| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    1. Сформиране на екип на проекта и избор  на подизпълнители Разработване и внедряване на система за управление на проекта. Детайлизиране на плана за действие и бюджета на проекта. 
За успешното управление на проекта ще бъде сформиран следния управленски екип: ръководител на проекта, счетоводител , координатор, технически сътрудник и методист по проекта. Екипът ще бъде назначен за работа за период от 12 месеца – времето необходимо за изпълнение на проекта и 2 месеца за резерв. Водещата организация ще осигури офис за управлението на проекта. Членовете на екипа ще провеждат регулярни срещи, които ще бъдат отворени за участие от представители на     подизпълнители и заинтересовани лица . Ще бъде направен подробен план за изпълнение на проекта, което ще гарантира по –добра координация между водещата организация и подизпълнителите по проекта.
 Ще бъдат Проведани  тръжни процедури по постановление ПМС 55/12.03.07г. за условията и реда за определяне  на подизпълнители  .
 2.  АНАЛИЗ НА СЪСТОЯНИЕТО И ПРОЕКТИРАНЕТО НА ОРГАНИЗАЦИЯТА НА  ТРУДОВАТА ДЕЙНОСТ 1.Описание на сегашното състояние на организацията на работния процес в завода – условия за труд, квалификация на персонала, състояние на наличното оборудване, рискове от аварии,контрол за изпълнение предписаните мерки за безопасност на труда и здравето – общо и по работни места
2.Описание и анализ на силните и слабите страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес. Анализ на разработените оценки на риска, на тяхната обективност и достатъчност, необходимост от нова оценка, проблеми с внедряване на програмата за минимизиране на риска в работата на завода. Оценка на действащата организиция на труда в завода.
3.Обосновка за оптимизиране на работата и нуждите за повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност –описание начините за внедряване на ново разработената организация на труда в завода. Методи за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност в предприятието.Контрол на изпълнение на внедряването на стандартите ( нормалите) за безопасна работа на съоръженията в завода.
4.Изводи за очакваните резултати  от разработката на проекта в частта  за състоянието и организацията на производствения процес в завода. Необходими материали и консумативи за реализация на предписаната организация на производствения процес.
 3.  РАЗРАБОТВАНЕ  И  ПРИДОБИВАНЕ  НА СТАНДАРТИ (НОРМАЛИ) ЗА БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД ВЪВ ВРЪЗКА С ВЪВЕЖДАНЕ НА НОВО РАБОТНО ОБОРУДВАНЕ И ТЕХНОЛОГИИ Новата технология в авиоремонта на“ТЕРЕМ -ЛЕТЕЦ” ЕООД  “   Базово техническо обслужване  на летателните апарати “  изисква нова организация на труда , нови средства за ремонт и норми за Безопасен труд   . Това налага включването на тази дейност 3  в проекта , която се изразява в :  Превод на паспортите на нови съоръжения , като модерната високотехнологична апаратура за извършване на безразрушителния контрол за покриване изискванията на Part 21 за събиране, анализиране и внедряване на получената информация в ремонтната дейност.   Разработване на    нормали за работа с новата технология “ Базово техническо обслужване “  при спазване на всички норми и безопасни условия на труд съгласно приетите общоевропейски норми по Part 145 (M);   . Закупуване при наличие и възможност на готови стандарти (нормали)  . Тези стандарти( нормали) се явяват надстройка над паспортите на съоръженията  и   надграждат съществуващи   такива в завода . Нововъведените  норми, конкретни изисквания и задължения за осигуряване на безопасност и здраве при работа са в съответствие с националните и Европейските норми и спомагат за  реализиране на принципите на единния европейски пазар в   областта на Безопасния труд   и Екологията на работното мяасто .   4.  ОБУЧЕНИЕ НА СЛУЖИТЕЛИ ЗА БЕЗОПАСНА РАБОТА С НОВОВЪВЕДЕНО РАБОТНО ОБОРУДВАНЕ И ТЕХНОЛОГИИ  Тази дейност е предизвикана от внедряване на нови технологии при извършването на базовото техническо обслужване на въздухоплавателните средства, със следните основни направления:  
   - устойчиво развитие на човешките ресурси, сертифициране на   удостоверяващия  персонал съгласно приетите общоевропейски норми по Part 145 (M);   
  -  постоянно подобряване условията на роботната среда с цел изпълнение на изискванията , залегнали в Part 145 (M); 
  -  използване на модерна високотехнологична апаратура за извършване на безразрушителния контрол за покриване изискванията на Part 21 за събиране, анализиране и внедряване на получената информация в ремонтната дейност. 
  - създаване на нова организация за работа и нови стандарти за Безопасен труд .
  Ето защо този проект дава голяма възможност за допълнително надграждащо обучение   по Безопасни условия на труд   : 
   - 58  обучаеми  са  включени в  7  групи за обучение  по    Общите условия , мерки и норми  за  БЕЗОПАСНА РАБОТА С НОВОВЪВЕДЕНО РАБОТНО ОБОРУДВАНЕ И ТЕХНОЛОГИИ .
   -  40   от     са  включени    в  4  групи за обучение  по   Спесифичните  условия , мерки и норми  за  БЕЗОПАСНА РАБОТА С НОВОВЪВЕДЕНО РАБОТНО ОБОРУДВАНЕ И ТЕХНОЛОГИИ по отделните авиационни специалности  .
 
Дейността включва разработване на програма и график за обучението по групи . Подборът  на обучаемите лица ще се основава на принципите на равнопоставеност, равните възможнасти. В последствие служителите ще бъдат запознати с графиците за провеждане на обучението, които ще бъдат предварително съгласувани с техните ангажименти и натовареност на работното място.
 Програмата за всяка група е с хорариум 90 учебни часа по 45 минути , от които 45 часа са теория и 45 часа практика. Обученията следва да са съобразени със спецификата на нововъведеното работно 
оборудване и технологии.
 В програмите на обученията се включват дейности, които ще допринесат за осъвременяване на работния процес и   обосновават нуждата от подобен вид 
обучения. Също така обученията   ще съдържат хоризонтални принципи, като   
въвеждане на информационно-обучителни модули за спецификите на отделните хоризонтални 
принципи .
Обученията се извършват в съответствие с установените нужди на работодателите и с насоченост към правилното използване и експлоатиране на нововъведеното работно оборудване 
иливнедряването на нови технологии.
При обученията се има предвид разработване и написване  на презантационни материали  за всяко от обученията. За целта в екипа е предвиден методист, който да подготвя и контролира  обученията. Освен това по време на обученията методиста ще наблюдава  изпълнението на обученията от гледна точка на съвместимост на материала с нуждите на целевата група, разглеждане и адаптиране на съдържанието на обучителния материал.  
 Обученията ще се проведат във   зали и работни помещения  на завода , което ще увеличи ефективността на проекта .Ще се организира и обмяна на опит с авиофирма « Скорпио Еър «  и « Центъра за техническо облужване на Луфханза « , които се намират в съседство и експлоатират  и обслужват нова авиационна техника и използват нови технологии в своята дейност .
 5.  Закупуване на материали и консумативи,  необходими за изпълнение на дейностите по проекта В завода от няколко години не са подменяни   старите работни  облекла  и има остра нужда от    закупуване на нови и по-модерни работни специални облекла за своите служители  и работници .  Ще бъдат закупени материали и консумативи,  необходими за изпълнение на дейностите по проекта  съгласно утвърдения  списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства и специални облекла  въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Според Оценката на риска спецификата на работата и условията в завода са такива , че  за всички работни места има опасност от изстудяване и  прегряване . Необходимо е да бъде подменен материала за изработката на облеклата с по-съвременни и добре изолиращи свойства , предпазващи от измръзване и прегряване и да бъдат закупени нови предпазни средства .   6.  Придобиване на дълготрайни материални активи В    лабораториите    за ремонт на авиационно оборудване и агрегати  за производствените помещения в Цех „Авиационна техника”.  с обща застроена площ от 990 кв.м. , климатичните условия не са добри ,поради липса на достатъчно отопление през зимата , опасност от прегряване през лятото  и необходимост от вантилация на 4 работни места . 
Този проблем може да бъде решен                       чрез :  1.Закупуване и мантаж на климатици  от конверторен тип  за производствените помещения в Цех „Авиационна техника” етажи-2 и 3  „Агрегатен участък”.  
2.Подобряване на вентилационната система в производствените  , чрез закупуване на подходящи абсорбатори за производствените помещения в Цех „Авиационна техника” етажи-2 и 3  „Агрегатен участък”.  
 7.  Популяризиране на проекта 
 Провеждане PR – кампания за постигане на информирана гражданска позиция по развитието на човешките ресурси  :
пресконференции – в началото и в края на проекта 
Изработване на брошура с описание на идеята на проекта, целите, както и очакваните резултати.Изготвяне на съобщение за идеята на проекта и публикуване в периодичния печат, заснемане на видеоматериал  - 1 бр.,
изготвяне и разпространение на рекламни  материали  -  300 бр.,
изготвяне на 2 транспаранта  с логото и наименованието на проекта съгласно изискванията на програма РЧР
 8.  Мониторинг и отчетност на дейностите За ефективно изпълнение на тази дейност ще се провеждат редовни заседания и срещи на проектния екип, осъществяващ мониторинга и контрола. Ще бъдат разработени междинни и окончателни отчети, съдържащи необходимата документация.
                 |