Дейности:
|
1. Организация и управление на проекта При организиране дейността на проекта за неговото управление и отчитане ще бъде сформиран тричленен екип в състав: ръководител на проекта, координатор и счетоводител на проекта. Членовете на екипа ще сключат граждански договори, в които да се определят задачите и отговорностите им по изпълнение на проекта. Сформираният екип ще разработи подробен план-график на дейностите и ще формулира показатели за напредък на проекта. Екипът ще провежда ежемесечно работни срещи, ще се запознава с мненията на участниците в проекта, ще осигурява участието на всички заинтересовани страни. 2. Процедури за определяне на изпълнители Кандидатът «Мода АРБ» ООД ще проведе тръжни процедури за избор на изпълнители в съответствие с ПМС № 55/2007 г. при спазване на основните принципи за публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност на участниците и недопускане на дискриминация. Кандидатът ще извърши процедури за избор на изпълнители за възлагане на доставка на: материали и консумативи, материали за информиране и публичност и др. В обявените процедури по съответни критерии кандидатът посредством назначени комисии извършва избора на конкретни изпълнители и сключва договори с участниците, класирани на първо място. 3. Информиране и публичност Със стартиране изпълнението на проекта кандидатът предвижда да проведе широка и открита информационна и рекламна кампания на територията на област Монтана 4. Идентифициране на обезкуражените лица Дейността се осъществява с цел да прекрати престоя на лицата без работа и да ги насочи към реализация на трудовия пазар посредством мотивирането им да се регистрират в бюрата по труда. С оглед постигане на максимална ефективност, в проекта ще участват трима експерт-анализатори, които са членове на партньора по проекта сдружение «Рома–Берк», и двама оперативни асистенти. Единият от екпертите ще разработи методология за идентифициране на обезкуражените лица и ще участва съвместно с останалите в края на процеса по идентифициране при изготвяне на обобщаващ анализ. Вторият експерт-анализатор ще обхване идентифицирането на обезкуражените лица сред маргинализираните общности с компактно ромско население в община Берковица, общ. Вършец, общ. Чипровци и общ. Георги Дамяново. Третият експерт-анализатор ще обхване идентифицирането на обезкуражените лица сред маргинализираните общности в община Монтана, общ. Бойчиновци, общ. Медковец и общ. Вълчедръм. Във всички изброени общини от област Монтана има компактно ромско население, затова дейността на експертите ще бъде подпомагана от двама оперативни асистенти, които ще извършват непосредствените дейности по идентифицирането на обезкуражените лица.
За целта експерт-анализаторите по райони съвместно с оперативните асистенти работят активно с лица от целевата група. Провеждат формални и неформални, неоповестени срещи с лицата – групови и индивидуални. Провеждането на подобни срещи е първата стъпка, която трябва да се предприеме за всяко лице с цел информиране 5. Мотивационно обучение на обезкуражените лица и подбор на лицата от целевата група Мотивационно обучение на идентифицираните обезкуражени лица ще се извърши по стандартна програма от служители на съответните ДБТ по местоживеене на лицата. Обучението ще подпомогне обезкуражените лица за регистрация в ДБТ и включване в програми за обучение и осигуряване на последващо стажуване и заетост.
Мотивационното обучение цели да подкрепи също и повишаване на компетентностите и социалните умения за самостоятелност на представителите на целевите групи, които да бъдат включени в професионално обучение и стажуване в проекта. В мотивационното обучение ще бъдат разяснени теми „Ролята на принципа за равенство между половете и превенция на дискриминацията” и „Опазване на околната среда” в контекста на ОП „РЧР”.
В края на обучението всеки бенефициент ще получи служебна бележка за участие в мотивационно обучение, издадена от ДБТ за нуждите на проекта.
В рамките на тази дейност ще бъде извършен подбор на лица от допустимите целеви групи по проекта, с цел включване в професионално обучение по специалност «Шивачество» и стажуване при работодател. За определяне на преките участници в проекта ще бъде сформирана комисия от представители на кандидата, партньорите, съответната Дирекция „Бюро по труда” и Договарящия орган. Изборът ще се извърши по процедура на Агенцията по заетостта при спазване на принципите за прозрачност, равенство между половете, равни възможности и превенция на дискриминацията.
1. Извършено мотивационно обучение на лица от целевата група.
2. Извършен подбор на 5 групи по 15 лица от целевите групи за включване в професионално обучение по проекта.
6. Предоставяне на посреднически услуги на лицата, преминали мотивационно обучение Посредническите услуги за намиране на работа представляват комплекс от дейности с цел изграждане на умения у участващите за ефективно търсене на работа, подготовка за кандидатстване и участие в интервю с работодатели. Тази дейност се извършва от служители от съответната ДБТ. Включва консултации по въпроси, свързани със заетостта, професионалното информиране и консултиране, предоставяне на съвети на хората, които имат нужда от помощ за намиране на работа, съобразени с индивидуалните им потребности: помощ при изготвяне и редактиране на автобиография, анализ на различните техники на търсене на работа, избор на подходящо обучение и т.н. Посредническите услуги, предоставени по проекта, имат задачата да създадат умения и навици за търсене на работа у лицата и подпомагане включването им в заетост; предоставяне на практически насоки за намиране на работа – търсене на обяви в различни източници като вестници, списания, интернет. Друг аспект на тази дейност е създаване на активен работен контакт между предоставящите услугата и лицето, с оглед намиране на най-подходящата за него работа. 7. Разработване и адаптиране на специална обучителна програма за курс „Шивач” Настоящото проектно предложение включва обучение по професия „Шивач”. Програмата за обучение е предоставена от партньора по проекта - лицензирана обучаваща организация ЦПО към ЕТ „Пламък-96”. Обучаващата организация има опит в обучение на лица над 16-годишна възраст от уязвими групи на пазара на труда. Базирайки се на натрупания практически опит, специфичната дейност по разработване и адаптиране на специална обучителна програма за проекта ще бъде извършена от директора на ЦПО, който е специалист-методист с подходяща квалификация и има над 15-годишен опит в методическата работа по съставяне на учебни програми със специализирана насоченост. Разработването на нов учебен план и програма ще се извърши съобразно образователното ниво и личностни характеристики на представителите на целевата група, нуждата от засилване на някои компоненти от тематиката и прескачане на други, необходимостта от акцентиране върху определени базисни знания и умения. От друга страна ще се съблюдава необходимостта на работодателя от определени умения, съчетаване на практическото обучение с наличната техника, предоставена от работодателя за нуждите на обучението и стажуването на лицата по проекта. Основната задача е проектът да разполага с по-опростен вариант на учебна програма със засилена практическа насоченост, за да се гарантира цялостен положителен резултат от обучението и стажуването. 8. Провеждане на професионално обучение по специалност „Шивачество” Професионалното обучение ще се извърши по адаптираната учебна програма от екип преподаватели, подбрани от кандидата и партньора обучаваща организация по проекта. Обучението за придобиване на първа степен на професионална квалификация по професия „Шивач” е насочено към предоставяне на теоретични знания и придобиване на практически умения, отговарящи на съвременните изисквания. Обучителният процес ще бъде в рамките на 300 уч. часа – 50 дни по 6 уч. часа на ден. Преди започване на обучението ще бъдат сключени договори с обучаемите, в които ще бъде отразен размерът на получаваната стипендия, срокът и условията на обучение. По време на обучението ще бъде осъществяван текущ контрол за присъствието на участниците, резултатите от който ще се използват при изплащането на месечните стипендии. Ще се провеждат тестове с обучаемите за определяне нивото на усвояване на преподавания материал и анкети за обратна връзка и анализиране работата на преподавателския екип. Ще се следи за стриктно спазване на седмичното разписание и учебната програма. Учебният процес приключва с провеждането на държавни изпити - по теория на професията под формата на тест, попълван за 6 уч. ч. и изпит по практика на професията под формата на практическо задание за изработване на изделие за определено време (6 уч. ч.) Успешно завършилите пълния курс на обучение ще получат Свидетелство за професионална квалификация по образец 3-54 на МОМН, издадено от обучаващата организация партньор. 9. Стажуване при работодател Значително предимство на предлагания проект е, че освен достъп до професионално обучение, включва и осигуряване на подходящо стажуване в реална работна среда. Предоставянето на условия за провеждане на последващо стажуване на работно място във фирма – работодател насърчава безработните лица. Практическото обучение под формата на стажуване на работно място ще подпомогне реализацията на лицата от целевите групи. За успешно завършилите обучението лица ще бъде осигурено стажуване по придобитата професия за период от 3 месеца. За времето на стажа стажантите ще сключат трудови договори с работодателя “Мода АРБ” ООД – кандидат по проекта. Разходите за възнаграждения на стажантите се финансират от ОП “РЧР” в рамките на минималната работна заплата за страната за периода, както и дължимите осигуровки по КТ и КСО, начислявани за сметка на работодателя за срок от три месеца. 10. Отчитане и контрол на проекта Екипът за организация и управление на проекта ще изготвя и представя пред Договарящия орган междинни отчети и годишен доклад за напредъка на проекта. След приключване на дейностите по проекта ще изготви заключителен технически доклад за постигнатите резултати и обобщаващ финансов отчет за изразходваните средства. Във връзка с изготвянето на междинните и финални отчети е необходимо да бъдат доставени за екипа на проекта хартия, меки папки и класьори. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното разходване на финансовите средства, за верността на финансовата отчетност и съхранява документацията по проекта съгласно ПМС № 180/27.07.2007 г.
|