Дейности:
|
Дейност 6: Одит Дейността е свързана с провеждането на текущ и окончателен одит на проекта (вкл. изготвянето на междинни одитни доклади и окончателен одитен доклад) в обхват на работата съгл. „Насоки за извършване на одит по проекти, финансирани по ОПОС”. По конкретно, одитните процедури включват (без да се ограничават до) следните проверки:
Дейностите по инвестиционния проект са осъществени в съответствие с принципите за добро финансово управление (т.е. средствата са изразходвани икономично, ефективно и ефикасно)
Проектът е реализиран с необходимите ресурси (т.е. бенефициентът/ изпълнителите са разполагали с административните, финансовите, техническите и физическите ресурси, необходими за изпълнение на съответните задачи).
Изборът на изпълнители по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на националното законодателство (с изключение на обществените поръчки за строителство, строителен надзор и одит на проекта и обществените поръчки, попадащи в обхвата на чл. 19, ал. 2 т. 22 „б” от ЗОП);
Всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС;
Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни;
Напредъкът по проекта (в т.ч. финансов и физически) е проверен от бенефициента, включително чрез проверка на реалното изпълнение на мястото на проекта (където е необходимо);
Спазени са изискванията по отношение поддържането на адекватна одитна пътека;
Всички дейности по съответния проект са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване;
Проверка на докладваните нередности;
Слабостите, констатирани при извършени одити, са адресирани по подходящ начин;
Исканията за средства, подадени от бенефициента, са точни, пълни и са във формат, изискван от УО;
Неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред;
Проверка на счетоводната система и осчетоводяванията на разходите в счетоводната система;
Проверка за двойно финансиране и спазване законодателството в областта на държавните помощи;
Проверка на наличността и съдържанието на предвидените мерки за информация и публичност;
Съобразно обхвата на ангажимента, одитът на проекта следва да бъде извършен в съответствие с приложимите стандарти: (1) Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI); (2) Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и (3) Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Одитът на проекта следва да бъде извършен от експерт/и с необходимата квалификация. Резултатите от извършения одит следва да бъдат представени в изчерпателен доклад, който съдържа одитно мнение съобразно „Насоки за извършване на одит по проекти, финансирани по ОПОС”. Дейност 7: Надзор по време на строителство Поддейност 7.1:
Строителен надзор
Поддейността включва стриктен контрол на строителния процес и изготвяне на пълна строителна документация по смисъла на чл. 168 от ЗУТ – от откриване на строителната площадка до въвеждане на подобектите в експлоатация. Квалифицираните специалисти по съответните части ще следят за качественото изпълнение на строително монтажните работи, ще изискват необходимите декларации за съответствие за вложените материали, протоколи, гарантиращи безопасността и качеството на изпълнените инсталации, както и ще съставят се всички актове, съгласно действащите нормативи.
Преди изпълнението на поддейността ще бъде проведена обществена поръчка „Строителен надзор” за избор на изпълнител съгласно ЗОП и подзаконовите актове за неговото прилагане.
Поддейност 7.2:
Авторски надзор
Авторският надзор включва следене и контрол на реализацията на проекта с цел да се гарантира съответствие с предварително заложените технически параметри.
В обхвата на авторския надзор попада и препроектиране на отделни участъци, в случай на констатирани съществени изменения на проекта съгласно чл. 154 от ЗУТ. Дейност 5: Техническа помощ за организация и управление на проекта Поддейност 5.1:
Управление на проекта
С оглед управление цикъла на проекта и гарантиране ефективното и ефикасно постигане на заложените проектни цели, организационната структура за неговата реализация предвижда създаването на Звено за управление на проекта (ЗУП), включващо служители на Бенефициента (ПМС № 249/2007 г.) и служител на ВиК оператора, за което Звено е предвидена Техническа помощ на екип от квалифицирани външни консултанти (избрана по реда на ЗОП).
Поддейност 5.2:
Публичност
Мерките за осигуряване на информация и публичност по проекта са разработени в съответствие с Изисквания за изпълнение на мерките за информация и публичност от бенефициентите на Оперативна програма “Околна среда 2007 – 2013 г.” и Ръководството за планиране, подготовка и изпълнение на мерките за информация и публичност на Програма ИСПА и Кохезионния фонд на ЕС. Съобразени са и с указанията в Поканата за кандидатстване.
Те предвиждат използването на следните комуникационни канали: телевизионни канали, печатни издания, външна реклама, информационни брошури и интернет.
Поддейност 5.3:
Подготовка и изработване на документация за възлагане на обществени поръчки
В рамките на поддейността попада техническото изготвяне на документацията за възлагане на обществени поръчки в съответствие със ЗОП и подзаконовите актове за неговото прилагане по задания на бенефициента. По-конкретно, при нейното изпълнение ще бъдат изготвени документации за следните обществени поръчки:
ОП: "Доставка на офис консумативи по проекта" (вид процедура: избор на подходяща оферта);
ОП: "Мерки за публичност на проекта" (вид процедура: избор на подходяща оферта);
ОП: "Строително-монтажни дейности" (вид процедура: открита процедура);
ОП: "Упражняване на независим строителен надзор на обекта" (вид процедура: открита процедура) и
ОП: "Одит на проекта" (вид процедура: избор на подходяща оферта).
Поддейност 5.4:
Финансови разходи във връзка с реализация на проекта
В рамките на поддейността са включени всички онези разходи за финансови операции по проекта, които са обективно свързани с паричните транзакции и/или с ползването на кредитен ресурс. Те най-общо включват:
разходи за банкови такси, свързани с поддръжането на банкова сметка за целите на проекта;
такси за парични преводи, начислявани от обслужващата финансова институция;
разходи за банкови гаранции, свързани с ползването на междинни плащания и/или външен оборотен кредите ресурс;
разходи за лихви по кредит от Фонд ФЛАГ (Прогнозен максимален размер на кредита 1 825 000 лв.; Прогнозен годишен лихвен процент 4.477%)
Съгл. ПМС № 249/17.10.2007 г. гореописаните финансови разходи (а с това и поддейност 5.3.) са недопустими за финансиране и като такива са отразени в бюджета на проектното предложение като недопустими разходи. Дейност 1: Проучване и проектиране Поддейност 1.1:
Проучвания и проектиране – реализирани
През 2009 г. в рамките на ДБФП № 58-131-СО51, финансиран по процедура за техническа помощ от ОПОС, са разработени прединвестиционно проучване и работни проекти за останалата за доизграждане част от канализационната мрежа на агломерацията (40%). Разработени са също така и работни проекти за реконструкция на най-компрометираната част от водопроводната мрежа на града, при пълно съвпадение на трасетата на водопроводната и канализационната инфраструктура, обект на СМР. Въз основа на готовите работни проекти са изготвени подробни количествено-стойностни сметки (КСС) на двата подобекта на инвестицията.
Всички работни проекти, по които предстоят строително-монтажни работи са съгласувани с операторите (експлоатационните дружества) и са преминали оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите. Изготвен е и План за безопасност и здраве със схеми за временна организация на движението по време на строително-монтажните работи.
Въз основа на прединвестиционното проучване и изготвените работни проекти за инвестиционния обект е разработен Анализ „Разходи-Ползи”.
Преди изпълнението на съответните дейности са проведени необходимите обществени поръчки съгласно ЗОП и подзаконовите актове за неговото прилагане, както следва: ОП „Проектантски услуги – прединвестиционно проучване и технически работни проекти”; ОП „Консултантски услуги – изготвяне на АРП и попълване на Апликационна форма”; ОП „Оценка насъответствието”. Дейност 3: Строително-монтажни работи По-долу са представени конкретните инженерно-технически решения в рамките на двата подобекта на инвестицията. Те третират детайлната разработка на Алтернатива 2.Б като част от Вариант 2 – приет за „Избрано решение” с Протокол № 12 от 27.08.2009 г. на експертен съвет на Община Средец.
Поддейност 3.1:
СМР на подобект „Доизграждане на канализационната мрежа в гр. Средец”
Поддейност 3.2.
СМР на подобект „Частична реконструкция на водопроводна мрежа в гр. Средец”
|