Дейности:
|
Дейност 1 Управление на проекта. В изпълнение на заложения в ОП хоризонтален принцип за добро управление на програми и проекти, се обособява като отделна дейност самото управление и изпълнение на проекта.
В тази връзка за прозрачно и добро изпълнение екипа за управление на проекта (ЕУП) ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности; финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. В случай на необходимост, ще бъдат осъществявани корекции, отчетност на дейностите и разходите. Ще се изготвят протоколи от провеждането на работните срещи на ЕУП, по време, на които ще се обсъжда и отчита напредъка по проекта, срещани трудности и възможните решения за преодоляването им, ще се разпределят задачи и планират предстоящи дейности. На срещите ще бъдат обсъждани предстоящите разходи със счетоводителя, който ще регистрира съответствието на планираните разходи с предвиденото в проекта и ще контролира разходите, направени предходния месец, за съответствие и съобразност с правилата на програмата. Срещите ще бъдат своеобразен инструмент за контрол и проследяване на изпълнението на проектните дейности.
Сформирането на екипа по проекта, ще бъде последвано от изготвяне и представяне пред ДО график на тръжните процедури за всички предвидени договори с изпълнители, независимо то тяхната стойност.
Гарант за прозрачно и адекватно реализиране на заложеното по проекта, ще бъде сформирането на т. нар. Съвет за наблюдение и прозрачност, в които ще вземат участие Управителя и още 2 лица от фирмата (те ще бъдат определени допълнително, при реализиране на дейността), които не са ангажирани пряко в проектните дейности. Този орган ще изпълнява същевременно подкрепяща и коректива функция спрямо ЕУП. Предвижда се Съвета да бъде свикан регулярно (3 пъти) по време на изпълнението на проекта. На първото му заседание, Съвета ще бъде учреден и ще бъде разяснена функцията и ролята на този орган на неговите членове, ще бъде представен и самия проект пред тях.
По време на заседанията, които ще бъдат протоколирани, Ръководителят на проекта ще има възможност да отчита напредъка по проекта, евентуални трудности, както и анонсиране на предстоящите дейности.
ЕУП ще има задължението и отговорността, спазвайки всички задължителни изисквания за публичност и информиране, да положи максимални усилия за по-широкото популяризиране и разгласяване на целите на проекта, резултатите от него и не на последно място – източниците на финансиране.
Дейност 2 Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност. Анализът се извършва с оглед преглед, констатиране и проектиране на бъдещи дейности за подобряване и надграждане минимални изисквания за безопасните условия на труд в МБАЛ Дева Мария ЕООД. Анализът ще даде обобщен поглед за цялостното състояние, организационна политика и нагласи на служителите за постигане на оптимални условия на безопасност и здраве при работа.
Дейността предвижда да бъде извършен анализ на следните области:
• организацията на дейността;
• работното оборудване;
• работните места и пътищата за движение;
• квалификацията на участниците в труда;
• ефективната работа на средствата за колективна защита;
• осигуряването и ползването на лични предпазни средства;
• правилното оформяне и съхранение на документацията;
• изпълнението на определените норми и задължения;
• и на други, за които изпълнителя на дейността сметне за нужни в процеса на провеждане на изследването.
По време на изготвянето на анализа ще бъде обърнато специално внимание на проблемите, свързани със стреса в работата. Стресът не е заболяване, но ако той е силно изразен и човекът е подложен продължително време на неговото въздействие, може да доведе до психически и физически увреждания – депресии, нервно разстройство, заболявания на сърдечно-съдовата система и др. Според данните от Стратегия за безопасност и здраве при работа 2008-2012, най-голяма е опасността от психосоциални рискове при категорията на работещите, заети, обслужващи клиенти, пациенти и други потребители, най-високи са показателите за здравеопазването (24%), следвани от транспорта (20%) и услугите (21%).
Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ПМС № 55/12.03.2007 г. Ще бъдат заложени минималните изисквания за структурата на анализа както следва:
I. Въведение.
II. Изложение и анализ.
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност.
IV. Заключение.
Чрез анализ ще се идентифицират ситуации и дейности, които е възможно да имат увреждащо действие и за които няма достатъчно информация преди стартиране на проекта. Източниците на информация, които ще бъдат както вътре, така и извън фирмата, за да може да бъде максимално обективен анализа. Събраната и обобщена информация ще бъде предпоствка за взимането на последващи решения от ръководството за възможните коригиращи мерки, които ще трябва да се предприемат. Ще могат да се определят и приоритети за работа по подобряване на условията на труд във фирмата.
Дейност 3 Реконструкция и модернизация на асансьорна уредба. Във връзка с изпълнение на план-програмата за превенцнция на риска за дравето, т. IV, т. 4 (приложена), се предвиждат строително-монтажни дейности за реконструкция и модернизация на асансьорната уредба.
Дейността ще бъде възложена на изпълнител, съгласно ПМС № 55/12.03.2007 г. за извършване на пълно инженерингова услуга: работeн проект, доставка, монтаж и пуск на инсталацията, с представяне на протокол от оторизирана лаборатория за достигнатите параметри на инсталацията в експлоатационни условия.
Така извършената реконструкция ще доведе до надграждане на минималните изисквания по безопасност на труда и здравето в МБАЛ Дева Мария ЕООД.
Дейност 4 Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло. Съществено значение за осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд за лекарски и медицинския персонал имат специалното работно облекло и личните предпазни средства.
Необходимостта от закупуването прозитизча поради изтичане срока на годност и износването на самото работно облекло и ЛПС от една страна и от другс – спасзване на предписанията и план-програмата за превенцнция на риска за здравето. Основните препоръки в тази насока, които ще се изпълнят са повишен конфорт на служителите и намален до минимум контакта и задържането на биологични агенти при работа, да се намали в по-голяма степен експозицията при работа в среда с йонизиращо лъчение.
По проекта се предвижда закупуването на работно облекло и лични предпазни средства за длъжностите, утвърдени по списък от Управителя на МБАЛ Дева Мария ЕООД. Подробно са изброени в Приложение А 3.1. Предвидени са закупуване на следните видове ЛПС и специално работно облекло:
- Лъчезащитна яка;
- Модел тип манто;
- Манто с оловен еквивалент;
- Лъчезащитни очила.
За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на ПМС 55 на МС от 12.03.2007 г., като задължително ще се заложат изисквания предпазните средства и специалното работно облекло да осигуряват защита срещу опасностите, да не са вредни за здравето и да не пречат на извършването на работата.
|