Дейности:
|
Дейност 1. Изграждане на операционен мениджмънт - подготовка и изпълнение. Изпълнението на дейността покрива нуждата от сформиране на екип, който да ръководи управлението, мониторинга и координацията на дейностите в проекта, както и да ръководи и изпълнява сключването на договори между членовете на екипа и Кандидата. Цели се създаване на методология за управление на проекта, както и адаптиране на Плана за действие на проекта към актуалното време и окончателното разпределение на задачите между членовете в екипа за управление на проекта. Дейност 2. Управление на проекта - подготовка. Необходимостта от дейността се обуславя от нуждата от координиране на дейностите от Екипа за управление на проекта и ежемесечно отчитане на етапите на работа. Необходими са периодичен финансов контрол и финансово осигуряване на управлението на проекта. Дейност 3. Анализ и проектиране на организацията на трудовата дейност - подготовка. Необходимостта от дейността се обуславя от нуждата от анализ на следните елементи на системата за организация на труда:
- Разделение и коопериране на труда;
- Организация на работното място;
- Форми на организацията на труда;
- Методи на работа;
- Трудови стандарти;
- Режими на труд и почивка.
Дейност 4. Въвеждане на проектираните и усъвършенстваните елементи на организацията на трудовата дейност - подготовка. Необходимостта от въвеждане на проектираните и усъвършенстваните елементи в системата на организацията на труда се обуславя от нуждата от цялостно проектиране и усъвършенстване на системата за организацията на труда. Дейност 5. Модернизация и обезопасяване на съществуващи съоръжения и технологични процеси, свързани с подобряването на условията на труда - подготовка. Анализът на оценката на настоящата организация по осигуряване на ЗБУТ в „К&C Коцев и Цветанов” ООД ще разкрие етапите и елементите, които се нуждаят от модернизация и обезопасяване. Специфичната дейност на предприятието и динамичността на работа предполагат наличието на специфични професионални рискове, които системата на ЗБУТ следва да отчита. Диагностичният анализ на оценката на професионалния риск и етапите по осигуряване на ЗБУТ ще разкрият всички проблемни области процеса на осигуряване на ЗБУТ. Професионален риск за работниците представлява изпълнението на задълженията свързани с извършване на изкопни работи при дълбочина по-голяма от 1,5 м., При извършване на изкопните работи за полагане и ремонт на тръбопроводи с дълбочина над 1,5 м. винаги има опасност от свличане на земни маси и затрупване на работещите в изкопа.
Съгласно чл.2 от Наредба № 9/2004г. за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при експлоатация и поддържане на водоснабдителни и канализационни системи, чл. 49 от Наредба № 2 / 2004г. за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, както и съгласно Приложение № 1 към чл. 2 ал.2 на същата наредба, работодателят следва да предприеме подходящи мерки за безопасност, включително оформяне на откоси и използване на подходящо укрепване при извършване на изкопни работи за ремонт и полагане на тръбопроводи.
Укрепващите елементи не трябва да са стари, корозирали, изгнили или без необходимата якост.
Понастоящем във фирмата се използва традиционно укрепване – с дървени греди и талпи, което винаги крие риск от повреждане и срутване на стените на изкопа. Именно това предполага и нуждата от модернизация и обезопасяване на технологичния процес и закупуването на по-модерно съоръжение.
Дейност 6. Разработване на стандарт за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на новото работно оборудване и модернизацията и обезопасяването на технологичния процес, свързан с него - пдготовка. Дейността ще осигури разработването на единен стандарт за безопасност и здраве при работа с новото оборудване в условията на модернизирания технологичен процес при работа с изкопи, което от своя страна ще намали до минимум риска за работниците и ще увеличи тяхната производителност в процеса на работа с изкопи. Дейност 7. Обучение на служители за безопасна работа с нововъведеното работно оборудване и модернизацията на технологичния процес - подготовка. Необходимостта от дейността се обуславя от предходната дейност, свързана с модернизацията и обезопасяване на съществуващи съоръжения и технологични процеси. В рамките на дейността работниците в „К&С Коцев и Цветанов” ще преминат обучение за придобиване на знания и умения за работа с модернизираните и обезопасени съоръжения, в условията на модернизираните и обезопасени технологични процеси. Дейност 8. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло. В съответствие с разпоредбите на Наредба № 3/2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на лични предпазни средства на работното място, фирма „К&С КОЦЕВ И ЦВЕТАНОВ” ООД осигурява задължителният списък от ЛПС, които обаче, предвид спецификата на изпълняваните дейности и съществуващите опасности за здравето и безопасността на работниците, не са достатъчни да осигурят максимално адекватна на условията защита. Въз основа на приложения утвърден списък на работните места и оценката на риска следва да бъдат закупени лични предпазни средства за заетите лица извършващи строителна дейност и извършващи дейност свързана с наблюдението и контрола на строителната дейност. Закупуването на предпазните средства и специалното работно облекло се обуславя от нуждата от повишаване на безопасността и здравето на работниците чрез използване на по-модерни и имащи по-добри характеристики предпазни средства и облекла. Дейност 9. Наблюдение и вътрешен мониторинг за изпълнението на дейностите и резултатите от тях - подготовка. Необходимостта от дейността се обуславя от наличие на система за вътрешна оценка, система за наблюдение на процеса на изпълнение на проекта, система за самооценка и въвеждане на корективи. Дейност 10. Популяризиране на проекта и на ОП „Развитие на човешките ресурси”. Отпечатване на дипляни, флаери, плакати и табла. Публикации и съобщения за проекта в печата и в интернет. Дейност 11. Междинно и финално отчитане на изпълнението на дейностите по проекта - подготовка. Изготвяне на: месечни справки; междинни и заключителен технически доклади; междинни и окончателен финансови отчети и на съответните декларации за допустимите разходи. Дейност 12. Анализ и оценяване на резултатите от изпълнение на дейностите по проекта-подготовка Необходимостта от дейността се обуславя от нуждата от разработване на анализ и оценка на състоянието на организацията на труда след внедряването на проектираните и усъвършенствани елементи. Направеният анализ ще съдържа оценка за дейностите изпълнени по проектното предложение и оценка относно ефекта от тях за усъвършенстването на организацията на труда и за подобряване на здравословните и безопасни условия на труд. ДЕЙНОСТ 2 - УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА Необходимостта от дейността се обуславя от нуждата от координиране на дейностите от Екипа за управление на проекта и ежемесечно отчитане на етапите на работа. Необходими са периодичен финансов контрол и финансово осигуряване на управлението на проекта. Дейност 3. Анализ и проектиране на организацията на трудовата дейност - изпълнение. Анализ на настоящата организация Дейност 4. Въвеждане на проектираните и усъвършенстваните елементи на организацията на трудовата дейност - изпълнение. Дейност 5. Модернизация и обезопасяване на съществуващи съоръжения и технологични процеси, свързани с подобряването на условията на труда - изпълнение Изпълнение на модернизация и обезопасяване на съществуващи съоръжения и технологични процеси, свързани с подобряването на условията на труда Дейност 6. Разработване на стандарт за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на новото работно оборудване и модернизацията и обезопасяването на технологичния процес, свързан с него - изпълнение. Дейността ще осигури разработване на стандарт за безопасни условия на труд във връзка с въвеждане на новото работно оборудване и модернизацията и обезопасяването на технологичния процес, свързан с него. Дейност 7. Обучение на служители за безопасна работа с нововъведеното работно оборудване и модернизацията на технологичния процес - изпълнение Обучение на служители за безопасна работа с нововъведеното работно оборудване и модернизацията на технологичния процес Дейност 8. Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло - изпълнение Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло Дейност 9. Наблюдение и вътрешен мониторинг за изпълнението на дейностите и резултатите от тях - изпълнение мониторинг за изпълнението на дейностите Дейност 11. Междинно и финално отчитане на изпълнението на дейностите по проекта - изпълнение Периодично отчитане на изпълнението Дейност 12. Анализ и оценяване на резултатите от изпълнение на дейностите по проекта-изпълнение Анализ и оценяване на резултатите
|