Дейности:
|
Дейност 1
Проектен старт
Дейността допринася непряко за постигане на заложените резултати като полага основа за успешно управление на проекта и качествено изпълнение на проектните дейности съгласно изискванията.
Ще бъдат разпределени конкретните задачи и отговорности към всеки един член на екипа съгласно предвидения времеви график и дейности по проекта. Ще бъде детайлно дискутирани целите, предвидените дейности, планираните резултати по проекта и съответно ще бъде определен най-добрия начин за тяхното постигане, включително водене на ясно проследима отчетност по проекта – документална и счетоводна. В рамките на дейността ще бъде установена и система за вътрешен контрол и мониторинг за успешно изпълнение на проектните дейности.
Дейност 2
Подготовка и провеждане на избор на изпълнител по проекта
Дейността допринася непряко за постигане на заложените резултати като ще доведе до избор на изпълнители по проекта, които да осигурят качествени услуги и доставки по проекта при спазване на принципите на добро финансово управление. Дейност 3
Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност на Геоплан
Дейността включва следните етапи:
I. Въведение – анализ на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес, включващо:
1. Оценка на риска и всички свързани с нея документи;
2. Вид производство и използвани технологии и характерни производствени вредности;
3. Проблемите за здравето и безопасността, и предприетите мерки в тази връзка;
4. Характеристиките на работещите във фирмата – общ брой и разпределение по възраст, пол, трудов стаж, професия, етническа принадлежност, данни за здравни проблеми във връзка с работата;
5. Данните за професионалните заболявания, трудов травматизъм и отсъствията поради болест;
6. Запознаване с прилаганите работни методи и практики, с химическите вещества с които се работи, измерване на експозицията и определяне броя на експонираните на конкретните опасности работещи;
7. нивото на знанията на работещите за възможните проблеми за здравето и безопасността;
8. планове за промени в производството, въвеждане на нови технологии, машини и съоръжения, промени в организацията на труда;
9. Организацията на работния процес.
II. Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в предприятието, включващо:
1. изследване, анализиране и оценяване състоянието на организацията на труда и избиране на обектите и насоките на усъвършенстването й;
2. описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес;
3. разработване на план за усъвършенстване на основата на разкритите чрез анализа резерви, планиране на мероприятия с конкретни срокове за внедряване, отговорници за изпълнението им и определяне на икономическия ефект от всяко мероприятие.
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – препоръки и необходима обоснова за прилагане и усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в предприятието. Описание на методи и средства за повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието;
IV. Заключение – общи препоръки и изводи за бъдещо развитие и подобряване на организацията на работа, използваните технологии и практики и тенденции за развитие.
Дейност 4
Доставка на оборудване, свързано с подобряване условията на труд – реконструкция и изграждане ПИС
Съгласно извършена оценка на риска на работните места в производстената база и направени препоръки за оптимизация на условията на труд е необходимо:
„Изграждане на пожароизвестителна система;
Отделяне с шумоизолационна преграда сектора металообработването от монтажен участък;
Ограничаване експозицията на шум чрез проектиране и разположение на работните места в металообработване и отделянето им от монтажен участък”
Въз основна на тези препоръки в проекта са предвидени дейности за:
1. Изграждане на ПИС, отговаряща на изискванията на СД CEN/TS 54-14 „Пожароизвестителни системи. Част 14: Указания за планиране, проектиране, инсталиране, въвеждане в експлоатация, използване и поддържане” и осигуряване пожарна безопасност съгласно на НАРЕДБА № Із-2377 от 15 септември 2011 г.за правилата и нормите за пожарна безопасност при експлоатация на обектите.
2. Преграждане на участък за металообработване за осигуряване на съответствие с Наредба 6 от 15.08.2005 год. за минималните изисквания за осигуряване здравето и безопасността на работещите при рискове, свързани с експозицията на шум.
Дейност 5
Разработване и внедряване на Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001
OHSAS 18001 представлява международно признат стандарт, който съдържа изисквания към Системи за безопасни условия на труд. Въвеждането на Системи за безопасни условия на труд в организацията цели свеждането до минимум на трудовите злополуки и инциденти.
Стандартът за безопасни условия на труд дава насока на организацията как да интегрира управлението на Системата за безопасни условия на труд с другите функциониращи управленски практики. Целта е да се намали риска за служителите и за евентуални други засегнати лица, да се подобрят финансовите резултати, да се подобри имиджа на организацията на пазара, на който тя оперира.
Стремежът към постоянно подобрение на условията за труд и концентрацията на усилията по посока превенция на инцидентите на работното място са основен приоритет на Геоплан, като организация стремяща се към повишаване на производителността на труда, чрез грижа за работоспособността и здравето на работниците;
Освен това, Геоплан желае да демонстрира ангажираност по отношение безопасността на труда, да управлява и минимизира рисковете за здравето на своите служители, и тези, към които е насочена дейността й.
Основните предимства и ползи, до които ще доведе внедряването на Система за управление на здравето и безопасността при работа в организацията са:
Подобрява управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа;
Здравословните и безопасни условия на труд се управляват като процес, така че ефективността на СУЗБР да може да бъде измервана и подобрявана;
Позволява на ръководството да насочи ресурси и усилия към дейности с висок риск;
създава механизъм за контрол над подизпълнители и доставчици за осигуряване на по-здравословни и по-безопасни условия на труд;
осигурява механизъм за самоконтрол по познаването и спазването на приложимите законови и други външни изисквания за здравословни и безопасни условия на труд;
Повишава доверието в организацията както от страна на служителите, така и от гледна точка на нейните бизнес партньори, клиенти, акционери и др.
Дейността ще включва:
Дефиниране на политика и цели по здраве и безопасност
Разработване на Документацията на СУЗБР, съгласно изискванията на стандарта
Внедряване на СУЗБР
Провеждане на Вътрешен одит на СУЗБР
Подготовка за сертификация
Дейност 6
Сертификация на Система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарт OHSAS 18001
Сертификацията на разработената и внедрена Система за управление на здравето и безопасността при работа ще позволи получаването на независима оценка на функционирането на системата и получаването на международно валиден сертификат за съответствие със стандарт OHSAS 18001. Сертификацията на системата ще позволи на организацията да демонстрира пред служителите, партньорите и клиентите, както и пред други заинтересовани страни в лицето на държавни и общински структури и обществото като цяло своята ангажираност за ефикасно управление и непрекъснато подобрение на процесите по осигуряване на ЗБУТ.
Дейността се състои от следните етапи:
1) Заявление за сертификация
Дейността се състои в подготовка и подаване на заявление за сертификация към сертификационна организация, акредитирана от орган, който е член на Международния акредитационен форум (International Accreditation Forum - Multilateral Recognition Agreement (IAF MLA) съгласно ISO/IEC 17021:2006 (EN 45012/ISO/IEC Guide 62). Сертификационната организация избира подходящ одиторски екип и планира извършването на сертификациония одит. Сертификационният одит се състои в провеждане и изготвяне на първоначална оценка, която включва два етапа:
2) Одит Етап 1 - ще се проведе на място в Геоплан, като одитът включва следните дейности:
- Обиколка на офисите, за да се запознае одиторския екип с дейностите и процесите в Геоплан,
- Обсъждане и потвърждаване на предложения от Геоплан, обхват на сертификация и предмет на дейност;
- Преглед на документираната СУЗБР, за да се провери дали цялата документация, която се изисква от стандарта и се отнася до организацията, е разработена, внедрена и контролирано документирана;
Потвърждение, че СУЗБР е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Одит Етап 2 и определяне заедно с екипа на Геоплан, на дата за одит Етап 2.
Доклад от одитора за етап 1 с крайно становище за готовност за преминаване към Етап 2, установени несъответствия (ако има такива), констатации и препоръки. При открити несъответствия се изготвя план за прилагане на адекватни коригиращи действия.
3) Одит Етап 2 - ще се проведе на място в Геоплан, и включва следните дейности:
- Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Одит Етап 1 (ако има такива);
- Оценка на степента на ефективно внедряване на СУЗБР и потвърждение, че тя съответства на изискванията на стандарт OHSAS 18001 и предмета на дейност;
- Преглед на основните процеси и дейности на фирмата – одиторският екип извършва оглед на технологични, производствени, управленски и спомагателни процеси и дейности, интервюта с ключови служители и работници и преглед на документи и записи. Оценява се тяхното съответствие спрямо стандарта, СУЗБР и нормативните изисквания;
- Преглед на Програми, Доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от Ръководството, за да се потвърди, че са съставени и проведени така, че да гарантират ефективността на внедрената СУЗБР.
Доклад от Етап 2 и резюме от водещия одитор, относно несъответствията (ако има такива) и препоръките за подобряване
Крайното решение на водещия одитор за препоръка към сертифициращата организация за издаване на сертификат ще бъде основано върху доказателствата, събрани по време на одит Етап 1 и Етап 2.
След преглед на препоръките на водещия одитор и след приемането на предложените коригиращи действия спрямо евентуално повдигнатите несъответствия, сертифициращата организация следва да одобри сертификация спрямо OHSAS 18000 и да издаде сертификат на Геоплан,
Дейност 7 Финализиране на проекта Отчитането на дейностите по проекта ще се случи след неговото приключване и ще включва изготвянето на технически и финансов отчет за реализираните дейности, постигнатите резултати и изразходваните средства.
|