Дейности:
|
Дейност 3: Строително-монтажни работи Поддейност 1: Реконструкция на водопроводна мрежа - ще се извършват следните подготвителни дейности: рязане на асфалтова настилка, разбиване на асфалтова настилка, разкъртване и извозване на асфалтови отпадъци, изкоп с багер на земна почва, изкоп ръчен с дълбочина 1.5-2.0 м. – неукрепен, товарене и разтоварване на земни почви на камион, извозване на земни почви на 15 км., доставка и полагане на пясъчна възглавница.
Реконструкция на водопроводна мрежа включва подмяна на водопровод – нови водопроводни клонове по улици „Годеч”, „Тодор Влайков”, „Ген. Асен Николов”, „Кап. Никола Божков”, „Бръшлянска низина”, „Минск”, „Филиповско шосе” и ул. „329” по трасето, на което се предвижда изграждане на канализационна мрежа. Предвидената за реконструкция водопроводна мрежа е с обща дължина 2.24 км.
На всяко осево кръстовище са предвидени да се монтират спирателни кранове, тротоарно спирателни кранове с общ брой 272, за изолиране на клонове и участъци от водопроводната мрежа. Ще се монтират 18 броя противопожарни хидранти (ПХ) 70/80/ с цел спазване на изискванията за пожарна и аварийна безопасност. В най-ниските точки на мрежата – на главен клон ІІІ и клон 22 ще има два броя изпускатели. Ще се закупят и монтират 867 броя фасонни части.
Възстановяване на улична настилка и тротоари - доставка и засипване с пясък, доставка и засипване с нестандартна баластра.
Поддейност 2: Изграждане на канализационна мрежа - Предвидената за изграждане канализационна мрежа е с обща дължина от 4.13 км. По трасето на каналите се предвижда изграждането на 55 броя събирателни ревизионни и ревизионни шахти. Дейност 6: Одит Дейността е свързана с провеждането на текущ и окончателен одит на Проекта (вкл. изготвянето на междинни одитни доклади и окончателен одитен доклад) в обхват на работата съгл. „Насоки за извършване на одит по проекти, финансирани по ОПОС”. По конкретно, одитните процедури включват (без да се ограничават до) следните проверки:
Дейностите по Инвестиционния проект са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление (т.е. средствата са изразходвани икономично, ефективно и ефикасно)
Проектът е реализиран с необходимите ресурси (т.е. бенефициентът/ изпълнителите са разполагали с административните, финансовите, техническите и физическите ресурси, необходими за изпълнение на съответните задачи).
Изборът на изпълнители по договорите, чрез които се изпълнява Проектът, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство (с изключение на обществените поръчки за строителство, строителен надзор и одит на Проекта и обществените поръчки, попадащи в обхвата на чл. 19, ал. 2 т. 22 „б” от ЗОП);
Всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС;
Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;
Напредъкът по Проекта (в т.ч. финансов и физически) е проверен от Бенефициента, включително чрез проверка на реалното изпълнение на мястото на Проекта (където е необходимо);
Спазени са изискванията по отношение поддържането на адекватна одитна пътека;
Всички дейности по съответния Проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване;
Проверка на докладваните нередности; слабостите, констатирани при извършени одити, са адресирани по подходящ начин;
Исканията за средства, подадени от Бенефициента, са точни, пълни и са във формат, изискван от УО;
Неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред;
Проверка на счетоводната система и осчетоводяванията на разходите в счетоводната система;
Проверка за двойно финансиране и спазване законодателството в областта на държавните помощи;
Проверка на наличността и съдържанието на предвидените мерки за информация и публичност;
Съобразно обхвата на ангажимента, одитът на Проекта следва да бъде извършен в съответствие с приложимите стандарти: (1) Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI); (2) Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и (3) Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Одитът на Проекта следва да бъде извършен от експерт/и с необходимата квалификация. Резултатите от извършения одит следва да бъдат представени в изчерпателен доклад, който съдържа одитно мнение съобразно „Насоки за извършване на одит по проекти, финансирани по ОПОС”.
Дейността ще бъде изпълнена като част от Рамково споразумение №РД-55-47/27.01.2009 г. с предмет: „Извършване на независим финансов одит във връзка с изпълнението на проектите на Столична община по Оперативните програми, финансирани от ЕС: ОП „Регионално развитие”, ОП „Околна среда”, ОП „Транспорт”, ОП „Развитие на човешките ресурси”, ОП „Конкурентноспособност”, ОП „Административен капацитет”, „Програма за развитие на селските райони 2007-2013”. Дейност 7: Надзор по време на строителство Поддейност 7.1: Строителен надзор - Поддейността включва стриктен контрол на строителния процес и изготвяне на пълна строителна документация по смисъла на чл. 168 от ЗУТ – упражняването функциите на строителен надзор от откриване на строителната площадка до въвеждане на обекта в експлоатация. Консултантът носи отговорност за: законосъобразно започване на строежа; пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2; спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; годността на строежа за въвеждане в експлоатация; оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания; оценката за енергийна ефективност.
Дейността ще бъде изпълнена като част от рамков договор за упражняване на независим строителен надзор на обекти, чиито инвеститор е Столична община.
Поддейност 7.2: Авторски надзор - Авторският надзор включва следене и контрол на реализацията на Проекта с цел да се гарантира съответствие с предварително заложените технически параметри.
В обхвата на авторския надзор попада и препроектиране на отделни участъци, в случай на констатирани съществени изменения на Проекта съгл. чл. 154 от ЗУТ.
Преди изпълнението на поддейността следва да се сключи договор със съответния проектант, който има авторски права върху Инвестиционния проект, за упражняването на авторски надзор на обекта (при спазване изискванията на ЗОП и подзаконовите актове за неговото прилагане). Дейност 1: Проучване и проектиране През 2011 г. по възлагане на Столична община за обекта е изготвено Прединвестиционно проучване, а основният проект е актуализиран и допълнен от ОП „София проект”.
Всички Работни проекти, по които предстоят строително-монтажни работи (СМР), са съгласувани с операторите (експлоатационните дружества) и са преминали Комплексна оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите.
Въз основа на Прединвестиционното проучване и изготвените Работни проекти за инвестиционната операция е разработен Анализ „разходи-ползи” (Финансов анализ с анализ на чувствителността и риска). Дейност 5: Техническа помощ за организация и управление на проекта 5.1 Управление на проекта: Предвижда се управлението цикъла на Проекта да се осъществи при хипотезата на чл. 11, ал. 1, т. 13 от ПМС 249/2007 г. – Столична община в качеството си на бенефициент по Проекта да възложи на свои служители задачи по управлението на Проекта, които не попадат в длъжностните им характеристики. Предвижда се Екипът за управление на Проекта, да включва следните служители със съответните отговорности: Ръководител; Финансист; Експерт „Обществени поръчки”; Техническo лицe; Административен сътрудник.
Планирано е в ЕУП да участва и представител на ВиК оператора „Софийска вода” АД, с което се обезпечава изпълнението на ангажиментите на Асоциирания партньор при изпълнението на операцията.
Предвижда се служителите в ЕУП да бъдат подпомагани от външна техническа помощ, възложена по реда на ЗОП (при избягване на всякакво припокриване на задачите между назначените служители и изпълнителя на договора).
5.2 Публичност: По Проекта се предвиждат следните мерки за информираност и публичност, определени като задължителни в Насоките за информираност и публичност: Печатни материали – брошура; Билбордове; Постоянна обяснителна табела; Информационни табели 70 х 50 см.; Официални церемонии; Публични събития /пресконференция/. Не са предвидени допълнителни рекламни материали.
5.3: Подготовка и изработване на документация за възлагане на обществени поръчки - В рамките на поддейността попада техническото изготвяне на документацията за възлагане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП и подзаконовите актове за неговото прилагане по задания на бенефициента.
|