Дейности:
|
1. Управление на проекта 1.1. Създаване на екип – сключване на договори с проектния екип и експертите.
1.2. Приспособяването на част от офиса на Кандидата за целите на проекта.
1.3. Ръководителят на проекта съставя схема за вътрешния контрол, определя със заповед реда за осъществяването му и упълномощените за това лица.
1.4. Техническият сътрудник подготвя и изпълнява документооборота.
1.5. Ръководителят на проекта организира функционалните връзки с донора, подизпълнителите, средствата за масова информация, държавните и общински институции.
1.6. Счетоводителят организира финансовия документооборот на проекта. Открива се отделна банкова сметка. Изготвят се междинни и финални финансови отчети.
1.7. Ръководителят на проекта изготвя технически отчети, съпроводени с план за дейността през всяка следваща фаза.
1.8. Подготовка и провеждане на работни срещи на проектния екип, разписване на план за действие.
Обосновка: Необходимо е да се изгради работеща структура за текущо управление и контрол на проекта, при спазване на изискванията за ефикасност, прозрачност и качество, в съответствие с добрите практики в областта на сътрудничеството. Изключително важно е ефективното управление на проекта, систематизиране на дейностите и ясно разпределение на отговорностите по тяхното изпълнение. Механизмите за мониторинг и вътрешен контрол са предпоставка за прецизност, прозрачност и качество при изпълнението на проектните дейности. Дейността е съобразена с нормативните изисквания за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Структурните фондове на Европейския съюз.
2. Проучване състоянието на проблема в България и Румъния и обмяна на експертен опит 2.1. Анализ на публикации и съществуващи организационни практики в България и Румъния за състоянието, интервенцията и превенцията на проблема.
2.2. Обмяна на експертен опит между партньорите, във връзка с описаната проблематика, чрез работни посещения в Румъния и в България.
2.3. Създаване на транснационална партньорска мрежа от експерти по интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот
Обосновка: Създаването на надеждна методика за провеждане на представително за страната проучване на проблема за конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот изисква детайлно проучване на въпроса и организационните практики в двете страни и обмяна на експертен опит.
3. Съвместно създаване и развитие на услугата 3.1. Подготвителна: Тръжна процедура за възлагане на дейност 3.3.3.на изпълнител
3.2. Изготвяне на инструментариум за диагностициране на проблемите при съчетаването на семейния и професионалния живот сред целева група от служители и мениджъри от МСП в България.
3.3. Провеждане на изследване по проблема на съчетаването на семейния и професионалния живот:
3.3.1. Провеждане на пилотно изследване за установяване надеждността на изготвената методика (50 изследвани лица от малките и средни предприятия в България).
3.3.2. Валидизиране и оптимизиране на методиката на базата на пилотното изследване.
3.3.3. Провеждане на същинско представително за страната изследване сред малки и средни предприятия (1300 изследвани лица от малките и средни предприятия в България).
3.3.4. Статистически анализ на получените данни, интерпретация на резултатите и разпределяне на изследваните лица в квадрантите от следната таблица:
+
Удовлетвореност от професионалния живот
/поле за частична интервенция/
Неудовлетвореност от семейния живот
- +
Удовлетвореност от професионалния живот
/ресурс за обсъждане/
Удовлетвореност от семейния живот
+
-
Неудовлетвореност от семейния живот
/поле за цялостна интервенция/
Неудовлетвореност от професионалния живот
- +
Удовлетвореност от семейния живот
/поле за частична интервенция/
Неудовлетвореност от професионалния живот
-
3.4. Разработване на специфични стратегии за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот.
3.4.1. Изследване на 3 фокус-групи за обсъждане на ефективните стратегии за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот – с участието на експерти от трите партньорски организации.
3.4.2. Експертно обобщаване на ефективните стратегии за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот.
Обосновка: За създаването и въвеждането в практиката на полезната за организационната практика услуга „Психологическа интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот” е необходимо провеждане на представително проучване, което да идентифицира точно проблемните области. Стратегиите за интервенция ще се формират на базата на изследване с фокус групи и експертно обобщение.
4. Внедряване в практиката на услугата 4.1. Подготвителна: Тръжна процедура за възлагане на дейност 4.2.1. на изпълнител
Внедряване в практиката на разработената услуга ще се извърши посредством:
4.2. Обучителен семинар на специалисти „Човешки ресурси” от Сдружение БАУРЧР, заети в малки и средни предприятия за провеждане на специализирана интервенция.
4.2.1. Логистика (зала, кетъринг, озвучаване и др.) на Обучителен семинар.
4.2.2. Провеждане на Обучителен семинар на специалисти „Човешки ресурси”.
Обосновка: Услугата е иновативен, специфично разработен за целите на организационната практика в България инструмент, което налага нейното внедряване за оптимизирането на дейността на специалистите „Човешки ресурси” и решение на проблема за конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот.
5. Създаване на Консултативен център 5. 1. Индивидуално консултиране за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот (с основна целева група заети лица в малки и средни предприятия) – Онлайн и персонално.
5.2. Групови семинари и обучения на специалисти „Човешки ресурси” по прилагане на услугата „Психологическа интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот” – при заявка.
5.3. Супервизия от експертната транснационална партньорска мрежа за интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот на ротационен принцип на консултантската дейност на Центъра – чрез поставяне на казуси за дискусия и шестмесечни обзори на дейността
Обосновка: Създаването на Консултативния център е гаранция за устойчивост на резултатите от проекта, а също ценен ресурс за всички страни по проекта – целевите групи имат възможност да получат експертно мнение; транснационалната партньорска мрежа е в постоянен обмен на професионален опит, иновативно ноу-хау и практически съвети.
6. Провеждане на Международна конференция 6.1. Подготвителна: Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител на дейност 6.3.
6.2. Експертна работа по изготвяне на докладите.
6.3. Логистика на конференцията (осигуряване на зали, озвучаване, превод и др.).
6.4. Провеждане на конференцията „Психологическа интервенция и превенция на конфликта при съчетаване на семейния и професионалния живот”.
Обосновка: Провеждането на международна конференция е кулминацията на проектните дейности. Отговаря на необходимостта от обобщаване, систематизиране и популяризиране на получените резултати и добри практики, във връзка с психологическата интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот.
7. Осигуряване на публичност по проекта 7.1. Подготвителна: Провеждане на тръжна процедура за избор на изпълнител на дейността
7.2. Публикуване и постоянно актуализиране на информация по проекта на Интернет сайтовете на ИИНЧ и БАУРЧР.
- на Интернет сайтовете на ИИНЧ и БАУРЧР се поддържа секция „Новини”, в която ще бъдат отразени основните събития по проекта. Ще бъдат представени информации за начало на проектните дейности; провеждане на обмена на информация, Конференцията, резултатите от проекта. На Интернет сайтовете на ИИНЧ и БАУРЧР ще бъдат публично достъпни водещи документи по проекта.
7.3. Провеждане на 2 пресконференции за осигуряване на публичност на проекта – в началото и в края на проекта с участието на местни и национални медии.
7.4. Отпечатване на Практически наръчник за психологическа интервенция и превенция на конфликта при съчетаването на семейния и професионалния живот.
7.5. Отпечатване на Сборник с доклади от Международната конференция.
7.6. Изработване на табела за проекта.
7.7. Публикации в печатни и електронни научни издания и медии на целите, дейности и резултати от проекта, както и на аналитични материали, разработени в проектните дейности.
На всички документи, информационни материали, наръчници, плакати ще бъдат поставени флагът на ЕС, логото и слоганът на ОП РЧР, логото и слоганът на ЕСФ, задължителните текстове, показващи получената финансова подкрепа.
Обосновка: Тази дейност ще осигури повече заинтересовани лица, организации и местни власти да добият представа за целите, проектните дейности и резултатите от проекта, а също така ще бъде популяризирана финансовата подкрепа, получена от ОП РЧР и ЕСФ.
|