резултатите от изготвения анализ.
Дейност 4 „Разработване, обсъждане и приемане на Стратегически план за развитие на горския сектор 2013-2022 г.” Разработването на Страгегическия план за развитие на горския сектор 2013-2022 г. ще бъде основано на действащия Закон за горите, Националната стратегия за развитие на горския сектор и разработения анализ по Дейност 3. В допълнение ще бъде използвана Методологията на Министерски съвет за стратегическо планиране в Република България.
Изпълнителят ще състави Екип за разработване на Плана, в който ще включи представители на всички основни заинтересовани страни, в т.ч. на ИАГ (вкл. нейните регионални структури и специализирани териториални звена), МЗХ и други държавни администрации, държавните горски предприятия, браншовите организации, неправителствените организации (особено тези, работещи в сферата на околната среда), научни – образователни организации, съюзи на собственици на гори и т.н.
Част от разработката ще бъде изготвянето на Правила за мониторинг върху изпълнението на новоразработения политически документ, включващи периодичност на отчитането, показатели, индикатори за изпълнение, препоръки за подобрение на изпълнението и т.н. Правилата ще вземат под внимание предвижданията в Ръководството на Министерски съвет за извършване на оценка на въздействието в България.
След изготвяне на проекта на Стратегически план, същият ще бъде публикуван в интернет страницата на ИАГ и в www.strategy.bg и в последствие ще бъдат организирани, проведени и отчетени шест регионални кръгли маси, на които ще участват и представители на Екипа. Регионалните кръгли маси ще се проведат в териториалния обхват на дейност на шестте държавни горски предприятия. Четири от кръглите маси ще бъдат проведени със съдействието на създадените по проект „Повишаване на прозрачността и отчетността в дейността на Държавна агенция по горите” (изпълняван по ОПАК в периода 2009 – 2010 г.) регионални информационни центрове в гр. София, гр. Стара Загора, гр. Варна и гр. Велико Търново. В допълнение ще бъдат проведени две кръгли маси, съответно на територията на Северозападното държавно горско предприятие в гр. Враца и на територията на Южноцентралното държавно горско предприятие – гр. Пловдив. За участие в кръглите маси ще бъдат поканени представители на медиите за отразяване на събитието, както и представители на всички основни заинтересовани страни в горския сектор на България. В допълнение, кръглите маси ще бъдат отворени за всички граждани, които при наличие на заявен писмен интерес от тяхна страна ще могат да участват.
След провеждане на обществените обсъждания и събиране и обобщаване на всички мнения и препоръки, Екипът, в срок от 3 месеца, ще изготви окончателен проект на Стратегически план и ще го представи чрез Изпълнителния директор на ИАГ на Министъра на земеделието и храните за одобрение.
След одобрение от Министъра на земеделието и храните ще бъде проведена национална кръгла маса, на която ще бъде представен новоразработения План.
Дейност 5 „Изготвяне на наръчник за разработване на областни планове за развитие на горските територии ” В изпълнение на дейността външен изпълнител ще изготви Наръчник за разработване на областни планове за развитие на горските територии. Той ще бъде изготвен въз основа на изискванията на чл. 12 от Закона за горите, на Националната стратегия за развитие на горския сектор и на Стратегическия план за развитие на горския сектор. В допълнение ще бъдат взети под внимание Методологията за стратегическо планиране в Република България и Ръководството за извършване на оценка на въздействието, изготвени от Министерски съвет.
Наръчникът ще регламентира в детайли стъпките, които:
Регионалните дирекции по горите следва да предприемат при възлагане на разработването на областните планове за развитие на горските територии;
Изпълнителите ще следват при разработване на плановете, вкл. съдържанието и формата на документите, обхвата на компетенции, права и задължения на основните заинтересовани страни, правила за отчитане на изпълнението и т.н.
Наръчникът ще бъде представен на Министъра на земеделието и храните за одобрение.
Дейност 6 „Информация и публичност” В изпълнение на дейността ще бъде възложена и проведена информационна кампания за представяне на целите, изпълнението и резултатите от проекта на всички заинтересовани страни и на обществото като цяло.
Предвидено е провеждането на три прес-конференции. На първо място ще бъде проведена прес конференция, на която ще бъде представен проектът, ще бъдат посочени неговите основни цели и очаквани резултати.
След изготвянето на анализа и разработването на първи вариант на Стратегичския план, същият ще бъде публикуван. След това, провеждането на шестте кръгли маси ще бъде предхождано от провеждането на активна PR кампания за включване на обществото и заинтересованите страни в обсъждането.
След одобрението на Плана ще бъде проведена официална прес-конференция за неговото представяне (съчетана с националната кръгла маса). Той ще бъде отпечатан в тираж от 2000 бр. на български език, преведен на английски език и отпечатан в 200 бр. В допълнение ще бъде отпечатан в 300 бр. и Наръчникът за разработване на областни планове за развитие на горските територии.
По време на изпълнение на проекта ще бъдат публикувани в интернет страницата на ИАГ месечни публикации за напредъка по изпълнение на проекта. В допълнение ще бъдат разпространявани прес съобщения, свързани с конкретни дейности по проекта.
В края на проекта ще бъде проведена заключителна прес-конференция, на която ще бъдат представени всички постигнати резултати от изпълнението на дейностите.
Разработването на тръжната документация ще стартира веднага след получаване на уведомление за одобрение на проекта.
Дейност 7 „Одит на проекта” В края на изпълнение на проекта ще бъде възложен и извършен одит от външен сертифициран одитор.
|