Оперативна програма: Всички
Район за планиране: Всички  
Обобщена информация
 

Идентификация
Номер на проект от ИСУН: BG161PO005-3.0.07-0026-C0001
Номер на проект: 5103020-19-662
Наименование: "ВО_ПП "Златни пясъци" - опазване, поддържане и възстановяване на биоразнообразието в Природен парк "златни пясъци"
Бенефициент: Дирекция на природен парк Златни пясъци
Източник на финансиране: ЕФРР ==> Оперативна програма "Околна среда"
Дата на решение на договарящия орган: 16.12.2011
Начална дата: 17.01.2012
Дата на приключване: 17.05.2015
Статус: Приключен
Място на изпълнение: БЪЛГАРИЯ
     СЕВЕРНА И ЮГОИЗТОЧНА БЪЛГАРИЯ
          Североизточен
               Варна
                    Варна
Описание
Описание на проекта:  Опазване, поддържане и възстановяване нa благоприятен природозащитен статус на местообитания и видове с консервационна стойност в ПП ”Златни пясъци” и определяне значението на парка за мигриращите птици по прелетния път Via Pontica.
Дейности: Дейност 1: ДЕЙНОСТИ ПО СТАРТИРАНЕ НА ПРОЕКТА Основните стъпки по реализиране на дейността включват: 1. Оформяне на документи, конституиращи изпълнението на проекта: банкови гаранции-при необходимист, искане за аванс/запис на заповед и останалите документи- приложения към договора за финансиран., въвеждане на система за оформяне и движение на документите по проекта (договори, кореспонденцияи и др., вкл. системата и лица за архивиране и нива на достъп до архива, финансови и технически месечни и годишни отчети, изготвени правила за визуализация) 2. Изграждане на екипа, разпределяне на отговорностите и оформяне трудово-договорните отношенията с членовете на екипите, проведени инструктажи по КД където е приложимо, оформяне на исканите декларации по договора за финансиране от съответните експерти. 3. Изработване на детайлизиран работен график за дейностите по проекта. 4. Разработване и комуникиране до всеки член на екипа на подробен набор от критерии за изпълнение и оценка на проекта, процедури по качеството и последващ контрол. 5. Изработка на прецизиран график за провеждане на тръжните процедури по ЗОП / НВМОП. роля на партньорите- разпространение на информацията по проекта и популяризиране на неговите цели и дейности на местно и национално ниво; Публикации на интернет страницата на РИОСВ Варна за проекта.
Дейност 2: Дейности, свързани с опазване и поддържане местообитания на горската прилепна фауна Основните стъпки по реализиране на дейността включват: 1.Опазване на значимо подземно местообитание на два вида прилепи по Натура 2000 – Пещерен дългокрил Miniopterus schreibersii и Голям подковонос Rhinolophus ferrumequinum. а) Провеждане на консултации с експерт(и) за процедурите и етапите по опазването на подземно местообитание и за особеностите на горската прилепна фауна в парка и миграциите й. б) Извършване на първоначално планиране на дейността по ограничаване достъпа в подземното местообитание и подготвка на документите за съгласуване с РИОСВ д) Ограничаване на достъпа до местообитание на горската прилепна фауна ,чрез поставяне на решетки на два входа на галериите; е) Проучване на горската прилепна фауна в парка и миграциите й. д) Монтиране на информационни табели за видовете от горската прилепна фауна на входовете (два) на галериите ж) Инсталиране на специални къщички за прилепи (тип Schwegier) за 6 вида: Воден нощник Myotis daubentonii, Ръждив вечерник Nyctalus noctula, Сив дългоух прилеп Plecotus austriacus, Малък вечерник Nyctalus leisleri, Натереров нощник Myotis nattereri и Бехщайнов нощник Myotis bechsteinii един от консервационно най- значимите горски видове прилепи в България и Европа - 25 броя, 5 трансекта. з) Наблюдение /видeо и с ултразвуков детектор/ на прилепите в парка - продължаване на проведено проучване (през 2008-2009) с цел предприемане на актуални мерки за опазване на прилепите в ПП „Златни пясъци”. Модулът включва за всички дейности, описани в стъпки от а) до з) и допълнителни процедури по изработка на тръжни досиета, обявяване набиране на оферти от заинтересовани изпълнители, провеждане на тръжните процедури и одобрение протоколите за оценка на офертите от донора, оформяне на договорите с под-изпълнителите, закупуване на необходимото оборудване описано в раздел “Необходимо оборудване за изпълнение на дейността” роля на партньорите- предоставяне на методичен и експертен опит при изпълмение на дейностите в модула,разпространение на информация за резултатите от дейностите по модула и Публикации на интернет страницата на РИОСВ Варна.
Дейност 3: Дейности, свързани с Опазване и Възстановяване на местообитания важни за орхидеи (тип 6210) 1. Провеждане на консултации с експерт(и) за процедурите и етапите по възстановяване нa благоприятен природозащитен статус на местообитание 6210 2. Набелязване на мерки за възстановяване нa благоприятен природозащитен статус на местообитание 6210 Полуестествени сухи тревни и храстови съобщества върху варовик (Festuco-Brometalia) (*важни местообитания на орхидеи) – 2 поляни. 3. Реализиране на мероприятията по възстановяване на хабитата- премахване на храсти и млади дървета на 2 поляни, общо площ 1.2 ха), 4. Проучване и оценка на природозащитния статус 5.Осигуряване на обслужването на фотокапаните за видеонаблюдение на местообитанията, събиране на записите от наблюдението и обработка. 6. Поддържане базата данни от наблюдението Модулът включва за всички дейности, описани в стъпки от 1) до 5) и процедури по изработка на тръжни досиета, обявяване набиране на оферти от заинтересовани изпълнители, провеждане на тръжните процедури и одобрение протоколите за оценка на офертите от донора, оформяне на договорите с изпълнителите, закупуване на необходимото оборудване описано в раздел “Необходимо оборудване за изпълнение на дейността” роля на партньорите предоставяне на методичен и експертен опит при изпълмение на дейностите в модула,разпространение на информация за резултатите от дейностите по модула и Публикации на интернет страницата на РИОСВ Варна
Дейност 4: Дейности за подобряване на информационно-туристическата инфраструктура в парка и възможностите за наблюдения и опазване на биоразнообразието 1. Оформяне на център за наблюдение на биологичното разнообразие в парка, разположен в заслон-информационен пункт 2. Изграждане на система за наблюдение на местообитания и видове: Влажни зони „Голямото водно огледало”, „Малкото водно огледало”; 2 поляни - местообитание на орхидеи; видове - мишелов и голям ястреб, бухал, сърна, дива свиня, заек, червеногърба сврачка, дива котка; Миграция на птиците – пролетна, есенна; 3. Наблюдение на посетителския поток за преодоляване на рекреационния натиск, отчитане на възникнали конфликти на интереси и поведение при ползване. 4. Осигуряване на наблюдение на местообитания в реално време, излъчване в интернет 5. Осигуряване обслужването на системата за наблюдение на местообитанията, събиране на записите от наблюдението и обработка. 6.Обезпечаване на центъра за наблюдение с необходимото оборудване . 7.Поддържане база данни от наблюдението Модулът включва за всички дейности, описани в стъпки от 1) до 6) и допълнителни процедури по изработка на тръжни досиета, обявяване набиране на оферти от заинтересовани изпълнители, провеждане на тръжните процедури и одобрение протоколите за оценка на офертите от донора, оформяне на договорите с под-изпълнителите, закупуване на необходимото оборудване описано в раздел “Необходимо оборудване за изпълнение на дейността” роля на партньорите - предоставяне на методичен и експертен опит при изпълнение на дейностите в модула
Дейност 5: Дейности, насочени към проучване значението на ПП ”Златни пясъци” за мигриращите птици по черноморския прелете път н VIA PONTICA Основните стъпки по реализиране на дейността включват: 1. Провеждане на консултации с експерт(и) за процедурите и етапите по Проучване на мигриращите птици по черноморския прелетен път VIA PONTICA 2. Извършване на първоначално планиране на дейността по наблюдението на миграцията на птиците (теренно и видионаблюдение) 3. Монтиране на информационна табела за видовете мигриращи птици прелитащи през парка 4.Определяне на наблюдателните пунктове,обхват и период за провеждане на видеонаблюдение върху мигриращите птици, подготовка за наблюденията и административна дейност – 01.03.-2012 г. и 01.06.-01.08.2013 5. Определяне на наблюдателните пунктове и обхват за провеждане на теренни изследвания върху мигриращите птици, подготовка за наблюденията и административна дейност – 01.06.-01.08.2012 г. и 01.06.-01.08.2013 6. Провеждане на теренни изследвания през есенната миграция – 1 август до 15 ноември (2012г.-2013) 7. Провеждане Теренни наблюдения през пролетната миграция – 1 март – 15 май 2012 г. и 1 март – 15 май 2013 г. 8.Компютърна обработка на информацията, преглед на информационни източници – ноември 2012 – януари 2014 г. 9. Обработка на информацията и изготвяне на окончателния доклад-март 2014 роля на партньорите- предоставяне на методичен и експертен опит при изпълмение на дейностите в модула
Дейност 6: Дейности, свързани с популяризиране на проекта, редките растителни и животински видове и поеищаване на капацитета. на парка за еко-туризъм Основните стъпки по реализиране на дейността включват: 1. Оформяне и изпращане на прессъобщения до медиите за стартирането и напредъка по проекта. 2. Организиране на две пресконференции с медиите. 3. Оформяне на бланки за ползване от членовете на проектния екип при кореспонденция, изпращане на покани, и други с логото на ДПП ”Златни пясъци”, МОСВ и програмата. 4. Създаване, публикуване в интернет и разпространение по ел.поща до над 1000 организации и лица на 3 бр. електронни бюлетини с публикации и снимки за дейностите и напредъка по проекта. 5. Изработка, представяне пред обществеността и публикуване в интернет на 2 бр. PowerPoint презентация за проекта: в началото - с данни за одобрения проект, и в края – с данни и снимков материал от изпълнението и постигнатите резултати. 6. Публикуване анонси за проекта в интернет страниците на ДПП ”Златни пясъци” и на РДГ-Варна”, както и покани към потенциални изпълнители за предстоящи търгове по проекта. 7. Изработка на дипляна за проекта - формат А4, цветност 4+4,хартия хроммат 150гр, тираж 500бр – български език, тираж 500бр – английски език 8.Брошура "Прилепите в ПП Златни пясъци" -тираж 500бр Хартия: 150 гр/м2 двустранен хром гланц; цветност: 4 + 4 цвята ;страници: 16 стр (вкл, корици);лак: двустранен UV гланц;размер: А5 в сгънат, А4 в разгънат вид 9.Брошура "Орхидеите в ПП Златни пясъци -тираж 500бр Хартия: 150 гр/м2 двустранен хром гланц; цветност: 4 + 4 цвята ;страници: 16 стр (вкл, корици);лак: двустранен UV гланц;размер: А5 в сгънат, А4 в разгънат вид 10. Организиране на Работна среща с заинтерисовани институции – дискусия за обсъждане на опазване на територията и биоразнообразието в парка и предвидената за изграждане инфраструктура с участието на представители на двете области, три общини, РИОСВ, ИАГ, РДГ, НПО и медиите. Предвидено е в дискусията да участват най-малко 50 участника. роля на партньорите – РИОСВ ще съдейства активно за разпространение на информацията по проекта и популяризиране на неговите цели и резултати на местно и национално ниво; ще съдейства при организирането на работната среща за информацията по проекта и популяризиране на биоразнообразието в парка ще публикува анонси за проекта в интернет страницата си.
Дейност 7: ДЕЙНОСТИ, СВЪРЗАНИ С ОТЧИТАНЕТО НА ПРОЕКТА 1). Оформяне на месечни, междинни, годишно технически( за напредъка) и финансови доклади за пред донора (МОСВ) и защита. 2). Оформяне на финален технически и финансов доклад за донора (МОСВ) и защита. 3). Оформяне на исканията за плащане –авансови, междинни и финални з а пред донора. 4). Оформяне на счетоводната отчетност по проекта месечно, съгласно изискванията на Закона за Счетоводството, Закона за ДДС, Закона за социалото осигуряване и другите приложими законодателни актове. Защита пред служителите на НАП и други контролни държавни органи. 5). Избор на одитор, изработка на задание за обема на работа и вида на доклада съгласно изискванията на донора, сключване на договор с одитора и приемане на изготвения одиторски доклад. 6). Оформяне всички документи и актове във връзка с приемането на СМР и работата на останалите под-изпълнители. 7). Приемане на междинните доклади и Time-sheet-овете ( ако е необходимо) на експертите на граждански договор за извършената работа. Съставяне на приемо-предавателни протоколи. 8). Други дейности, изисквани от донора във връзка с финализиране изпълненито и отчитането на проекта и по приложенията от №10 до № 27 към договора за финансиране (декларации, доклади и протоколи - където е приложимо). роля на партньорите- експертна помощ и контролни функции
Финансова информация
Одобрен бюджет БФП: 405 345 BGN
Общ бюджет: 337 274 BGN
БФП: 337 274 BGN
Общо изплатени средства: 337 274 BGN
Източник на финансиране Верифицирани средства Валута
Безвъзмездна финансова помощ 337 274 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 81 069 BGN
2013 46 064 BGN
2014 197 143 BGN
2015 12 997 BGN
337 274 BGN
В т.ч. Финансиране от ЕС 286 683 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 68 909 BGN
2013 39 154 BGN
2014 167 572 BGN
2015 11 048 BGN
286 683 BGN
В т.ч. Национално финансиране 50 591 BGN
Реално изплатени суми
Период Размер
2007 0 BGN
2008 0 BGN
2009 0 BGN
2010 0 BGN
2011 0 BGN
2012 12 160 BGN
2013 6 910 BGN
2014 29 572 BGN
2015 1 950 BGN
50 591 BGN
Финансиране от бенефициента 0 BGN
Индикатори
Индикатор 1 брой и видове изпълнени възстановителни и поддържащи мерки
Индикатор 2 Общ брой популяризирани приоритетни местообитания с национално и европейско значение от ЗБР, Натура 2000 и Директивата за хабитатите
Индикатор 3 Брой възстановени местообитания
Индикатор 4 Защитени територии, на които се изпълняват дейности
Индикатор 5 Брой поддържани популации на видове
Индикатор 6 Реализирани дейноти от плана за управление на ЗТ
Индикатор 7 Брой местообитания, за чието опазване са изпълнени дейностите.


Забележка:
Подчертан елемент от таблицата позволява показване на детайли при избирането му.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на оперативна програма „Техническа помощ”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие
ЕС
Европейски съюз