Дейности:
|
Дейност 1:
Общ анализ на състоянието и проектиране организацията на трудовата дейност в СХБАЛ
Изпълнението на дейността ще стартира непосредствено след подписване на Договора с Договарящия орган по Схемата. Екипът по проекта предвижда тази дейност да се реализира на два етапа/ поддейности:
Етап 1: „Избор на изпълнител за разработване на анализа”.
Предварителните проучвания на екипа показват, че за търсената услуга, офертите на пазара са под 15 000 лева. Съгласно ПМС 55/12.03.2007г. и Ръководството за бенефициенти по Схемата, в такива случаи не се предвижда провеждане на процедура, а е достатъчно кандидатът да събере 1 оферта.
Екипът предвижда доставчика на услугата да бъде избран въз основа на следните критерии:
• Анализът трябва да изследва спецификите на дейността на СХБАЛ „Папуров” и целевите групи в болничните и лечебни кабинети и в административната част на болницата;
• Доставчикът трябва да притежава специфична експертиза в извършването на обследвания на трудовата дейност за здравни и болнични заведения;
• Доставчикът да притежава достатъчен човешки ресурс и експертиза.
Етап 2: Разработване на Общ анализ на състоянието и проектиране организацията на трудовата дейност в СХБАЛ-а.
Общият анализ трябва да има следното минимално съдържание:
I. Въведение – анализ на настоящата ситуация в СХБАЛ „Папуров” и организацията на работния процес; оценка на състоянието и организацията за осигуряване с ЛПС и СРО; нужди от модернизиране на климатичната система.
II. Изложение и анализ – в тази част се очаква изпълнителят да опише силните и слабите страни в организацията на дейността в здравното заведение; съответствието на използваните ЛПС и СРО с изискванията на Наредба 3/19.04.2001 и оценката на риска; да бъде направено сравнение на характеристиките на наличните лични предпазни средства с характеристиките на необходимите лични предпазни средства и предимствата на такива за еднократна употреба.
III. Обосновка и възможности за оптимизиране на работата и организацията на трудовата дейност в частната болница; описание на методите и средствата за отчитане на дейността и подобряване на трудовата дейност на 50-те представители на целевата група; обосновка на потребността от климатична и др. системи.
IV. Заключение – в тази част трябва да бъдат обобщени индикаторите за резултат – намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания в СХБАЛ-а, чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване условията на труд и резултатите след внедряването им.
Дейност 2:
Провеждане на процедура по ПМС 55/12.03.2007г. „открит избор” за доставчик/ци на ЛПС, СРО и оборудване по ЕФРР.
За целите на оптималното изпълнение на проектните дейности, всички доставки ще бъдат обединени в една обща процедура „открит избор” с две обособени позиции: за ЛПС и СРО и за климатичните системи.
Ще бъде подготвен пакет с тръжни документи, който ще бъде представен за одобрение от ДБТ и ДРСЗ – Търговище. Общата прогнозна стойност на отделните обособени позиции е както следва:
- за ЛПС и СРО за здравния персонал – 51 777 лева, без ДДС;
- за закупуването и монтирането на климатичните системи – 15 993 лева, без ДДС;
Общата прогнозна стойност на процедурата по ПМС 55 е 67 770 лева.
В процеса на подготовка и провеждане на процедурата ще бъдат спазени всички изисквания и срокове на Ръководството за бенефициенти на Схемата.
В екипа за управление на проекта и за подготовка на тръжната документация ще бъдат включени служители на болницата, които са провеждали търгове за изключително високи ценови стойности за закупуване на ДМА и ДНА.
Дейност 3:
Осигуряване на предпазни средства и специално работно облекло за целевата група по проекта.
Основните рискове, пред които са изправени лекарския и медицински персонал в СХБАЛ „Папуров”, включват:
• биологични рискове, напр. инфекции, предизвикани от наранявания с игли; хирургически инструменти; контакт с биологични агенти;
• химически рискове, вкл. лекарства, които се използват за лечение и дезинфектанти;
• физически рискове, напр. йонизираща радиация и др.
Използваните към момента ЛПС и СРО от здравния персонал на частната болница са за многократна употреба, което завишава изключително степента на изброените рискове. С цел повишаване условията на безопасен труд и превенция от професионални заболявания, както и въз основа на направените анализи, цитирани в т. 4.4. от настоящето проектопредложение, СХБАЛ кандидатства за следните СРО и ЛПС за 45 представители на първата целева група:
Еднократни операционни престилки стерилни;
Противоалергични ръкавици стерилни; Антистатични, дишащи чехли тип "сабо”;
Туника /чист памук/;
Панталон /чист памук/;
Маски индивидуални хирургични пластмасови;
Еднократни престилки предпазни;
Шапки операционни – памучни.
Тук прилагаме количествен анализ на по-големите бройки, за които се кандидатства, както следва:
Операциите в болницата са около 600 средни операции, в които участват 2-ма лекари и 1 медицинска сестра /на година и 600 големи операции, в които участват 3-ма лекари и 2 медицински сестри.
Броят ръкавици по проекта е изчислен като: за средните операции се използват общо 600 бр. по 3 чифта = 1800 бр.; за големите операции – 600 бр. по 8 чифта = 4800 бр.; за лаборантите в клинична лаборатория /при преминали болни за година 3400 пациента/, по 1 чифт за вземане на кръвни проби.
Количеството от 600 еднократни престилки е за ендоскопските изследвания, в които участват по 1 лекар и 1 или 2 медицински сестри. Средно годишно в болницата се правят около 300-320 такива изследвания.
Предимствата на еднократните ЛПС и СРО са, че предпазват медицинския персонал от напръскване с биологични продукти /кръв, гной/, не се перат и се изхвърлят, за разлика при тези за многократна употреба, които се перат и носят потенциални рискове от заразявания, както и не са естетични.
Антистатичните чехли ще осигуряват по-добра ортопедична и изолационна основа за лекари, медицински сестри и санитари.
Със закупените ЛПС и СРО СХБАЛ „Папуров” ще надгради мерките, които предприема в посока осигуряване на безопасен труд и здраве на своя персонал.
Дейност 4:
Подобряване климатизацията в болничното заведение чрез инсталиране на климатични инсталации
Вредните спори на прах, алергени и вируси са едни от най-активните провокатори на професионални заболявания сред здравния персонал, работещ в операционните зали.
В една от операционните на СХБАЛ „Папуров” вече е инсталирана климатизационна система, която, заедно с антибактериалното стъкло със сребърни йони, покриващо стените на операционната, подобрява максимално чистотата на въздуха за работещите в нея.
Целта на настоящето проектно предложение е да модернизира процеса на прочистване на въздуха, както в другата операционна зала, така и в специализираните кабинети, където работят представителите на целевата група по проекта, с което да бъде затворен цялостния цикъл на пречистване на въздуха.
Положителните и отрицателните йони, които се натрупват по повърхността на алергените във въздуха и стават причина, заедно с плесените, за вредно влияние върху лекарските и медицински екипи, който – в определени периоди – престояват през цялото си дежурство в среда с висок риск от заразяване чрез въздуха.
Съвременните климатични системи, които ще закупим по проекта (общо 11 броя), ще доведат до пълно премахване на мухъл, плесени, миризми, влага и бактерии от операционната зала и пряко ще допринесе за качествено подобряване условията на труд и здраве на персонала в СХБАЛ-а.
Дейност 5:
Информиране и публичност по проекта
• Проведена 1 откриваща пресконференция по проекта за 20 участници;
• Отпечатани 100 броя рекламни материали (дипляни) с информация за проекта;
• Публикации в СМО по проекта (в национален ежедневник във връзка с откритата тръжна процедура; в местни и регионални медии по териториален обхват на проекта);
• Визуализирани всички ЛПС и СРО, закупени по проекта, с нашивки, стикери и други материали, в зависимост от вида им;
• Визуализирани климатични системи;
• Проведена 1 заключителна пресконференция по проекта за 20 участници.
Дейност 6:
Отчитане на проекта
През последния проектен месец екипът по проекта ще подготви окончателните технически доклад, финансов отчет, окончателното искане за плащане и всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата.
|