Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG051PO001-7.0.01-0005-C0001
Номер на проект: ---
Наименование: Управление на промяната в училище
Бенефициент: 32-РО С0У С ИЗУЧАВАНЕ НА ЧУЖДИ ЕЗИЦИ "СВЕТИ КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ"
Източник на финансиране: ЕСФ ==> Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси"
Дата на решение на договарящия орган: 26.01.2012
Начална дата: 29.02.2012
Дата на приключване: 01.11.2013
Статус: Приключен
Място на изпълнение: На територията на ЕС
Описание
Описание на проекта: - Подобряване работата на училището чрез повишаване на личностната отговорност и ангажираност на преподавателите към учебния процес; - Осигуряване на училището с инструментариум за оценка на всички аспекти на тяхната дейност; - Повишаване качеството на учебния процес в училище и подобряване постиженията на учениците; - Създаване на подходящ механизъм за обратна връзка , който да се използва от училищните ръководства и инспекторатите за оценка на качеството на училищната дейност.
Дейности: 1. Осъществяване на среща на ръководния екип в партньорското училище във Великобритания. Изучаване на системата за инспектиране /Офстед/, методите, начина на приложение и постигнатите резултати
2. Организиране на семинар Обучение за развитие на познавателните способности и самокритичността на учителите, които са целева група, свързано със способността да разпознават своите силни и слаби страни, да формират реална самооценка, да поставят цели, отговарящи на техният потенциал. Обучението ще се провежда под формата на групово-динамичен тренинг. Освен запознаване с инструментариума за оценка и самооценка на учителския труд, учителите ще бъдат разделени на групи и ще работят съвместно под формата на „работни ателиета”. Продължителност на тренинга - 2 дни по 8 часа, разпределени в следните модули: компетентностен подход и учене през целия живот; самопознание и личен план за развитие; ефективна комуникация; работа в екип; приложение на инструментариума за оценка и изготвяне на план за личностно развитие и усавършенстване.
3. Превод на инструментариума за oценка и самооценка използван във Великобритания Дейността включва превод на инструментариума за оценка и самооценка използван във Великобритания
4. Адаптиране и изработка на инструментариум за оценка и самооценка на учителския труд за България Изработване на ръководство и пособия за оценка и самооценка на учителския труд и образователния процес приложими за българската система на образование и Разработване на набор от анкетни карти за учители, родители, ученици и експерти за анализ и оценка на труда на учителя. Създаване на методология за разработване на план за личностно развитие и усавършенстване на учителите и план за развитие на институциите адаптирани за българското училище.
5. Тестване на инструментариума за оценка и самооценка на учителския труд в 32 СОУ. Тестване на първоначалния вариант на инструментариума за оценка и самооценка на учителския труд и образователния процес. Проучване и анализ на резултатите. Дискусия за предимствата и недостатъците при приложението му и подобряване. Изработване на окончателен вариант.
6. Организиране на пресконференции и др. дейности за десеминация и устойчивост на проекта Дейността включва организиране на две пресконференции, публикации, кръгли маси с цел разпространение на информация за проекта и осигуряване на публичност
7. Обучения/семинари/ на учители за работа с инструментариума и популяризиране на целите, задачите, дейностите и ползите на проекта Информиране на целевата група относно необходимите компетенции /умения и знания/, които ще придобият и развият за повишане на квалификацията си и подобряване на възможностите си за пълноценно включване в българското и европейското общество. Фокусиране върху ролята на самооценката и оценката на труда, който полагат като начин за самоусъвършенстване и за постигане на по-високо качество на образователния процес. Обучения на учители от 32 СОУ, София и страната за работа с инструментариума за оценка и самооценка на учителския труд и образователния процес. Разширяване на обхвата и популяризиране на проекта.
8. Обучение на обучители за мултиплициране на ефекта от проекта Обучение на обучители за работа с инструментариума под формата на семинари, тренинги и чрез използването на интерактивни и иновативни методи.
9. Издаване на ръководство, брошура, CD и други рекламни материали. Изработване на брошура съдържаща главните цели, задачи и дейности на проекта. Издзвзне нз ръководство
10. Провеждане на информационни срещи с родителите за популяризиране значението на създадения инструментариум Организиране на среща за запознаване на училищното настоятелство и родители от училището за информиране, разясняване и дискусия за задачите, целите и ползите от проекта.
11. Осъществяване на обмен на български учители в партньорското училище във Великобритания. Посещение на партньорското училище във Великобритания и наблюдение на действащата системата за инспектиране, методите, начина на приложение и достигнатите резултати.
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 185 351 BGN
Общ бюджет: 165 515 BGN
БФП: 165 515 BGN
Общо изплатени средства: 165 515 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 165 515 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 37 070 BGN
2013 111 211 BGN
2014 17 234 BGN
2015 0 BGN
165 515 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 140 688 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 31 510 BGN
2013 94 529 BGN
2014 14 649 BGN
2015 0 BGN
140 688 BGN
В т.ч. Национално финансиране 24 827 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 5 561 BGN
2013 16 682 BGN
2014 2 585 BGN
2015 0 BGN
24 827 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 Брой обменени нови практики, трансферирани добри практики и представени нови идеи пред партньорите
Индикатор 2 Създадено партньорство 0005
Индикатор 3 брой организационни срещи
Индикатор 4 брой участници 0005
Индикатор 5 брой проучвания 0005
Индикатор 6 проучване
Индикатор 7 брой учители участвали в обмените
Индикатор 8 брой проведени обмени
Индикатор 9 брой нови практики
Индикатор 10 брой експерти включени в обученията
Индикатор 11 брой разработени методологии 0005
Индикатор 12 брой разработени и издадени ръководства
Индикатор 13 брой организирани и проведени семинари
Индикатор 14 брой участници в организирани и проведени семинари
Индикатор 15 брой публикации в медиите 0005
Индикатор 16 брой статии за проекта
Индикатор 17 брой организирани и проведени кръгли маси
Индикатор 18 брой организирани и проведени пресконференции


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз