Дейности:
|
Дейност 1 : Сформиране на екип.Написване и утвърждаване на План за действие, План за Комуникация и План за управление на риска Управленският процес, насочен към постигане на крайната цел на проекта, се реализира чрез два от най-разпространените в практиката подходи: Класически Управленски Подход и Жизнен цикъл за Управленски Подход , които дават яснота за прехода от един етап към друг: създаване на екип за управление, планиране на дейностите, организиране на ресурси за изпълнение на тези дейности, изготвяне на времеви график да реализация на пакетите от дейности, контрол по изпълнението им и корекции при необходимост, приключване на проекта и след проектен контрол: завършване на работите, апробиране на резултатите, получаване на крайния продукт, прегледи и оценка и архивиране на информацията за проекта Дейност 2 : Изготвяне на Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Дейност 3 : Закупуване на колективни и лични предпазни средства и специално работно облекло Съгласно Наредба №3 на МТСП и МЗ от 11.04.2001г. за опазване здравето на работещите е необходимо закупуване на лични предпазни средства при работа.Работещите в сектор”Ремонт на моторни превозни средства” са изложени на различни опасни вещества/ бои, лепила, разтворители, двигателни масла, дим от отработени газове и при заваряване/Има различни видове ЛПС, като маски, ръкавици, предпазни очила, престилки и обувки.Съгласно нормативната уредба, на шофьорите се полагат- блуза /лятна и зимна/ ;костюм/летен и зимен/;полушуба –яке/ студо и влагозащитна/; обувки/летни и зимни/, на монтьорите – обувки, костюм /комплект яке или куртка с панталон или гащиризон, очила, ръкавици, маски/; на администрацията–елек,подплатен, студозащитен и блуза/лятна и зимна/; на общите работници и пазачите – костюм /зимен и летен, обувки/ на чистачките- гумена престилка, елек/студозащитен/ ръкавици/ Дейност 4 : Закупуване на машини и съоръжения, водещи до създаване на здравословни работни места Дейност 5 : Разработване на стандарти за безопасни условия на труд В сектора на автомобилния транспорт е важно да се обръща внимание на условията на труд, за да се гарантира наличие на квалифицирана и мотивирана работна ръка.Определени характеристики на сектора затрудняват повече практическото управление на риска в сравнение с други сектори.Рисковете могат да бъдат управлявани успешно, като се отчитат практическото функциониране на сектора, характеристиките на самата професия и начинът на работа на водачите.Те работят самостоятелно и далеч от седалището на предприятието, и често имат дългогодишен професионален опит.Това означава, че не е лесно да се поддържа контакт с тях, да се изслушва мнението им, и най-важното което е, че те не са предразположени към промяна.В тази връзка , за да се използва техния опит и да се постигне по – голяма възприемчивост е необходимо водачите да участват пряко във вземането на решения, като решенията трябва да бъдат разработени и от самите тях.Също така е необходимо да се осигури достатъчно време за обсъждане, планиране, изпробване и въвеждане на промените.
Рисковите фактори на работната среда в транспорта са върху които ще се акцентира са :
Шум
Вибрации
Непрекъснато повтарящи се движения
Неудобни работни пози
Липса на специализирано работно облекло
Стрес от претоварване с работа
Стрес от недостиг на време
Носене на тежки товари
Тормоз или грубо отношение
Насилие или заплахи
Дейност 6: Визуализация;
Дейност 7 : Отчетност
|