Дейности:
|
Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност във всички звена на САМОКОВ – БОРОВЕЦ АД Дейността включва: провеждане на изследване и анализ на фактическото състояние на организацията на трудовата дейност и управлението на здравето и безопасността при работа; проектиране, създаване и приемане/утвърждаване на стратегия и програма за управление и организация на трудовата дейност и управлението на здравето и безопасността при работа (ЗБР).
Структурата на анализа на състоянието ще съдържа: Въведение – изводи за сегашното състояние на предприятието, организацията на работния процес и състоянието на управлението на здравето и безопасността при работа; Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организацията и управлението на трудовия процес, състоянието на разработените и утвърдените оценки на риска; Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от подобряване и проектиране на организацията на труда – стратегия, включваща обосновка и дейности по усъвършенстване на организацията на трудовата дейност и управлението на ЗБР и приемане на Програма със задачи, отговорници, срокове, методи и средства за управление, отчитане на дейността и повишаване ефективността на трудовата дейност на служителите.
Дейността е задължителен елемент съгласно Насоките за кандидатстване по програмата, но от своя страна е необходима за да се оцени настоящото състояние и изработи стратегия и програма за управление и организация на трудовата дейност, осигуряваща усъвършенстване на организацията на труда, идентифициране на съществуващите възможности за подобрение, повишаване на ефективността на оценката на риска на всички работни места
Закупуване на лични предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло
Към настоящия момент на всички служители в дружеството са раздадени ЛПС и специализирано работно облекло в съответствие с утвърдените списъци. Наличните ЛПС и специализирано облекло са с голямо разнообразие, но общото е, че са с най-ниски характеристики на защита и предпазване на служителите при изпълнение на работните дейности. Това често води до преждевременно износване/амортизиране и съответно намаляване допълнително на защитните и предпазни функции на специализираното работно облекло и ЛСП – предпоставка за възникване на инциденти и злополуки или за увреждане на здравето при работа. За да се премахнат тези нежелани фактори предвиждаме по проекта да се закупи специализирано работно облекло и ЛПС с най-висока степен на защита, което ще намали до минимум причините за възникване на инциденти или злополуки, ще подобри условията на труд и ще повиши производителността на служителите.
Закупуването на такива ЛПС и специализирано работно облекло ще осигури: увеличаване периода за износване, по-трудно протриване, скъсване, по-свободни движения при работа и намаляване на физиологичното и психично напрежение; по-сигурна защита от вредни влияния на микроклимата и факторите на работната среда.
Дейността включва проучване - в съответствие с утвърдените списъци на ЛПС и на специализирано облекло – за такива, с най-висока степен на защита за съответната
Разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа по изискванията на OHSAS 18001:2007 Дейността по разработване и нс внедряване на (СУЗБР) включва следните стъпки:
• анализ на фактическото състояние на системата за управление и степента на съответствието й на изискванията на OHSAS 18001:2007, с изработване на доклад-анализ;
• обучение на екипа по разработване и внедряване на системата за управление по изискванията на същия стандарт;
• разработване на документите, изисквани от стандарта;
• обучение на служителите по разработените документи;
• внедряване на системата за управление с привеждане в изпълнение на дейностите и отговорностите по изискванията на разработените документи и в съответствие с изискванията на стандарта;
• обучение на вътрешни одитори;
• провеждане на вътрешен одит по критериите на OHSAS 18001:2007;
• провеждане на съвещание за преглед от ръководството и оценка на готовността за сертифициране по горния стандарт.
Необходимостта от внедряване на СУЗБР произтича от многообразието на дейностите в дружеството възможните заплахи за ЗБР и възможността, чрез въвеждане на СУЗБР да с е осигури системност при управлението, своевременно идентифициране на опасностите и адекватно управление на трудовите процеси по отношение осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
Дейността е обоснована във връзка с необходимостта от систематизиране на контрола и управлението на ЗБР в дружеството и възможността за непрекъснато подобрение на същите, с което да се осигури понижаване на риска от злополуки и инциденти и повиши безопасността и производителността на труда
Модернизация и допълнително обезопасяване на сервизен асансьор Дейността включва модернизация, реконструкция и обезопасяване на сервизен асансьор - модернизация на управлението на задвиждащия електромотор с честотен регулатор, подмяна на плъзгащи се врати и релсов път, с цел осигуряване на безопасни и комфортни условия на обслужващия хотела персонал и предотвратяване на трудови злополуки.
Модернизацията и допълнителното обезопасяване е продиктувано от високата степен на амортизация на асансьора. В предвид, че асансьора е монтирна преди повече от 20 години той не отговаря на всички съвременни изисквания за безопасност. Това налага и дооборудването на същия с допълнителни системи за сигурност и защита на пътуващите в него.
Информиране и публичност Предвижда се в хода на изпълнение на програмата поставянето на информационно табло във фоайето на хотела.
След приключване на дейностите по договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, на същото място ще бъде поставена постоянна разяснителна табела, отговаряща на изискванията за визуализация на дейностите и резултатите от проекта.
За всички операции, финансирани по проекта, ще се извърши информиране на участниците в съответната операцията за финансирането й от програмата и от Европейския социален фонд на Европейския съюз.
При започването и приключването на проекта ще бъдат организирани по едно информационно събитие (пресконференция или обява) в местна медия, относно започването – съответно приключването на проекта.
За осигуряване на информиране и публичност на проекта предвиждаме и изработването на информационни брошури.
Така проведен дейността ще изпълни целите при минимални разходи на средства.
Организация и управление на проектното предложение Включва цялостното администриране на проекта в т.ч. подготовка и подаване документи за авансово плащане(ако такова се предвижда в проекта); - подготовка и подаване документи за междинно плащане(ако такова се предвижда в проекта); - подготовка и подаване документи за окончателно плащане
|