Дейности:
|
Дейност 1 – Управление на проектните дейности - подготвка и изпълнение За да се изпълнят предвидените дейности и достигнат целите на проекта, в началото му ще се проведе работна среща на екипа. Участници в срещата ще са членовете на екипа за организация и управление. По време на срещата ще се: Разпределят конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработи детайлен план за работа; Разработи система за вътрешен контрол, мониторинг и оценка; Разработи стратегия за популяризиране на проекта; Разработи оценка на риска и план за ограничването им; Спесифицират контролни листи за верифициране на физическия и финансов напредък по проекта, за провеждане на проверки на място и други, в съответствие с изискванията на Договоращия орган и приложимите Регламентите;
В процеса на изпълнение на проекта текущо ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще се обсъжда постигнатият напредък и ще се планират следващите дейности.
Процесът на адекватно управление на проекта е сигурната основа за постигане на ефективни резултати.
В рамките на дейността в края на проекта ще бъде осъществен одит от специално избран за целта одитор.
Продължителността на дейността е от старта до финала на проекта, включвайки и процеса на текущо и финално отчитане на финансовата и техническата част от изпълнението на дейностите.
Дейност 2 – Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност - подготовка и изпълнение Анализа на състоянието и проектиране на ефективна и адекватна организация на трудовата дейност се налага с оглед създаване на предпоставки за повишаване производителността на труда и намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания.
Анализа ще обхаване всички елементи на трудовата дейност в предприятието, като ще бъде изготвен спазавйки следната структура:
I. Въведение – описание на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес;
II. Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, идентифициране на разработените и внедрени оценки на риска; разработване на адекватен план за преодоляване на рисковите фактори;
Анализ на трудовите злополуки и професионалните заболявания в предприятието до момента;
Установяване на параметрите на работната среда и съответствието им с законоустановените норми;
Анализ на използваните технологии и рефлекса им върху здравето на служителите.
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – подробно описание на мерките и възможностите за усъвършенстване организацията на трудовата дейност в предприятието; Детайлно описание на методи и средства използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието;
Подробен план за въвеждане на мерки за повишаване ефективността и рационално използване на трудовите, материалните и финансовите ресурси на предприятието;
Възможности за внедряване на превантивни системи за мониторинг и контрол на рисковете за здравето и безопасността на работното място;
Идентифициране на мерки за подобряване на професионалния и здравния статус на работната сила.
IV. Заключение
Прогнозен план за изпълнение на предвидените за подобряване условията на труд мерки;
Средносрочна и краткосрочна стратегия за подобряване на трудовия процес;
Контролни показатели за измерване ефективността на анализираните методи и резултати;
Обобщени изводи и препоръки.
Дейност 3 – Текущ ремонт и модернизация с цел подобряване условията на труд - подготовка и изпълнение Дейността включва:
Осъществяване на текущ ремонт в производствено-експерименталната база на дружеството
Доставка на адекватно работно облекло и лични предпазни средства за служители в дружеството
Ежедневният трудов процес се опосредства от възможните рискове и заплахи за безопасността на труда чрез рисковите фактори от трудови злополуки на работното място и професионална болест.
Извършване на текущ ремонт и подобряване на работната среда се основава на следните инвестиционни дейности:
С цел подобряване микроклимата в работното и намаляване на запрашеността ще се извърши текущ ремонт на подовата настилка в производствено-експерименталната база като същата се направи с циментова гланцирана замазка, с противоплъзгащи и химико-термично устойчиви свойства.
С цел обезопасяване на наличната ел.инсталация да се извърши текущ ремонт и привеждането й в съответствие на изискванията по техническа безопасност и хигиена на труда чрез реконструкция и модернизация на ел.силова и осветителна инсталация съобразно Директива 94/9/ЕО на Европейския Парламент и на Съвета за сближаване на законодателствата на държавите-членки относно оборудването и защитните системи, предназначени за експлоатация в потенциално експлозивна атмосфера произтичащи от Решение 768/2008.
За създаване на безопасни условия на труд в откритите работни части - около двата броя химически реактори и резервоарите за съхранение на готовите реагенти в производствено-експерименталната база ще се извърши текущ ремонт на подовата настилка, чрез изграждане на бетоново гланцирано покритие със съответните обваловки около резервоарите, канали и наклони за отвеждане на налични течове, разливи и дъждовни води.
Освен мерките по осъществяване на текущ ремонт и въвеждане на адекватно оборудване чрез проекта ще бъдат закупени и работно облекло и лични предпазни средства на служителите в „ЛЕМНА ЕКОИНВЕСТ-БЪЛГАРИЯ” АД, както следва:
За работещите в производствено-експерименталната база и лабораторията за изпитване към дружеството – 15бр.: Гумени ръкавици; Гумена престилка; Очила/предпазен шлем; Яке студоизолиращо; Полугащеризон студоизолиращ; Предпазни ръкавици – химически реагенти; Обувки-боти с противоплъзгаща подметка; Шапка-зимна; Работно яке – лятно памучно; Полугащеризон – летен памучен; Обувки – предпазни летни; Шапка – лятна; Работни чехли с ортопедична подметка;
За административния персонал – 5бр.: корекционни очила за работа с видеодисплей
Необходимостта от подмяна на съществуващато облекло се основава на факта, че към настоящия момент служителите ползват работно облекло закупено през 2010г. С оглед на бързото износване и амортизация, както и частичната обезпеченост на личните предпазни средства се налага закупуването на нови такива, основано на необходимостта от осигуряване на адекватни и ефективни защити на здравето и труда на персонала.
Дейност 4 – Консултиране и сертифициране по стандарти за безопасни условия на труд - подготовка и изпълнение Дейността обхваща консултиране и сертифициране по стандарт OHSAS 18001 и стандарт “Health and Wellbeing Good Practice Award” - Отличие за здравословна среда и организационна култура на Investors in People International.
OHSAS 18001 е стандарт за система за управление на здравето и безопасността при работа, разработена да даде възможност на организациите да контролират и подобряват безопасните и здравословни условия на труд.
Стандартът BS OHSAS 18001 e съвместим с ISO 9001 и ISO 14001 и позволява лесна интеграция. Правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение са два важни аспекта на BS OHSAS 18001.
Сертификацията по BS OHSAS 18001 демонстрира ангажираността на компанията за безопасна работна среда и защита на служителите и други заинтересовани страни от злополуки и инциденти.
Елементите на BS OHSAS 18001 включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството.
Стандарта може да се прилага от всяка организация, желаеща да демонстрира ангажираност по отношение на здравето и безопасността, да управлява и минимизира рисковете за трудовото здраве на своите служители и тези към които е насочена дейността й.
Предимства от въвеждане на стандарта:
Подпомага и подобрява управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа.
Подпомага спазването на законовите задължения за безопасност на труда.
Подобрява културата на безопасен труд в организацията.
Намалява разходите по злополуки и подобрява ефикасността
на труда.
Подобрява репутацията на организацията за безопасен труд.
Проектното предложение предвижда и консултиране и придобиване на стандарт “Health and Wellbeing Good Practice Award” - Отличие за здравословна среда и организационна култура на Investors in People International.
Организациите се изправят пред необходимостта непрекъснато да управляват промяната и иновациите. Една от най-големите ползи от здравословната среда и организационна култура е запазване и повишаване ангажираността и иновативността на служителите по време на промени.
Има все повече доказателства, че ефективните програми за здравословна среда и организационна култура имат директна връзка с подобряването на продуктивността на хората. Удовлетворените и здрави служители, не отсъстват и работят с по-висока мотивация и продуктивност.
Подобряване Намаляване
Ангажираността на служителите Степен на отсъствие
Идеи и иновации Разходи за подбор
Морал и мотивация Разходи за външни агенции
Задържане на служителите и талантите Разходи за здравно осигуряване
Лоялност и подкрепа Разходи за съдебни дела
Продуктивност
Високо представяне
Прилагането на ефективни практики за здравословна среда и организационна култура не е задължително обвързано с големи разходи. Организациите, които имат високо представяне и отлична ангажираност и мотивация на служителите, не използват скъпи практики. Те имат успех, защото се фокусират върху основни неща: като добра комуникация, гъвкави работни практики, ефективен и обективен пряк мениджмънт и екипно подпомагане при посрещане на работните предизвикатеслтва.
Дейност 5 – Обучение на служителите за безопасна работа- подготовка и изпълнение Дейността предвижда организация и провеждане на 6 дневно обучение /48 лекторски часа/ на 20 служителя в предприятието, разпределени в 2 групи съответно по 10 лица. Обучението ще има както теоритична така и практическа насоченост към осъвременяване на работния процес чрез въвеждане на информационно-обучителни модули за спецификата на отделните хоризонтални принципи и безопасна работа. Дейност 6 – Дейности за информация и публичност - подготовка и изпълнение В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени и осъществени мерки свързани с информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ, съгласно правилата на на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. И специфичните изисквания на ОП „Развитие на човешките ресурси” Дейност 6 – Дейности за информация и публичност- подготовка и изпълнение В рамките на тази дейност ще бъдат подготвени и осъществени мерки свързани с информиране на обществеността за получената безвъзмездна
|