Дейности:
|
1. Управление на проекта. За спазването на заложения в ОП хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти се обособява като отделна дейност самото управление и изпълнение на проекта.
Дейностите по управление на проекта са насочени главно в две посоки: дейности, които да гарантират активност, прозрачност и подкрепа на проекта и от друга страна, дейности, които да гарантират прокарване на целите и изпълнение на заложените дейности по проекта. В тази връзка за прозрачно и добро изпълнение екипа за управление на проекта (ЕУП) ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Ще бъдат изготвяни протоколи от провеждани ежемесечни работни срещи на ЕУП. На тези срещи ще бъде дискутиран и отчитан напредъка по проекта, срещани трудности и възможните решения за преодоляването им, ще се разпределят задачи и планират предстоящи дейности.
За контрол и прозрачност ще способства и формирането на Консултативен съвет за прозрачност, в които ще вземат участие управителите на седемте обекта, в които ще се изпълнява проекта. Този Съвет ще бъде свикан равномерно (3 пъти – 2, 9 и 18 месец) по време на реализиране на проектното предложение. Ръководителят на проекта ще има възможност да представи пред членовете на Консултативния съвет за прозрачност напредъка и предстоящите дейности по проекта, както и ще има възможност да получи конкретни препоръки, съвети, предложения за неговото изпълнение.
2. Информационна кампания. Предвижда се по проекта рганизирането и провеждането на 2 пресконференции – в началото на проекта и при завършването му, където на първата от тях ще се представи самия проект пред обществеността, а на втората ще се представят резултатите от проекта. Предвижда се в тях да вземат участие 100 човека.. За информиране на обществеността, относно проекта и неговите параметри, ще се публикуват и 2 прес-съобщения в национален ежедневник, където ще се отразят и самите пресконференции.
На интернет страницата на веригата ресторанти Happy Bar & Grill периодично ще бъде публикувана информация за напредъка по проекта.
По проекта се предвижда да бъдат изработени, отпечатани и разпространени в и около обектите на „БАР” ЕООД 1000 бр. брошури с информация за проекта и финансовата помощ на Европейския социален фонд. За закупеното ново оборудване и обзавеждане, се предвижда да бъде обозначено с информационни стикери – 500 бр.
При изработването и отпечатването на материали по проекта, задължително на заглавната страница ще бъде посочена схемата и източника, по който същите се финансират, и съответните за това символи, съобразени с изискванията на ДО. За информиране и публичност ще допринася и факта, че на всички документи по проекта ще се отбелязват финансовия принос на Общността и ще се поставят логото на ЕС и на ОП РЧР.
На местата но изпълнение на проекта ще се постави по 1 бр. информационна табела, съобразена с изискванията за визуализация (общо 7 табели).
3. Разработване на планове за обучение и кариерно развитие на заети лица в „БАР” ЕООД. Много области от глобалната икономика вече се сблъскват проблема за недостиг на кадри. Но както знае всеки работодател, не броят на наличните таланти на пазара ще разреши този проблем. Решението зависи от това да разполага с точните хора с нужните качества. Ето защо разработването на необходимите планове за обучение и кариерно развитие на вече заетите лица е една от приоритетните задачи. Целта на тези планове е да повиши професионалната пригодност на лицата, работещи в дадената организация.
В рамките на проекта ще се разработят програми за планиране на индивидуалното кариерно развитие и самооценка като:
• Инструменти за самооценка – общи или специфични материали (тестове, въпросници, ръководства за самостоятелна работа, аудио и видео касети).
• Групови дискусии за планиране на кариерата – групова работа, целяща да определи кариерните предпочитания и цели на индивида и насочване към възможности за съвместяване на потребностите на организацията с интересите на служителите.
• Кариерно консултиране и прегледи на кариерата от по-висшестоящи - обсъждане на възможностите за кариерно развитие между представители на организацията и служителите, както и даване на навременна обратна връзка.
Планира се и разработването на програми за управление на кариерата като:
• Менторство – взаимоотношения между по-неопитни и по-опитни членове на организацията, при които менторите предлагат съвети, помощ, видимост и достъп до позициите на влияние и власт.
• Центрове за оценка (assessment centre) – служителите се оценяват групово спрямо множество критерии, извлечени от експертен анализ на работата. Ще се оценяват личностните качества, възможностите, нагласите, мотивацията за работа и поведението в различни ситуации.
• Програми "бързи процедури" – програми за бързо развитие на служителите с висок потенциал.
• Ротация на длъжностите – осигуряват развиващи задачи и подкрепа.
4. Обучение на заети лица над 55-годишна възраст в „БАР” ЕООД за обучители. Обучението ще се проведе през втори месец от изпълнението на проектните дейности, от избран по реда на ПМС 55 на МС от 12.03.2007 г. външен изпълнител.
То ще бъде преди всичко с практическа насоченост, като се акцентира върху усвояването на умения, които ще способстват за по-доброто и успешно предаване на знания и опит, в последствие, на останалите служители.
Примерни модули на обучението, съобразени с основните приоритети на УЦЖ в България могат да са в посока на:
• Стартиране на цикъл от проблемно-ориентирани обучения;
• Въвеждане на практически упражнения и презентации, подкрепени с теоретични знания в областите на вербалната и невербалната комуникация;
• Обучение за справяне с конфликти;
• Изграждане на умения за задържане на вниманието и овладяване на групата;
• Изграждане на умения за структуриране и прилагане на обучителни програми;
• Овладяване на интерактивни методи и техники при провеждане на обучения и тренинги;
• Ефективни методи на преподаване и учене;
• Менторство
• Работа в екип
• Управление на времето.
В обученията ще бъдат включени 2 служители. Всеки един участник ще премине 60 обучителни часа, по програма разработена от избрания изпълнител, с включени и дейности, съдържащи хоризонтални принципи. В края на обучителната програма, изпълнителната фирма/организация ще издаде удостоверение за всеки служител, участвал и преминал обучението.
5. Провеждане на обучение на работното място на заети лица в „БАР” ЕООД от обучените за обучители. Провеждането на обученията са съобразени в съответствие с приоритетните действия съгласно чл. 3 от Регламент 1. Обученията са съобразени както с конкретните приоритети и потребности на „БАР” ЕООД като работодател на регионално и национално ниво, така и със стратегически документи като в Национална стратегия за учене през целия живот за периода 2008-2013 г., Българската “пътека” за гъвкавост и сигурност на пазара на труда и Лисабонската стратегия.
Дейността ще обхване заетите лица на позициите „готвач” и сервитьор”. Планира се обученията да бъдат поетапно проведени във всичките обекти на БАР ЕООД. За целта ще бъде изготвен план-график след 2-ри месец от изпълнението на проекта, които ще бъде съобразен и с работния режим на служителите по места, за да не се нарушава работния процес като цяло в обектите.
Освен с професионалното обогатяване на служителите, се предвижда обучението да допринесе и до своеобразен обмен на опит помежду им, споделяне и актуализиране на професионални умения, ще се стимулира неформалното общуване, опознаването и социалното сближаване между служителите на фирмата.
Самата тематика на обучението ще бъде в посока на:
- Ефективно практическо изпълнение на служебните задължения по длъжността характеристика;
- Справяне с трудности при изпълнение на служебните задължения;
- Упражняване на реакции в различни ситуации от работното ежедневие;
- Спазване на стандарти за изпълнение и предлагане на услугите във фирмата;
- Повишаване на професионалните умения при работата с клиенти (за сервитьорите) и кухненското оборудване (за готвачите) и т.н.
По време на самото обучение, ще се дава възможност на обучаваните и ще се стимулира предлагането от тяхна страна на нови идеи за подобряването на работния процес и повишаването на качеството на услугите.
6. Въвеждане на гъвкави форми на заетост за обслужващия персонал в „БАР” ЕООД. Осигуряване на материални стимули за лицата, участващи в гъвкави форми на заетост. По-индивидуализираното работно време оказва положително въздействие върху степента на трудовата заетост и може да помогне на служителите да балансират професионалния и личния живот, което би имало взаимен интерес както за компанията, така и за заетите в нея. Сумарното отчитане на работното време и нормата за изработени часове са част от стратегията за развитие на човешкия ресурс на БАР ЕООД. Гъвкавите работни графици са също предпоставка за избягване или намаляване на извънредния труд, което рефлектира и до по-добра хигиена на труда и спазване на разпоредбите на ЗБУТ и КТ. Това от своя страна ще осигури и равни възможности между мъжете и жените, както и по-дългосрочна заетост във фирмата.
Дейността предполага прилагането на индивидуален подход спрямо всеки един от служителите и ще се прилага в синхрон с изготвените индивидуални планове за обучение и кариерно развитие в Дейност 3. Също така, по време на изпълнението на дейността, ще бъде изготвян общ месечен график за ежедневната заетост на служителите за всеки един обект на БАР ЕООД, според въведените иновативни форми на заетост. Месечно, всеки служител, участник в тази проектна дейност, ще попълва анкетна карта, която ще бъде и инструмент (за Кандидата и избрания Изпълнител за Дейност 3 от настоящото проектно предложение) за анализ на ефективността на нововъведение форми на заетост, обучения и план за кариерно развитие и до каква степен служителя се чувства личностносно удовлетворен от това.
Също така, с прилагането на ротация на работното място се дава предпоставка на служителите да могат да се запознаят с естеството на работа при изпълнението на различни специфични работни задачи. Например готвачите ще могат да преминат през етап на работа на позициите „Топла кухня – фритюрници”; „Топла кухня – котлони”; „Топла кухня – скара и туч”; „Студена Кухня”. Това ще допринесе и до повишаване на квалификацията, развитие и усъвършенстване на личностни и професионални умения, както и до повишена конкурентоспособност.
Ще се приложи и индивидуално стимулиране чрез допълнителни възнаграждения за служителите (вкл. дължимите осигуровки за сметка на работодателя по КТ и КСО), участващи в гъвкави форми на заетост, в рамките на допустимите разходи по схемата.
7. Подмяна и закупуване на ново оборудване и обзавеждане на съществуващи помещения за почивка и отдих на персонала. В изпълнение на дейността се предвижда закупуване и подмяна на обзавеждане и оборудване на местата за отдих и почивка на персонала в обектите на „БАР” ЕООД.
Този тип социални придобивки за персонала са изпитани от фирмата като средство за стимулиране на персонала, показване на грижа от страна на работодателя за служителите и са дали положителен ефект върху качеството на предлаганите услуги и производителността на труд.
При спазване на изискванията за допустимост на дейностите по проекта, се предвижда да се подмени мебелировката (шкафове за дрехи и столове) и да се закупи телевизор за стаите за почивка във всяко едно от заведенията.
Всичко това ще подобри битовите условията в тези помещения и ще се създаде по уютна среда за минутите почивка, ще се създаде приятно място, стимулиращо неформалното общуване между служителите на фирмата.
|