| 
                    Дейности:
                 | 
                
                    Дейност 1:  Сформиране на екип на проекта  и управление на проекта.  1.1. Сформиране на екип на проекта.
Екипът на проекта включва: Ръководител на проекта, Координатор и Счетоводител.   Ръководителят на проекта, заедно с останалите членове на екипа, ще изготви подробен план за реализиране на дейностите. Планът ще включва подробно разписване на ангажиментите на всеки член, в зависимост от неговите проектни задължения; актуализиране на план за действие, ако е необходимо и прецизиране на отделните етапи за реализиране на дейностите.
 
1.2. Управление на проекта.
В рамките на дейността ще бъде разработена Процедура за вътрешен  мониторинг и контрол. Процедурата ще отчита в максимална степен задълженията на ИЗА АД като бенефициент на безвъзмездна помощ и свързаните с това: отговорности, свързани с подготовката и одобрението на документация за избор на изпълнител/и по ПМС 55/12.03.2007 г.; съхраняване на проектното досие и финансовата документация и др. Управлението на проекта ще се извършва съгласно  изискванията на ДО и Оперативното ръководство за управление на проекти по настоящата схема. 
 Дейност 2: Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители В рамките на настоящата дейност ще бъдат подготвени тръжните документи за всички дейности, които ще бъдат възложени на изпълнители. 
При избора на изпълнители ИЗА АД ще се ръководи от следните принципи: безпристрастност, равнопоставеност и недискриминация по отношение на всички кандидати. При провеждането на процедурите по ПМС 55/12.03.2007 г. ще бъдат спазени всички изисквания към бенефициентите на безвъзмездна помощ по отношение на подготовката на документацията, сроковете, съгласуването с договарящия орган и подписването на договори с избраните изпълнители. 
 Дейност 3: Анализ на състоянието и проектиране на организацията на трудовата дейност в ИЗА АД
 Чрез настоящата дейност ще бъде установено състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност за целия управленски цикъл (планиране, организация, изпълнение и контрол), в т.ч. изпълнението на изискванията на КТ, Закона за ЗБУТ и подзаконовата нормативна база.
Ще бъдат анализирани и оценени всички елементи на организацията на трудовата дейност, в т. ч.: 
-	осъществяване на трудовите процеси;  
-	условия на труд;
-	организация на труда и трудовите стандарти
-	мотивация на персонала за безопасен труд;
-	трудово-медицинско обслужване на персонала;
-	организация и управление;
-	оценка на компетентностите на персонала по БЗУТ
-	организация на дейностите по осигуряване на ЗБУТ.
Извършването на анализа е необходимо, с цел установяване на моментното състояние на организацията на трудовата дейност, при необходимост проектиране на нова, за да може да се създадат необходимите предпоставки за рационално използване и организация на трудовите, материалните и финансови ресурси във фирмата.
Анализът ще бъде структуриран, съгласно предвиденото в Насоките за кандидатстване по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова BG051PO001-2.3.02 „Безопасен труд“, а именно:
I. Въведение; 
II. Изложение и анализ; 
III. Обосновка за оптимизиране на работата и нуждата от повишаване и проектиране на
организацията на трудовата дейност; 
IV. Заключение
 Дейност 4: Разработване и внедряване  на система за управление на здравето и безопасност при работа - BS OHSAS 18001:2007 Дейността включва: 
-	да извърши първичен преглед на състоянието и нивото на съответствие на действащата система във фирмата със стандарта BS OHSAS 18001:2007;
-	да разработи документи, присъщи на системата за управление – процедури, наръчник, оперативни документи  и други;
-	да проведе обучение по внедряване и да извърши вътрешен одит, с цел констатиране на степента на готовност на дружеството за същинска сертификация;
-	при необходимост – извършване на промени в документацията при констатация от предварителните одити;
-	подготовка и обучение на отговорни служители от фирмата, които да изпълняват функция на вътрешни одитори.
 Дейност 5. Сертифициране по стандарт BS OHSAS 18001:2007 Дейността включва избран изпълнител, различен от изпълнителя по дейност 4. а извърши сертификация по BS OHSAS 18001:2007
Дейността ще се реализира в две фази:
А/ Фаза 1 
–	извършва се одит от сертифициращите одитори на подготвения комплект документи на Системата и се предоставят от тях забележки
–	отстраняват се направените забележки /извършват се коригиращи действия/
Б/ Фаза 2 
–	извършва се одит от сертифициращите одитори относно внедряването на Системата и нейното нормално функциониране, като предоставят съответните забележки
–	отстраняват се направените забележки /извършват се коригиращи действия/
Обосновка: Реализирането на настоящата дейност ще спомогне за минимизиране на рисковете за персонала на дружеството по отношение на рискове за здравето и безопасността, ще утвърди прилагането на добри практики и ще осигури по-качествена работна среда.
 Дейност 6: Закупване на лични предпазни средства  При извършване на дейности, с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, работодателят утвърждава на основание Чл.288 и Чл.296 от КТ списък на полагащато се безплатно и специално работно облекло и ЛПС. Преди избора на работното облекло и ЛПС е извършена оценка и подбор за закупуване на същите и това, дали задоволяват изискванията на Чл.4, 5, 6, 7 и 8 от Наредба №3. Експлоатационните и техническите им характеристики са дадени към оценката, които са неразделна част от нея. Подбраните ЛПС осигуряват:
1.	Минимизират рисковете, за които се прилагат
2.	Отговарят за условията за съответното работно място и са съобразени с оценката на риска
3.	Съобразени са с ергономичните изисквания със Закона за здравословни и безопасни условия на труд / обн. ДВ бр.124/97г/
4.	Осигурена е съвместимост при носене на две и повече ЛПС
ЛПС са  в пълно съответствие с изискванията на утвърдените мерки от работодателя за овладяване на риска,  които са  резултат от идентифицираните опасности при работа и оценката на професионалния риск.  
С оглед на спецификата на производството във фирма ИЗА АД, работодателят е утвърдил съответния списък, които е приложен към настоящото проектно предложение.
Предвидените  ЛПС са във връзка с предотвъртяване на трудовите злополуки и за професионалните заболявания, които могат да възникнат в следствие на следните опасности и рискове: Вдишване на химически вещества, въздействие на UV радиация, изгаряния при контакт с горещи повърхности, неблагоприятен микроклимат 
В рамките на настоящата дейност ще бъдат закупени ЛПС за: 
-	Защита срeщу UV радиация, получавано при заваряването на метали – фотосоларните маски;
-	Защита срещу вредните изпарения, получавани при заваряването на пластмаси – индивидуален предпазен шлем;
-	Защита срещу  наранявания от твърди частици при металообработка – предпазни очила и шлемове;
-	Защита от нараняване при работа с метали – специализирани обувки и ръкавици;
-	Защита от изгаряне, в следствие от термичните процеси при заваряване на метали – защитни костюми, престилки и ръкавици;
-	Защита от студ – якета 
Целта на закупуването на ЛПС е подобряване на условията на труд, чрез предотвъртяване на идентифицираните рискове в Оценката на риска по отношение на работещите в ИЗА АД. 
Защитните средства са описани подробно в приложение 3.1 към бюджета.
 Дейност 7: Обезопасяване на съществуващи технологични процеси В рамките на тази дейност ще бъдат закупени 3 индивидуални мобилни аспирационни системи, които засмукват въздуха от работната зона и чрез преминава през филтрираща система го пречистват от защитните газове използвани при заварянето на метали, както и от газовете, получени в следствия на термичните процеси, протичащи при заваряването. Твърдите частици, отделяни в процеса на заваряване в следствие н искренето и изгарянето на флюсите се засмукват от аспирационната инсталация и се отлагат във филтрите. По този начин се възпрепятства вдишването от заварчиците на  вредните газове и  твърдите частици. 
Чрез закупуването на индивидуалните мобилни аспирационни системи ще се  подобрят физическите фактори (микроклимат и запрашеност)  във връзка с условията на труд  на всеки един от заварчиците във фирмата, независимо от конкретните му задачи за деня и мястото им на изпълнение.  По този начин се предотвъртява риска от професионални заболявания и повишава ефективността и производителността на труда.
 
 Дейност 8: Публичност и информация В рамките на реализиране на дейностите по  настоящия проект, ИЗА АД ще спази всички изисквания за публичност и информация, съгласно Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОПРЧР. За целта ще бъде разгласен факта, че проектът се финансира или съфинансира от Европейския социален фонд в  съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, посочени в чл. 2 – 10 и Приложение 1 на Регламент No 1828/2006.
Чрез проекта се предвиждат следните мерки за публичност и информираност за популяризиране постигнатите резултати:
•	Изработване на 350 броя информационни листовки -  отразяващи целите и резултатите от проекта и разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от ЕСФ и Република България;
•	Разгласяване на дейностите от проекта и неговите резултати във фирмени документи, материали, отчети и доклади; 
•	2 бр. обозначителни табела;
•	1 публикация в пресата; 
•	Осигуряване на информация за проекта на всички заинтересовани страни.
 Дейност 9 : Техническо и финансово отчитане на проекта  Финалните технически и финансови и доклади ще се изготвят в съответствие с изискванията на договарящия орган и указанията, разписани в ръководството за управление. През последния проектен месец екипът по проекта ще изготви окончателните технически доклад и финансов отчет.  Двата документа ще бъдат изготвени на базата на реално реализираните дейности и изразходвани  разходи.
                 |