Дейности:
|
Дейност 1:
Анализ на състоянието и проектиране организацията на трудовата дейност в звената „Изграждане и поддръжка на телекомуникационни мрежи” на Алкател – Лусент България
Изпълнението на дейността ще стартира непосредствено след подписване на Договора с Договарящия орган по Схемата. Екипът по проекта предвижда тази дейност да се реализира на два етапа/ поддейности:
Етап 1: „Избор на изпълнител за разработване на анализа”.
При разработването на проектното предложение бяха обмислени различните възможности за разработване на анализа. Беше избран вариантът за реализиране на услугата от външен изпълнител с цел постигането на максимална обективност и безпристрастност на анализа и препоръките относно трудовите процеси в целевите звена.
Предварителните проучвания на екипа показват, че за търсената услуга, офертите на пазара са под 15 000 лева. Съгласно ПМС 55/12.03.2007г. и Ръководството за бенефициенти по Схемата, в такива случаи не се предвижда провеждане на процедура, а е достатъчно кандидатът да събере 1 оферта. Пред вид спецификата на трудовата дейност на звената ИПТУ в Алкател – Лусент, както и поради зададения минимум на съдържателната част на документа в Насоките по настоящата Схема, екипът предвижда доставчика на услугата да бъде избран въз основа на комплекс от критерии, съдържащи следния минимум:
• Добра обосновка на съдържанието на всеки от разделите, зададени за Анализа, като задължителна дейност по Схемата;
• Наличие на предишен опит и ноу-хау при разработване на анализи за безопасен труд и здраве;
• Наличие на достатъчен човешки ресурс и експертиза.
Етап 2: Разработване на Анализ на състоянието и проектиране организацията на трудовата дейност в звената „Изграждане и поддръжка на телекомуникационни мрежи” на Алкател – Лусент България
Минималната структура на анализа, съгласно изискванията на Схемата, ще бъде:
I. Въведение –описание на настоящата ситуация в звената ИПТУ, организацията на работния процес, състоянието и организацията на осигуряването с ЛПС и СРО и др.
II. Изложение и анализ –силни и слаби страни в организацията по осигуряване и използване на ЛПС и СРО в звената, съответствие на използваните ЛПС и СРО с изискванията на Наредба 3/19.04.2001 и оценката на риска;
III. Обосновка и възможности за оптимизиране на работата и нуждата от ЛПС и СРО; описание на методите и средствата за отчитане на дейността и подобряване на трудовата дейност на 1125 служители, разпределени в 34 регионални звена в страната.
IV. Заключение –сравнителен анализ на условията на труд преди и след изпълнение на проекта, оценка на индикатора за резултат (намаляване на трудовите злополуки в целевите звена)
Дейност 2:
Провеждане на процедура по ПМС 55/12.03.2007г. за избор на доставчик/ци на ЛПС и СРО.
В рамките на тази дейност екипът по проекта предвижда да подготви тръжен пакет с документи и, след одобрението му от ДО и ДРСЗ – София, да проведе процедура „открит избор” за доставчици на ЛПС и СРО. Съгласно проектния бюджет и обосновката на Дейност 3, общата прогнозна стойност на необходимите ЛПС и СРО е 181 250.55 лв.
При подготовката и провеждането на процедурата ще бъдат спазвани всички изисквания и срокове на Ръководството за бенефициенти на Схемата. В екипите за управление на проекта и за избор на изпълнител/ и ще бъдат включени както експерти с достатъчно опит в провеждане на тръжни процедури, така и със специфични компетентности относно необходимите ЛПС и СРО за целевата група.
Дейност 3:
„Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло за целевата група по проекта.”
В т.4.4 от настоящия Формуляр е направено описание на целевата група по проекта и нейните потребности – 1125 техници, инженери и ръководител групи от Алкател – Лусент България, работещи в 34 звена „Изграждане и поддръжка на телекомуникационни услуги”( ИПТУ) на територията на цялата страна.
Целевата група обхваща 46 % от работещите в компанията и 57 % от тези, работата на които изисква използване на лични предпазни средства. Като приложение към Декларация Д2 от настоящия пакет с проектни документи е приложен утвърдения списък на Алкател-Лусент България на работните места и видовете работа, при които се използват лични предпазни средства. За улеснение е приложена и извадка за целевата група.
Количествата за закупуване, заложени в проекта, са определени по следния алгоритъм:
• Закупуване на неосигурени ЛПС към началото на проекта, които са над изискуемия минимум
• Закупуване на количества, необходими за подмяна на ЛПС и СРО, чийто срок на износване изтича в рамките на една календарна година (проектът е заложен за период 2012 до началото на 2013, въпреки това евентуалните промени в началото няма да доведат до увеличаване на нуждите, докато периодът обхваща една зима). Датите за подмяна са видни от водения регистър на ЛПС и СРО. В него използваните в Алкател-Лусент ЛПС и СРО се водят с вид, дата на предоставяне, отговорно лице, уникален номер (когато е наличен), дата на годност (изчислена на база дата на предоставяне и срок на употреба).
• Моделът, използван за идентифи циране на нуждите на ИПТУ от СРО и ЛПС е даден в приложение към Д2. В него като „наличност” са описани ЛПС в срок на годност от април 2012 до април 2013. Според наличностите и роят работещи е определен нуждата от съответноя артикул. Например:.
• Работат на екипите изисква поддръжка на външни съоръжения и налага те да имат защита от дъжд. Като такава ползват мушама с качулка. Определеният срок за износване на мушами е 36 месеца. Работещите в ИПТУ са 1125, според Регистъра на ЛПС, наличните в ИПТУ мушами са 597, за 255 от тях срокът на износване изтича от април 2012 до април 2013, т.е. в срок на годност са 342 мушами („наличност”). Идентифицираната нужда от мушами е 783 = 1125 .
• Работата в обхвата на пътното платно изисква работешите да бъдат лесно видими. С тази цел се изплолзват сигнални елеци. Определеният срок за износване на сигнален елек в ИПТУ е 4 години (48 м). Според регистърът на ЛПС сигналните елеци, използвани в ИПТУ са 550, за 265 от тях срокът на износване изтича м/у април 2012 и април 2013, т.е. наличностите са 285. Идентифицираната нужда от сигнални елеци е 840 (1125 – 285)
• Работата с преносими ел. инструменти, по телеко съоръжения и мрежи, изисква използване на защитни (срещу механични въздействия) ръкавици. При срок на износване 2.5 месеца (рактиката показва, че при нормална интензивност на работа, един работещ ИПТУ използва 2 чифта зимни (от ноември до март) и три чифта летни (март/ ноември) ръкавици) нуждите на ИПТУ за една календарна година са 2250 зимни и 3375 летни ръкавици.
• Необходимите комплекти за работа с преносима стълба и началници за изчислени, според организацията на работа. При работа с преносима стълба екипите за работа с преносима стълба са от 2 работещи. Екипите се сформират според задачите за деня. Екипите са обединени в групи. Групите се обединяват в служби (цитираните в т. 1 34 звена). Средно една група има 12 работещи (има по-малки и по-големи групи). Службите имат м/у 1 и 5 групи. Ръководител групите получават задачите за групата си и ги разпределят. При спешни задачи и аварии е възможно задачите за деня да се допълват в рамките му. Работи се на сумирано работно време, през светлата част на денонощието – за зимата има три основни смени по 8 часа, съответно с начало 8:00, 9:00 и 10:00 часа. Представянето се наблюдава чрез ключови индикатори на представянето, всяка услуга/ дейност има дефинирано време, в което следва да се „затвори”.
Заетите лица в ИПТУ реализират над 90% от предоставяните от компанията услуги. Работата на бенефициентите е на открито, в технологични помещения и при крайни клиенти; на височина; с използване на преносими стълби, както и на ръчни преносими електрически и механични инструменти. Рисковете за безопасността и здравето не могат да бъдат отстранени и се налага използване на лични предпазни средства.
Дейност 4:
Дейности за публичност и визуализация на проекта
Съгласно изискванията на ПМС 55 ще бъде събрана 1 оферта.
Съгласно изискванията към бенефициентите за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъдат изготвени 5 информационни табели за оповестяване на проекта, които ще бъдат поставени в Централния офис на компанията в София и съответно в регионалните звена в Бургас, Варна, Стара Загора и Велико Търново; ще бъдат отпечатана 1000 броя дипляни; ще бъдат проведени 2 пресконференции с общо 100 участници; най-малко 4 публикации, свързани с проекта ще бъдат поместени в национални, местни и регионални печатни и електронни медии.
По проекта ще бъде изготвена визуализация на всички закупени ЛПС и СРО – ще бъдат отпечатани стикери, изработени нашивки или добавени други подходящи елементи, за да бъдат спазени изискванията за визуализация и публичност.
Дейност 5:
Техническо и финансово отчитане на проекта
През последния проектен месец екипът по проекта ще подготви окончателните технически доклад, финансов отчет, окончателното искане за плащане и всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата.
|