Дейности:
|
Подготовка и Изпълнение на Дейност 1. Организация и управление на проекта Обосновка на дейността:
Дейността е необходима, за да се осигури ефективно и ефикасно управление на проекта и да се гарантира, че очакваните резултати ще бъдат постигнати.
Описание:
Ще бъде назначен екип за управление на проекта, който ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител.
Те ще разполагат с обособено офис пространство в общия административен офис на предприятието, както и с необходимото оборудване за ефективното изпълнение на задълженията си – компютър, принтер, достъп до телефон и интернет.
Екипът ще уточни графиците и работните планове, както и формите за отчитане и вътрешен контрол на проектните дейности.
Основните задължения на екипа да:
- Планиране и контрол на дейностите в съответствие с обявения график
- Подготовка на документите за процедури за възлагане на дейности на подизпълнители
- Контрол по изпълнението на договорите
- Контрол на разходите
- Изготвяне на месечни справки за включените в проекта лица
- Подготовка на полугодишен и годишен доклад за напредъка на проекта
- Подготовка на междинен и заключителен доклад по проекта.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 2. Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Обосновка на дейността: Дейността е необходима, за да се установи актуалното състояние на процесите, свързани с БЗР в предприятието, и на базата на задълбочен анализ да се препоръчат комплекс от мерки за цялостно и устойчиво подобряване на условията на труд в предприятието.
Описание:
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да подготви анализа.
Анализът ще съдържа най-малко следната информация:
Структурата на анализа на състоянието следва да съдържа най-малко:
I. Въведение – описание на сегашното състояние на предприятието и организацията на работния процес;
II. Изложение и анализ – описание на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви оценки на риска са разработени и внедрени в съответното предприятие;
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – обосновка и описание на методите и мерките за усъвършенстване на организацията на трудовата дейност в предприятието. Какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието;
IV. Заключение.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 3. Доставка на ЛПС за работа на височина - сбруи Обосновка:
Високият риск при работата на височина за длъжностите – приготвител смеси, монтьор и оператор бетон помпа (общо 5 човека) изисква закупуването на по-качествени лични предпазни средства за работа на височина – сбруи, чрез които да се гарантира по-висока степен на защита на работниците;
Описание:
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да достави 5 бр. ЛПС – сбруи.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 4. Разработване на стандарти за безопасност и здраве при работа Обосновка:
1. Въпреки че работодателят е осигурил всички необходими мерки за осигуряването на БЗР, липсата на документирани вътрешно фирмени стандарти в комбинация с текучеството на персонала води до чести отклонения от страна на работниците по отношение на спазването на добрите практики в областта на БЗР. Подобни документирани вътрешно фирмени стандарти са препоръчани и в резултат от оценката на риска, като форма за намаляване до минимум на отклоненията и предотвратяване на потенциални трудови злополуки и професионални заболявания. Работодателят е осигурил тези документи, но е необходимо те да бъдат преразгледани и актуализирани в светлината на резултатите от Анализа в Дейност 2, така че да се гарантира, че тези документи са актуални и ефективно постигат целта си.
Описание:
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да направи преглед и актуализация предвид резултатите от Анализа на следните стандарти:
- стандарти за безопасно обслужване и манипулиране с прахоуловителната система.
- стандарти за безопасно обслужване и манипулиране с автоматизираната система за разделяне на твърдия отпадък от водата.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 5. Разработване на Система за управление на БЗР в съответствие с международния стандарт OHSAS 18001 Обосновка:
Постигането на съответствие с изискванията на OHSAS 18001 е необходимо, за да се гарантира, че всички други предприети действия по непрекъснато подобряване на БЗР ще бъдат управлявани в синхрон, планирано в една цялостна система за управление в предприятието. Чрез прилагането на процедурите за формулиране на политики и цели, програми за управление, оперативен контрол, вътрешни одити, оценки на съответствието с нормативните изисквания, прегледи от ръководството, коригиращи и превантивни действия ще се гарантира непрекъснатото подобряване на системата за управление на БЗР в ДМ Бетон ООД.
Описание:
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да направи диагностика на съществуващите практики за управление на БЗР и да разработи система за управление на БЗР в съответствие с изискванията на OHSAS 18001.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 6. Сертификация на Система за управление на БЗР в съответствие с международния стандарт OHSAS 18001 Обосновка:
Оценката от трета независима страна (акредитиран орган за сертификация) ще даде възможност за независима компетентна оценка на внедрената система за управление на БЗР в съответствие с изискванията на OHSAS 18001.
В допълнение одитът ще идентифицира и допълнителни възможности за подобрения в системата.
Описание:
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да проведе сертификационен одит за съответствие с изискванията на OHSAS 18001 и да издаде сертификат за съответствие.
Подготовка и Изпълнение на Дейност 7. Осигуряване на публичност на дейностите по проекта Обосновка:
Дейността се изисква по силата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия относно начина и реда на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета.
Описание:
Част 1.
Ще бъде проведена процедура за избор на подизпълнител, който да осигури необходимите материали за осигуряване на публичност в съответствие с цитираните по-горе разпоредби:
- Информационна табела – 1 бр.
- Прес съобщения – 2 бр.
- Информационни брошури с информация за дейностите и постигнатите резултати с цел разпространяване на добрите практики и в други компании от областта и региона – 600 бр.
Информационната табела ще бъде доставена и монтирана в началото на месец 2 от изпълнението на проекта.
Част 2. В допълнение ДМ Бетон ООД ще гарантира, че всички документи, създавани в рамките на проекта, включително Анализ, стандарти, материали за обучение, документи на системата за управление, сертификати и др. са подходящо идентифицирани;
Всички документи създадени в резултат от дейностите по проекта, а именно – Анализ, стандарти по БЗР, материали за обучение, документи на системата за управление ще бъдат публикувани и на интернет страницата на ДМ Бетон ООД за свободен достъп от всички заинтересовани страни.
ДМ Бетон ООД също така ще се погрижи за разпространението на брошурите отпечатани в рамките на проекта като ги предостави на:
- Всички свои работници
- Подизпълнители
- Клиенти
- Общинска администрация в гр. Троян
- ИА ГИТ
- Регионални браншови организации
- Регионални синдикални организации
Разпространението на брошурите ще се извърши през месец 11 и 12 от изпълнението на проекта.
|