Дейности:
|
Организация и управление на проекта Законният представител на организацията определя лицата, които ще се ангажират с изпълнение на проекта. Подписват се договори за следните длъжности: Ръководител на проекта
Координатор на проекта
Финансов мениджър
Технически ръководител
Технически сътрудник 1
Технически сътрудник 2
Юрист
Експертите по проекта кореспондират с и отговарят пред ДО (Договарящия орган).
Водят стриктно документацията по изпълнение на дейностите по проекта.
Отговарят за изготвяне на тръжните досиета.
Провеждат процедурите за избор на изпълнител.
Контролират качественото и количественото изпълнение на дейностите.
Планират, организират и координират изпълнението на дейностите.
Провеждат работни срещи ежемесечно.
Изготвят междинен и финален финансови отчет.
Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност Ще се направи описание на текущото състояние на фирмата и организацията на работа;
Ще се направи анализ на силните и слабите страни в начина на организиране на трудовите процеси;
Ще се прегледа актуалната оценка на риска и ще се идентифицират опасностите, рисковете и препоръките за намаляването и отстраняването им;
Ще се направи списък на взетите под внимание препоръки и ще се направи план за действие за внедряване на останалите и за подобряване на условията на труд.
Ще се обосноват необходимите промени/модернизации/преустройства и ще се идентифицират показателите за измерване на подобряването на дейността и повишаване на безопасността на труда.
Структурата на анализа на състоянието на трудовата дейност на организацията или на отделна част от нея, следва да съдържа най-малко:
- Въведение – в тази част би следвало, изпълнителят да опише сегашното
състояние на предприятието и организацията на работния процес;
- Изложение и анализ – в тази част, изпълнителят описва силните и слабите
страни в структурата на организационната дейност на трудовия процес, какви
оценки на риска са разработени и внедрени в съответното предприятие;
- Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на организацията на трудовата дейност – в тази част, изпълнителят обосновава и описва надлежно как ще прилага и усъвършенства организацията на трудовата дейност в предприятието. Какви методи и средства ще бъдат използвани за отчитане на дейността и повишаване на трудовата дейност на служителите в предприятието;
- Заключение – в тази част, изпълнителят трябва да обобщи постигнатите резултати от реализацията на останалите дейности и да отчете индикатора за резултат – намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели, чрез сравнителен анализ на данните от състоянието на здравословните и безопасни условия на труд преди въвеждане на мерките за подобряване условията на труд и резултатите след внедряването им и анализ на трудовите злополуки и професионалните заболявания при подкрепените работодатели.
Разработване, внедряване и сертифициране на система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарта OHSAS 18001:2007. Под-дейност 1 Разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарта OHSAS 18001:2007.
Под-дейност 1.1 (Установяване на съществуващото състояние и съпоставка с изискванията на стандарта ВS OHSAS 18001:2007) цели определяне на несъответствията в работата на дружеството спрямо изискванията.
Под-дейност 1.2 (Изготвяне на Политика по здравословни и безопасни условия на труд) цели изготвянето на Програма за изграждане и сертифициране на СУЗБР.
Под-дейност 1.3 (Планиране) включва планиране на идентификацията на опасностите и овладяване на рисковете; систематизиране на правните и други изисквания към дейността; определяне на целите на СУЗБР във връзка с политиката; изготвяне на Програма за ЗБУТ.
Под-дейност 1.4 (Подготовка за внедряване на СУЗБР) включва изготвяне на структура на управление на СУЗБР; определяне на отговорността на ръководството, отговорностите и пълномощията на персонала; осигуряване и управление на ресурсите на СУЗБР; обучение, осъзнаване и компетентност на персонала.
Под-дейност 1.5 – Разработване на регламентите на СУЗБР.
Под-дейност 1.6 (Оперативно управление на СУЗБР според разработените регламенти) включва и проиграване на извънредните ситуации и способността за реагиране.
Под-дейност 1.7 (Проверки на системата и коригиращи действия) включва измерване и мониторинг на резултатността; злополуки, инциденти, коригиращи и превантивни действия; провеждане на цялостен вътрешен одит на системата; провеждане на Преглед на ръководството за определяне готовността на системата за сертифициране (оценка за съответствието на системата със стандарта, извършена от трето независимо лице).
Под-дейност 2 Сертифициране на система за управление на здравето и безопасността при работа съгласно стандарта OHSAS 18001:2007.
Под-дейност 2.1 (Провеждане на сертификационен одит за съответствие на внедрената система в ТАЛ Инженеринг с изискванията на стандарта ВS OHSAS 18001:2007) цели на успешното провеждане на одит и придобиване на сертификат.
Чрез внедряването и сертифицирането на СУЗБР ще се подпомогне и подобри управлението и контрола на здравето и безопасността по време на работа; ще се подпомогне спазването на законовите задължения за безопасност на труда; ще се подобри културата на безопасен труд в организацията; ще намалеят разходите по злополуки и ще се подобри ефикасността на труда; ще се подобри репутацията на организацията за безопасен труд.
Доставка на модерно и иновационно ЛПС и работно облекло Въз основа на извършената оценка на риска е утвърден Списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и работно облекло. Идентифицирана обаче е нуждата от закупуване на по-модерно и иновативно работно облекло и предпазни средства.
Под-дейност 1. Доставка на зимен работен комплект за служителите на всичките отдели.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 342, ватиран полугащеризон с топлоизолираща подплата и светлоотразителни ленти, свалящи се ръкави, ватирано яке с топлоизолираща подплата и светлоотразителни ленти, плат памук/PE, блуза от триконечно не кардирано трико, памук /полиестер/ с светлоотразителни ленти.
Общо са необходими 160 бройки от този продукт.
Под-дейност 2. Доставка на летен работен комплект за служителите на всичките отдели.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 342, гащеризон със светлоотразителни ленти, яке със светлоотразителни ленти, плат памук/PE, тениска с къс ръкав / 100 % памук/ 200 гр. със светлоотразителни ленти.
Общо са необходими 160 бройки от този продукт.
Под-дейност 3. Доставка на обувки за техници и монтажници, дограмаджии, шофьори /боти р-л отдели и т.н.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 345, обувки цели, категория S3, телешка кожа, антиалергични, абсорбираща потта подплата и стелка, метални бомбета, метална пластина против перфорация, трислойно масло-киселинно устойчиво, противохлъзгаво, грайферно, антистатично полиуретаново ходило
Общо са необходими 105 бройки от този продукт.
Под-дейност 4. Доставка на зимни ръкавици.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 511, EN 388, EN 420, устойчиви на срязване, устойчиви на протъркване, устойчиви на перфорирани, устойчиви на раздиране, ватирани ръкавици, безшевно трико, ластичен маншет, пръсти и длани обработени, за водоустойчивост.
Общо са необходими 160 бройки от този продукт.
Под-дейност 5. Доставка на летни ръкавици
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 388, EN 420, устойчиви на срязване, устойчиви на протъркване, устойчиви на перфорирани, устойчиви на раздиране, безшевно трико, ластичен маншет, пръсти и длани обработени, за водоустойчивост.
Общо са необходими 160 бройки от този продукт.
Под-дейност 6. Доставка на антифони.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 352-2, Антифони вътрешни тип борче, мек силикон, свързан, миещи се.
Общо са необходими 160 бройки от този продукт.
Под-дейност 7. Доставка на очила, тип маска.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 166, EN 170, EN 172, тип маска /затворен тип, поликарбонатен визьор, незапотяващи се лещи, голям вътрешен обем, широко обзорни, индиректни вентилационни отвори, неалергични, предпазващи от прах, отхвърчащи частици, пръски, ремък и рамка.
Общо са необходими 130 бройки от този продукт.
Под-дейност 8. Доставка на маска с едно гнездо и филтър.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 140.
Общо са необходими 6 бройки от този продукт.
Под-дейност 9. Доставка на комплект за височинна защита (позициониращ колан, сбруя, въже, карабини).
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 358 - позициониращ колан с два D образни пръстена и подложка на гърба, EN 361 - раменно-бедрен колан с три предпазни точки, EN 355 - позициониращо, регулируемо въже с шок-абсорбер и стоманена скоба, EN 362 - карабина от алуминиева сплав - 2 бр.
Общо са необходими 40 бройки от този продукт.
Под-дейност 10. Доставка на каска /противоударна в комплект с подбрадник.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики: EN 397, устойчивост при температури под -30 ◦, електроизолация - 440 V, устойчива на странична деформация.
Общо са необходими 108 бройки от този продукт.
Доставка на оборудване с цел обезопасяване на цеха за прахово боядисване – вентилационна система. Доставка, монтаж, пускане в експлоатация и гаранционно обслужване на подходяща вентилационна инсталация на машините и съоръженията за намаляване на праха от работната зона.
Изпълнението ще бъде направено съгласно техническия проект и доставените продуктите трябва да покриват минимални характеристики вписани в него.
Доставка на хардуер - Bluetooth Handsfree система за автомобил. Доставка, монтаж, пускане в експлоатация и гаранционно обслужване на подходяща Bluetooth Handsfree система за автомобил.
Продуктите трябва да покриват следните минимални характеристики:
- Възможност за инсталация във всеки автомобил.
- Автоматично намаляване на радиото (MUTE).
- Качество на Звука (Digital Signal Processing).
- Поддръжка на до 5 устройства от системата.
- Идентификация на обаждащия (Caller ID).
- LCD дисплей
Общо трябва да се доставят 6 бройки от този продукт. В дружеството са назначени 6 шофьора.
В Р. България 1000 души годишно умират от ПТП. Високата скорост и невниманието на шофьора са основните причини за това.
„ТАЛ Инженеринг” превантивно реши да монтира Bluetooth Handsfree система на всички автомобили на дружеството с цел недопускане на вдигане на мобилните телефони по време на шофиране.
По този начин ще бъдат обезопасени 6 работни места.
Организиране и провеждане на обучение. Външна организация ще поеме разработването и провеждането на обучението.
Времето на изпълнение и броя на обучаемите ще бъде съгласувано с екипа по управление на проекта.
Изпълнителят ще осигури материално-техническа база за провеждане на обучението, кетъринг, материали за обучение и лектори.
Встъпително обучение за стандарта OHSAS 18001:2007 и за внедрената СУЗБР.-209бр.
Участници в това обучение ще бъдат всички служители.
Необходимостта за това обучение е продиктувана от решението на ръководството за внедряване на СУЗБР в дружеството. Всеки служител трябва да разбере какво представлява стандарта OHSAS 18001:2007 и как и защо новата СУЗБР е необходима за „ТАЛ Инженеринг” ЕООД.
Планираното обучение ще се извършва в съответствие с хоризонталните принципи на ОП и няма да се допусне дублиране на финансирането на едни и същи дейности от различни източници.
Осигуряване на застаховки. Застрахователна ангеция ще бъде поканена да осигури застраховка за злополука по време на обучениета за всички участници – курсисти в тях. Новозакупената вентилационна система ще бъде застрахована до краи на проекта по така наречено „основното и разширеното” покритие: О, Р1, Р2, С1, С2, С3, С4, С5,С6, С7, С8, С9
- „Р1” - Природни бедствия – Буря, ураган , градушка, проливен дъжд, тежест и измокряне в следствие на естествено натрупване на лед и сняг, наводнение в следствие на природни бедствия,щети от падащи дървета и клони и други външни обекти в следствие на природни бедствия.
- „P2” - Измокряне причинено от спукване на водопроводни, канализационни, отоплителни, вентилационни и паропроводни инсталации.
- „C1” - Кражба чрез взлом, включително чрез използването на технически средства като шперцове и други подобни (по смисъла на чл.195, ал.1, т.3 и т.4 от НК)
- „С2” - Умишлен палеж
- „С3” - Вандализъм и взривни устройства - злоумишлено разрушаване на застрахованото имущество без то да е незаконно отнето от владение, включително и чрез използването на взривни устройства и материали.
- „С4” - Грабеж – Отнемане на чужда движима вещ от владението на другиго с намерение противозаконно присвояване, като за целта е употребена сила или заплашване. Грабеж има и когато за отнемане на вещта лицето е било приведено в безсъзнание или поставено в беззащитно състояние. Както и всичко останало по смисъла на чл.198 от НК
- „С5” - Щети на застраховано имущество при удар от ППС или животно, непринадлежащо или не под контрола на застрахования или лице на служба при него.
- „С6” - Земетресение
- „С7” - Свличане и срутване на земни пластове
- „С8” - Щети от действието на морски вълни
- „С9” - Други рискове по специално договаряне
Осигуряване на публичност. Дейността по осигуряване на публичност е съобразена с принципа за добро управление на проекта и свързаните с това прозрачност и ефикасност. Дейностите по осигуряването на публичност включват:
- Организиране и провеждане на 2 бр. пресконференции в началната и крайна фаза на изпълнението на проекта.
- Разработване и отпечатване на един билборд който ще бъде поставен на входа на предприятието с цел информиране на всички заинтересовани лица относно проекта. Информацията, която ще съдържа, ще бъде съгласно изискванията на Ръководство за изпълнение на дейности за информиране и
публичност по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”.
- Изработка и отпечатване на 100 бр. плакати. Размерът на плакатите ще бъде А3, с офсетов и пълноцветен печат.
- Изработка и отпечатване на 495 бр. брошури. Размерът на брошурите ще бъде А4 с две сгъвки и по три панела от всяка страна. Печатът ще бъде двустраннен, офсетов и пълноцветен върху 150 гр./кв.м гланцова хартия.
Плакатите и брошурите ще бъдат раздавани през целия период на изпълнение на проекта и с помощта им ще бъдат информирани всички служители, доставчици и клиенти на ТАЛ Инженеринг.
- Публикации в национални издания. С помощта на 4 бр. публикации „ТАЛ Инженеринг” ЕООД ще информира широката публика за изпълнението на проекта. Двете публикации ще бъдат направени с цел информиране относно стартирането и финализирането на проекта. За този цел ще бъдат използвани две специализирани издания, едното от бранша на дружеството а другото по безопасност на труда. По време на изпълнение на проекта ще бъдат направени още две публикации с цел избор на изпълнител на дейностите по проекта.
Всички разработки по тази дейност ще отбелязват финансовия принос на Общността и по тях ще бъде поставено логото на ЕС и на ОП РЧР.
„ТАЛ Инженеринг” ЕООД се ангажира с публикуването на информация за проекта в интернет страницата на дружеството /на английски език/. Поради естеството на работа на дружеството и проектите за изпълнение на строителни обекти извън България, в страни от ЕС и извън ЕС с начинанието ни ще бъдат запознати не само български партньори, но и чуждестранните.
Социалните мрежи (Facebook) ще бъдат още едно средство, чрез което „ТАЛ Инженеринг” ЕООД ще публикува информация относно изпълнението на проекта. Тази социална мрежа се утвърди като успешна връзка с по-младото поколение и много бърза платформа за обмяна на информация. С нейна помощ ще успеем да популяризираме проекта си и пред друг вид аудитория.
|