Дейности:
|
Дейност 1: Администриране и управление на проектните дейности Управлението на проекта ще бъде осъществено от ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител. Всеки един от тях има определени задължения и отговорности, които ще осигурят успешно изпълнение на проекта и постигане на поставените цели. Управлението се състои от планиране, мониторинг, реализирането на проектните дейности, контрол на финансите, анализ на вътрешните и външните фактори, имащи отношение към изпълнението на проекта. Дейност 2: Проучване и анализ на различните сфери и идентифициране на възможностите за реализиране на аутсорсинга и публично-частни партньорства Експерти от различни области ще направят работно посещение в испанската община, където ще проучат добрите практики в сферата на аутсорсинг и ПЧП. Посещението ще бъде с продължителност 7 дни. Експертите ще бъдат 5. Въз основа на проучванията всеки от тях ще изготви доклад за добрите практики, които отговарят на квалификацията и опита им. Ще бъдат събрани различни материали, които биха могли да бъдат полезни на общинската администрация в Аврен и адаптирани за нейните нужди. Преводач от България ще придружи експертите.
В Община Аврен с помощта на експерти от испанския партньор ще бъде направено проучване и анализ на различните сфери и идентифициране на възможностите за реализиране на аутсорсинг и публично-частни партньорства. Посещението на експертите ще бъде 5-дневно. Ще бъдат поканени 5 експерта. По време на посещението на испанските експерти ще бъде ангажиран преводач. В резултат от изпълнението на дейността ще бъде разработен Наръчник с описание на всички възможности за аутсорсинг и публично-частно партньорство в Община Аврен.
Дейност 3: Разработване на Методология за работата на администрацията на Община Аврен в сферата на аутсорсинг и публично-частното партньорство Методология за работата на администрацията на Община Аврен в сферата на аутсорсинг и публично-частното партньорство ще бъде възложена за разработване на външен изпълнител, на който ще бъдат предоставени всички материали от проучванията и анализите. Експертите, посетили испанския партньор, също ще вземат участие в разработването на методологията. Методологията ще включва:
• вътрешни правила за приложение на аутсорсинг и публично-частно партньорство;
• стандартизирани образци на документите, свързани с аутсорсинг и публично-частното партньорство.
Вътрешните правила имат за цел да определят вътрешния ред и организацията на работа на Община Аврен във връзка с прилагането на различните форми на аутсорсинг и публично-частно партньорство. Те ще отразяват:
• областите на приложение на аутсорсинг и ПЧП;
• формите на аутсорсинг и ПЧП;
• процедурите за осъществяване на аутсорсинг и ПЧП;
• финансовите инструменти за осъществяване на аутсорсинг и ПЧП;
• задълженията на експертите.
Дейност 4: Обособяване на нова позиция за работа в сфертата на аутсорсинг и публично-частното партньорство към Дирекция „Административно обслужване, Социални дейности и Здравеопазване” (АОСДЗ) След изпълнението на дейностите: Проучване и анализ на различните сфери и идентифициране на възможностите за реализиране на аутсорсинг и публично-частни партньорства и Разработване на Методология за работата на администрацията на Община Аврен в сферата на аутсорсинг и публично-частното партньорство ще бъде нает 1 (един) допълнителен служител към Общината, чиято дейност ще бъде тясно специализирана в сферата на аутсорсинг и публично-частното партньорство. Задълженията на новия служител ще включват изготвяне на база данни с потенциални партньори на общината и нейното актуализиране, както и осъществяване на контакт с представители на бизнеса като им съдейства и предоставя разяснения относно:
• същността на аутсорсинг и публично-частното партньорство;
• процедурите на аутсорсинг и ПЧП;
• видовете аутсорсинг и ПЧП;
• възможностите за прилагане на аутсорсинг и публично-частно партньорство в Община Аврен.
Дейност 5: Организиране и провеждане на 2 (две) информационни кампании за представяне на принципите и възможностите за участие в аутсорсинг и публично-частно партньорство Ще бъдат организирани и проведени 2 информационни кампании: гр. Варна и Аврен.
Целта на информационни кампании ще бъде да се представят принципите и възможностите за участие в аутсорсинг и публично-частно партньорство от една страна - за представители на други общински администрации, които ще бъдат поканени, а от друга – за представителите на бизнеса, които биха проявили интерес да инвестират в Община Аврен.
Дейност 6: Дейности за информация и публичност 6.1. Планира се в община Аврен да бъде организирана конференция за представяне на проекта пред обществеността. Местни и регионални медии ще бъдат ангажирани за отразяване на събитието. Ще бъдат изработени и отпечатани брошури с информация за целите, дейностите и очакваните резултати по проекта.
6.3. Публикации в местни и регионални медии.
6.2. Финализирането на проекта ще бъде с организиране на закриваща конференция, която ще се проведе в гр. Варна. На нея ще бъдат отчетени резултатите от изпълнението на проекта. Планира се да бъдат поканени представители на общините и на бизнеса. На участниците ще бъдат раздадени:
- Наръчник с описание на всички възможности за аутсорсинг и публично-частно партньорство в Община Аврен;
- Информационни брошури – за резултатите от изпълнението на проектните дейности.
По време на конференциите ще бъдат разпространени информационни материали с логото и слогана на Европейския съюз, Европейския социален фонд и Оперативна програма Административен капацитет. Брошурите ще съдържат подробна информация за целите, дейностите и резултатите от проекта.
|