Дейности:
|
1.Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност във всички звена на БАРС АД Дейността включва: провеждане на изследване и анализ на фактическото състояние на организацията на трудовата дейност и управлението на здравето и безопасността при работа; проектиране, създаване и приемане/утвърждаване на стратегия и програма за управление и организация на трудовата дейност и управлението на здравето и безопасността при работа (ЗБР).
Структурата на анализа на състоянието ще съдържа: Въведение – изводи за сегашното състояние на предприятието, организацията на работния процес и състоянието на управлението на здравето и безопасността при работа; Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организацията и управлението на трудовия процес, състоянието на разработените и утвърдените оценки на риска; Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от подобряване и проектиране на организацията на труда – стратегия, включваща обосновка и дейности по усъвършенстване на организацията на трудовата дейност и управлението на ЗБР и приемане на Програма със задачи, отговорници, срокове, методи и средства за управление, отчитане на дейността и повишаване ефективността на трудовата дейност на служителите.
Дейността е задължителен елемент съгласно Насоките за кандидатстване по програмата, но от своя страна е необходима за да се оцени настоящото състояние и изработи стратегия и програма за управление и организация на трудовата дейност, осигуряваща усъвършенстване на организацията на труда, идентифициране на съществуващите възможности за подобрение, повишаване на ефективността на оценката на риска на всички работни места
2.Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло Към настоящия момент на всички служители в дружеството са раздадени ЛПС и специализирано работно облекло в съответствие с утвърдените списъци. Наличните ЛПС и специализирано облекло е с голямо разнообразие, но общото е, че то е с най-ниски характеристики на защита и предпазване на служителите при изпълнение на работните дейности. Това често води до преждевременно износване/амортизиране и съответно намаляване допълнително на защитните и предпазни функции на специализираното работно облекло и ЛСП – предпоставка за възникване на инциденти и злополуки или за увреждане на здравето при работа. За да се премахнат тези нежелани фактори предвиждаме по проекта да се закупи специализирано работно облекло и ЛПС с най-висока степен на защита, което ще намали до минимум причините за възникване на инциденти или злополуки, ще подобри условията на труд и ще повиши производителността на служителите.
Ето и основните ползи, които ще допринесат планираните за закупване ЛПС и специализирано работно облекло:
увеличаване периода за износване, по-трудно протриване, скъсване, по-малка вероятност за изгаряне на работника при контакт с асфалтова смес или др. загрята част от автомобил, съоръжение и др; Топло- и водозащитен полугащеризон от памук/полиестер – непромокаем, предпазва от преохлаждане на тялото и по-голяма светлоотразителна площ; Топло- и водозащитна шуба от памук/полиестер с тефлоново покритие с топлозащитна подплата и с качулка – непромокаема, предпазва от преохлаждане на тялото и по-голяма светлоотразителна площ; Обувки с естествена телешка кожа, антиалергична и абсорбираща потта подплата, абсорбираща стелка, термоустойчиво безграйферно ходило, топлозащитни до 300ºС, с език, предпазващ от попадане на гореща асфалтова смес в обувката; Костюм за заварчик - 100% памук с комбинация от естествена кожа- по-удобен за работа на височина или наведен /отпада ползване на престилка за заварчик/; Шлем за заварчик с автоматично затъмняващ се филтър, с прозрачна слюда, изработен от олекотен устойчив полиамид- по- сигурна защита на очите /няма рязка промяна на затъмнено и светлина/, освободена е едната ръка, с която се държи щита; Предпазни ръкавици - Телешка кожа, двуслойни, топлоустойчиви до 350ºС - увеличаване периода за износване, по-сигурна защита от изгаряне; Устройство за безжична комуникация, електронно регулиране на външния шум, обхват 1000м – по- сигурна защита на слуха, работещия е приближен до работа в естествена среда, възможност за комуникация на техническия ръководител от разстояние, позволяващо му наблюдение на няколко работника и координация на действията
Предпазни очила от поликарбонат, недраскаеми, незапотяеми, с регулируеми рамки, UV защита – по – сигурна защита зрението на работещия, по- дълъг период на използнане / недраскаеми/, удобтво при работа /регулируеми рамки, незапотяеми; Водозащитна светлоотразителна шуба от PVC/полиестер – по дълъг период на ползване, яркия й цвят и наличието на светлоотразителни елементи позволяват открояване на работещия
И др., описани в приложение А3.1 на бюджета.
Закупуването на такива ЛПС и специализирано работно облекло ще осигури: увеличаване периода за износване, по-трудно протриване, скъсване, по-свободни движения при работа и намаляване на физиологичното и психично напрежение; по-сигурна защита от вредни влияния на микроклимата и факторите на работната среда;
Дейността включва проучване - в съответствие с утвърдените списъци на ЛПС и на специализирано облекло – за такива, с най-висока степен на защита за съответната работна дейност, заявяване и доставяне от избрания с тръжна процедура доставчик.
3.Информиране и публичност Предвижда се в хода на изпълнение на програмата поставянето на информационно табло на входа на производствената и административна сграда в гр. Шумен, бул.”Ришки проход”№66, където ще се извършват дейностите по проекта.
След приключване на дейностите по договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, на същото място ще бъде поставена постоянна разяснителна табела, отговаряща на изискванията за визуализация на дейностите и резултатите от проекта.
За всички операции, финансирани по проекта, ще се извърши информиране на участниците в съответната операцията за финансирането й от програмата и от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
При започването и приключването на проекта ще бъдат организирани по едно информационно събитие – обява в местна медия, относно започването – съответно приключването на проекта.
За осигуряване на информиране и публичност на проекта предвиждаме и изработването на информационни брошури.
Така проведен дейността ще изпълни целите при минимални разходи на средства.
4.Организация и управление на проектното предложение Включва цялостното администриране на проекта в т.ч. подготовка и подаване документи за авансово плащане(ако такова се предвижда в проекта); - подготовка и подаване документи за междинно плащане(ако такова се предвижда в проекта); - подготовка и подаване документи за окончателно плащане
|