Дейности:
|
1.Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Ще се изпълнят следните поддейности:
І. Въведение
Описание на дейността: Описване на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес. При установена необходимост ще се извърши оценка и измерване на всички фактори на работната среда.
Обосновка на дейността:
Идентифициране на работните места с повишен риск за здравето и безопасността на работещите по технологичните процеси с цел да бъдат подобрени условията на труд.
ІІ. Изложение и анализ
Описание на дейността: Описване на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в „КНН” ООД.
В настоящият момент фирмата ни има актуален договор със служба по трудова медицина. Извършена е оценка на риска работните места в предприятие съгласно изискванията на нормативната база, като оценка на риска се извършва за всеки обект съгласно изискванията на Закона за ЗБУТ.
В организацията са разработени инструкции и правила за работа с работното оборудване и за всички видове производствени дейности и се прилага контрол за спазване на тези правила. Разработен План за действие при бедствия, аварии и катастрофи и периодично се провеждат обучения-симулации за действия при БАК, как то и всички видове периодични обучения и инструктажи съгласно наредба № РД-07-2/2009. Това са силни страни на „КНН” ООД като фирмата непрекъснато поддържа безопасни условия на труд и подходяща работна среда.
Съществуващите правила в предприятието за спазване на законовите изисквания за здравословни и безопасни условия на труд е необходимо да бъдат надградени с ясно определяне на отговорностите, което ще се постигне със Система за управление на ЗБУТ, в съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007.
Поради световната икономическа криза финансови затруднения се чувстват и в нашето дружество. Основна причина за затрудненията са забавените плащания на наши клиенти. Оборотните средства се насочват основно за поддържане на производствената дейност и няма възможност да се инвестира в подобряване на техническото ниво на безопасните условия на труд. Това е слаба страна в момента и фирмата ни е уязвима относно инвестиции в спомагателно оборудване с цел обезопасяване на работните места и подобряване на работната среда.
Обосновка на дейността:
Оценка на последователността, взаимодeйствието и връзката между технологичните процеси, осигурената безопасност на работа, работните места, професионарните рискове и идентифициране на лични предпазни средства за защита с цел осигуряване на безопасни условия на труд.
ІІІ. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност
Описание на дейността: Описване как се прилага и как ще се усъвършенства организацията на трудовата дейност, какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите си.
Обосновка на дейността:
Цялостната модернизация на безопас -ността на работните процеси обхваща дейности за подобряване управлението на човешките ресурси. Доброто управление на човешките ресурси е свързано с мотивацията на служителите, която влияе пряко на тяхната ефективност и води до намаляване на трудовия травматизъм. Изпълнението на тази дейност включва и качествено обучение на работещите с модернизираното спомагателно оборудване за обезопасяване на труда .
ІV. Заключение
Описание на дейността: Обобщаване на постигнатите резултати от реализацията на останалите дейности и отчитане индикатора за резултат – намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване условията на труд и резултатите след внедряването им и анализ на трудовите злополуки и професионалните заболявания .
Обосновка на дейността:
Цялостният анализ показва резултатите от модернизацията на оборудването, която е извършена с помощта на настоящата програма „Безопасен труд”
4.Разработване и придобиване на стандарти за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на ново работно оборудване и технология. Предвидената за разработване, внедряване и сертифициране Система за управление на здравословните и безопасни условия на труд (СУ ЗБУТ) съгласно изискванията на OHSAS 18001:2007 ще доведе до разширяване и увеличаване на въздействието на управлението.
Описание на дейността:
І. Диагностика на управлението за съответствие с изискванията на BS OHSAS 18001: 2007 и действащата нормативна база:
- провеждане на предварителна среща с ръководителите на структурни единици от дружеството;
- провеждане на одит за общо впечатление и извършване на анализ на настоящото състояние по отношение на удовлетворяване на изискванията на ЗБУТ;
- провеждане на обучение на ръководството за запознаване със структурата и изискванията на BS OHSAS 18001:2007 и нормативните изисквания, процеса на разработване, внедряване, сертифициране, поддръжка и усъвършенстване на СУ ЗБУТ;
- определяне на специалисти от предприятието за изграждане на Комитет по управление на труда (КУТ) за анализ и оценка на съществуващото състояние и разработване на СУ ЗБУТ;
- анализ на документите и дейностите, осигуряващи ЗБУТ, разкриване на слабите места и определяне на необходимата документация, средства, персонал и обучение, произтичащи от изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
ІІ. Разработване и внедряване на СУ ЗБУТ
- определяне на политиката по управление на ЗБУТ от ръководтвото на фирмата;
- разработване на първи проекти на документите на СУ ЗБУТ /наръчник по ЗБУТ и оперативни процедури/
- преглед на документите и утвърждаване от ръководството;
- организацията на поетапно пробно внедряване на документите от СУ ЗБУТ;
- обучение на вътрешни одитори;
- провеждане на проверки и частични одити на пробно внедрените наръчник по ЗБУТ и процедури, съгласуване и коригиране;
- провеждане на обучение на ръководството и изпълнителския персонал за внедряване СУ ЗБУТ;
ІІІ. Разработване и внедряване на СУ ЗБУТ:
- създаване на организация за редовно внедряване на СУ ЗБУТ;
- определяне и изпълнение на коригира-щите и превантивни действия по време на редовното внедряване на СУ ЗБУТ;
- провеждане на вътрешен одит на цялата Система за управление на здравословни и безопасни условия на труд;
- провеждане на Преглед на ръководството;
- отстраняване на несъответствията, констатирани от вътрешния одит и подготовка за сертифициране.
ІV. Сертифициране на СУ ЗБУТ
- провеждане на сертификационен одит, в докладът от който ще се отразят резултатите от степента на съответствие на внедрената система по ЗБУТ с изискванията на BS OHSAS 18001:2007.
- отстраняване на несъответствия, констатирани по време на сертификацио-нен одит;
Обосновка на дейността:
Осигуряване на рамката за управление на отговорностите за подобряване на условията на труд, към персонала и към обществото като цяло. СУ ЗБУТ ще допринесе за постигане на по-висока ефективност при управление на човешките ресурси като идентифицира елементите от дейността на предприятието, които въздействат върху здравето и безопасността на труда от гледна точка на законодателната рамка. Чрез СУ ЗБУТ и обучени вътрешни одитори предприятието ще дефинира своите цели за подобрение и управленската програма за тяхното постигане, с регулярни прегледи от ръководството в интерес на непрекъснатото усъвършенстване.
Това пряко кореспондира с подобряване условията на труд на работните места в предприятието - като цел на настоящия проект.
2.Mодернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд Ще се изпълнят следните поддейности:
І.Избор на доставчик
Описание на дейността:
Провеждане на необходимите тръжни процедури за възлагане на услуги и за възлагане на доставки като предварително се съгласуват процедурите с АЗ чрез ДРСЗ като Договарящ орган по Схемата.
За провеждането на тръжната процедура, ще бъде създадена със Заповед специална комисия, която ще извърши подготовката и провеждането на тръжната процедура, и оценката на представените оферти.
С избраните доставчици, ще бъдат сключени съответните договори за изпълнение и доставка. Дейностите по проекта по закупуването на спомагателно оборудване включват:
1. Доставка;
2. Монтаж /при необходимост;
3. Първоначално изпитване (при необходимост);
4. Въвеждане в експлоатация.
- Ще бъде закупено и въведено в експлоатация спомагателно оборудване, което е необходимо за намаляване на вредни емисии и изпарения в работната среда - смукателна вентилационна инсталация.
Обосновка на дейността:
Основните нужди на фирма „КНН” ООД като социално-отговорно дружество са свързани с модернизация на производствените процеси за подобряване на работната среда като компонент на околната среда и допълнително обезопасяване на работещите.
С цел намаляване на нивата на вредни емиси от заварки и испарения на разтворители и бои в работното хале и привеждането му в съответствие със изискванията на Наредба № 7/ 1999 за минималните изисквания за безапасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване предвижда се закупуване и монтаж на смукателна вентилационна инсталация;
Новозакупеното спомагателно оборудване ще надгражда възможностите на наличното оборудване на дружеството по отношение на осигуряването на безопасен труд и ще се подобри процесите, свързани с опазване на околната среда.
ІІ.Доставка
Описание на дейността:
След сключване на договорите, ще се поддържат постоянни контакти с доставчиците за своевременно уреждане на възникнали въпроси свързани с изпълнението на договорите. Ще се следи внимателно изпълнението на подписаните договори, като особено внимание ще се обърне на качеството на доставените стоки и спазването на крайните срокове за доставка.
Ще се изготви конкретен План-график, включващ подготовка и монтаж на доставеното оборудване, свързването му със съответните инсталации /ако е необходимо/, обучение и инструктаж на персонала, който ще работи с него, провеждане на 72 часова пробна експлоатация за проверка на правилния монтаж и нормална работа на оборудването, отстраняване на появилите се пропуски. След получаване на доставките и приключване на дейностите, ще се подпише двустранно „Приемо-предавателен протокол” - от „КНН” ООД и изпълнителя.
Обосновка на дейността:
Осигуряването на срочна и качествена доставка на договореното спомагателно оборудване ще допринесе за повишаване на ефективността на производството и безопасността на труда на база придобитото оборудване.
ІІІ.Приемане
Описание на дейността:
Преглед на съпроводителните документи на доставеното спомагателно оборудване, преглед изправността на оборудването и издаване на Приемо-предавателен протокол двустранно подписан.
Обосновка на дейността:
Пълната проверка на оригинални документи за извършените доставки на стоки и/или услуги е гаранция за съответствие с исканото от „КНН” ООД.
3.Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Описание на дейността:
Представяне на утвърден списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Извършване на избор на доставчик по реда на ПМС 55. Заявяване и закупуване на избраните съобразно Списъка на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло. Извършване на входящ контрол на получената стока – преглед на придружителните документи, като се търси пълно съответствие между заявеното и доставеното, наличие на документи за качество, документи за удостоверяване оценката на съответствието на ЛПС. Визуален преглед на определена извадка от доставените ЛПС и специално работно облекло. Входящият контрол ще се извърши на основание на записаните изисквания в действащите Система за управление на качеството.
Обосновка на дейността:
„КНН” ООД ще закупи и осигури нови, по-модерни и с по-високо ниво на защита предпазни средства и специално работно облекло за своите служители, с цел подмяна на амортизираните предпазни средства. Ръководството има за цел осигуряване на наличен минимум от записаните в Списъка на ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите лица в предприятието.
5.Обучение на служители за безопасна работа с нововъведено работно оборудване и технологии. Описание на дейността:
Провеждане на конкретни обучения, съобразени със спецификата на нововъведеното спомагателно оборудване. В програмите на обученията ще се включват дейности, които ще допринесат за осъвременяване на работния процес. Обученията отчитат въздействието на дадена ситуация, както върху мъжете, така и върху жените при конкретните дейности с нововъденото оборудване, насочени са към пряко ползващите новозакупеното оборудване без да се прилага дискраминация относоно пол, възраст и инвалидност, съобразени са с актуалната нормативна база и са пряко свъзани с постигането на конкретните цели на „КНН” ООД.
Обученията са с обща продължителност не по-малко от 45 учебни часа.
Обученията се извършват в съответствие с установените нужди на „КНН” ООД и с насоченост към правилното използване и експлоатиране на нововъведеното спомагателно оборудване.
Обосновка на дейността:
Чрез планираните обучения се подобряват професионалните умения и квалификация на работниците и служителите по отношение на здравословните и безопасни условия на труд. Знанията и уменията по безопасен труд с нововъведено оборудване на работниците и служителите се развиват чрез организиране на обучения с гарантирано качество от подготвени за целта лектори обучители.
6.Информиране и публичност Описание на дейността:
При изработването и отпечатването на материали по проекта, на заглавната страница се посочват схемата и източника, по който същите се финансират, и съответните за това символи. Подробно е описано в т.5.2.2. на настоящия Формуляр.
Обосновка на дейността:
Информиране на широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато на „КНН” ООД от Европейския социален фонд за популяризиране на обстоятелството, че Европеиският съюз съфинансира проекта.
|