Дейности:
|
Дейност 1: Сформиране на ръководен екип на проекта и разпределение на отговорностите В екипа по управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие четирима служители - ръководител, специалист по обществени поръчки, счетоводител и координатор. На първото заседание на екипа ще се разпределят конкретните отговорности и ще се планира организацията на дейностите по проекта. На това заседание ще се приеме вътрешен Правилник за дейността по проекта, където ще бъдат разписани точно задълженията и отговорностите на всеки член на екипа. Дейност 2: Анализ на настоящото състояние и проектиране организацията на трудовата дейност-подготовка Описание на дейността: Проектът предвижда изпълнението на дейността на два етапа:
Етап I: Избор на изпълнител за изготвяне на Анализа
С цел максимална прозрачност при разходването на средствата, изборът на изпълнител по настоящия етап ще се извърши по реда на ЗОП/НВМОП. При изготвяне на документацията по търга ще се спазят всички изисквания на законодателството в областта на обществените поръчки.
Етап II: Изготвяне на Анализа. На избрания изпълнител ще се възложи изготването на Анализ на настоящото състояние и проектиране организацията на трудовата дейност в “БУРГАСБУС” ЕООД. Анализът изисква пълно описание на трудовите процеси в дружеството по длъжности и трудови операции и очертаване на рисковите моменти. В дружеството има значителен брой длъжности от всички 9 класа персонал – 77 длъжности, което определя сложността и значителния обем на анализа. При изготвянето на анализа ще се използуват показателите от измерените рискови фактори в Оценката на риска, изготвена от Службата по трудова медицина “Ел Масри”. На тази база ще се изготви проект за бъдещата организация на труда с оглед рационализиране на процесите и подобряване безопасността на труда. При проектиране на бъдещата организация на труда ще се вземат предвид Препоръките за намаляване и ограничаване на професионалните рискове и подобряване условията на труд, изготвени от Службата по трудова медицина.
Обосновка на дейността: Анализът на организацията на труда към настоящия момент е основополагащ за вземане на решение за евентуални коригиращи действия.
Дейност 3: Разработване и внедряване на ISO 18 001:2007 (OHSAS)-подготовка
Описание на дейността: Проектът предвижда изпълнението на дейността на два етапа:
Етап I: Избор на изпълнител за разработване и внедряване на ISO 18 001:2007 (OHSAS). Проектното предложение предвижда изборът на изпълнител по тази дейност да се възложи на Изпълнител по реда на чл. 2 ал.2 от НВМОП. Това ще гарантира безпристрастност и прозрачност при разходването на средства от европейските фондове.
Етап ІІ: Разработване и внедряване на ISO 18 001:2007 (OHSAS)
Чрез тази дейност най-напред ще се идентифицират опасностите за здравето на персонала в гаражна служба, пункт за предпътни технически прегледи и автомивка, ще се дефинират политиките и целите по здравословни и безопасни условия на труд. Ще се въведат и поддържат мероприятия за осигуряване на ефективен контрол и последващи действия на местата, където се изисква контрол на производствени рискове. Ще се извърши окачествяване и мониторинг на постиженията по отношение на ЗБУТ.
Функциите и задълженията на „Бургасбус” ЕООД по управление на риска ще се определят в:
Политика и цели по управление;
Наръчник по управление на система за безопасност на труда по стандарт ISO 18 001:2007 (OHSAS)
Планове и Програми по управление на здравословни и безопасни условия на труд;
Организационна структура, длъжностните характеристики и Правилника за вътрешния трудов ред;
Вътрешни правила и другите външни нормативни актове за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
Вътрешна система за контрол.
Обосновка на дейността: За изграждането на система за контрол и управление на риска е необходимо изпълнение на задължителни по процедурата етапи на планиране, създаване на правила за управление на системата, проверка и евентуални стъпки за подобряването й.
Дейност 4: Процедура по сертифициране на ISO 18 001:2007 (OHSAS)-подготовка Описание на дейността: Проектът предвижда изпълнението на дейността на два етапа:
Етап I: Избор на изпълнител на процедурата по сертифицирне. С цел максимална прозрачност при разходването на средствата, изборът на изпълнител по настоящия етап ще се извърши по реда на чл. 2 ал.2 от НВМОП. При изготвяне на документацията по търга ще се спазят всички изисквания на законодателството в областта на обществените поръчки.
Етап ІІ: Процедура по сертифициране
Подетапите по тази дейност са:
- провеждане на предварителен одит за оценка качеството на изградената и внедрена система, констатиране на евентуални несъответствия по стандарта и даване на препоръки за отстраняването им;
- провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията по изградената и внедрена система;
- провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на системата и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия;
- издаване на сертификат при успешно приключили одити;
Обосновка на дейността: За доказване съответствието на внедрената система за управление на безопастост на труда с изискванията на стандарт ISO 18 001:2007 (OHSAS) се извършват задължителни процедури по одит и сертификация
Дейност 5: Текущ ремонт на електрическата инсталация в сервизни халета-подготовка Описание на дейността: Проектът предвижда изпълнението на тази дейност на два етапа:
Етап І: Избор на изпълнител на текущия ремонт. Проектното предложение предвижда изборът на изпълнител по тази дейност да се възложи на Изпълнител по реда на чл. 2 ал.2 от НВМОП. Това ще гарантира безпристрастност и прозрачност при разходването на средства от европейските фондове
Етап ІІ: Текущ ремонт на осветителната система в сервизното хале и каналите за ремонт.
Избраният изпълнител по дейността ще извърши текущ ремонт на осветителната инсталация в автосервиз „Текущ ремонт”, Сервизно хале за ремонт на скоростни кутии и двигатели и Бояджийно хале, които са напълно амортизирани. Новите осветителни тела ще бъдат енергоспестяващи и ще заменят използуваните до сега лампи с нажежаеми жички. В тази връзка ще се извърши и подмяна на компрометираната част от електрическата инсталация и замяна на съществуващите електрически табла, които са повредени и пожароопасни. Подмяната на електрическите табла ще бъде за сметка на дружеството.
Обосновка на дейността: На основание замерване по Протокол за контрол на осветление №.486-0/27,10,2011 г. в сервизно хале на Кандидата и издаден Сертификат за контрол №486/28,10,2011 на орган за контрол от вид С е констатирано несъответствие с хигиенните норми. С оглед намаляване неблагоприятното въздействие на осветеността на работното място са издадени препоръки от Служба по трудова медицина “Ел Масри” за увеличаване броя на осветителните тела и подмяна на нефункциониращите такива. (Приложен снимков материал)
В тази връзка е изготвен анализ от енергетика на дружеството за необходимостта от ремонтни дейности по ел.инсталацията и предложение за конкретните видове ремонти.
Дейност 6: Наблюдение и вътрешна оценка на дейностите В дейностите по контрол и наблюдение изпълнението на проекта ще вземат участие четирима служители - ръководител, специалист по обществени поръчки, счетоводител и координатор. Текущо ще се проверяват процедурите за избор на изпълнител на съответните видове дейности. Ще се контролира изпълнението на договорите с избраните изпълнители по проекта. Ще се вземат мерки за проверка на постъпили жалби и сигнали. На базата на дефинираните отговорности в Правилника за дейността по проекта ще се извършва текущ контрол и предприемат необходимите коригиращи действия с цел успешно приключване на плана за действие. Дейност 7: Дейности по информация и публичност Описание на дейността: За осигуряване на информация и публичност в периода на реализация на настоящия проект се предвижда да се проведат разнообразни дейности. Ще се проведат 3 пресконференции – встъпителна, междинна (при придобиване на сертификат по ISO 18 001:2007 (OHSAS) ) и заключителна. За оповестяването и популяризирането на проекта ще се поставят 2 бр. рекламни табла/билборд и 5 бр. информационни табели за проекта в това число на сервизно хале, където ще се извърши текущ ремонт на осветителната инсталация. Също така информация за изпълнение на проекта ще се публикува на интернет-страницата на дружеството. Изборът на изпълнители на дейността ще се извърши чрез събиране на най-малко 3 оферти и възлагане на икономически най-изгодната. При изпълнението на всички дейности за информация и публичност ще се наблегне на ролята на Европейския социален фонд и на ОП „Развитие на човешките ресурси”. Всички резултати от проекта ще бъдат обобщени и публикувани на интернет страницата на “БУРГАСБУС” ЕООД
Обосновка на дейността: Дейността е необходима за осигуряване на информация сред лицата, включени в проекта, местната общност и медиите с цел ангажиране на обществения интерес и привличане на съмишленици. Реализацията на дейността ще гарантира и публичността при разходване на средствата от ЕС при спазване на изискванията на РЕГЛАМЕНТ (EO) № 1828/2006 на Комисията за визуализация.
Дейност 8: Изготвяне на заключителен отчет за изпълнението на проекта. Описание на дейността: В хода на дейността ще се събират документи и материали, доказващи напредъка и изпълнение на дейностите по проекта (договори, фактури, декларации, протоколи, заповеди, снимки, удостоверения, анкетни карти и други). В резултат ще се изготвят окончателни отчети - технически и финансови отчети, съгласно договора за финансиране.
Обосновка на дейността: Необходимостта от настоящата дейност се определя от нуждата от систематизиране и обобщаване на резултатите от реализацията на проекта, както и от нуждата от контрол на разходването на средствата.
Дейност 2: Анализ на настоящото състояние и проектиране органицазията натрудовата дейност - изпълнение Описание на дейността: Проектът предвижда изпълнението на дейността на два етапа:
Етап I: Избор на изпълнител за изготвяне на Анализа
С цел максимална прозрачност при разходването на средствата, изборът на изпълнител по настоящия етап ще се извърши по реда на ЗОП/НВМОП. При изготвяне на документацията по търга ще се спазят всички изисквания на законодателството в областта на обществените поръчки.
Етап II: Изготвяне на Анализа. На избрания изпълнител ще се възложи изготването на Анализ на настоящото състояние и проектиране организацията на трудовата дейност в “БУРГАСБУС” ЕООД. Анализът изисква пълно описание на трудовите процеси в дружеството по длъжности и трудови операции и очертаване на рисковите моменти. В дружеството има значителен брой длъжности от всички 9 класа персонал – 77 длъжности, което определя сложността и значителния обем на анализа. При изготвянето на анализа ще се използуват показателите от измерените рискови фактори в Оценката на риска, изготвена от Службата по трудова медицина “Ел Масри”. На тази база ще се изготви проект за бъдещата организация на труда с оглед рационализиране на процесите и подобряване безопасността на труда. При проектиране на бъдещата организация на труда ще се вземат предвид Препоръките за намаляване и ограничаване на професионалните рискове и подобряване условията на труд, изготвени от Службата по трудова медицина.
Обосновка на дейността: Анализът на организацията на труда към настоящия момент е основополагащ за вземане на решение за евентуални коригиращи действия.
Дейност 3: Разработване и внедряване на ISO 18 001:2007(OHSAS)- Изпълнение Описание на дейността: Проектът предвижда изпълнението на дейността на два етапа:
Етап I: Избор на изпълнител за разработване и внедряване на ISO 18 001:2007 (OHSAS). Проектното предложение предвижда изборът на изпълнител по тази дейност да се възложи на Изпълнител по реда на чл. 2 ал.2 от НВМОП. Това ще гарантира безпристрастност и прозрачност при разходването на средства от европейските фондове.
Етап ІІ: Разработване и внедряване на ISO 18 001:2007 (OHSAS)
Чрез тази дейност най-напред ще се идентифицират опасностите за здравето на персонала в гаражна служба, пункт за предпътни технически прегледи и автомивка, ще се дефинират политиките и целите по здравословни и безопасни условия на труд. Ще се въведат и поддържат мероприятия за осигуряване на ефективен контрол и последващи действия на местата, където се изисква контрол на производствени рискове. Ще се извърши окачествяване и мониторинг на постиженията по отношение на ЗБУТ.
Функциите и задълженията на „Бургасбус” ЕООД по управление на риска ще се определят в:
Политика и цели по управление;
Наръчник по управление на система за безопасност на труда по стандарт ISO 18 001:2007 (OHSAS)
Планове и Програми по управление на здравословни и безопасни условия на труд;
Организационна структура, длъжностните характеристики и Правилника за вътрешния трудов ред;
Вътрешни правила и другите външни нормативни актове за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
Вътрешна система за контрол.
Обосновка на дейността: За изграждането на система за контрол и управление на риска е необходимо изпълнение на задължителни по процедурата етапи на планиране, създаване на правила за управление на системата, проверка и евентуални стъпки за подобряването й.
Дейност 4: Процедура по сертифициране на ISO 18 001:2007(OHSAS)- изпълнение Описание на дейността: Проектът предвижда изпълнението на дейността на два етапа:
Етап I: Избор на изпълнител на процедурата по сертифицирне. С цел максимална прозрачност при разходването на средствата, изборът на изпълнител по настоящия етап ще се извърши по реда на чл. 2 ал.2 от НВМОП. При изготвяне на документацията по търга ще се спазят всички изисквания на законодателството в областта на обществените поръчки.
Етап ІІ: Процедура по сертифициране
Подетапите по тази дейност са:
- провеждане на предварителен одит за оценка качеството на изградената и внедрена система, констатиране на евентуални несъответствия по стандарта и даване на препоръки за отстраняването им;
- провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията по изградената и внедрена система;
- провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на системата и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия;
- издаване на сертификат при успешно приключили одити;
Обосновка на дейността: За доказване съответствието на внедрената система за управление на безопастост на труда с изискванията на стандарт ISO 18 001:2007 (OHSAS) се извършват задължителни процедури по одит и сертификация
Дейност 5: Текущ ремонт на електрическата инсталация в сервизни халета-изпълнение Описание на дейността: Проектът предвижда изпълнението на тази дейност на два етапа:
Етап І: Избор на изпълнител на текущия ремонт. Проектното предложение предвижда изборът на изпълнител по тази дейност да се възложи на Изпълнител по реда на чл. 2 ал.2 от НВМОП. Това ще гарантира безпристрастност и прозрачност при разходването на средства от европейските фондове
Етап ІІ: Текущ ремонт на осветителната система в сервизното хале и каналите за ремонт.
Избраният изпълнител по дейността ще извърши текущ ремонт на осветителната инсталация в автосервиз „Текущ ремонт”, Сервизно хале за ремонт на скоростни кутии и двигатели и Бояджийно хале, които са напълно амортизирани. Новите осветителни тела ще бъдат енергоспестяващи и ще заменят използуваните до сега лампи с нажежаеми жички. В тази връзка ще се извърши и подмяна на компрометираната част от електрическата инсталация и замяна на съществуващите електрически табла, които са повредени и пожароопасни. Подмяната на електрическите табла ще бъде за сметка на дружеството.
Обосновка на дейността: На основание замерване по Протокол за контрол на осветление №.486-0/27,10,2011 г. в сервизно хале на Кандидата и издаден Сертификат за контрол №486/28,10,2011 на орган за контрол от вид С е констатирано несъответствие с хигиенните норми. С оглед намаляване неблагоприятното въздействие на осветеността на работното място са издадени препоръки от Служба по трудова медицина “Ел Масри” за увеличаване броя на осветителните тела и подмяна на нефункциониращите такива. (Приложен снимков материал)
В тази връзка е изготвен анализ от енергетика на дружеството за необходимостта от ремонтни дейности по ел.инсталацията и предложение за конкретните видове ремонти.
|