Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-1.1.07-0073-C0001
Номер на проект: ESF-1107-01-11001
Наименование: Бъди активен-включи се
Бенефициент: "Фокус -Нунти" ООД
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 06.01.2012
Начална дата: 07.03.2012
Дата на приключване: 07.03.2013
Статус: Прекратен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Югоизточен
               Бургас
                    Бургас
Описание
Описание на проекта: Реализация на комплекс от дейности насочени към подобряване умунията за учене и професионална реализация на лица от социално уязвимите групи Активизиране на устойчиво партньорство между заинтересованите страни от неправителствения сектор и работодател за подобряване социалния капитал Подобряване уменията за устойчива заетост на лицата от социално уязвимите групи, чрез обществено значима дейност Постигане на национални и общински приоритети за обучения във областта на ИКТ и чуждоезикови курсове
Дейности: 1. Управление на проекта Непосредствено след подписването на договор за финансиране ще се проведе среща с екипа по проекта с основни поддейности: Разпределение на конкретните задачи и отговорности между членовете на екипа; Разработване на времеви график за работа по проекта; Разработване на рекламна стратегия за популяризиране на проекта. Изготвяне на правилник за наблюдение на изпълнението и вътрешната оценка на проекта. Впоследствие се предвиждат ежемесечни срещи на ръководителя по проекта с всички ангажирани в изпълнението на проекта лица, и ежемесечни работни срещи с координатора и заинтересовани страни, които могат да подкрепят реализацията на проекта. При реализацията на обученията ще се провеждат и ежеседмични срещи на ръководителя и координатора на проекта с експертния и ръководен персонал в него. На срещите ще бъдат разглеждани и данните от анализите за ефективността на извършваните дейности, удовлетвореността на целевите групи. В тази дейност влизат още: подготовка на междинни и окончателни технически и финансови отчети, подготовка на вътрешни процедури за качествено изпълнение на проекта и периодични инструктажи на изпълнителите с оглед постигане заложените индикатори. Екипът за управление на проекта се сътои от лица, които имат опит и потенциал да развиват и управляват социалните дейности на територията на общината (ръководител, координатор, счетоводител). За реализацията на проектните дейности екипът ще ползва подходящо оборудвано помещение. Оборудването ще се предостави на екипа от водещата организация. Управлението на дейностите по проекта ще се извършва в град София в офиса на кандидата, където ще се съхранява и проектната документация. От 2011 година, Фокус оборудва и нова сграда, в която се помещават – отделите Информационни анализи, Бази Данни, Обслужване на клиенти и Международно сътрудничество. В тази база в София, стажантите по проекта от град София ще могат да проведат производствения стаж. Сградата е напълно оборудвана с необходимата техника и офис компютри, в този смисъл ще се спестят средства, които ще се ползват единствено за реализацията на обученията. Стажантите в близост или от областите Варна, Бургас ще проведат своя стаж в регионалните офиси на медията във Варна и Бургас в отделите – правно-административно обслужване, регионални новини, маркетинг и инвестиционни проекти. След приключването на дейностите по проекта, лицата от целевите групи, които са показали добри резултати и имат желание да продължат постоянна заетост ще имат възможност да продължат работата си за медията в посочените общини или в други части на страната.
2. Кампания за идентифициране на целевите групи Основната цел на дейността е да се гарантира максимална прозрачност при избора на целевите групи и включването им в проекта с оглед на предстоящите дейности по обучения и стаж. В рамките на дейността се предвижда следното: Установяване на контакти със заинтересованите страни – Дирекция Бюро по труда, местни лидери, специалисти, които работят с представители на целевите групи с цел идентифициране на обезкуражените лица сред маргинализираните общности. По този начин ще получим ценни насоки при разработка на методология, която ще позволи адекватно включване и на лицата от малцинствен произход в смесени групи за провеждане на обучения, както и ще получим насоки при методите за успешно включване и привличане на целевите групи в проекта. В рамките на дейността ще идентифицираме и местните лидери или медиатори в ромската общност, за да гарантираме участие на представители на ромския етнос в изпълнението на проектните дейности. Провеждане на предварителни проучвания – анализ на потенциалните участници в проекта – представители на целевите групи. Реализацията на тази дейност ще изисква работа на място в райони с компактно ромско население, където по време на разговори и консултации ще бъде анализиран профил на подходящи участници в проекта, ниво на образование, интереси с цел насочването им към подходящи обучения и сформиране на групи, които да се характеризират с устойчивост и постоянен състав. Активно участие в предварителните проучвания ще имат оперативните асистенти, които ще подпомогнат работата на експерт анализаторите при разработката на адекватна методология за идентифициране и привличане на лицата от ромски произход в дейностите по проекта. Разработване на методология за идентифициране на обезкуражените лица сред маргинализираните общности. Прилагане на разработената методология с цел активно включване на представителите на целевата група, в частност лицата от ромски произход. Тъй като в община Бургас с голям брой се характеризира и турския етнос, прикампанията ще се предвидят специфични мерки за активното включване и на лица от него. Провеждане на анкети, интервюта и предварителни консултации с представителите на целевите групи и други дейности, предвидени в разработената методология.
3.Адаптация и организация Сформиране на групи за участие в планираните по проекта обучения по ключови умения и професионални компетенции. Необходимо, защото лицата включени в целевата група следва да имат сходни нива на образователно равнище, за да може да се сформират и смесени групи и обучението да е максимално полезно и ефективно. Съдействие на лицата включени в предварителните групи за определяне на график за провеждане на обученията, помощ при подготовка на документация за професионалното обучение и изготвяне на доклад с профили на канадидатите с цел подпомагане адаптирането на учебните програми. Адаптиране на учебните програми с оглед на целите заложени в проекта, спецификите на лицата от целевата група и предстоящия стаж. Изготвяне на индивидуални планове за обучение на участниците в проекта, съдържащи препоръки за допълнителни дейности (например консултации, допълнителни обучения и тн.) и график за участие в обученията по проекта. Основна функция в изпълнението на дейността имат техническия организатор и методиста обучения.
4. Провеждане на мотивационно обучение от ДБТ Основните задачи предвидени в тази дейност са следните: провеждане на работни срещи с представители на служители от ДБТ с цел информирането им за предварителни списъци на идентифицирани представители на целевите групи. Предвиждат се и работни срещи с цел обсъждане на програмата и съдържанието на мотивационните обучения, както и консултация за планираните от участниците в проекта обучения. В изпълнението на проекта се предвижда и работни срещи с оглед информирането на служителите от ДБТ за адаптираните учебни програми с цел избягване на дублиране и ефективност на обученията, които целевите групи ще преминат в рамките на проекта. Провеждане на мотивационни обучения за целевите групи обхванати по проекта от служители на ДБТ. Продължителността на обученията е един месец. Предвидено е резервно време в случай, че част от идентифицираните лица се откажат.
5.Процедура за избор на изпълнител Дейността ще стартира непосредствено след подписване на договор за финансиране с изготвяне на график за провеждане на тръжни процедури и предоставяне за съгласуване от договарящия орган Предвижда се организация и провеждане на избор на изпълнители, които да извършат следните дейности: За провеждане на дейностите по информираност и публичност – изработка на информационните материали, публикации във външни медии. За обучаваща организация за провеждане на обученията по ключови компетенции и професионално обучение. Основните задачи в изпълнение на дейността са свързани с: преглед на предлаганите услуги по обучения, изготвяне на документация за провеждане на избор за изпълнители, сформиране на комисия за оценка на постъпилите оферти, извършване на оценка и класиране, сключване на договор с избраната обучаваща организация.
6. Провеждане на обучение по ключови компетенции Подготвителната част на тази дейност включва изготвяне на тустове за установяване на входящото равнище, сформиране на групите и определяне на график за провеждане на обученията. Провеждането на входящия тест, както и разговорите относно предстоящия стаж ипотенциала и ентереса за реализация в конкретните отдели на медията трябва да бъде взет преди провеждането наобучението. Целта е освен да се сформират хомогенни групи, участниците в обученията да усвоят и специализирана терминология (финансова, правна, техническа или само общ английски ), за да може впоследствие ефективно да приложат усвоените умения за работата си в отделите на медията. Така например за търговските представители е важно да владеят бизнес терминология и финансови термини, за лицата в административния отдел - общия английски или правната терминология), за промоцията и маркетинга са необходими и специализирани термини в област медии. Планирани са обучения в следните направления по КК: Общуване на чужди езици : Обучение 1: Обучение по английски език – на 60 лица, 4 групи. Предвижда се обучение на групи. Обучението за всяка група е в рамките на 120 учебни часа с продължителност (20 дни.) или общо 440 часа за двете групи. По време на обученията ще бъде застъпена и специализирана терминология по бизнес английски и специализирана терминология за медиите. Лицата, включени в обучението ще се обучат или ще повишат езиковите си умения, което е от полза за презентирането на медийните продукти в чужбина, предвид факта, че медията се излъчва чрез спътник по целия свят. Владеенето на специализирана бизнес терминология, подобряването на техниките за бизнес представяне на английски език ще бъде изключитлено ценно предвид факта, че е приложимо и за по-квалифицирана работа в туризма (който е перспектива и основа за успешно икономическо развитие на всички общини включени в проектното предложение) . Всички останали специфични умения за успешния стаж на участниците в отдлете по маркетинг, дистрбуция и продажби и администрация и новинарска и кореспондентска дейност ще бъдат задължително включени в модулите на планираните професионални обучения. След преминаването на обученията обучаемите ще преминат тестове за определяне на изходящото ниво. Успешно преминалите обучения ще получат сертификати за преминатите обучения. Планираните обучения ще се проведат в градовете: Варна, Бургас и София (в едно от населените места ще има две групи, като ще се определи в зависимост от преобладаващия състав от целевите групи и с оглед ефективност на средствата)
7. Провеждане на професионално обучение Представителите на целевата група ще преминат професионално обучение по следните професии: 1. Оператор на компютър, специалност Текстообработване ( 1 с.п.к.) – една или две групи за общо 15 лица ( в зависимост от конкретните потребители от общините и ефективността на разходите). Общият брой часове ще бъде 310 часа, от които 135 часа теория и 173 часа практика. Продължителност на обучението е два месеца и половина. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат свидетелство за професионална квалификация. В това обучение ще бъдат включени част от лицата, преминали обучение по ключови компетенции, които ще подобрят уменията си за работа с компютърни приложения. Обучението ще има пряка практическа приложимост за тях, тъй като ще ги подпомогне в оформянето на журналистически материали, работа и организиране на бази от данни, въвеждане на данни от анкетни проучвания и ще повиши уменията им за по-успешна трайна реализация на пазара на труда. Специално внимание ще се отдели на уменията за работа със специализирани компютърни приложения за създаване и поддържане на бази данни с клиенти, предвид факта, че част от стажантите ще подпомогнат дистрибуцията и разширяването на търговското покритие на кабелната ни мрежа. Обучението ще се проведе в град Варна и Бургаси (по една група във всеки град). Обучението ще бъде полезно и необходимо на участниците в него, които ще бъдат насочвани приоритетно към стаж при специалистите от отдела, които обработват данни от анкетни проучвания, анализ на телевизонни продукти, ще подпомагат дейността на административния отдел, както и ще могат да участват в изготвянето на кратки информационни материали и материали за телевизията (новинарски, спортен блок, кулутрен блок), касаещи регионалните новини в общините Варна и Бургас. Други основни функции, които ще бъдат възлагани на стажантите ще бъдат свързани с преглед на периодичен печат и информационни източници, с цел подпомагане дейността на репортерския отдел и техническите сътрудници. Убедени сме, че уменията усвоени от стажантите ще бъдат изключително полезни за тях –тъй като ще обогатят тяхната обща и езикова култура, ще разширят социалните им контакти и ще ги мотивират. Професионално обучение за част от професия: Сътрудник малък и среден бизнес, специалност Малък и среден бизнес (2 с. П.к) – две групи от по 15 участника общо 30 лица. Обучението е с продължителност 300 часа, от които 60 по теория и 240 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат удостоверение за професионална квалификация. Продължителност на обучението 2,5 месеца. Обучението ще се проведе в град Варна и Бургас в зависимост от ефективността и населените места на обучаемите, които ще се включат в групата. Професионално обучение за част от професия: Сътрудник в бизнес услуги, специалност бизнес – услуги (2 с. П.к) - една група от 15 лица. Обучението ще се проведе в град София.Обучението е с продължителност 300 часа, от които 60 по теория и 240 часа практика. След преминаване на обучението обучаемите ще преминат изпити по теория и практика, като успешно преминалите ще получат удостоверение за професионална квалификация. Продължителност на обучението 2,5 месеца по рамкова програма Б за начално професионално образование. Лицата преминали успешно обучението ще получат удостоверение за професионална квалификация, след полагането на изпитите по теория и практика. За професионалните обучения ще ползваме наети помещения. Практиката ще подготви обучаемите за предстоящия стаж . Обучаемите ще бъдат от населените места посочени в териотриалния обхват на проектното предложение.
8. Стаж Организиране на стажа – провеждане на индивидуални консултации с преминалите обучение за обсъждане на подходящо време за преминаване на стажа и съобразяването на стажа с лични или професионални (ако са възникнали в хода на проекта) ангажименти Интервюта с представители от отделите: Информационни анализи, Бази Данни, Обслужване на клиенти и Международно сътрудничество с цел определяне на цели на стажа. Тъй като партньорът има специалисти, които имат опит в организиране на въвеждащи, поддържащи обучения и стажантски програми, след провеждане на интервютата стажантите ще имат възможност да участват в избора и планирането на отдела за стаж в град София Интервюта с представители от отделите: правно-административно обслужване, регионални новини, маркетинг и инвестиционни проекти за стажантите от Варна и Бургас. Изготвяне на договорите на стажантите, организиране на изплащането на възнагражденията, Изработване на графици за провеждане на стажа, разясняване на очакванията към стажантите и кратко представяне на организацията. Ще бъдат изготвени графици, така че стажантите да имат възможност да се възползват максимално от стажантската програма и активно да участват в дейността на специалистите от отделите и различни вътрешни проекти на организацията. Провеждане на стаж на лицата по групи (оформяне на програми за стаж, график за посещеня, график за контрол и програма за въвеждащо обучение по време на стажа) Стажантите ще се координитарт, консултират и подпомагат от координатор и технически организатор. Предвижда се достатъчно време за разпределение на стажантите и възможност за гъвкаво организиране и съчетаване на мотивационни обучения, клучови обучения с непосредствен стаж. Лицата преминали обученията ще имат възможност за избор между няколко позиции в търговския отдел, отдел дистрибуция и клонова мрежа, администрация, поддръжка.
9. Посреднически услуги за лицата, преминали обучение Дейността ще се реализира от ДБТ, като екипът за управление на проекта ще подпомага служителите при установяване на контакт с партньори на организацията. Особено полезни ще бъдат контактите и проектите на сдружението, което има опит в предоставяне на социални услуги, като за част от обучените лица с най-добри резултати ще се търси възможност за заетост в проекти на сдружението или в структурата на информационната агенция.
10. Информираност и публичност Организиране и провеждане на четири пресконференции в Бургас Варна, София – две и в кварталите с компактно ромско население, (в началото и края на проекта), за отразяване на основните цели и задачи по проекта, основните срокове по проекта и да представи екипа за управление, както и да отрази финансовия принос на ОПРЧР (ЕСФ). Общият брой участници в пресконференциите е 20 лица. Ще бъдат поканени представители и на заинтересованите страни и местни медии. Провеждане на начални информационни срещи в градовете Бургас Варна, София – две и в кварталите с компактно ромско население 4 срещи . Провеждане на три междинни информационни срещи в градовете Варна и Бургас, София (преди стартирането на обученията). Планират се и три информацинни срещи в градовете Варна и Бургас, София (след преминаването на професионалното обучение и преди стартирането на стажа), както и три финални информационни срещи във Варна и Бургас, София. На информационната среща ще бъдат поканени и представители на общинска администрация, ДБТ, както и неправителствения сектор и потенциални участници в проекта. За популяризирането на проекта (основни дейности, цели, екип за управление) ще бъдат отпечатани 3500 информационни брошури, 50 плаката и 2 табели, както 2395 флаера (съдържащи календар на конкретните дейности – обучения и тн.) Публикации в медии ( 2 бр.). В допълнение партньорът ще публикува информация за проекта в интернет сайта на медията, както и ще излъчи поне два спота, за които не се изискват средства по проекта. За организираните срещи и пресконференции ще бъде осигурен кетеринг. В интернет страницата на сдружението ще бъде разработена специална секция посветена проекта – основни цели, дейности, информация за екипа, календар на дейностите, както и галерия със снимки за проведените дейности. На интернет страницата на кандидата ще бъде включена също секция на проекта, която ще популяризира основните цели и дейностите предвидени в проекта, както и получената финансова подкрепа по ОПРЧР. При реализацията всички дейности ще се популяризира и получената финансова подкрепа и ще се съблюдават изискванията на Ръководството за визуализация и публичност приложимо за Бенефициенти. Проведени 13 информационни срещи с потенциални участници в дейностите по проекта, представители на целевите групи (всяка среща с по 10 участника) – общо 130 участници Проведени 4 броя пресконференции Проведени четири пресконференции за популяризиране насоновните цели дейностите по проекта Разпространени 3500 информационни брошури, 50 плаката и 4 табели, както 2500 флаера (съдържащи календар на конкретните дейности – обучения и тн.) Поне три публикации в местни медии Поне две публикации в медията партньор Разработена секция по проекта в интернет сайта на сдружението. Разработена секция по проекта в интернет сайта на Партньора .
Партньори
Партньори:
Сдружение “Превент”
Изпълнители:  
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 158 060 BGN
Общ бюджет: 0 BGN
БФП: 0 BGN
Общо изплатени средства: 0 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
В т.ч. Национално финансиране 0 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 0 BGN
2013 0 BGN
2014 0 BGN
2015 0 BGN
0 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой лица, получили посреднически услуги
Индикатор 2 Брой лица, включени в обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация
Индикатор 3 Брой лица, включени в обучение за придобиване на ключови компетенции
Индикатор 4 дял на лицата, придобили или повишили степента си на професионална квалификация
Индикатор 5 дял на лицата, придобили ключови компетенции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз