Дейности:
|
1. Организация, управление и отчитане на проекта При организиране дейността на проекта за неговото управление и отчитане ще бъде сформиран тричленен екип в състав: ръководител на проекта, координатор и счетоводител на проекта. Членовете на екипа ще сключат граждански договори, в които ще бъдат определени задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Сформираният екип ще разработи подробен план-график на дейностите и ще формулира показатели за напредък на проекта. Екипът ще провежда ежемесечно работни срещи, ще се запознава с мненията на участниците в проекта, ще осигурява участието на всички заинтересовани страни. В периода на изпълнение на проекта се предвиждат два междинни доклада и междинни финансови отчети до договарящия орган. В края на проекта ще бъде изготвен заключителен технически доклад, в който ще бъдат описани количествените и качествени показатели за изпълнение на проекта. Към него ще бъде приложена цялата отчетна документация на проекта. В окончателен финансов отчет ще бъдат обобщени всички направени разходи за изпълнението на проекта. 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в предприятието кандидат Кандидатът „Балкан” АД е предприятие за производство на мебели за офиси и магазини. Особеностите на производствения процес налага извършването на редица операции на открито или в големи производствени помещения, в т. ч. при неблагоприятни условия на труд като напр. ниски зимни температури, запрашеност, шум и т.н. Това предполага изготвяне на детайлен анализ на сегашното състояние на производствената дейност и в частност отделните трудови процеси в тяхната технологична обвързаност с оглед оптимизиране на целия производствен цикъл в посока подобряване условията на труд на всяко работно място, минимизиране на съществуващи рискове, намаляване на неблагоприятни въздействия при използване както на самите технологии като такива, така и на конкретни машини и оборудване, чиято подмяна с по-добри алтернативи е въпрос на бъдещи инвестиции.
За изясняване на предимствата и недостатъци в сегашното състояние на организацията на трудовата дейност ще бъде изготвен анализ и оценка на използваните технологии и общо въздействие на тези технологии върху индивидуалните работни места, дейностите в сектори и участъци и в крайна сметка на целия производствен цикъл във фирмата. Предвижда се да бъде отделено особено внимание на въпросите, свързани с риска както от гледна точка на неговото сегашно положение, така и особено от гледна точка на очаквана превенция. От гледна точка на управленската технология оптимизацията на дейността на фирмата в аспектите, застъпени в настоящия проект, ще се заключава в организационно препроектиране на всички частични и свързани трудови процеси и на тази база общо усъвършенстване на ключовите трудови схеми във фирмата, съобразно производствения процес в нея. Касателно методите и средствата за анализ на дейността и внедряване на оптимизационни схеми кандидатът планира технологично, хронологично и фактическо изследване на сегашното състояние на всяко работно място, както и проучване на трудовата компонента като комбинация от жив труд и използвани технологии по отделните производствени вериги. На тази база ще се извърши съпоставка със съществуващи в отрасъла добри практики, ще се набележат възможни подобрения, които по една или друга причина досега не са предприемани и ще се изготви нова обща трудово-технологична схема, позволяваща подобряване условията на труд във фирмата и повишаване на нейната безопасност. Цялата дейност, описана накратко по-горе, ще бъде използвана като изходен анализ за предприемане на бъдещи текущи частични или цялостни подобрения както в отделни звена на дейността, така и в трудово-производствения цикъл на фирмата като цяло.
3. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло На база планирания в предходната дейност цялостен анализ на условията на труд в критичните места кандидатът предвижда закупуване и ползване на ново специално работно облекло и лични предпазни средства, свързани с подобряване безопасните условия на труд и с оглед минимизиране особено на отклоняващи се от предписанията температури на въздуха, запрашеност и други подобни извъннормени въздействия. Предвижда се доставка на специално облекло от мек плат, подходящо за безопасна работа при зимни и летни условия, устойчиви предпазни ръкавици, обувки, специализирано облекло при извършване на заваръчни работи, презпазни шлемове, маски и др. Описанието и разходите по това перо ще се предприемат в тясна връзка със специфичната обосновка на необходимостта от тези средства и произтичащи разходи, която ще бъде изготвена в рамките на дейност 2 от настоящия проект. Кандидатът предвижда възлагането във връзка с планираните от него мерки така, както са изложени по-горе, разработката на специални и специфични за фирмата стандарти за общо обезопасяване на технологията на отделните работни места и норми за използване на специално работно облекло и лични предпазни средства там, където това е наложително. 4. Подобряване на условията на труд в предприятието чрез монтиране на газово керамично отопление „Балкан” АД е средно предприятие в сектор производство на мебели за офиси и магазини. Значителен дял от изпълняваните дейности се извършват в големи производствени халета, свързани са с обработване на метални повърхности и през зимните месеци са недостатъчно отоплени работните места. Затоплянето на помещенията на настоящия етап се извършва с електрически калорифери, за които разхода на ел. енергия е голям. Постигането на подходяща за работа температура на въздуха и подобряване на условията, при които се осъществяват работните процеси е необходимо въвеждането на съвременно енергоспестяващо лъчисто газово керамично отопление.
Газовите керамични нагреватели ще се използват за отопляване през зимата в помещенията и постигане на нормална температура за производствените условия в цеховете, т. е. създаване на по-добра атмосфера за добри здравословни условия на труд. Този вид отопление е най-безопасното и енергоспестяващо решение за отопление на халета и производствени помещения. То е съобразено и с екологичните норми за опазване на околната среда, поради ниската концентрация на NOx. 12 бр. нагреватели ще бъдат разположени в 3 производствени помещения – ПГ-2 Пресов участък, ПГ-4 Многоточково заваряване, ПГ-7 Ел. заваръчен участък. Топлината директно се насочва към точното място и тъй като няма циркулация на въздуха, не се вдига прах. Особено важно предимство е възможността за таванен монтаж на нагревателите, като по този начин не заемат подово пространство. Осигурява се бързо и директно затопляне на работното пространство, енергоспестяващи са до 50%, което води до ниска консумация на газ. Керамичните нагреватели работят с гориво природен газ и ще бъдат свързани с газовата инсталация на предприятието. Фирмата за доставка и монтаж на газовите керамични нагреватели ще бъде определена по реда на ПМС № 55/2007 г.
5. Информиране и публичност по проекта Със стартиране изпълнението на проекта кандидатът предвижда да проведе широка и открита информационна и рекламна кампания на територията на община Монтана. Ще бъдат използвани регионалните средства за масово осведомяване за информиране на общността относно приоритетите, целите и задачите на проекта и ОП „Развитие на човешките ресурси 2007 г. – 2013 г.”. В Дирекция «Бюро по труда» – Монтана, Дирекция «Регионална служба по заетостта» - Монтана и Дирекция «Главна инспекция по труда» - Монтана, както и на подходящи места в община Монтана ще бъдат поставени плакати и раздадени цветни диплянки с рекламна цел за стартирането и изпълнението на проекта. На сградата на кандидата ще бъде поставена информационна табела за визуализация на проекта. Ще бъдат изработени рекламни бележници, джоб-папки, рекламни календари и химикалки, носещи отличителните знаци на програмата. Всички материали за информиране и публичност, предназначени за бенефициентите и широката общественост, ще съдържат емблемата на ЕС и ще отбелязват финансовата подкрепа на Европейския Социален Фонд.
Вкрая на дейността по проекта ще се проведе заключителна пресконференция, на която ще бъдат поканени представители на медиите, служители от областна администрация – Монтана, Дирекция «ГИТ» - Монтана, Дирекция «РСЗ» - Монтана, общинска администрация Монтана, от ДБТ – Монтана, клиенти и доставчици на кандидата, НПО, представители на местната общност и др. Участващите ще бъдат запознати с дейностите и резултатите от осъществяване на проекта, реализиран с безвъзмездната финансова помощ на ЕС, както и с приоритети на ОП „РЧР”.
|