Дейности:
|
1. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на дейността по предоставяне на болнична медицинска дейност Ще се извършат следните поддейности:
І. Въведение
Описание на дейността:
Описване на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес. Ще се извърши оценка и измерване на всички фактори на работната среда.
Обосновка на дейността:
Идентифициране на работните места с повишен риск за здравето и безопасността на работещите по всички технологични процеси с цел да бъдат подобрени условията на труд. Понастоящем са идентифицирани нужди от допълнително спомагателно оборудване за работниците и служителите, които имат пряк контакт с болните.
ІІ. Изложение и анализ
Описание на дейността:
Описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес. Разработени и внедрени оценки на риска в МБАЛ Вива Медика ООД;
Обосновка на дейността:
Идентифициране и оценка на последователността, взаимодействието и взаимовръзката между отделните процеси по технологичния процес, осигурената безопасност на работа по работните места и идентифициране на всички лични и колективни предпазни средства за защита с цел осигуряване на безопасни условия на труд.
ІІІ. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност
Описание на дейността:
Описване как МБАЛ „Вива Медика” ООД прилага и как ще усъвършенства организацията на трудовата си дейност, какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите си.
Обосновка на дейността:
Цялостната модернизация на безопасността на работните процеси обхваща дейности за подобряване управлението на човешките ресурси. Постигането на високо ниво на безопасност при работа и на добри условия на труд води до повишена мотивация на работниците и служителите, което от своя страна води до повишаване на тяхната ефективност и на качеството на произвеж-даните продукти, както и до намаляване на трудовия травматизъм. Изпълнението на тази дейност включва и качествено обучение на работещите с модернизираното спомагателно оборудване за подобряване на условията на труд и личните предпазни средства.
ІV. Заключение
Описание на дейността: Обобщаване на постигнатите резултати от реализацията на извършените дейности и отчитане на индикатора за резултат – намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване на условията на труд и резултатите след внедряването им, и анализ на трудовите злополуки и професионални заболявания.
Обосновка на дейността:
Цялостният анализ показва резултатите от модернизацията на оборудването и личните предпазни средства, която е извършена с помощта на настоящата програма „Безопасен труд”.
2. Модернизация свързана с подобряване условията на труд В настоящият проект се предвижда да се изпълнят следните дейности:
І. Избор на доставчик
Описание на дейността:
Провеждане на необходимите тръжни процедури за възлагане на услуги, доставки или монтажни работи като предварително се съгласуват процедурите с АЗ чрез ДРСЗ като Договарящ орган по Схемата.
За провеждането на тръжната процедура, ще бъде създадена със Заповед специална комисия, която ще извърши подготовката и провеждането на тръжната процедура, и оценката на представените оферти.
С избраните доставчици, ще бъдат сключени съответните договори за изпълнение и доставка. Дейностите по проекта по закупуването на спомагателно оборудване включват:
1. Доставка;
2. Монтиране;
3. Първоначално изпитване (при необходимост);
4. Въвеждане в експлоатация.
Ще бъде закупено и въведено в експлоатация спомагателно оборудване, необходимо за подобряване на работния процес, осветеността и климатизацията по работни места, което да допълни наличното оборудване на предприятието.
Обосновка на дейността
Основните нужди на МБАЛ „Вива Медика” ООД като социално-отговорно дружество са свързани с модернизация на работните помещения за подобряване на работния процес, осветеността и климатизацията на работни места, както и на работната среда като компонент на околната среда.
Предвиденото за закупуване спомагателно оборудване
• Операционни лампи с две тела;
• Климатични системи;
е със съвременни функции и ще допълни възможностите на наличното оборудване на дружеството по отношение на осигуряването на безопасен труд, както и ще се подобрят процесите, свързани с околната среда.
ІІ. Доставка
Описание на дейността:
След сключване на договорите, ще се поддържат постоянни контакти с доставчиците за своевременно решаване на възникнали въпроси, свързани с изпълнението на договорите. Ще се следи внимателно изпълнението на подписаните договори, като особено внимание ще се обърне на качеството на доставените стоки и спазването на крайните срокове за доставка.
Ще се изготви конкретен План-график, включващ подготовка и монтаж на доставеното оборудване, свързването му със съответните инсталации (електричество, вода, въздух и др.), обучение и инструктаж на персонала, който ще работи с него, провеждане на 72 часова пробна експлоатация за проверка на правилния монтаж и нормална работа на оборудването, отстраняване на появилите се пропуски. След получаване на доставките и приключване на дейностите, ще се подпише двустранно „Приемо-предавателен протокол” - от МБАЛ „Вива Медика” ООД и изпълнителя.
Обосновка на дейността:
Осигуряването на срочна и качествена доставка на договореното спомагателно оборудване ще допринесе за повишаване на ефективността на производството и производителността на труда на база придобитото оборудване.
ІІІ. Приемане
Описание на дейността:
Преглед на съпроводителните документи на доставеното спомагателно оборудване, преглед изправността на оборудването и издаване на Приемо-предавателен протокол двустранно подписан.
Обосновка на дейността:
Пълната проверка на оригинални документи за извършените доставки на стоки и/или услуги е гаранция за съответствие с исканото от МБАЛ „Вива Медика” ООД.
3. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Описание на дейността:
Представяне на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Извършване на избор на доставчик чрез избор по ПМС 55. Заявяване и закупуване на избраните съобразно Списъка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално медицинско работно облекло. Извършване на входящ контрол на получената стока – преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното, наличие на документи за качество, документи за удостоверяване оценката на съответствието на ЛПС. Визуален преглед на определена извадка от доставените ЛПС и специално работно облекло. Входящият контрол ще се извърши на основание на записаните изисквания в действащата Система за управление на качеството.
Обосновка на дейността:
МБАЛ „Вива Медика” ООД ще закупи и осигури нови и по-модерни предпазни средства и специално медицинско работно облекло за своите служители, с оглед подобряване безопасността на работещите и комфорта на работното място чрез по-добро качество на предпазните средства или специалното медицинско облекло. Ръководството има за цел осигуряване на наличен минимум от записаните в Списъка на ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието.
4. Разработване и придобиване на стандарти за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на ново работно оборудване и технология, вкл. обучение на одитори Предвидената е за разработване Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУ ЗБУТ) в МБАЛ „Вива Медика” ООД
Описание на дейността:
І. Диагностика на управлението за съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001: 2007 и действащата нормативна база
- провеждане на предварителна среща с ръководителите на структурни единици от дружеството;
- провеждане на одит за общо впечатление и извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на удовлетворяване на изискванията на ЗБУТ;
- провеждане на обучение на ръководството за запознаване със структурата и изискванията на BS OHSAS 18001:2007 и нормативните изисквания, процеса на разработване, внедряване, сертифициране, поддръжка и усъвършенстване на СУ ЗБУТ;
- определяне на специалисти от предприятието за изграждане на Комитет по управление на труда (КУТ) за анализ и оценка на съществуващото състояние и разработване на СУ ЗБУТ;
- анализ на документите и дейностите, осигуряващи ЗБУТ, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
ІІ. Разработване и внедряване на СУ ЗБУТ
- определяне на политиката по управление на ЗБУТ от ръководтвото на фирмата;
- разработване на първи проекти на документите на СУ ЗБУТ /наръчник по ЗБУТ и оперативни процедури/
- преглед на документите и утвърждаване от ръководството;
- организацията на поетапно пробно внедряване на документите от СУ ЗБУТ;
- обучение на вътрешни одитори;
- провеждане на проверки и частични одити на пробно внедрените наръчник по ЗБУТ и процедури, съгласуване и коригиране;
- провеждане на обучение на ръководството и изпълнителския персонал за внедряване СУ ЗБУТ;
ІІІ. Разработване и внедряване на СУ ЗБУТ:
- създаване на организация за редовно внедряване на СУ ЗБУТ;
- определяне и изпълнение на коригира-щите и превантивни действия по време на редовното внедряване на СУ ЗБУТ;
- провеждане на вътрешен одит на цялата Система за управление на здравослов-ните и безопасни условия на труд;
- провеждане на Преглед на ръководството;
- отстраняване на несъответствията, констатирани от вътрешния одит и подготовка за сертифициране.
ІV. Отчитане на разработването и внедря-ването на СУ ЗБУТ
- провеждане на сертификационен одит, в докладът от който ще се отразят резултатите от степента на съответствие на внедрената система по ЗБУТ с изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
- отстраняване на несъответствия, констатирани по време на сертификацио-нен одит;
Обосновка на дейността:
Осигуряване на рамката за управление на отговорностите за подобряване на условията на труд, към персонала и към обществото като цяло. СУ ЗБУТ ще допринесе за постигане на по-висока ефективност при управление на човешките ресурси като идентифицира елементите от дейността на предприятието, които въздействат върху здравето и безопасността на труда от гледна точка на законодателната рамка. Чрез СУ ЗБУТ и обучени вътрешни одитори предприятието ще дефинира своите цели за подобрение и управленската програма за тяхното постигане, с регулярни прегледи от ръководството в интерес на непрекъснатото усъвършенстване.
Това пряко кореспондира с подобряване условията на труд на работното място - като цел на настоящата процедура.
5. Обучение на служители за безопасна работа с нововъдено работно оборудване и технологии В рамките на дейността ще се възложи на изпълнител провеждането на обучение за всички служители в предприятието. Ще се проведе процедура по ПМС №55. В заданието към кандидатите ще предвиди следното: усъвършенстване уменията на работниците за работа с нововъведено оборудване; както и основни похвати на работа съгласно OHSAS 18001:2007. В изискванията към учебните програми ще се включат дейности, които ще допринесат за осъвременяване на работния процес на всички нива. Ще се изиска от участниците да използват съвременни интерактивни и иновативни методи на обучение, с акцент на практическите умения. Продължителността на обучението ще бъде 60 учебни часа.
С избраната обучителна организация ще се подпише договор, който ще предвиди необходимите гаранции за изпълнението му.
Обучението ще завърши с документ, удостоверяващ успешното завършване и придобитите умения и компетентности, издаден от обучаващата организация и връчен на обучените лица срещу подпис.
За успешното провеждане на обучението и усвояване на учебния материал обучаемите ще се разделят на групи според упражняваните в предприятието професии. Занятията ще се провеждат с частично откъсване от производствения процес, което ще се регламентира от управителя на дружеството със Заповед.
Ще се провеждат проверки от членове на екипа по проекта в началото и в края на всеки курс. За получаване на обратна връзка с обучените лица ще се попълнят изходящи анкетни карти, резултатите които ще се обобщят от екипа.
6. Публичност и визуализация Дейностите по информиране и публичност ще се реализират, съгласно изискванията на ОП РЧР и Насоките по настоящата схема. Всички документи по проекта ще носят логото на ОП и ЕСФ. Ще се изтъква приноса на ЕС за реализацията на дейностите.
Предвижда се провеждане на 2 информационни събития за местните медии при започването на проектните дейности и при завършването им.
При стартирането на проекта ще се поръча и изработи информационна табела, която ще се поставят на видно място на входа на болницата.
Поставяне на обозначителни стикери и щампи на новото оборудване и на личните предпазни средства.
Изработка и разпространение на 1000 брошури за проекта.
Информационни и комуникационни материали за безвъзмездната финансова помощ от ЕС съдържащи информацията както следва: а) логото на ЕС и ОП РЧР със съответното позоваване на ЕС и ЕСФ; б) наименованието на проекта, които се изпълнява; в) изречението “Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз“.
Информационните събития, свързани с изпълнението на проекта, изрично ще оповестяват, че съответният проект се съфинансира от ЕСФ чрез ОП РЧР, като се използват логото на ЕС и логото на ОП РЧР чрез поставяне на банери в залите, където се провежда мероприятието.
|